Long Tail SEO

Son güncelleme: 03.11.2021 09:02
  • Long Tail SEO Nedir?
    Long Tail Nedir? Long tail, Türkçe’ye uzun kuyruk olarak çevrilen bir kavramdır. Ancak uzun kuyruk kelimesi bu kavramı açıklayabilmek için yeterli gelmemektedir. Long tail kavramı çok sayıda satılan ürünlerin daha az satılmasındansa daha az satılan ürünlerin çok fazla satılmasını ifade etmektedir. Long tail kavramı 2004 yılında Chris Anderson tarafından Amerika’da yayınlanan Wires dergisindeki The Long Tail makalesi ile ortaya atılmıştır. Chris Anderson bu makalesinde dünya çağında bu stratejiyi uygulayan çeşitli firmalardan da örnekler vermiştir. Ulusal Dergi Ödülü bulunan Chris Anderson, bu makalenin büyük bir yankı oluşturmasından sonra ‘The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More isimli kitabını piyasaya sürmüştür. Peki, long tail kavramı web sitelerinde nasıl kullanılmaktadır?

    E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de hem trafiklerini hem de gelirlerini artırabilmeleri için SEO çalışmaları yapmaları ve kendi sitelerini üst sıralarda indekslemeleri gerekiyor.

    Birçok konuda olduğu gibi söz konusu SEO olunca da sektörde önemli derece bir rekabet olduğunu unutmamak lazım. Rekabetin böylesine yüksek olduğu bir ortamda, üst sıralara çıkmak ve burada kalabilmek bir hayli zor. Devamlı olarak bu alanda çalışmalar yapmak gerekiyor ve farklı anahtar kelimeler üzerinde denemeler yaparak, farklı yaklaşımlarla boşluklardan yararlanıp, bu alanlar üzerinden trafik çekmek gerekebiliyor. Söz konusu SEO olduğunda e-ticaret firmalarının dikkat etmesi gereken konulardan biri de long tail SEO’dur.

    Long Tail Web Sitelerinde Nasıl Kullanılır?

    Long tailin kullanımı aslında oldukça basittir. Kullanıcıların yeni bir cep telefonu aradığı düşünüldüğünde ilk olarak aranan anahtar kelime muhtemelen cep telefonu olacaktır. Ancak cep telefonu arayan kullanıcılar daha spesifik bir arama gerçekleştirir yani 5.5’’ Android cep telefonu gibi bir daraltma ile aramaları yaparlarsa ve siz de web sitenizde bu anahtar kelimeyi kullanmışsanız kullanıcıların web sitenize ulaşması kolay olacaktır. Long tail uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır.

    Hedef Kitleye Ulaşım

    Web sitenizde uygulayacağınız long tail uygulamasında doğru anahtar kelimenin seçimi ile ilgili tamamen sayfanın içeriğini yansıtan ve o sitenin bilgilerini arayan kişileri siteye yönlendirecek şekilde planlama yapılmalıdır.
    Düşük Rekabet

    Popüler anahtar kelimelere yönelik talepte çok fazladır. Bu nedenle bu anahtar kelimede rekabet çok fazladır. Bu nedenle rekabeti fazla olan anahtar kelime ile ilgili arama yapıldığında üst sıralarda çıkan web siteleri kullanıcılara her zaman gerekli bilgiyi vermeyebilir. Ancak long tail anahtar kelimelerde içeriğinize uygun olur.
    Düşük Aylık Anahtar Kelime Araması

    Google Ads Keyword Planner üzerinden yapılan anahtar kelime araştırmalarında long tail anahtar kelimeleri için çok daha iyi sonuçlar gösterilmez. Ancak bu kelimeler SEO için bir sorun oluşturmamaktadır.


    Bu ve bunlar gibi long tail anahtar kelime öbeklerinin SEO konusunda size birçok faydası olmaktadır.
    Rekabet oranı düşüktür

    Yaygın yapılan aramaları içeren anahtar kelime öbeklerindeki rekabet oranı bir hayli yüksektir. Yukarıdaki örnek üzerinden ilerleyecek olursak, “siyah klasik ayakkabı” öbeği çok sık kullanılacağı ve birçok ayakkabı firması olduğu için yüksek bir rekabet oranına sahiptir. Ancak “mezuniyet için siyah klasik ayakkabı” kalıbı üzerine yoğunlaşan çok fazla firma olmayacaktır. Kendini ya belli bir ürünü bu şekilde konumlandırmak, bu tür aramalardan trafik elde etmeye kolaylaştıracaktır. Rekabetin az olması sayesinde de üst sıralarda konumlanma olasılığı da daha yüksek olacaktır.

