Kanal İstanbul tehlikede

Son güncelleme: 30.12.2013 13:45
  • Kanal İstanbul tehlikede

    Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu'ndaki aramada el konan bilgisayarda Kanal İstanbul'un sır gibi saklanan planlarının da yer aldığı öğrenildi. İstanbul'daki operasyonların tüm detaylarını sızdıran savcılığın proje detaylarını da sızdırmasından endişe ediliyor.

    17 Aralık operasyonunun ikinci dalgasındaki '100 milyar dolarlık yolsuzluk yapıldı' iddiası safsata çıktı. Yeni operasyonda, Türkiye'nin 2023 hedefleri kapsamında inşasına başlanan projeleri hayata geçirmek üzere kolları sıvayan işadamlarının gözaltına alınmak istenmesi, Başbakan Erdoğan'ın 'Türkiye'ye yönelik uluslar arası bir operasyon yapılıyor' tezini haklı çıkardı.

    VERDİĞİ ZARAR 100 MİLYARI BULDU

    Faizlerin uzun süre sonra yeniden çift haneye çıkmasına neden olarak milletin Hazine'sine ve sanayicinin borçlanma maliyetine milyarlarca dolar ek yük getiren operasyonun devam ettiği günlerde dolar 2,02'den 2,21 TL'ye, Euro ise 2,56'dan 3 TL'ye fırladı. Kurun yükselişi sonucu cari açığın artmasına neden olan operasyon süresince borsa 12 bin puan düştü. Hisse senetleri 80 milyar TL değer kaybetti. Ekonomisinin yüzde 99'u küçük işletmelerden oluşan ülkede, akaryakıt ve enerji fiyatlarına zam yapılmasını sağlamayı amaçlayan çökertme operasyonu, enflasyonun azmasına da neden olacak. Dış mihrakların içerideki uzantılarını kullanarak gerçekleştirdiği operasyonun, ekonomiyi çökertme girişimleri sonucunda 10 günlük toplam zararın 100 milyar TL'yi bulduğu hesaplandı.

    İŞ ADAMLARINA TERÖRİST MUAMELESİ

    Terörle mücadele savcısının, yerli işadamlarını terörist zanlısı gibi göstererek tutuklatmak istemiyle önce emniyeti, başarılı olamayınca da jandarmayı devreye soktuğu ortaya çıktı. 7 işadamının malvarlıklarının tamamına tedbir konulması istemiyle tutuklanmak istendiği gözaltı listesinde 30'dan fazla işadamının bulunduğu 41 kişi yeraldı.

    ORTAK ÖZELLİKLERİ 2023'Ü İNŞA ETMELERİ

    Operasyona maruz kalması şimdilik engellenen işadamlarının ortak özelliği ise, Türkiye'nin 2023 projeleri kapsamında hayata geçirilen 3. Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Anadolu şehirleri ile İstanbul'u birbirine bağlayan kritik yatırımları gerçekleştirmeye başlamış olmaları.

    150 BİN KİŞİ ÇALIŞTIRIYORLAR

    Operasyonu yürüten savcılık tarafından, operasyonun medya ayağını yöneten medya kuruluşlarına ve twitter hesaplarına saniyeler içinde servis edilen tutuklu listesinde yer alan işadamları, yurt içi ve yurtdışındaki yüzlerce şirkette toplamda 150 bin Türkiye vatandaşına istihdam sağlıyor. Operasyon medyasının, hızlı tren, inşaat, enerji, köprü ve yol gibi yatırımlar yaparak reel ekonomiye katkıda bulunan işletmelerin ürettiği hasılat rakamlarını alt alta toplayarak '100 milyar dolar yolsuzluk yapıldı' yalanına ulaşması dikkat çekti.

    5-10 DEĞİL BİNLERCE FİRMA İLE ÇALIŞTIK

    TCDD'den yapılan açıklamada ise, kuruluşun son 10 yılda binlerce farklı iş için binlerce farklı firmayla çalıştığı belirtilerek, 'İşlerin 5-10 firmaya yaptırıldığı, bunların kendi aralarında işleri paylaştıkları iddialarının gerçekliği yoktur. Medya mahkemenin karar verdiği ve TCDD'nin zorunlu olarak uyguladığı ihalede fesat aramaya devam ediyor' denildi.

