İslam > Siz olsaydınız hangisini seçerdiniz?

    Bir üniversite hocasının anlattığı bir farazî hikayeyi aktarmak istiyorum sizlere.

    ŞÖYLE BİRŞEY TASVİR ET KAFANDA

    Yarın güzel bir tatile çıkacaksın.

    Akşam erkenden yattın. Sabah oldu uyandın çok heyecanlısın tatile çıkacağın için. Alelacele toparlandın ve eşyalarını alarak terminale geldin. Otobüs kalkmak üzere ve hemen bindin; yolculuk başladı.
    Camdan dışarıyı seyrediyorsun ve çok güzel hayaller kuruyorsun,değişik yerler ve insanlar göreceksin.
    Birden otobüsün yavaş yavaş hızlandığını ve kontrolden çıktığını fark ediyorsun. Otobüsteki insanlar telaşlanıp paniğe kapılıyorlar tabii sende çok korkuyorsun derken aniden bir gürültü kopuyor ortalık toz duman.
    Hemen kendini dışarı atıyorsun bakıyorsun ki bir uçurumdan yuvarlanmışınız her taraf ta insanların cansız bedenleri saçılmış bir şekilde; korkuyla onlara bakarken birden kendini görüyorsun yerde uzanmış ve hiç hareket etmiyorsun. Ama bu nasıl olur diyorsun ?
    EVET kardeşim sen şu an ölüsün ve ruhun bedenini orda bırakıp ait olduğu yere doğru gidiyor.Nereye mi ?
    Tabi ki hesap vermeye ALLAH'ın huzuruna mahşere.
    Öyle bir gün ki, Annenin evladından; evladın anne babasından kaçtığı bir gün. Bir sürü insan toplanmış ve herkes sırasıyla sorguya çekiliyor; sonra kimisi sağa, kimisi sola doğru hareket ediyor. Sağa gidenlerin yüzlerinde bir nur ve sevinç ya diğer tarafa gidenler haykırıyorlar 'YARABBİM AFFET BİZİ,BİLEMEDİK' ama nafile kaçınılmaz son.
    Sen bütün bu olanları dehşetle izlerken sıra sana geliyor. Ama sen çok şanslısın ki; Melek ' Ey ademoğlu senin için iki seçenek sunuyorum.

    1. seçenek eğer istersen seni tekrar dünyaya gönderip,yaşamana müsade edeceğiz ta ki tekrar ölüm senin kapını çalıncaya kadar.

    2. seçenek 'Yok ben hazırım hesap günü için buyrun sorgulayın beni dünyaya dönmek istemiyorum ' diyorsan o zaman başlayalım sorgulamaya diyor.

    SİZ OLSAYDINIZ ŞU ANA KADAR YAŞADIKLARINIZI DÜŞÜNEREK HANGİSİNİ SEÇERDİNİZ ?

    Eğer 1. yi seçtiyseniz niçin?
    Eğer 2. yi seçtiyseniz niçin?

    Düşüncelerinizi aktarabilir misiniz. Cevaplar yazıldıktan sonra bu hikayenin sonuç bölümünü de aktaracağım. Selametle.
    değerli abiciğim allah razı olsun güzel bir konu
    gerçekten samimi olarak ben olsaydım yüce rabbime kavuştuğum için çok mutlu olurdum.ama niçin yüce rabbimin rahmetine şefkatine çok umutlu olduğum için dünya benim için yalan toz pembe bir rüya gibi nasıl olsa ölecem ve hesabımı verecem ne mutlu ki ban daha fazla günah yazılmadan tabi şimdiki zaman göre diyorumm..ama eski zaman göre tekrar dünyaya gelip daha fazla hayırlı ameller içinm çok ama çok çalışırdım allahın izniyleeee.ALLAH EMANET OLUN.
    Düşüneceğim

