karınca kararınca

           Nemrut putları kırıp kendisini de dine davet eden Hz. İbrahim (a.s) ma kızar ve onu ateşte yakılması için emir verir. Meydana odunlardan bir yığıntı yaptırır. Tutuşturulan odunların alevleri o kadar yükselmiştir ki, bulutların bile tutuşacağını sanmışlar çocuklar. Korkmuş kaçmış bütün hayvanlar. Hz. İbrahim (a.s) mancınıkla tam ateşin orta yerine atacaklarmış askerler. Atacaklarmış ki nemrut ne kadar güçlü bir kral olduğunu anlaşılsın görülsün diye.Bu sırada küçük bir karınca ağzında su ile koşa koşa ağzında su ile boyu göklere kadar varan ateşe doğru gidiyormuş. Onun bu telaşını gören başa bir karınca hemen yanına koşup sormuş Bu acelen ne? Nereye böyle? Ağzında bir damla suyu elerine alan karınca, duymadın mı? demiş nemrut Hz İbrahim (a.s) ateşte yakacakmış. Ateşin olduğu yere su götürüyorum. Bu sözleri duyan diğer karıca kendini tutmayarak kahkahalarla gülmeye başlar. Sen şu ateşe dönüp yüzünü baktın mı? Bak ne kadar büyük senin o bir damla cık suyun ona ne yapa bilir ki? Olsun demiş hiç olmasa hangi taraf dan olduğum anlaşılır.
            Ancak Hz İbrahim (a.s) yakmak için hazırlanan ataş su ya dönüşür ve Hz İbrahim (a.s) kurtulur. Bu gün dahi ateş çemberi olarak hazırlanıp suya dönüşen suyun içinde balıklar yüzer. İşte urfa da ki balık gölünün efsanesi diye anılır bu olay.        
    Çıkarılan ders ise boyuna bakmadan krala karışı direnen karıca nın hikayesi dir bu.

    image
    orjinalini görmek için tıklayınız
    goksahan kardeşim içimdeki sızıyı depreştirdin. Şu ana kadar gidemediğim ve gidip görmeyi çok istediğim yerlerden biri balıklı göl. Paylaşımın için Allah razı olsun. gulcan57 kardeşim hadi gözün aydın. Selametle.
    allah görmek isteyen kardeşlerimizin hepisine nasip eder inşallah orayı bende çok istiyorum görmeyi selametle
    ay ay ay ay .... kimler gelmis kimler....

    hosgeldin can-kardes...

    sessizlik sana hic yakismadi, sessizligini bozman iyi oldu..

    leotombak abi sagol...
    [color=#ff3366]geldim canım kardeşim sen gel dersin de gelmezmiyim
    zaman gele gele bizlere geldi.her insana düsen bazi vazifeler oldugunu düsünüyorum. Allahin davasina sahip cikmak. ama hakkiyla riyaya girmeden,gösteris yapmadan bu davaya sahip cikmak .hakkini vererek, yalan olmadan, inanarak, ben bunu ne pahasina olursa olsun yapacagim diyerek sahip cikmak lazim dostlar..

    öncelikle dinimizi ögrenmekle yükümlüyüz. karinca gibi belki kücücük bi su damlasi ama o karincanin bi Allah dostu, bi peygamber dostu oldugu anlasiliyor en azindan, karincanin dedigi gibi hangi taraftan oldugu anlasiliyor o bi damlacik suyla..

    biz bi karinca cesaretini gösteremedik sanirim. hep baskalarindan bekliyoruz mücadeleyi. haksizliklara karsi savasmiyoruz.

