Maket Arabalarda Speed Control

Son güncelleme: 21.03.2009 19:55
  • Elektrikli arabalarda en önemli ünite motor hız kontrol ünitesidir yani Speed Control

    Bunların mekanik ve elektronik olarak iki farklı prensiple çalışanı vardır. Mekanik speed control model araba uğraşına ilk başlayıp da fazla profesyonel olmayanlar için uygundur. Çalışma mantığı bir çeşit reosta gibidir, üzerindeki kademe çubuğunu servo ile oynatarak (kaydırarak) motora hız arttırma ve azaltma komutu verilir. Bu ünitenin kontrol ettiği motorlar fazla hızlı motorlar değildir, başlangıç için düşük devirli motorları kontrol eder. Komutları ileri-geri-fren şeklindedir.

    Elektronik speed control ünitelerinde çalışma prensibi çok farklıdır, ve daha çok ileri model kullanıcıları içindir. Bazıları programlanabilir özellikte olabilmektedir.
    Elektronik speed control üniteleri sinyal alici üniteden (reciever) gelen komutları alarak direkt motora ileterek motorda kontrol sağlar.

    Bazıları motor sarım limiti gözetmeksizin yüksek devirli motorları kontrol eder. Bu tip speed control ünitelerinde sadece ileri - fren veya ileri - geri - fren komutları speed control ünitesinin tipine veya kullanım maksadına göre seçilebilir. Yüksek amper gönderebilme özelliğine sahip speed control üniteleri genelde ileri --fren komutlu olanlarıdır ve profesyonel Kullanıcılara hitap eder. Ancak çok yüksek olmasa da yine tatmin edecek derecede amper gönderebilen ileri- geri- fren komutlu speed control üniteleri bulunmaktadır. Her değişik marka kendine göre güçte bu üniteleri sunmaktadır. Sonuçta yüksek devirli motorlar yüksek amper ister, bu yüksek amperi sağlayanda speed control ünitesidir.

    Speed control ünitelerinde motor bobin sarım limiti vardır, şöyle ki : her speed control bütün motorları komuta edemez, bu speed controlun komuta edeceği motor bobin sarım uyarısı kitapçığında yazar. Örnek : 10 Turn (sarım) ve üzeri motorlar için kullanılır. Bu demek oluyor ki ; 10 sarım aşağısında olan motorları bu speed control ünitesi ile komuta edemezsiniz, eğer etmeye kalkarsanız, speed control motorun istediği amperi veremez, motorda almaya çalışır ve speed control ünitesi yanar.

    Motorlardaki sarım sayısına göre devir ve amper ihtiyacı olur. Ne kadar az sarım o kadar yüksek devir ama o kadarda yüksek amper ihtiyacı demektir.
    Bazı speed control üniteleri no limit özelliklidir. Yani motor sarım sayısı limiti yoktur.

    Bu tip speed control üniteleri ile istediğiniz sarim sayısındaki motorları komuta edebilirsiniz, ama bu tip speed control üniteleri ileri kullanıcılar içindir ve oldukça pahalıdır.
#21.03.2009 19:55 0 0 0