Halkla İlişkiler Kampanyasında Uygulama

Son güncelleme: 29.09.2022 21:21
  • Halkla ilişkiler kampanyasının uygulamasında; çeşitli stratejilerin belirlenmesinde neye, nasıl ulaşılmak istendiğine bakılır. Çözülmesi gereken temel problem; amaçlanan hedef kitleye, hangi etkinlikler çerçevesinde nasıl içerikler sunulacağı ve bu içeriklerin hangi medya kanalıyla, ne çeşit harcamalar yapılarak, ne zaman iletileceğini belirlemektir. Bu sorunun çözüme kavuşmasında kurumun, işletmenin, örgütün ya da kuruluşun iletişim hedefleri de göz önünde bulundurulur. Halkla ilişkiler uzmanları, pek çok aracı kullanabilir. Yine mesaj seçiminde en iyi olanın belirlendiği kısım önemlidir. Bir mesajı ne kadar çok kişi aynı şekilde algılıyorsa o mesaj, en iyi mesaj niteliği taşır. Halkla ilişkiler kampanyasının aşamalarında bazı sorunlar çıkabilir. Mesajları kullanmada herhangi bir sorunun çıkmasını önlemek için öncelikle küçük gruplar üzerinde test etmek bazı sorunları önlemede fayda sağlayacaktır.

    Hazırlanan planlar uygulama aşamasında program ekseninde gerçekleştirilir. Dikkat edilmesi gereken durumlar; uygulamada, planın dışına çıkılmaması ve kampanyanın ciddi bir biçimde ele alınmasını sağlamaktır. Planlama sürecinde bazı ayrıntılar ortaya çıkmayabilir. Bu da uygulama aşamasında büyük bir sorun teşkil eder. Özellikle medya çalışanlarının arzuları, sıkıntıları ve istekleri belirebilir. Bu gibi durumlara çözüm odaklı yaklaşılmalıdır. Halkla ilişkilerde uygulama aşaması bir tür gerçekleştirme evresidir. Önceki zamanlarda araştırılan çalışmalar ve planı yapılmış olan faaliyetlerin uygulaması gerçekleştirilir. Bu aşamada yapılması gerekenler vardır. Bunlar; iletişim araçlarının hazır edilmesi, iletişim aktarıcılarının ayarlanması ve bütün araçları entegre edilmiş bir şekilde kullanma durumudur.

    Halkla ilişkilerdeki uygulama aşamasında, araştırma ve planlama aşamalarında oluşturulmuş kararlar etkilidir. Bu kararlar, uygulama aşamasında faaliyete geçirilerek gerçekleştirilir. Planlama sürecindeki düşüncelerin dolaşıma sokulması bu kısımda görülür. Uygulama sürecinde halkla ilişkiler kampanyalarının başarılı olmasında ilgili kuruluşların, kurumların, işletmelerin ya da örgütlerin desteğinin büyük payı vardır. Desteğin gelmediği durumlarda, kampanyada güçlüklerle karşılaşma olasılığı çok yüksektir. Planlaması yapılan bu çabalara desteğin gösterilmemesi, kampanyanın başarıya ulaşmasının önünde engel teşkil eder.

    Oluşturulan iletilerin hedef gruplara aktarımında planlar yapılır. Planlanan şekilde etkinlik ve fuarlardan panellere, davetiyelerden bültenlere, yarışma ve organizasyonlardan basın gezilerine kadar birçok şeye özen gösterilmeli ve dikkat edilmelidir. Bazı durumlarda hedef kitleyi etkilemek önemsenmez ve ufak bir ayrıntı olarak benimsenir. Halbuki hedef gruplara gereken ciddiyetin gösterilmesi, kampanyanın ilerlemesinde ve başarısında büyük role sahiptir. Halkla ilişkiler kampanyasının uygulama sürecinde içselleştirme önemlidir; ancak uygulanması zor bir meseledir. Uygulama aşamasında istenilen sonuçlara ulaşmak için hedef gruplara yönelik onları ikna edici, inandırıcı, etkileyici iletişim çabaları bulunmalıdır. Var olması gereken iletişim çabaları, hedef grubun tavrını istenilen yönde değiştirmede, geliştirmede etkili olmalıdır. Halkla ilişkiler kampanyasının yeterli olup olmadığını ölçmek için odak bir grup üzerinde uygulama gerçekleştirilebilir. Tespit edilen faaliyetler, planlama aşamasının içinde yer almak kaydıyla uygulamaya sokulmalıdır.

    Uygulama sürecinde çeşitli araştırma biçimlerinden yararlanılır. Bu araştırma biçimleri halkla ilişkilerdeki iletişim çabalarının takip edilmesini içerir. İzleme yöntemleri arasında en çok kullanılanlar; çıktı analizleri ve eşik bekçisi araştırmaları olarak ifade edilir. Halkla ilişkiler kampanyasında, kampanyada belirlenen süre nezdinde görsel ya da yazılı olarak kullanılabilecek bütün iletişim araçlarından faydalanılmalıdır. Kampanyanın hedef kitleye ilettiği mesajların, çeşitli yollarla duyurulması ve yansıtılması gerekir. İşlenilen konu pek çok çeşitli yol ile canlandırılmalı ve akılda kalıcı olmalıdır. Burada yine iletişim araçlarından yararlanılır. Hedef kitleye karşı açık ve anlaşılır bir dil kullanılmalıdır. Sorun teşkil edebilecek her şey çözüme kavuşturulmaya çalışılmalıdır. Aktarılan konunun, tartışmalı yollarla hedef kitleye açık bir şekilde dile getirilmesi etkileyici olacaktır. Bilimsel yolları kullanmak inandırıcılığı güçlendirecektir. Kalıcılığın yaratılması sağlanmaya çalışılmalıdır. Tüm bunların uygulanması, başarılı bir halkla ilişkiler kampanyasının olmazsa olmazlarıdır.
#06.06.2021 11:38 13 0 0
  • Paylaşım için Teşekkürler
#29.09.2022 21:21 0 0 0