Basit Oyun Yapımları

Son güncelleme: 18.04.2010 21:55
  • Estf. ustam yanilgiya düsmediniz. Ben herhangi bir basari elde etmedim ki. Yalniz resimleri degistim.
    Parcalari cogaltmak icin bir calisma baslatamadim henüz.

    Kaktus ile Garip'i tebrik ederim, ellerine saglik.
#09.04.2010 13:09 0 0 0
  • Sevgili hocam bildiginiz gibi calismami bitirdim ama garip07 arkadasimiz gibi noktayi koyamadim...
    45 parcalik puzzle oyunu tamam ama puzzle bittigi an "Tebrikler kazandiniz" yazisini bir turlu yapamadim,
    Bana swishmax da bu amaclar icin kullanilan script kodlari lazim inceleme yapmam icin...Elinde olan arkadaslar paylasirsa cok iyi olur...
    Ben calismamda sizin sunmus oldugunuz puzzle yi ornek almadim orada kullanilan script kodlari daha oncede belirttigim gibi cok karisik geldi bana...
    Calismam icin hangi script kodlar lazimsa onlari uygulayarak yaptim, sadece "Tebrikler Kazandiniz" yazisini yapmak kaldi...
#12.04.2010 10:14 0 0 0
  • [atex]Harikasınız, sizi kutlarım.


    Eğer bu konuda yani flash bittiğinde
    "Tebrikler Kazandınız" yazsının görünmesi için
    örnekden daha farklı veya değişik bir Script uygulaması yaptıysa,
    Garip07 dostumuz eminim size bilgi verecektir.

    [/atex]
#12.04.2010 13:00 0 0 0
  • [atex]İşte sevgili dostlarım.

    Kaktus'ün önerisi ve Yönetimin onayı ile
    böylesine ayrı bir yer açıp, orada flash yapmaya
    meraklı ve yardımsever arkadaşlarımızı toplayarak
    birbirimize yardımcı olmanın bir sonucunu daha aldık.


    Turkuaz34'ün ilk 2 x 2 şablonu ile başlayan çalışma
    Garip07'nin daha da gelişmiş olanına ve en son olarak da
    Kaktus dostumuzun daha değişik Scriptler ile
    45 parçalı hale gelerek Özel Flashlarda paylaşıldı.

    İleri İhtisas Odasının amacı budur.


    Mutlaka bilinen birşeyin paylaşılması esas değildir.
    Herhangi bir yerden bulunan bir bilgi veya bir çalışma,
    burada paylaşıldığında eğer bizler elele verebilirsek
    en azından onu yapan kadar başarılı olabileceğimize eminim..


    Yeter ki, burasını amacına uygun olarak faal tutmaya çalışalım.

    Bu konuda yardımı olan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim.

    [/atex]
#16.04.2010 01:22 0 0 0
  • Evet arkadaslar nihayet bende noktayi koydum... Fakat nokta tam istedigim gibi olmadi... "Tebrikler kazandiniz" yazisini acemice calistigim "if - else" komutlarina gore yaptim, en son parca yerine yaklastigi an mouse ile birakmadigimiz halde hemen beliriyor...
    Yapmis oldugum 45 parcalik calisma gercekten beni cok yordu ve ugrastirdi..
    Sizlerin daha iyi anlamasi icin calismami 3*3=9 ebatlarina gore duzenleyip en kisa zamanda burada sizlerle paylasacam...
    Daha oncede belirttigim gibi burada en onemlisi puzzle sablonunu muntazam olusturmak, sizlerden istedim ama sadece atesilter hocamiz bana 42 parcalik sablon gonderdi...Eger bu calismayi yapmak istiyorsaniz mutlaka muntazam shape sablon olusturmaniz gerekli...
    45 parcalik sablon calismami ben begenmedim fakat calismama baslamistim, simdi hazirladigim 3*3 =9 shape sablonum cok daha guzel oldu, oyun bitisinde ara bosluklar belli olmuyor...
    Calismami paylastigim an bunu sizlerde rahatlikla goreceksiniz...
#16.04.2010 16:05 0 0 0
  • [atex]Sizleri bilemem ama Kaktus dostumuza hak veriyorum ve
    bir itirafta bulunacağım.


    Ben halâ Shape çizimleri ile uğraşıyor
    ve onları daha kısa sürede, daha güzel nasıl yapabilirim diye
    hergün en az bir saat özel çalışmalar yapıyorum.


    Çünkü shape çizmek ve onlara renk vermenin
    hakikaten bir ustalık ve dahası gereksinim olduğu
    bir defa daha önümüze çıktı...

    Belki kendisi kabul etmeyecek ama
    aramızda bu konuda kendisini en iyi geliştirmiş olan kişinin
    dostumuz Turkuaz34 olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

    [/atex]
#16.04.2010 18:23 0 0 0
#16.04.2010 18:47 0 0 0
  • Güzel çalışma olmuş ellerinize sağlık.
#16.04.2010 22:18 0 0 0
  • Ateş hocam çizimlerin püf noktaları nelerdir nasıl tam çizim elde edebiliriz. Bu konuda
    Nasıl eksiğimizi giderebiliriz :)

    Bu konuda belitiğiniz gibi Turkuaz34 arkadaşımızın bu konuda başaralı olduğunu takdir
    ediyorum. Ummarım bu konullarda bazı dersler hazırlanırsa hepimiz için iyi olacağını
    düşünüyorum
#17.04.2010 17:02 0 0 0
  • [atex]Shape çizmek resim çizmek gibi
    insanın elinin biraz da yatkın olmasını gerektiren bir işlem.