    galiba ben dünyaya donmeyı tercih etmezdim, cunku her gecen gun yasamak gunahtan kacmak,nefsıne gem vurmak dahada zorlasıyor, hayat mucadelesıne dusup yaradanımızı ihmal ediyoruz coğu zaman, ben ölümü kurtulus olarak goruyorum, yenıden doğacağımız alemı hak etme cabası değılmı dunya, varsın az olsun ömrüm. selametle....
    verdigim bunca nimetlere karsilik ne yaptin sorusuna verecek cevabiniz hazirsa isiniz kolay, bu cevaplari verdiginize göre hazir olsa gerek, ne mutlu size...
    defterimiz dürüldükten,yani öldükten sonra "kurtuldum" diye düsünüyorsak; kabir sorularini kek,pasta kabir azabininsa iki tokatlik oldugunu zannediyor olmaliyiz..

    yazdiginiz cavplarda ortak bi gercek var, kiyamet alametlerinden biri olan zamanimizda islamiyeti yasamanin, müslüman olmanin atesi elle tutmak kadar zorlastigi konusunda hemfikiriz...

    gelelim benim cevabima, bana da bu iki secenek sunulsa, ben de ikinciyi secerdim... yani dünyaya tekrar geri dönmek istemezdim..
    hz mevlana müminin bayramı olarak nitelendirmiş ölümü bi kurtuluş yolu diye elbetteki oranın dehşeti şuanki cevaplarımızla bir olurmu bilmiyorum ama bana bügün sorsalar götüreces seniz dese azrayil hayır demezdim sanırım nefis dünyada kalıp devalı zevkle yaşamak ister gulcan arkadaşım bana bi soru sormuştu nefsimi dinleyip geri dönmeyi istemezdim sanırım allahım herkese haıyırlı ölümler nasip etsin
    arakdaşlar bu konu açılmış aslında fazla bi alakası yok ama bir anımı paylaşmak istedim sizlerle hani derler ya erkeklerin askerlik hatıraları hiç bitmez askerliğimin sonzamanlarıydı gündüzleri yatar geceleride sabaha kadar nöbette kalırdım uyumamk içide genelde kitap okurdum başımızda komutanımızda vardı o bi gece bana ve mangam bi soru sordu ve manga başarısız olunca bizlere nasihatta bulundu bunların içinde bana birde cümle kullanmıştı ölümden deyilde herhangibir çatışmada tek kurşun sıkmadan pisi pisine ölmekten korkuyorum demişti çok etkilenmiştim bi akşam yine o komutanımla nöbetim vardı gece saat 3 sıralrıda idi kitap okurken uyumuşum bi 5 dak uyuya kalmışım ve oan dışardan düşman askerleri geliyor ve baskın yapıyorlar ben tek bir kurşun bile sıkamadan benide öldürüyorlar uyandım allahım dedim nekadar acı o günden sonra kitap okusam bile ayakda okumaya çalışdım bahsi geçen komutanımıda burdan saygıyla anıyorum allah türk milletine onun gibi komutanlar nasip etsin
    abi merakla sonuç bölümünü bekliyorus
    göksahan hakli... yorum yapacak kimse kalmadigina göre, artik sonuc bölümünü yazabilirsin...
    Evet arkadaşlar sizi fazla bekletmeden hikayenin sonuç bölümünü de aktarıyorum. Bakalım sonucunu okuduktan sonra ne düşüneceksiniz.

    Eğer ikinci seçeneği seçtiyseniz ya çok kendinize güveniyorsunuz ki helal olsun size ya da ümitsizsiniz, nasıl olsa değişecek bir şey olmayacak diye düşünüyorsunuzdur. Bu durumda unutulmamalıdır ki; cennet hiç kimsenin garantisi altında değildir, garantiye aldım gafına kapılmamak lazım ve de ALLAH ESİRGEYEN VE BAĞIŞLAYANDIR ümitsizliğe kapılmayalım, Müslüman ümidini hiçbir zaman kaybetmemeli.