    “Long
    Long Tail SEO ile yüksek geri dönüşüm oranları

    Belli bir nişe odaklı anahtar kelime gruplarına odaklandığınızda, doğrudan bu tür aramalar yapan kişilere ulaşmış olursunuz. Bu kadar detaylı arama yapan kişiler de bir süredir bu konu üzerine araştırma yapıyorlardır ve artık bazı şeylere kafalarında karar vermişlerdir. Onların aradıkları anahtar kelimelere yönelik kapsamlı bir sonuç verdiğinizde bu kişilerden alacağınız geri dönüşümlerde daha yüksek olacaktır. Çünkü doğrudan hedefe yönelik çalışma yapmış olursunuz.
    Maliyetleri düşürür

    Özellikle Adwords konusuna yatırım yapıyorsanız, long tail anahtar kelimelerden yararlanmak maliyetlerinizi bir hayli düşürecektir. Bu anahtar kelime öbeklerindeki rekabet oranının düşük olması, PPC maliyetlerini de doğrudan etkiler. Daha düşük bütçelerle bu kelime gruplarına reklam verebilir ve tıklama başına olan maliyetlerinizi bir hayli düşürebilirsiniz. Doğru kişilere ulaşma şansınızın yüksek olmasından dolayı da düşük PPC maliyetleriyle yüksek geri dönüşümler almaya başarabilirsiniz.
    İyi bir hedefleme yapabilirsiniz

    Long tail kelimeler daha iyi bir hedefleme yapmanıza da olanak sağlar. Hedef kitlenizin doğrudan yapabileceği arama sonuçlarını inceleyerek, onlara yönelik long tail kelimeler üzerine çalışmalar ve Adwords yaparak daha etkili bir hedeflemeyle ulaştığınız kişilerden daha yüksek geri dönüşler sağlayabilirsiniz.

    Bir örnek ile açıklamak gerekirse, “ayakkabı” sorgusu short tail keywords olarak kabul edilirken, “nike erkek spor ayakkabı” sorgusu long tail keyword olarak örnek verilebilir. Örneğimizi incelediğimizde “ayakkabı” sorgusunun aranma hacminin oldukça yüksek ve ilgili sorgudaki rekabetin de oldukça yoğun olduğu görülürken, “nike erkek spor ayakkabı” sorgusunda kullanıcı niyetinin daha belirgin olduğunu ve aranma hacminin “ayakkabı” sorgusuna göre düşük olsa da değerlendirilebilecek seviyede olduğunu görüyoruz.

    Long Tail Keywords Neden Önemlidir?

    Bir web sitesi için anahtar kelime araştırması yaparken ve araştırma sonrasında aksiyon alma sürecinde daima aranma hacmi yüksek olan short tail keyword’lere odaklanmak bazen doğru bir strateji olmayabilir. Özellikle otoriter olmayan ya da yeni bir web sitesi için ilk aşamada aranma hacmi ve rekabetin oldukça yüksek olduğu bu anahtar kelimelere odaklanmak başarı elde etmeyi zorlaştırabilir. Bu nedenle ilk olarak rekabetin nispeten daha düşük olduğu ve kullanıcı niyetinin çok daha açık olarak belirtildiği long tail keyword’lere odaklanmak mantıklı bir başlangıç olabilir. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin neden önemli olduğunu da maddeler halinde beraber inceleyelim.

    1) Düşük Rekabet

    Uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha kısa ve daha jenerik olan anahtar kelimelere oranla daha düşük aranma hacimlerine sahiptir. Aranma hacminin nispeten daha düşük olması genellikle ilgili anahtar kelimedeki rekabetin de doğru orantılı olarak daha düşük olmasına sebep olur. Aşağıdaki örnek anahtar kelimelerden de görebileceğiniz üzere aynı kelimeleri içeren kullanıcı sorgularında anahtar kelime sayısı arttıkça aranma hacminin de orantılı olarak düştüğünü görüyoruz.

    Daha kısa kelimelere oranla aranma hacminin düşük olması belki birçok kişi için ilgili kelimenin cazibesini yitirmesine sebep olabilir. Fakat aranma hacminin düşük olmasının yanı sıra ilgili anahtar kelimedeki rekabet de genellikle daha düşük olabilir. Daha düşük rekabet de doğru hamleler sonrasında istenilen başarıya daha kısa sürede ulaşmaya yardımcı oluyor. Aşağıdaki görsel, ilgili sorgudaki anahtar kelime sayısı arttıkça daha az sonuç ile yarış içinde olunacağını açıkça gösteriyor.

