tessetürümüze sahip çıkalım

    arkadaşlarrrrr tesetürümüze sahip çıkalımmmmm.........
    testtürümüze laf uzatanlara verceğimiz cevapları bu kaynaktan bulabilirsiniz

    lütfen tesettürle ilgili görüşlerinizi sayfamızda belirtiniz


    [COLOR=#555cbc]Link ÖLü oLduqundan KaLDırıLdı..Elinde MevCut DoSya oLan Konuya Cevap olarak yazarSa Memnun oLuruz..
    NÛR SÛRESİ
    24/31- Mümin kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. (Yüz ve el gibi) görünen kısımlar müstesna, zînet (yer)lerini göstermesinler. Başörtülerini ta yakalarının üzerine kadar salsınlar.

    başörtüsü Allahın emri,müslümanlığın gereğidir..
    sevgili kardeşim çok güzel bir konuya değinmişsin.%90 ı müslüman olan ülkemizin en önemli sorunu bu bence.ama üstad ne diyor önceden islamiyete dışarıdan tehditler gelirdi.bundan daha kötüsü oldu ve içden kaleleri yıkmaya çalışıyorlar artık.kurt içimize girdi yani.ama ümitvar olmak lazım bu zamanda.elbet bir gün bizim başörtülerimizde birer gül bahçesine dönüşecek.Allah (c.c) yar vee yardımcımız olsun.selam ve dua ile
    kardes kusuruma bakma ama ben dosyayi indiremedim..
    beceremedim bi sekilde, neyse birazdan kardesimden yardim ister yaziyi okurum..
    Medeniyet dediğin açmaksa bedeni Desene yamyamlar bizden de medeni