    Yok eğer birinci seçeneği seçtiyseniz şunu bilin ki öyle bir şans bir daha asla ve asla verilmeyecek bu sadece bir hikaye kendimizi kandırmayalım ve bunu hepimiz biliyoruz. Ayrıca şu anki yaşadığımız hayat bize verilen bir fırsat değil mi? Niçin bu fırsatı şu andan itibaren gerektiği gibi değerlendirmiyoruz?

    SONUÇ: ŞU AN YAŞIYORUZ VE NE ZAMAN ÖLÜM KAPIMIZI ÇALACAK BİLMİYORUZ. CENNETİ GARANTİLEMEDİĞİMİZİ VE HİÇBİR ZAMAN MÜSLÜMANIN ÜMİTSİZ OLMAMASI GEREKTİĞİNİ BİLİYORUZ. PEKİ O ZAMAN NEYİ BEKLİYORUZ?????????? Selametle.
    abi sağolsın allah razı olsun
    kocaman bi sagolasinda benden...
    ben geç kaldım herhalde yorum yapmak için hocam elinize emeğinize sağlık.Allah (c.c) razı olsun.ümitvar olmak lazım evet bu ahir zamanda.rabbim salih ameller işleyen kullarından olmamızı nasip etsin biz kullarına.selam ve dua ile
    Birincisi kimse suçunun cezasını bile bile çekmez bence öyle. yok ben çekerim, yok ben razıyım demek, bence sadece yalandır. İkincisi ise, beni geri yollayın ben biraz daha yaşayayım kendimi düzelteceğim demekte yalan, çünkü insan oğlu zaaflarla doludur. Bir insan ne kadar tövbe edersede belli bir süre sonra eski yoluna geri döner. yani eskileri yapmaya tekrar başlar. Anlayacağın arkadaşım ne desek kendimizi kandırmış olacağız ama şundan da emin ol orada sana öyle bir şans vermeyecekler. Şimdiden kendimizi düzeltmeye bakmak lazım. Paylaşımın için çok teşekkür ederim
    ya bilmez kardeş islami bi konu şu bence sence gibi kelimeleri kulanmayı bi kaldıralım islamda sence bence bendce kavramı yok....... efedimiz ve kuranı kerim var ve o yalan bu yalan denmez sende güzel bişeyler yasan bide senin yorumuna saygı duyarıs
    göksahan kardesim, bilinmez abiye fazla yüklenme, o sadece kendi fikirlerini bizimle paylasti. sence, bence, bizce gibi kelimeleri kullanmasi ise gayet dogal.

    sen ona katilmadigin yerleri belirtebilirsin:
    kimse sucunun cezasini bile bile cekmez diyor mesela ben buna katilmiyorum, ben de sucumun cezasina razi olacagimi belirtenlerdenim, yani hic mi isledigi bi suctan ötürü, polise gidip, teslim olan yok, zararin neresinden dönersek kardir felsefesiyle???

    insanin zaaflarla dolu oldugu ve bu dünyaya geri döndügünde eger saglam bi imana sahip degil ise, seytanla ve nefisle olan mücadelesinde bi sekilde patlak verecegine ben de katiliyorum.. basta da dedigimiz gibi islamiyeti yasamak kor atesi elle tutmak gibi bu devirde..

    kim bunun aksini iddia ediyorsa faizin ugramadigi bir ev halki, basörtüsüyle hicbir zorluk cekmeden tahsil gören bi genc kiz göstersin..

    Allah a emanet olun, güzel bi gün gecirmeniz dilegiyle...
    Şura-52. İşte böylece sana da emrimizle Kur'an'ı vahyettik. Sen, kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu kullarımızdan dilediğimizi kendisiyle doğru yola eriştirdiğimiz bir nur kıldık. Şüphesiz ki sen doğru bir yolu göstermektesin.

    Şura-53. (O yol) göklerin ve yerin sahibi olan Allah'ın yoludur. Dikkat edin, bütün işler sonunda Allah'a döner.

