NEW YORK - Kanada-Toronto Üniversitesinden Dr. Ahmed El Sohemynin yürüttüğü araştırmada, karaciğerde başlıca sitokrom P450 1A2: CYP1A2 enziminin işleme soktuğu kafein, bünyenin yapısına göre kalp krizini tetikleyici etkisini ayarlıyor.
Araştırma, 1994-2004 yıllarında Kostarikada 2 bin 14 ilk kalp krizini hafif atlatmış denekle 2 bin 14 sağlıklı denekten alınan kayda dayanıyor. On yıllık araştırmada, yavaş kafein metabolizmasının kalp krizi ihtimalini arttırdığı ileri sürülüyor. Günde iki-üç fincan kahve içenlerde gen yapısı buna uygunsa kalp krizi ihtimali yüzde 36 artıyor.
ABDnin Tıp Birliği Dergisi JAMA ile New Scientist dergilerinde kaydedildiğine göre, günde dört fincandan fazla kahve içinler yüzde 64oranında daha fazla kalp krizi ihtimaliyle karşılaşabiliyor. Ancak Toronto Üniversitesi araştırmasına göre, CYP1A2 enziminihızlı işleyen geni çift taşıyan bünyede, çok kahve içilse de kalp krizi ihtimali yüzde 1e ulaşmıyor.