Buzda yürümenin püf noktaları

Son güncelleme: 11.06.2023 10:22
  • Erciyes Üniversitesi Acil Tıp Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. İbrahim İkizceli, kışın yürümeye ilişkin bilimselliği kanıtlanmış püf noktalarını uygulayarak yaralanmaların önlenebileceğini bildirdi.

    Yrd. Doç. Dr. İkizceli, artan kış şartları ile birlikte acil servislerin kırık ve çıkıklı hastalar ile dolmaya başladığını söyledi.

    Soğuk ve karlı havalarda zemin buzlu olduğu için düşme olaylarında artış yaşandığını kaydeden İkizceli, bunların basit kırık çıkıklar olabileceği gibi ölümcül olabilen ağır kafa travmalarının da görülebildiğini belirtti. İkizceli, bilimselliği kanıtlanmış püf noktalar hakkında şu bilgileri verdi:

    "Uygun tabanlı ayakkabı giyilmeli, kısa, dengeli ve yavaş adımlar atılmalı, yere bakarak yürünmeli, hızlı ve ani hareketlerden kaçınmalıdır. Denge unsurunu göz önünde tutarak eller cepte olmamalı, uzun ve sıkı pantolon ile görüşü engelleyecek giysiler giyilmemelidir. Yürürken kuru ve buzlu zemin yerine karlı ve yumuşak zemin tercih edilmelidir."

    Bilekleri korumalı

    Düşerken refleks olarak kol ve bacaklar öne doğru hareket ettiği için kırıkların genellikle el ve ayak bileklerinde görüldüğüne dikkat çeken İkizceli, bu nedenle, el bileğini koruyan eldiven ile ayak bileğini koruyan botların giyilmesini önerdi. İkizceli, yoldan geçerken yolun tamamen boş olduğundan emin olunması gerektiğine işaret ederek, aksi takdirde, buzlu yolda aracın durma mesafesinin artmasından kaynaklanan kazaların yaşanabileceğini söyledi.

    Karlı havada güneş ışınlarının göze daha fazla zarar verebileceğinden güneş gözlüğü takılmasını isteyen İkizceli, yaşlıların daha çok dikkatli olması gerektiğini vurguladı. Yrd. Doç. Dr. İkizceli, "Yaşlılarda kemik erimesi olduğu için basit bir düşmede bile ciddi kemik kırıkları görülebilir. Bu nedenle yaşlılar mümkünse dışarı çıkmamaya ve buzlu zeminde yürümemeye özen göstermelidir" diye konuştu.
#01.01.2006 19:58 2 0 0
  • buzda yürümekte bir sanattır çok dikkat etmekgerekir
#01.01.2006 22:36 0 0 0
  • paylasimin icin tesekkurler
#01.01.2006 22:59 0 0 0
  • buzda yürümesini hiç sevmem. bilgileriniz için teşekkürler
#01.01.2006 23:21 0 0 0
  • casper835

    buzda yürümekte bir sanattır çok dikkat etmekgerekir
    eline sağlık arkadaşım Allah razı olsun
#01.01.2006 23:36 0 0 0
  • eyvallah refik kardeşim
    ellerine sağlık

#02.01.2006 08:09 0 0 0
  • Ellerine,yüreğine sağlık.
#08.01.2006 23:32 0 0 0
  • paylaşımın için teşekkürler

#15.01.2006 23:57 0 0 0
  • Paylaşım için Teşekkürler Ellerine Emeğine Sağlık
#26.11.2022 10:40 0 0 0
  • Emeğinize Sağlık
#11.06.2023 10:22 0 0 0