    kusuruma bakmayin arkadaslarim ama hepimiz kendimizi düsünüyoruz, komsumuz acken biz kendi karnimiza bakiyoruz, devlet olarak da afedersiniz güclüye yalakalik yapiyoruz, bu olanlar hep bi düzen yani bu düzeni bozmayi Allah nasip etsin insallah müslümaniz elhamdülillah ama dilde söz de hangimiz yerli yerinde yapabiliyoruz görevlerimizi... örnegin danimarkada karikatür rezilligi, bu olayin olmasi tüm müslüman alemini ilgilendirmesi, ayaklandirmasi gerekirken sadece üc bes müslümanin aklina geliyor, bu ne bicim düzen, iste bu düzen de bozulur insallah...
    yanliz hepimizin bildigi gibi bu ilk degil sonda olmayacak! cami figurleri ile dolu fuhushaneler,rezalet sitelerde Allah in adinin anilmasi bunlarin hepsi azan bi toplulugun sonunun yaklasmasidir.fakat bu son tarihteki diger milletlerin sonu gibi degil tüm dünyanin sonudur yani kiyamettir.Rabbim Kur'an da söyle buyurmustur:
    Kur'an i Kerim i (islami) biz indirdik dolasiyla onu koruyacak olan da biziz. Bizim sahip cikamadigimiz yuce islama sahibi olan Allah korur.

    Boykot cok etkili bir silahtir eger iyi kullanabilirsek. Her halükarda boykota sonuna kadar devam edilmesi gerekir diye düsünüyorum. Sonunda her istediklerinde müslümanlara hakaret edemeyeceklerini ögrenmeleri gerekir.

    bu sadece danimarka ile ilgili degildir, amerikan sirketlerini de boykot etmeliyiz, amerikalilarin büyük gelir sagladigi sinemalerini da desteklemeye bi son verelim.

    bizim onlarin mallarina ödedigimiz paralar, müslüman kardeslerimizin basina kursun olarak yagiyor, bunu unutmayalim..

    selam ve dua ile...
    goksahan, hadi susma...
    eline sağlık güzel bir konu
    Herkes gücü yettiğince elinden geleni yapmaya çalışmalı. En azından karınca kadar olmaya çalışmalıdır.
    Cok guzel bir hikaye,aslinda benim en sevdigim hikaye,burda okuyunca bir baska heycan yasadim...
    Emegine saglik
    Bizle paylastigin icin tesekkurler.
    cristiana kardeşim heycanını bizlerle paylaşmak istermisin
    Geride biraktiklarima bakinca "keske" lerim olsun istemiyorum yasanmamisliklarima. . .
    Yasananlarin hesabi hep daha kolaydir kanimca.
    ama yasanmamisliga cozum yok ustunden zaman su gibi akinca. Yasadıigim, gordugum, hissettigim her duygu takilabilir kalemimin ucuna. Derdim kendimi kendimle paylaşmak "karinca kararinca". . .

    Umarim cevapimi begenirsiniz...

    Selam ve dua ile...
    begenmek ne kelime bundan iyi olamazdi...

    İnsanın inancı kuvvetli olunca; Ateşler su, Balıklar ev, denizler yol olur Allah dostlarına... paylaşımın için teşekkür ederim.
    kalpler. Bir kesme şeker tanesini karıncaların gelebileceği bir yere koyup ta ...
    ... seyrederseniz, bir iki derken karıncalar şekeri kaplayınca artık beyazlıktan ...
    ... karanlıklarına gömülür. Kalp aynası kararınca güzel ile çirkini, iyi ile kötüyü, ...???.


    image
    orjinalini görmek için tıklayınız





    image
    orjinalini görmek için tıklayınız



    SEN ÇOK YAŞA DEĞERLİ KARDEŞİM
    göksahan kardeşim Allah senden razı olsun. Duan kabul oldu. Balıklı gölü çok görmek istediğimi söylemiştim ya hafta sonu balıklı gölü, Hz. Eyüp'ün makamını ve Üstadın Urfa'da ilk defnedildiği kabrini gördüm. Gerçekten görülmesi gereken yerler. Maneviyat fışkıran mekanlar. Allah görmek isteyenlere nasip etsin. Selametle.
    leotombak abicim gözün aydin... ne mutlu sana, hep görmek istiyordun, sonunda gördün

    darisi basimiza..
    TEŞEKKÜRLER
    Allah razı olsun