Hayallerimiz..

Son güncelleme: 06.04.2005 11:52
  • Adamın biri, her mehtaplı gecede alır başını deniz kıyısına gidermiş.

    Dönüşünde sorarlarmış :

    - Ne gördün?

    - Dünya güzeli deniz kızları gördüm, altın saçlarını gümüş taraklarla tarıyorlardı, dermiş hep.

    Bir gece yine tek başına deniz kıyısına vardığında, gerçekten dünya güzeli deniz kızları görmüş,

    altın saçlarını gümüş taraklarla tarıyorlarmış. Döndüğünde yine sormuşlar :

    - Ne gördün ?

    - Hiç demiş. Hiç bir şey...

    Oscar Wilde'ın yukarıdaki harika öyküsünü ilk okuduğumda ortaokuldaydım ve ne demek istediğini anlamamıştım.

    Daha sonra unutmuşum. Yıllar sonra rastladığım Haldun Taner'in bir sözü bana öyküyü hem hatırlattı hem de

    ne demek istediğini çok çarpıcı bir şekilde gösterdi.

    Şöyleydi söz : "Bir hayalin gerçek olması kadar hayal kırıcı bir şey yoktur."

    Daha sonraları ise bu tema pek çok edebi eserde karşıma çıktı. Örneğin Simyacı'da.

    Hâlâ okumamış olan var mı bilmiyorum ama hatırlarsanız orada bütün yaşamı boyunca tek hayali para

    biriktirip Mekke'ye hacca gitmek olan bir dükkan sahibi vardı. Adam artık gerekli parayı fazlasıyla biriktirmiş

    olduğu halde bir türlü gitmiyordu. Bu hayalin kendisini yaşama bağlayan çok önemli bağ olduğunu düşünüyor

    ve onun gerçekleşmesi halinde bu önemli bağı yitireceğinden korkuyordu. Haklıydı aslında.

    Düşünüyorum da hepimizin böyle hayalleri var mutluluğumuzu bağladığımız, gerçekleşene kadar yaşamı sanki ertelediğimiz.

    Acaba hiç düşünüyor muyuz bu istediğimiz her neyse, gerçekleştiğinde iyi mi olacak.

    Bir düşünürün hep aklımda tuttuğum bir sözü vardır :

    "Bütün dualarımı kabul etmediği için Allaha şükrediyorum"

    Belki de daha az üzülmeliyiz gerçekleşmeyen hayallerimiz için.

    Belki de aslında sevinmemiz, mutlu olmamız gereken bir şey için gözyaşları döküyoruzdur.

    Belki de olaylara bir de bu açıdan bakmayı artık öğrenmeliyiz...

    Sadece hakkınızda hayırlı olan hayallerinizin gerçekleşmesi dileğiyle...
#26.03.2005 21:02 0 0 0
  • cok guzel arkadasım..Sagolasın..
#26.03.2005 21:21 0 0 0
  • Babam şöyle derdi:
    Oğlum !yaş kemale erdi,
    Günler ne çabuk geçti?
    Daha sen kundakta bebektin.
    Beni hastane kapılarında az mı beklettin.
    Şuna bak,büyüdün adam oldun .
    Dünyada ne aradın ne buldun?
    Benim yapamadığım çık şey var ama bizden geçti.
    Bak kardeşini örnek al,o en güzel yolu seçti.
    İçinden baba bırak bu ayakları dersin.
    Ama biliyorum yaş kemale erince neler neler yapmak istersin.
    Ben bu yaşa geldim,kendimden başkasını dinlemedim.
    Bu hallere düşmezdim doğruları dinleseydim.
    Bak geldim gidiyorum.
    Sana gitmeden nasihat ediyorum.
    Yapmak yada yapmak kendi elinde.
    Bak ben ölüyorum .
    Sana yapmadığım doğruları söylüyorum.


    sağol arkadaşım benim hayalimde baba.................
#26.03.2005 21:44 0 0 0
  • Cok güzek,..
    Ellerine saglik!
#26.03.2005 21:55 0 0 0
  • @ kurtjara

    Tesekkurler Arkadasım Guzelmiş..
#27.03.2005 00:33 0 0 0
  • ELLERINE VE O GÜZEL YÜREGINE SAGLIK COK GÜZEL SEYLER YAZMISSIN DAHA GÜZEL IFADE EDILEMEZDI;;;;;;;;
#27.03.2005 01:50 0 0 0
  • düşündürücü emeklerin için teşekkürler arkadaşım
#27.03.2005 10:53 0 0 0
  • ellerine saglik arkadasim
#28.03.2005 01:34 0 0 0
  • Ellerine SağLıK Hem$o
#28.03.2005 07:31 0 0 0
  • muhteşem bir hikaye. Gerçekleşse ne güzel olurdu dediğim bir hayal nerdeyse gerçekleşecek. Ama gerçekleşirse herşey daha kötü olacak. Tam böyle bir anda böyle bir hikaye okudum. Ellerine sağlık arkadaşım. Çok güzel...
#28.03.2005 08:23 0 0 0
  • ellerine emeğine sağlık arkadaşım, teşekkürler...
#28.03.2005 18:24 0 0 0
  • Ellerine saglik cok güzel yazmisin, tebrikler
#28.03.2005 19:29 0 0 0
  • cok tskler
    ellerine saglik
#29.03.2005 02:23 0 0 0
  • cok tesekkürler change arkadasim bizlerle paylastigin icin cok güzel.............
#29.03.2005 06:37 0 0 0


  • Ellerine saglik

    Dogru söze ne denir . Aynen katiliyorum. Hayaller nerede biz neredeyiz.

    Insallah hayallerimiz hic bitmez.Bizi hayata baglayan,bir nebze de olsa

    hayallerimiz olsa gerek.

    Tesekkürler.
#29.03.2005 10:41 0 0 0
  • Ellerinize sağlık
#29.03.2005 11:11 0 0 0
  • Ellerine SagLıK...
#06.04.2005 11:52 0 0 0