Âlem: Allah (cc) Teâla dışındaki her şey .
Denildi ki: Her zamanın ehli âlemdir.
İbn-i Abbas: Âlemler insan ve cin alemidir :
Ferra ve Ebu Ubeyde : Düşünülen şeyden ibarettir. Onlar dört
ümmettir: İnsan, cin, melek ve şeytan. Hayvanlara âlem denemez.
Zeyd b. Eslem : Âlemler rızıkla beslenenlerdir.
İbn Abbas : Yeryüzünde hareket eden her canlı .
Vehb b. Münebbih :Allah (cc)ın on sekiz bin âlemi vardır. Dünyada o âlemlerden birisidir.
Ebu Se dül Hudri : Allah(cc)ın kırk bin âlemi vardır. Dünya batısından doğusuna kadar bir âlemdir
Mukatil : Âlemler seksen bin âlemdir. Kırk bin âlem karada ve kırk bin âlem denizdedir.
Birinci âlem tanımı en doğru tanımdır. Yani âlem; Allah Teâla dışındaki varlıklardır. Çünkü bu tanım mahlukatın ve mevcudâtın tamamını kapsamaktadır. Şu âyet-i kerime bu tanımın doğruluğuna delildir.
BN'DN AP1R9NHRFO HNEN' 1N(QO 'DR9N'DNEPJF BN'DN 1N(QO 'D3QNEN'HN'*P HN'DR#N1R6P HNEN' (NJRFNGOEN' %F COF*OE EQOHBPFPJFNN
Firavun: "Alemlerin Rabbi de nedir?" dedi. Musa: Kesin olarak inanacaksanız, bilin ki O göklerin, yerin ve ikisinin arasında bulunanların Rabbidir" dedi.(şuara 23-24)
Sonra âlem ; alâmet manasınadır. Çünkü âlem yaratıcısına bir alâmettir. Yaratıcısına delâlet etmektedir.
Zücac şöyle demiştir : Âlem ; Allah Teâlanın dünya ve ahirette yarattığı her şeydir.(Câmi li eh kâmil Kuran( 1/154)