Balık yemek gözü koruyor

Son güncelleme: 20.07.2006 07:51
  • Balık etinde, özellikle sombalığında bulunan omega-3 yağının ilerleyen yaşta gözde görme kaybını azalttığı belirlendi.

    Balık yemek yaşlılıkta göze iyi geliyor. ABD'de yayımlanan Archives of Ophthalmology dergisinde yayımlanan iki yeni araştırmada, balık etinde, özellikle sombalığında bulunan omega-3 yağının ilerleyen yaşta gözde görme kaybını azalttığı belirlendi.

    Massachutestts-Boston Göz ve Kulak Hastanesi ile araştırmanın öncüsü Dr. Johanna Seddon, 75 yaşın üstünde artan göz lekelerinin (makula yozluğu) balıkyağı ile azaldığının kanıtlandığını söyledi.

    ABD Ulusal Göz Kurumu'ndan Dr. Emily Chew da iki araştırma sonuçlarına katılarak, balıkta omega-3 ile lutein maddesinin hem gözü hem kalbi koruduğunu belirtti.

    Araştırma, ABD'de 5-6 yıl boyunca 680 yaşlı kişiyle Avustralya'da 2335 kişi üzerinde yapıldı. Haftada iki kez balık yiyen yaşlılarda görme bozukluğunun yüzde 36 azaldığı görüldü. Uzmanlar, balık tadına alışkın olmayanların alışabileceğini yahut imkan varsa hap olarak alabileceğini belirttiler.
#16.07.2006 10:11 0 0 0
  • verdiğin bilgiler için sağol
#16.07.2006 12:04 0 0 0
  • paylaşıma teşekkür...
#18.07.2006 13:10 0 0 0
  • her pazar yerim , mutlaka ama mutlaka
#20.07.2006 07:51 0 0 0