    Mehmet Akif ERSOY
    Hz. Peygamber
    (s.a.s) örtünme ile ilgili bu ayetlerin tefsirini yapmış ve uygulama esaslarını göstermiştir. Hz.
    Âişe'den rivâyete göre, bir gün Hz. Ebû Bekir'in kızı Esmâ ince bir elbise ile Allah Resulunun
    huzuruna girmişti. Resulullah (s.a.s) ondan yüz çevirdi ve şöyle buyurdu: "Ey Esma! Şüphesiz
    kadın erginlik çagına ulaşınca, onun şu ve şu yerlerinden başkasının görünmesi uygun
    değildir." Hz. Peygamber bunu söylerken yüzüne ve avuçlarına işaret etmişti" (Ebu Davûd,
    Libâs, 31). "Allah Teâlâ ergin kadının namazını başörtüsüz kabul etmez" (İbn Mâce, Tahâre,
    Allah razı olsun azizim. Bu sorun Müslümanların ortak sorunu olmalı. Dediğin gibi tesettürümüze hep birlikte sahip çıkmalıyız. Fakültede bir hocam örtünme ayetinden başörtüsü anlamının çıkarılamayacağını söylüyordu. Bu ve bunun gibi kişiler Kur'an'ın açıklayıcısı olan Peygamberimizin yaşantısını ve sözlerini pek dikkate almıyorlar. Ancak Peygamberimizin uygulaması dikkate alınmadığında bunun gibi birçok yanlış anlamalar daha çoook olacaktır. Zira tesettür özgürlüğe sınır koymak değil bilakis şeref ve iffeti korumaktır.
    Nitekim Kurân-ı Kerîmde: "Ey Peygamber! Zevcelerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına, dış elbiselerinden üstlerine giymelerini söyle. Bu, onların tanınıp eziyet edilmemelerine daha uygundur. Allâh çok yarlıgayıcıdır, çok esirgeyicidir." (el-Ahzap 59) buyurulur. İslam dinindeki örtünme emri kadının değerini düşürmek için değil onun değerini artırmak içindir.
    Hz. Âişe (r.a), ilk başörtüsü uygulamasını şöyle anlatır: "Allâh ilk muhâcir kadınlara rahmet etsin! Onlar âyet inince, etekliklerini kesip bunlardan böş örtüsü yaptılar."
    Yine Safiyye bint-i Şeybe şöyle anlatır: "Biz Âişe ile birlikte idik. Kureyş kadınlarından ve onların üstünlüklerinden söz ediyorduk. Hz. Âişe (r.a.) dedi ki: "Şüphesiz Kureyş kadınlarının birtakım üstünlükleri vardır. Ancak ben, Allâha yemîn olsun ki, Allâhın Kitâbını daha çok tasdîk eden ve bu Kitâba daha kuvvetle inanan ensâr kadınlarından daha fazîletlisini görmedim. Nitekim en-Nûr Sûresindeki âyet inince, onların erkekleri bu âyetleri okuyarak eve döndüler. Eşlerine, kızlarına, kızkardeş ve hısımlarına bunları okudular. Bu kadınlardan her biri, eteklik kumaşlarından, Allâhın Kitâbını tasdîk ve Ona îmân ederek başörtüsü hazırladılar. Ertesi sabah, Hz. Peygamber (s.a.v.)in arkasında başörtüleriyle sabah namazına durdular. Sanki onların başları üstünde kargalar vardı." (Ahmed b. Hanbel, c. VI, s: 188)
    Peygamber (s.a.v.) Efendimiz:
    "Allâh bülûğa ermiş kadının namâzını, başörtüsüz kabul etmez." (ez-Zeylâî, Nasbur-Râye, c. I, s. 295) buyuruyorlar. Başka bir hadîs-i şerîflerinde: "Kadın avrettir (örtünmesi gereklidir. Sokağa) çıkınca, şeytan onu daha câzip gösterir." (et-Tebrizî, Mişkâtül-Mesâbîh,c. II, s. 164) buyurur. Bu uygulamaları göz ardı etmek büyük bir hatadır. Selametle.
    Başörtüsüne her zaman tam destek Fakat
    Tesettüre ASLA destek yok
    başörtüsü ve tesettür arasında ki farkı analatabilirmisiniz sayın hocam
    tabikide tesettürümüze sahip çıkmalıyız ALLAHIN emrettiği gibi tesettürde ölçü ve niteliğe çok dikkat etmeliyiz..
    sayın stugal tesettür derken kasteddiğiniz anlamı açıklayabilir misiniz lütfen. saygılar...
    arkdaşlar her insanın birşeylerden mutlaka rahatsızlığı olur stuğal kardeşimiz de bizlere kendi ce haklı olaraktan tesettürü ayırdı burda birşeye itirazı olan kimse sebeblerinide yazar diğer şekilde bundan sonra dikkate alınmayacak tartışma konusu olmayacaktır
    Kadınlarımızın İbadetlerini gerçekleştirmek, toplum içerisinde statülerini örf ve ananeleri doğrultusunda göstermek, eşine, bulunduğu çevreye ,saygısını göstermek, v.b. amaçlar için başlarının örtünmesini sağlayan Eşarp kullanılarak yapılan başın örtünmesine yarayan örtüye Başörtüsü denir.
    Bunun haricinde Bir İşaret gibi Siyasi yada İdeolojik amaçlı olarak kişilerin kapanmasını sağlayan giysilerin tümüne birden tesettür denir.
    hiç kimse kendi düşüncesi gereği kapanan bir kimseye karşı olacağına inanmam Fakat nezaman kapanmayı bir siyaset , bir ideoloji için yapılmasına sonuna kadar karşıyım.
    hocam bizim bacımızın üzerine giydiği elbisede yaptığı ibadette hiçbir siyasi bağlantı yoktur sizin ve çevrenizdeki insanların yaptığı işlerle genel olarak konuşmaya da hakınız yoktur bukadar insan aklı başında dır ki bilirler hiç bir siyaset partisi lideri onları ahiret ginünde kurtaramz onlarda sadece allahın emirlerini yerine getirmektedir bilmem anlata bildimmi sayın hocam......