    İŞ ADAMLARI OPERASYONA İSYAN ETTİ

    İNTES Başkanı ve Kolin İnşaat Yönetim Kurulu Üyesi Celal Koloğlu son günlerde hakkındaki iddia ve başlatılmak istenen işlemlere isyan ederek 'Nasıl bir uydurmaca ben anlamadım. Ben Ankara'dayım, İstanbul'daki işle ilişkilendirildiğim iddia ediliyormuş. Şu ana kadar bana ulaşan herhangi bir hukuki bilgi, belge yok. Ben de internet sitelerinden, oradan buradan okuyorum. Oralarda bahsedilen konularla hiçbir ilgim, ilişiğim yok' dedi. 3. Havalimanının müteahhidi LİMAK Holding Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir ise, 'Gözaltına alınma gibi durumun söz konusu olmadığını ifade etti' dedi. Konsorsiyumun diğer üyesi Cengiz İnşaat'ın patronu Mehmet Cengiz ise, henüz kendilerine ulaşan bir tutuklama kararı gelmediğini belirtti. Kaynaklar, ilgili şirketlerin bağlı olduğu tapu müdürlüklerine ve bankalara yazı gönderildiğini belirtiyor. 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanı olması beklenen projenin hayata geçmesi halinde, Avrupa'da Franskfurt havalimanı başta olmak üzere pekçok havalimanı uluslararası uçuş ağı olma özelliğini kaybedecek.

    BİZ KURALLARA UYGUN İŞ YAPTIK

    IC Holding Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çeçen, 'Turkuaz Medya Grubu'nun elinde bulunan yazılı ve görsel medya organlarının satın alınması için İbrahim Çeçen'in 100 milyon dolar para verdiği şeklindeki iddialar, külliyen yalan, asılsızdır' açıklamasını yaptı. Çeçen, yazılı açıklamasında şunları kaydetti: 'Şahsım hakkında son günlerde bazı internet sitelerinde, sosyal medyada, yazılı ve görsel medyada tamamen asılsız, hiçbir somut bilgi ve belgeye dayanmayan haberler çıkmıştır. Adı geçen mecralarda yer alan ve Turkuaz Medya Grubu'nun elinde bulunan yazılı ve görsel medya organlarının satın alınması için İbrahim Çeçen'in 100 milyon dolar para verdiği şeklindeki iddialar, külliyen yalan, asılsız ve madden mümkün olmayan iddialar olup, bu iddiaların hiçbir şekilde doğruluk payı bulunmamaktadır. Sahsım ve şirketlerimize ait tüm gelir, gider ve ödemelerin yasalara uygun şekilde resmi kayıt altında tutulduğunu da özellikle belirtmek isterim. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da yasalara ve iş ahlakına uygun şekilde faaliyetlerimizi sürdürmeye devam edeceğiz.'

    Anadolu sermayesini hedef alan operasyonda tutuklanacak 41 kişilik liste basına sızdı. İşadamlarının tüm malvarlıklarına tedbir konulmak istendi.

    GEZİCİLER İSTEDİ SAVCI YAPTI

    Gezi olayları sırasında protestocuların dev projelerin durdurulması yönündeki talepleri operasyonu yapan savcı tarafından gerçekleştirilmek istendi. İstanbul 3. Havalimanı ihalesini canlı yayında yapılan ihale ile kazanan Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon İnşaat A.Ş Ortak Girişim Grubu, 22 milyar 152 milyon euro teklifle işbaşı yapmaya hazırlanıyordu. İhaleyi alan işadamları Nihat Özdemir, Cemal Kalyoncu ve Mehmet Cengiz, 3. havalimanı için finansman arayışında oldukları dönemde operasyon şoku ile karşı karşıya kaldı.
#29.12.2013 01:06 0 0 0
  • Dün eski ulaştırma bakanı bi rprogramda şunu söyledi.."ONBİR yılda ulaştırma bakanlığının yaptığı yatırımların (otoyollar,köprüler marmaray vs vs vs) tutarı Yüz Milyar Dolar!Ülkenin bu operasyonla uğradığı ON günlük zarar Yüz Yirmi Milyar Dolar"...

    Bu ülkeye böyle bir zarar vermeye kimsenin hakkı hukuku olmamalı...
#30.12.2013 11:55 0 0 0
  • İşte amaç bu. Bu hizmeti yapanlara engel olmak, Çünkü büyüyen türkiye birilerinin işine gelmiyor. Bu ülkeye verilen zarar , içimizdekiler tarafından destekleniyor. Kimin ne hakkı var bu güzel ülkeye bu zararı vermek. Kaybedilen parayla neler yapılırdı. O parayla kimbilir ne güzel işler yapılacaktı. ama biz o paraı kaybettiysek yıkılmadık. Maddi kayıpla yıkılmayız biz. Kazananlara bakarsak asıl hedef ortaya çıkıyor.
#30.12.2013 13:45 0 0 0