Giriş
Giriş
Üye Ol
Main-Board
22 Yıl 118 Günden beri Online
Giriş
Giriş
Üye Ol
Ana Sayfa
İslam
O dediyse, doğrudur
O dediyse, doğrudur
494
Son güncelleme: 11.06.2007 19:19
fiber_optic
Adı Abdullah olup, künyesi Ebu Bekir.
Hazret-i Peygamberin yar ve sevgilisidir.
Abdülkâbe idi ki önceleri adı hem.
Bu ismi, Abdullah'a çevirdi Fahr-i âlem.
Lakab-ı şerifinden bir tanesi (Atik)tir.
Manası, Cehennemden azad olmuş demektir.
Zira Resul-i ekrem, bakıp onun yüzüne,
Buyurdu ki: (Bu girmez, Cehennem ateşine.)
Biri dahi (Sıddık)tır onun isimlerinden.
Yani çıkmaz yalan söz, asla onun dilinden.
Mirac'dan döndüğünde nitekim Resulullah,
Anlattı miracını kâfirlere o sabah.
Ve lakin inanmayıp, hep ettiler itiraz.
Dediler ki: (Bir anda, göklere gitmek olmaz.)
Sonra inatlarından toplandılar bir yere.
Dediler: (Söyliyelim bunu biz Ebu Bekr'e.
Bakalım bu habere, ne söyler Ebu Bekir?
Zira o, tecrübeli ve akıllı kimsedir.)
O da inanmaz diye, bir ümitle geldiler.
Kapıya çıktığında, ona şöyle dediler:
(Ya Eba Bekr, sen söyle, Mekke'den Kudüs'e dek,
Ne kadar zaman alır, bir defa gidip gelmek?)
Dedi ki: (Birkaç defa o yolda ettim sefer.
Çok iyi biliyorum, bir aydan fazla sürer.)
Kâfirler sevinerek, dediler ki: (Doğrudur.
Tecrübeli adamın cevabı böyle olur.)
Gülerek, sevinerek, hem de alay ederek,
Onu, kendilerinin fikrinde zannederek,
Dediler: (Senin dostun, diyor ki, ben bu gece,
Göklere gittim geldim, o sapıttı iyice.)
Hazret-i Ebu Bekir, o Resul'ün adını,
İşitince, onlara verdi şu cevabını:
(Eğer o söylediyse, evet, gidip gelmiştir.
Zira o, ömründe hiç yalan söylememiştir!)
Kâfirler, bu cevabı alıp dona kaldılar.
Önlerine bakarak, oradan ayrıldılar.
Hazret-i Ebu Bekir, giyinip çıktı evden.
Peygamber-i zişanın yanına gitti hemen.
Kalabalık içinde, yüksek bir seda ile,
Fikrini, şu şekilde arz eyledi Resul'e:
(Miracınız mübarek olsun ya Resulallah!
Malım, canım, her şeyim fedadır sana Vallah.
Sonsuz hamd ve şükürler olsun ki Rabbimize,
Her şeyden habersizken, tanıttı seni bize.)
Ya resulallah, senin, doğrudur her kelamın.
İnandım miracına, fedadır sana canım!)
Mirac'a inanınca böyle can-ü gönülden,
(Sıddık) lakabı ile şereflendi o günden.
#10.06.2007 19:17
0
0
0
Asiyan
teşekkürler
#10.06.2007 19:37
0
0
0
Gönülce
teşekkürler emeğine yüreğine sağlık fiber_optic
#11.06.2007 08:39
0
0
0
exel@ns-MS-
teşekkürler paylaşım için teşekkürler emeğine ve yüreğine sağlık
#11.06.2007 19:19
0
0
0
O dediyse, doğrudur Konusuna Benzer Konular
Doğrudur dişlerim
07.11.2005
Doğrudur..
05.01.2006
Doğrudur Ahmet Selçuk İLKAN
22.03.2006
Komutan ne derse Doğrudur
12.05.2009
Allahın seçimi daha doğrudur
12.03.2010
Main-Board 2004 - 2026
Üyeler
Toplist
Gündem
Hakkımızda
Kurallar
İletişim
İzmit Su Tesisatçısı