    bugun Günümüzde Avrupali Devletlerin Insan Haklarindan Bahsettiği ,demokratik Denen, Herkesin özgürce Yaşadiği, Dini Inançlarini, Inandiği şekilde Yaşadiği Bir Zamanda Yaşiyoruz Sözde.bunun Böyle Olmadiğini Bütün Insanlar çok Iyi Biliyorlar.osmanli Devleti Nasil Dişaridan Yikilamadi Ve Ne Zaman Osmanli Devletinin Elinden Kur'ani Kerim Gevşetildi Dini Inançlari Istismar Edildi, O Zaman 600 Senelik çinar Osmanli Devleti Yikildi.bugun Ayni şeylerin Olmadiğini Kim Inkar Edebilir.kah Başörtümüze Kah Peygamber Efendimize(s.a.v)yapilan Saygisizliklar Müslüman Bir Türkiyenin Oluşunu çekemeyenlerin Müşriklerin Yaptiği Oyun Değil De Nedir? Böyle Oyuna Gelmemek Için Içimizden Allah(c.c)peygamber(s.a.v)kitap Inancini Yok Etmememiz Gerekiyor.oturduğumuz Yerden Bi şeyler Yapilamiyor Herkes Kendince çabalasin Uğraş Göstersin Bu Böyle üstü Kapatilacak Bir Konu Değildir.peygamber Efendimize(s.a.v.)uzanan Diller Kesilmedikçe Baş örtüsüne Uzanan Eller Kirilmadikça Bunun Ardi Arkasi Kesilmeyecektir.
    üzülüyorum sevgili arkadaşlar bu duruma.gerçekten de kahroluyorum.düştüğümüz bu durum karşısında kalbinde fitne,fesat barındıranlar nasılda seviniyorlardır.bakın şunların düştükleri duruma der gibiler.sayın hocam stugal abim,bir mümin herşeyde rabbinin rızasını arar,herşey onun için.yapılan ibadetler vede örtünmemiz.o istediği için yapılanlar.biz ki gerçek bir mümin olmak için çabalayan insanlarız.kimseye ne beğendirmek zorundayız kendimizi nede bir kul dediği için bir şeyler yapıyoruz.rehberimizin verdiği haritaya bakar mümin sadece.kuran derler o haritaya.yol gösterir bize kuran.siyaset diyorsunuz bu memlekette siyaset kadar insanların kalplerini akıllarını eviren çeviren bir olgu daha yoktur.bunu siz daha iyi biliyorsunuz.ama kalpler yanlız Allah'ı anmakla mükelleftir.siyaset bizim umrumuzda değil hocam.siz bilirmisiniz ki her sabah işe geldiğimizde örtüyü çıkarınca çekilen kalbin eziyetini.neyse hocam size saygızsızlık değildir amacımız.yanlış anlamayın bizi.ama unutmayın her gün beyaz dilekçelerimiz vardır eller semaya açıldığında yaradana yollanan.selam ve dua ile
    Bildiğini bilenin arkasından gidiniz,
    Bildiğini bilmeyeni uyarınız,
    Bilmediğini bilene öğretiniz,
    Bilmediğini bilmeyenden kaçınız....
    Arkadaşlar bu konuyla ilgili gerekli açıklamaları yapmışlar. Hepsinden Allah razı olsun. Ben de bir noktaya değinmek istiyorum. Yorumda bulunan arkadaş ki; yorumda bulunan diyorum çünkü arkadaşın yazdıkları tamamen kendisini bağlar , kendi düşüncesidir. Saygı duyarım, ama eleştirilemez anlamına gelmez. Saygıdeğer kardeşim stugal başörtüsü ile tesettürü ayrı kavramlar gibi ele almışsın. Başörtüsü ve tesettür birbirinden ayrı değil; bilakis başörtüsü tesettürün bir parçasıdır. İslamın tesettür anlayışına uygun giyinmek isteyenler başörtüleri ile başlarını da kapatırlar; el, ayak, yüz hariç, vücudunun hatlarını belli etmeyecek şekilde bol bir örtüyle bütün vücutlarını da kapatırlar. Bu şekilde bir örtünme ne şekilde yapılırsa yapılsın fark etmez. Bu örtü illaki çarşaf olacak diye bir şart yoktur. Zaten Kuranda cilbâb kelimesi geçiyor. Bu cilbâbın ne olduğu hususunda İslam alimleri "Omuzları örten bir başörtüden, topuklara kadar inen bir örtüye kadar, bu işi gören her kıyafet cilbâbtır." demişlerdir. Fıkıh alimlerimiz "Mühim olan örtünmektir demektedirler. Ülkemizin değişik yerlerine baktığımızda Antep, Urfa, Adana, Antalya, Karadeniz tarafları... gibi örtünmenin farklı şekillerde, örf ve adetlere göre yerel giysilerle yerine getirildiğini görürüz. Kimisi çarşafla, kimisi manto ile, kimisi de şalvar ile. Bu işi sadece namaz kılarken değil her zaman ve her yerde yapıyorlar. Bu şekilde örtünen Müslüman kardeşlerimiz de hiçbir zaman siyasi ve ideolojik kaygı gözeterek örtünmüyorlar. Allahın bir emri olduğu için, Yaradanın rızasını kazanmak için örtünüyorlar. Siyasi ve ideolojik amaç için örtünenler yok mu var, bunu ben de tasvip etmiyorum. Bu konu da hemfikiriz stugal kardeşim. Şunu da unutmamak lazım. Birileri bunu yapıyor diye tesettürü karalama kampanyasına katılmak son derece yanlıştır. İnsanlar yeryüzündeki görevlerini unutarak dinlerinden saptıkça, kadının örtünme olgusu da saptırılmıştır ve siyasi amaçlı kullanılmaya başlanmıştır. Bunu yapan insanların herhangi bir dini kaygıları yoktur. Gel bu noktada tesettür Bir İşaret gibi Siyasi yada İdeolojik amaçlı olarak kişilerin kapanmasını sağlayan giysilerin tümüdür. demek yerine tesettürü siyasi ve ideolojik amaçlı kullananlara karşı beraber mücadele edelim. Tesettüre asla yok destek demeyelim, tesettürü siyasi ve ideolojik amaçlı kullanan kişilere asla destek yok diyelim. Selametle.
    klavyeyi tuslyan ellerine saglik leotombak
    [color=#ff3333]kardeş allah rağzı olsun sanırım konu dahada açığa kavuşmuş dur eğer leotomak kardeşin yazısından sonra sadece herkez konuya destek için yorum getitirir...???
    ellerine saglik kardesim, 500 özlü sözde hayat...

