GELİŞEN ÇOCUĞUN NİTELİKLERİ

Son güncelleme: 11.07.2008 12:45


  • 1. VE 2. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR

    Doğal olarak hareketlidir,kolaylıkla coşar
    Elleriyle çalışmayı sever
    Öğrenmeyi sever
    Her an ön planda olmak ister
    İlgi yönü sınırlıdır,çok çabuk yorulur ,bıkar
    Yaptığı işten gurur duyar
    Kolaylıkla gururu zedelenir
    Her an beraber çalışmaları sevebilir veya nefret edebilir
    İmgeleme bağlı oyun ve öyküleri çok sever
    Öğretmen ve arkadaşlarının alışkanlıklarına özellikle önem verir
    Hala gizemli öz dünyasında yaşamaktadır
    Tutup,tadacağı yeni şeylerle ilgilenir
    Mekanik ve hareket yetenekleri olan şeylere ilgi duyar
    Her tür oyunu ,televizyonu ,bilgisayarı ,ailece gezmeleri ve resimli kitapları sever
    Aldatmaca oyunlarından zevk alır
    Tüm çabalarına kişiliğini katar

    3. VE 4. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR

    Göz -el ilişkisi gelişmiştir
    İnsanların değişik türde olduğunu sezer
    Kendine toplumda bir yer vermektedir
    Sorumluluklar almayı,düzenli olmayı ve yeni ilişkiler kurmayı öğrenmektedir
    Ayrı cinstekiler,ayrı topluluklar kurmaktadır
    Bu gruplaşmalar bazen başkaldırmalarla belirir
    Resimli dergi ve gezi öykülerinden zevk duyar
    Kendi ve yakındakilerinin evrimi ile büyümektedir
    İşi üzerinde dana fazla durabilmektedir
    Çoğu kez çevresinin gülünç yönlerini görmeye başlar
    Doğadaki bitki hayvan ve başka varlıklarıyla ilgilenir
    Spor ve çeşitli konulara karşı büyük bir eğilim belirir

    5. VE 6. SINIFLARDAKİ ÇOCUKLAR

    Doğru ve yanlış kavramları üzerinde kesin bir anlayışı vardır
    Özel ilgiler üzerinde durur
    Kendi cinsine bağlı değişik çalışmalara girer
    İşlerini güzel ve tam yapmak ister;dolayısıyla ona yol gösterecek birinin yardımı gereklidir
    Okul dışı çevrede ilgilendiği şeylerle uğraşır
    Sık sık büyükleri eleştirir
    İlgi kaynağı ve çalışma yönünü daha güçleştirmektedir
    Kendine örnek aldığı bir kahraman hayranlığı içindedir
    Kendi kendini tanır ve eleştirir
    Toplu halde çalışmayı sever

    Gelişen çocuğun devir şeması

    1. Öz anlatımın ilk belirtileri:
    KARALAMA DÖNEMİ : ( 2-4 yaş arası)

    2. İlk benzetme çabaları:
    ŞEMATİK ÖNCESİ DÖNEM : (4-7 yaş arası)

    3. Belirli bir biçimin geliştirilmesi:
    ŞEMATİK DÖNEM : ( 7-9 yaş arası)

    4. Gerçeğe özenti :
    BAŞKALDIRMA DÖNEMİ : ( 9-11 yaş arası)

    5. Gerçeği taklit :
    MANTIK DÖNEMİ : ( 11-13 yaş arası)

    6. Karar dönemi :
    YARATICI EYLEMDE GENÇLİĞİN BUNALIMI




#11.07.2008 12:45 0 0 0