    Nasıl çizim yapılacağına ilişkin dersler
    İhtisas Odasında ve hatta ziyaretcilere açık olan yerlerde var.
    İhtisas Odası içindeki Shape Çalışmaları konusunu açıklayan
    zip dosyası içinde sanıyorum çizim ile ilgili gösteri de var.

    Geri kalan oturup bu konuda devamlı çalışma yaparak
    kendinize en uygun çizim usülünü bulmak...

    Örneğin ben ne çizeceksem önce çizeceğim şeyin
    bana uygun bir resmini buluyorum

    Çizimi o resmin üstünden geçerek kopya çekiyorum.

    Bu kopya işlemi sırasında ufak hataların belli olması için
    şekli çok büyük tutuyorum.

    Bütün bunları yapmadan önce "Reshape" özelliğinin ne olduğunu
    tam olarak anlamak amacıyla, yapılan her shape'in
    Reshape noktalarını inceliyor ve orada yazan seçeneklerin
    teker teker ne işe yaradığını kontrol ediyorum.

    Bu çalışmayı yaptıktan sonra
    zaten geriye başka bir şey kalmıyor..

    Renk verme konusundan ise damlalık şeklinde olan
    renk seçici yani " Color Dropper" kolaylığını kullanıyorum.

    Eğer renk ve şekil tam olarak oturmuyorsa,
    birinci shape'in üzerine sadece o rengin sınırlarını taşıyan
    yeni bir shape çizip o rengi o yeni shape'e veriyorum.

    Bu konuda da renkli button yapımı için sizlerle paylaştığım
    buradaki SWI dosyasını incelerseniz oradaki örnek
    sanıyorum sizlere oldukca yardım edecektir.
    Çünkü belli olsun diye oradaki Shape'leri Group of Shape yapmadım.
    Hepsini bir Group içinde ayrı Shape'ler olarak bıraktım.


    Dedim ya ben her gün shape çizmeye çalışıyorum.
    Esas zor olan Shape çizmekten öte
    çizeceğiniz şekli aklınızdan shape'lere ayırabilmekte.

    Bunu yapabildiğimiz anda Shape ile yapamayacağınız şey yok.
    Tabii biraz inat ve biraz da sabır gerekiyor.

    [/atex]
#17.04.2010 17:34 0 0 0
#17.04.2010 17:44 0 0 0
  • Sevgili Kaktus,

    Öncelikle seni bir kez daha kutluyorum. Gerçekten ortaya güzel bir çalışma çıkarttın arkadaşım. SWI ını da bizlerle paylaştığın için, ayrıca teşekkürler.

    Sevgili Garip,

    Shape konusunda sizlerden farklı birşeyler yaptığımı sanmıyorum ama, ben de kısaca nasıl çalıştığımı özetlemek istedim.

    - Ben de mutlaka çizeceğim nesnenin bir resmini sahneye alıp, üzerinden kopya çekiyorum.
    - Önce "Bezier" ile şeklin ana hatlarını kabaca çiziyorum. Sonra ortaya çıkan solid shape de Fill 'i "none" a çevirip, none olan Line 'da ise çizgiyi seçiyorum.
    - Esas iş, bana göre bundan sonra başlıyor.

    . "Reshape Tool" unu tıklıyorum
    . Bunu yaptığımda shape üzerinde, çizerken tıkladığım her noktadaki vertex' ler ortaya çıkıyor.
    . Kabaca bir çizim yaptığım için, bu vertex'lerin bir kısmı resmin dışına taşmış, bir kısmı ise içinde kalmış oluyor.
    . Bunları tek tek olmaları gereken noktalara çekerek, shape'imi düzeltmeye çalışıyorum.
    . Shape üzerindeki yuvarlak hatlar için ise, ki bana göre düzgün bir shape' in esas can alıcı noktaları bunlar, iki vertex'i bağlayan çizgi üzerinde mouse'un sağ tuşuna tıkladığımda açılan menüde, "Quadratic" olanı işaretliyorum ve çizgi üzerinde beliren minik mavi kutucuğu çekerek, düz çizgiyi eğri haline getiriyorum.

    Birçok shape kullanarak hazırladığımız sprite'lardan da bahsetmek istiyorum. Örneğin yine resimler üzerinde çalışarak oluşturmaya çalıştığım dans sprite'ı.
    Bazı resimlerde,bir önceki resme göre ufak fark oluyor. Mesela beden sabit ama ayaklar biraz yer değiştirmiş. Bu tür resimler için tek tek shape hazırlamıyorum. İlk resim için çizdiğim shape'i copy in place deyip, ikinci resmin üzerine oturtuyorum ve yine reshape tool ile, sadece ayaklar üzerindeki vertex leri yeni yerlerine taşıyorum.

    Renkli shape'lerde de, çizdiğim nesnenin özelliğine uygun olarak, linear ya da radial gradient seçtikten sonra, mutlaka properties'ine girip, gradient transform'uyla oynayarak istediğim hale getirmeye çalışıyorum.
#18.04.2010 21:31 0 0 0
  • Ben tesekkur ediyorum sevgili Turkuaz34 arkadasim, mesajin bana moral oldu..
    45 parcalik calismadaki shape sablonlar hosuma gitmeyince bu calismaya baya emek verdim muntazam olsun diye, tabii sizlerle hata vermeyen script kodlarini paylasmak icinde ugrastim...
    Emek verilerek hazirlanan ve birde swi paylasilmissa yapan kisi bir yorum bekliyor..
    Sana ve garip07 (Ramiz Dayı)arkadasima yorumunuzu esirgemediginiz icin tesekkur ediyorum..
#18.04.2010 21:55 0 0 0