    paylasimin icin tesekkürler...
    İSLAM'A HİZMET ETMEK GAYESİYLE OKUDUĞUNU SÖYLEYEN BİR BAYAN BAŞÖRTÜSÜNÜ ÇIKARTARAK OKUYA BİLİR Mİ?
    Bilindiği gibi Nur suresi'nin 31. Ve ahzab suresi'nin 33, 53 ve 59'uncu ayetlerinde kadınların örtünmeleri, vücutlarının zinet yerlerini yabancılara göstermemeleri emredilmektedir. Bu konuda birço hadis vardır. Ama bu hadisleri burada nakletmeye lüzum görmüyoruz.
    Kadının bütün vücudunun avret olup olmadığı husus da mezhepler arasında ihtilaflıdır. Şafii ve Hanbeli mezheplerine göre kadının istisnasız tüm vücudu avret kabul edildiği halde Hanefi ve Malıki mezheplerinde eller ve yüzün fitne korkusu olmadığı takdirde avret olmadığı belirtilmiştir (Kitabu'l-Fıkh ala mezabili'l Erbaa, Sabuni, Tefsiru Ayat'il-Ahkam).
    Tedavi gibi bazı zaruret hallerinde yabancı birisi bir kadının avret kabul edilen bir uzvuna zaruret miktarınca ve tedavinin gerektirdiği mahalli geçmemek şartıyla bakabılir (el-Merginanı, el-Hidaye). Allah Kur'an-ı Kerim'de kadınların vücutlarını örtmelerini emredip başkalarına gösdermelerini yasakladığına göre onların avret mahallerini yabancıların görebileceği şekilde açmaları haramdır. Zaruret olmadıkça avret sayılan bir uzvun tamamını ya da bir kısmını açamazlar.
    Zaruret, yasak bir şeyi yapmadığı takdirde helakı veya helake yaklaşmayı gerekli kılan şeydir (Suyuti, el-Eşbah ven-Nezair). Ali Haydar Mecelle Şerhi'nde zarureti aynen şu şekilde tarif etmiştir: "Zaruret; memnu tenavül etmediği takdirde helakı müstelzim olan haldir" (Ali Haydar, Dürerü'l-hakkam şerhu Mecelletü'l-Ahkam).
    Buna göre İslam'a hizmet etmek gayesiyle de olsa İslam'a taban tabana zıt düşen, kadının namahrem yerlerini ve avretini açmaya zorlayan okullarda okumanın zaruret kabul edilmesi mümkün değildir. Ayrıca kadınların mutlaka bilmesi gereken şeyleri avretlerini açmayı gerektirmeyen okul ve kurslardan öğrenmeleri pekala mümkündür. İslam hizmeti böyle bir yol ile ifa edilmez. Ayrıca İslam tarihi hiçbir resmi tahsili olmadığı halde kendisini özel olarak yetiştirip İslam'a ve ilme hizmet eden kadınlarla doludur. Şüphesiz kadınların avret açma ve ihtilat gibi İslam'ın yasakladığı şeyler olmazsa okutulmaları gerekli ve okumaları zaruridir, bunda büyük faydalar da vardır. Ama bu haramı işlemeyi tecviz edemez. Bilindiği gibi "Zararları gidermek maslahatları celb etmekten evladır." Diye meşhur bir fıkıh kaidesi vardır. İslam'ın yasaklara gösterdiği itina emirlere gösterdiği itinadan daha büyüktür. Hz. Peygamber bir hadisinde:
    "Ben size bir şey emrettiğim zaman ondan gücünüzün yettiği kadarı yapınız. Bir şeyden nehyettiğim zaman da ondan kaçınız" buyurur.
    Bundan dolayı meşakkatıdefetmek için vacibi terk etmek caizdir, ama günahları, özellikle büyük günahları işlemekte müsamaha yoktur. Bezzazı'nin ifadesine göre avret yerini örtecek bir şey bulamayan kimse nehir kenarında da olsa istincayı terk eder. Çünkü yasak emre tercih edilir. Kadına gusül gerekse ve erkeklerden gizlenecek bir yer bulamazsa guslü terkeder (İbnu Nüceym el_eşbah ve'n-Nezair).
    Demek oluyor ki bir haramı işlememek için farz bile terkedilir. O halde sadece umulan bir maslahat için nassların haram kıldığı bir şeyin işlenmesi tecviz edilemez. Bize göre bu her okul için aynıdır. Müslümanların kadınların başlarını açabilmeleri için İslam'ın hükümlerini zorlayacakları yerde, kadınların İslami kıyafetler içerisinde okuyabilmelerinin çarelerini araştırıp bu yolda gayret sarfetmeleri gerkir.
     
