Çay Bilinçli Tüketildiğinde ilaç Gibi

Son güncelleme: 02.12.2014 22:25
  • çay içimi - çay tüketimi - çayın sağlığa katkılarıÇayın, yemeklerden 1-2 saat önce veya sonra, şekersiz ya da az şekerli, günde en fazla 5-6 bardak ve açık içilmesi gerektiği belirtildi.

    MÜ öğretim üyesi Doç. Dr. Enver Töre, "içinde taşıdığı zengin mineraller sayesinde birçok hastalığa iyi gelen çay, Türkiye'de bilinçsiz şekilde, hiç ara vermeden sabahtan akşama kadar içiliyor" dedi.

    Çayın bilinçsiz içilmesinin, kansızlığa, demir eksikliğine,damar sertliğine, sinirliliğe, gerginliğe ve uykusuzluğa neden olduğunu vurgulandı.

    İçinde taşıdığı zengin mineraller sayesinde birçok hastalığa iyi gelen çay, yemeklerden 1-2 saat önce veya sonra, şekersiz ya da az şekerli, günde 5-6 bardağı geçmeden açık içilmesi gerekiyor.

    Öğünler arasında içilmeli çünkü yemekle içilen çay sindirimi zorlaştırıyor.

    Yemeğin ardından çay içmemek gerekiyor, çünkü, bu mide kaslarının gerilmesine yol açarak hazımsızlığa neden olabiliyor.

    Yemeklerden hemen sonra içilen çay, yemekle birlikte aldığımız demiri yeterli miktarda emilemez hale getirdiği için vücutta kansızlığa yol açıyor.

    alıntı
#02.12.2014 21:48 0 0 0
  • o zaman kahvaltı yasak desene
#02.12.2014 22:01 0 0 0
  • Aman aman, kimleri görüyorum :D
#02.12.2014 22:03 0 0 0
  • hemiii o benmi oliyim :D
#02.12.2014 22:19 0 0 0
  • Hoşgeldin :)
#02.12.2014 22:21 0 0 0
  • hsb tskler... how are yoular nasil
#02.12.2014 22:25 0 0 0