Nazlı Bir Çocuk Avucuna Saklasın Gözyaşlarımı

Son güncelleme: 01.04.2009 17:59

  • noimage

    'küs çiçeğine'

    Bir rüzgar olsam ıssızda!
    alnım kar, kirpiklerimde çiy
    dağlardan dağlara esen poyrazlar gibi
    soluğuma dağ çiçekleri.taşısa baharlar
    pınarlara seslensem, ağaçlara, ormanlara
    incinmiş yaprakları okşasam hüzünlü sesimle
    sevinç olup yağsam üzerine üşüdüğünde tomurcuklar...

    Bir şafak olsam ıssızda nazlı!
    kızıl bir nar gibi serilsem gökyüzüne
    yıldız gülücükleriyle terli çocukların
    her sabah lekesiz alınlarından öpsem
    gün konmuş yanaklarından öpsem ...
    sonra hiç konuşmasam
    hiç konuşmasam
    çekip kapıyı ardımdan usulca çekip gitsem

    Yağmur yağdığında şiirlerle bezesem bulutları
    ufukları şarkılarla, türküleri umutlarla bezesem
    ay bir yanımı alıp götürse, rüzgar bir yanımı
    dağ dağ, deniz deniz savrulsam...

    Bir ay ışığı olsam ıssızda
    karanlıkları aydınlatsam
    akıp gitsem dereler boyu nazlı bir su gibi
    yalnızlıklar yıkasam, sevgisizlikler, mutsuzluklar
    her gece kapısı kapalı evlere düşsem
    pencerelere, karanlık düşlere, küs yüreklere düşsem
    uzanıp öpsem incinmiş kirpikleri,
    kanayan yürekleri sarsam
    sonra toplayıp bulutları gözlerime ağlasam...

    Sevdalı bir bulut olsam ıssızda!
    yağmurun yağmadığı ülkelere billurdan damlalar döksem
    sel olup götürsem acıları yüreklerden
    silsem yeryüzünde yalanları, kinleri, kötülükleri.
    geride sevinçler bıraksam sadece, sevgiler, mutluluklar
    güzel duygular bıraksam dostluğa yaraşan
    akıp gitsem nehirler, denizler, okyanuslar boyu sonsuza

    Bir rüzgar olsam ıssızda!
    parklara essem sevindirsem çocukları
    uçurtmalar havalandırsam mavilere,
    gül kokuları savursam dört bir yana
    güneşi çağırsam her üşüdüğünde çocuklar
    her bayram dudaklarda gülücük
    avuçlarda sevinç
    her sabah bolluk dağıtsa güvercinlerim
    yoksul mahalle çocuklarına
    uzanıp öpsem utangaç kara gözlerinden bin defa...


    ......./
    Bir bahar başlasa yeşil
    bir yol çiçeği gibi küs ve yorgun
    yaslasam başımı omuzuna dağların
    bu üzgün ve kederli yüreği alıp avuçlarıma
    ağlasam
    nazlı bir çocuk avuçlarına saklasa gözyaşlarımı
    uzanıp uyusam incinmiş kirpiklerine
    bir daha uyanmasam...
    hiç uyanmasam



    Nuri Can
#01.04.2009 08:37 0 0 0
  • nazlı bir çocuk avuçlarına saklasa gözyaşlarımı
    uzanıp uyusam incinmiş kirpiklerine
    bir daha uyanmasam...
    hiç uyanmasam


    Emeğinize Sağlık..
#01.04.2009 16:03 0 0 0
  • emeğine sağlık şayeste arkadaşım güzel bir şiirdi...
#01.04.2009 16:06 0 0 0
  • Emeqinize saqLık şayestecim..
#01.04.2009 17:59 0 0 0