    bu konuya nerde rastlasam ıcıme bı acı cokuyor, benim gibi okumak ıcın mucadele veren bu mucadelede en kutsalını feda eden kardeslerımım acısı bu, en masumane hislerle Allahın emri diye seve seve örtünen bizler, bir sınavdayız , bu haklı davamızda bır gun muaffak olucaz Allahın izniyle,

    Soylenecek herseyı cok değerlı arkadaslarım, ifade etmissiniz zaten Allah razı olsun.

    Bas ortusu bırgün hak ettiği itibari gorecektir

    Yarınlar elbet elbet bizimdir
    Gün doğmus gün batmıs ebet bizimdir... Selametle...
    paylaşımın için teşekkür ederim arkadaşım ellerine sağlık
    sizlerde paylaşımıma değer verdiğiniz için teşekkürler arkadaşlar allah razı olsun hepinizden nice konula birliktelik dilegiyle
    link ölü
    [COLOR=#555cbc]Allah Razı OLSun..


    @stugal

    ßen DahiL Sizden Cevap ßekLeyenLer MevCut...
    cevaplar herkesin gördüğü penceredendir.ama pencereye değil yola bakmaya devam edicez.Mevlananın güzel bir sözü vardır.
    NE KADAR BİLİRSEN BİL,SÖYLEDİKLERİN ANCAK KARŞINDAKİNİN ANLAYACAĞI KADARDIR.
    teşekkürler sahabeler
    çok güzel bir söz
    güzel söz