Bir kış gecesi Emin Hafizin kayınbiraderi çocuklarıyla gezmeye gelir. Gece uzundur, ikram izzet gerekir ama evde hiç bir şey yok! Emin Hafiz, karısına "sen misafirlerle ilgilen" der, hemen asılı olan kaynının "sako"sunu aldığı gibi en yakın kahvede onbeş liraya okutur. Et, meyve, çerez ne lazımsa alır gelir. Karısı da sevinçle pişirir, ikram eder. Yer içerler. Geç vakitte kalkmak isterler.Kayınbirader seslenir:
-Baci hele sakomi getir biz gahah.
Kadın arar ama sakoyu bulamayınca:
-Ağabegi senin sakon var miydi?
-Eşşeggızi, zehmeri güni caket gatına mi geldi, der.
Birden herkesin jetonu düşer ve hep birden Emin Hafiz'e bakarlar. Emin Hafiz istifini bozmadan:
-Gavatın oğli dolmalari üçer üçer yudanda eyiydi hem
Eski Zamanlarda Bi Mimar Varmis Bu Miamarin Yaptigi Butun Isler Kusursuzmus Ve Vezir Bundan Rahatsizmis. Vezir Birgun Padisahin Yanina Cikmis Ve Demiski Padisahim Mimar Sizin Icin Oyle Bi Eser Yapsin Ki En Fak Bi Hata Olursa Kafasini Vuralim Demis Padisahta Tamam Demis Mimari Cagirmis Ve Olayi Mimara Anlatmis Mimarda Boynu Bukuk Kabul Etmis Aradan 5 Ay Gecmis Ve Padisahin Yanina Gelip Padisahim Eser Bitti Demis Padisahta Yuru Gidip Bakalim Demis Ve Padisah Vezir Mimar Ve Askerler Gitmisler Bakmaya Mimar O Kadar Guzel Bi Eser Yapmis Ki Bakanin Gozlerini Aliyo Ama Vezirin Amaci Bunu Oldurtmek Oldugu Icin Gidiyo Yapitin Yanina Tuglalari Sayiyo 1-2--3--4-5--6 ....... 41 Padisahim Dio Burda 41 Tane Tugla Var 40 Tane Olsaydi Iyi Olurdu Padisahta Haklisin Diyo Vuralim Boynunu Dio Mimari Getiriyolar Soruyolar Mimar Olmeden Once Son Bi Istegin Varmi ??
Mimar Hemen Cvp Veriyo Var Padisahim Var Olmaz Olurmu
Bu Devlete Calistigim Yillar Sitk Ile Bas (yani Basim Gozum Ustune ) Ananizin Taaa ........ Girsin O 41. Tas