    2) Dönüşüm Oranı Avantajı

    Uzun kuyruklu anahtar kelimeler adından da anlaşılacağı üzere daha fazla kelime içerdiği için kullanıcılara sorguları hakkında daha fazla detay verme imkanı sağlar. Daha detaylı arama yapan kullanıcıların niyeti de diğer sorgulara göre daha belirgindir. Örneğin “internet” sorgusundaki kullanıcı amacıyla “ev telefonsuz internet paketleri” sorgusundaki kullanıcı niyeti kolay şekilde ayırt edilebilir. Kısaca uzun kuyruklu anahtar kelimelerde kullanıcı amacı daha belirgin olduğu için doğru bir hedefleme ve optimizasyon çalışması ile istenilen dönüşüm oranlarına daha kolay bir şekilde ulaşılabilir.

    3) Daha Kolay Hedeflenebilir Kullanıcı

    Long tail keywords olarak adlandırılan sorgular genellikle daha fazla kelime içerdiği için short tail keyword’lere oranla daha anlaşılır olarak kabul edilebilir. Örneğin arama motoru üzerinde “kulaklık” sorgusunu gerçekleştiren kullanıcıların niyetini anlamak oldukça zordur. Çünkü kulaklığa dair detay belirtilmediği için ilgili kullanıcıyı hedeflemek de kolay olmayabilir. Fakat “kablosuz kulak içi kulaklık” sorgusunu gerçekleştiren kullanıcıların amacının “kulaklık” sorgusunu gerçekleştiren kullanıcılara oranla oldukça net olduğunu söyleyebiliriz. Bu örnekte de görüldüğü gibi genellikle long tail sorgular gerçekleştiren kullanıcılar amaçlarını daha açık şekilde aktardığı için web siteleri tarafından daha kolay ve daha sağlıklı şekilde hedeflenebilir.

    4) Güçlü Blog Stratejisi

    Long tail sorguların daha fazla kelime içermesinden dolayı kullanıcı amacına dair daha ayrıntılı bilgiler verdiğinden bahsetmiştik. Ayrıca long tail keyword’lerin bir bölümünün de soru ifadesi içeren sorgular olduğunu biliyoruz. Örneğin “beyaz ayakkabı nasıl temizlenir” sorgusu blog için hedeflenebilecek long tail sorgulara güzel bir örnek olabilir. Siz de anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz çeşitli araçlar üzerinden web sitenize uygun uzun kuyruklu anahtar kelimelere yönelik güçlü blog stratejileri oluşturarak yeni kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Örnekteki gibi anahtar kelimeleri daha kolay elde edebilmek için “nedir, nasıl” gibi soru ifadesi içeren sorguları filtreleyerek kullanıcılar için faydalı olabilecek güçlü bir blog stratejisi oluşturabilirsiniz.

    5) Sıfırıncı Sıra Fırsatı

    Uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanarak geliştirdiğimiz blog stratejimiz sonrasında rakiplerimizden daha kaliteli, özgün ve kapsamlı içerikler oluşturduğumuzda bir süre sonra Google tarafından ödüllendirilmek sürpriz olmayacaktır. Aşağıdaki gibi uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflediğimiz sayfalarımızda yer alan ve genellikle liste ya da tablo içeren içeriklerimiz ile sıfırıncı sırada yer alabiliriz. Böylece uzun kuyruklu anahtar kelimeler sayesinde rakiplerimizin daha da aşağıda yer almalarını ve trafiğin büyük bölümünün web sitemize gelmesini de destek olabiliriz.


    Long tail SEO nedir?

    Long tail’in bire bir çevirisini yaptığımızda “Uzun Kuyruk” şeklinde bir anlam çıkıyor. SEO olarak baktığımızda ise bunu uzun vadede size geri dönüş sağlayacak anahtar kelime kullanımları şeklinde bir anlama geliyor. Peki, bu ne demek?

    Long tail SEO’yu, arama hacmi çok yüksek olmayan, birden fazla anahtar kelimede oluşmuş ve belli bir niş üzerine odaklanmış anahtar kelimlerin kullanımı şeklinde özetleyebiliriz. Bir örnek üzerinden ilerleyecek olursak;

    ”Siyah klasik ayakkabı” kalıbı hedef anahtar kelime grubunuz olduğunda, sık yapılan aramalara yönelik bir çalışma yapmış olursunuz. Ancak “mezuniyet için siyah klasik ayakkabı” gibi bir kelime grubuna odaklandığınızda long tail için bir çalışma yapmış olursunuz. Belli bir nişte, belli bir döneme ait ve sık aranan bir kelime grubu olmasa da mezuniyet dönemlerinde ilgili hedef kitleye yönelik bir kelime grubudur.
#03.11.2021 09:02 35 0 0
Sürüklemek İçin Tıkla