İşte Mustafa Kemal'i anlatan o büyük Kocatepe şiiri...

Son güncelleme: 02.09.2005 16:14
  • Kurtuluş Savaşı Destanı
    Kocatepe yanık ve ihtiyar bir bayırdır
    Ne ağaç, ne kuş sesi, ne toprak kokusu vardır.
    Gündüz güneşin, gece yıldızların altında kayalardır.
    ......
    Kayalıklarda şayak kalpaklı nöbetçi
    Okşayarak gülümseyen bıyığını seyrediyordu Kocatepe'den
    Dünyanın en yıldızlı karanlığını.
    Dağlarda tek tek ateşler yanıyordu.
    Ve yıldızlar öyle ışıltılı, öyle ferahtılar ki
    Şyak kalpaklı adam nasıl ve ne zaman geleceğini bilmeden
    Güzel ve rahat günlere inanıyordu
    Ve gülen bıyıklarıyla duruyordu ki mavzerinin yanında,
    Birdenbire beş adım sağında onu gördü.
    Paşalar onun arkasındaydılar.
    O, saati sordu.
    Paşalar: 'üç' dediler.
    Sarışın bir kurda benziyordu.
    Ve mavi gözleri çakmak çakmaktı.
    Yürüdü uçurumun başına kadar, eğildi, durdu.
    Bıraksalar İnce, uzun bacakları üstünde yaylanarak
    Ve karanlıkta akan bir yıldız gibi kayarak
    Kocatepe'den Afyon ovasına atlıyacaktı.
    .......
    Ali Onbaşı bir şimşek hızıyla düşündü
    Ve şu türküyü duydu.
    'Dörtnala gelip Uzak Asya'dan
    Akdeniz'e bir kısrak başı gibi uzanan bu memleket bizim.
    Bilekler kan içinde, dişler kenetli, ayaklar çıplak
    Ve ipek bir halıya benzeyen toprak,
    Bu cehennem, bu cennet bizim.
    Kapansın el kapıları, bir daha açılmasın,
    Yok edin insanın insana kulluğunu bu davet bizim...
    Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür
    Ve bir orman gibi kardeşcesine, bu hasret bizim..'

    Nazım Hikmet
#30.08.2005 19:25 0 0 0
  • eLLerine ve yüreine saqLık arkada$ım.. Nur İçinde Yatsın Atamız..
#30.08.2005 22:07 0 0 0
  • Teşekkürler Tarbal
    Büyük insan Ulu önder ATATÜRK nur içinde yat..
#30.08.2005 23:06 0 0 0
  • Ellerine saglik
    Tesekkürler
#02.09.2005 13:36 0 0 0
  • Ellerine Emegine Saglik
#02.09.2005 16:14 0 0 0