    Arkadaşlar bu ayetlere baktığımızda insanların doğru yolu bulma konusunda Kuran ve Peygamber Efendimizin rehber olarak alınması gerektiği anlaşılmaktadır. Zaten bunu her Müslüman ve buraya yazısını aktaran arkadaşlar kabul ediyor. Buna hiç kimsenin itirazı yok. Arkadaşlar arasındaki ayrılık Kuran ve sünnette yer alan konularla ilgili yorumlarda ortaya çıkıyor. Bu ayrılıkta dini meselelerin farklı anlaşılmasından kaynaklanıyor. Bir eldeki beş parmağın beşi de bir değildir. Doğal olarak insanın fiziki, ruhi yapısı, ekonomik durumu, yaşadığı çevre ve çevresine ait kültürü farklıdır. Bu sebeple de görüş ve düşünceleri de farklılık gösterebilir. Hani kek kalıpları vardır ya bayan arkadaşlar daha iyi bilirler, içine malzemesini koyduktan sonra aynı kalıpta aynı özelliklere sahip birçok kek yapılabilir. Fakat insanlar bir kalıba koyularak herşeyiyle aynı yapılamaz. Bence -bu da benim yorumum kabul etmek zorunda değilsiniz- dünyada ne kadar insan varsa o kadarda farklı insan tipi vardır. tamam bizim önümüzde Kuran ve sünnet (bunları kalıp olarak düşünecek olursak) var ama bütün insanları daha önce zikrettiğim farklı özellikleri dolayısıyla bu kalıba uyduramazsınız. Muhakkak bir noktada uyuşulmayan bir durum ortaya çıkacaktır. Ancak insanlar birbirlerine sahip oldukları görüş ve düşüncelerini aktaracaklar ki ondan sonra doğru olanlar, yanlış olanlar ayrımına gidilebilsin. Tabi Kuran ve sünnet ışığında. Yapılan yanlış yorumlara sert çıkışlar yapılacak olursak yanlışı yanlışla kapatma yoluna gidilmiş olur bu da yanlıştır. Buradaki amaç polemiklere sebep olmak değil konularla ilgili bilgi ve yorumların aktarılmasıyla doğruyu bulmaktır. Yine şura suresi 38. ayette *onların işleri danışma iledir* buyurulmakta ve istişare, fikir alışverişi tavsiye edilmektedir. Yorumlarımızı bu doğrultuda yapacak olursak daha faydalı olabiliriz kanaatindeyim.

    bilinmez kardeşim yorumlarınla foruma renk kattığın için Allah senden razı olsun. Selametle.
    Burada konuyu açan arkadaşımız bizim kendi görüşlerimizi sormuyormu arkadaşım... Burada anlatılmak istenen bir konu var o konu kur-an'da yada Hadisi şeriflerde mevcut değil. Öyle bir şeyin olması da mümkün değil. Ben tutup ona vay bu Kur-an'ı Kerimde yok sen nasıl öyle bir konu açarsın diyebilirmiyim. Demeye hakkım yok. Yalnış birşey yapmamış arkadaşımız. Kur-an'a yada hadisi şeriflere aykırı birşey söylediğimi sanmıyorum. Söyleyen kişiyi de açıkça kınarım. Arkadaşlar da kendi görüşlerini yazarlar. Ben saygı duyarım ve Yalnış olmadığı sürece kendi yorumlarımı eklerim...Düşüncelerimi anlatabilmek için gerekirse bence yada sence kelimelerini kullanmaya da devam ederim....Teşekkürler
    konuyu anlamak istediğingibi anlamışın kardeş elbeteki dünyaya geri dönüşün olmadığımı sende bende çok iyi biliyorus leotomak kardeş burda bir var sayılan olarak atmış dünyaya geri dönülüyordiye açmamış konuyu sen söylediğin ile varsayılanları karıştıryorsun görüşlerinizi bildirin ama......

    arkladaşım ben buyüzden başka arkadaşlar la tarıştım acaba benmi yanlış düşünüyorum dedim araştırmam da da islamda sence bence yok islmada bizi yaratan yüce rabbim sevgililer sevgilisi var kuran-ı kerim var ve tessirde bulunan alim lerimiz yok ondan sonrası haşa büyüklenmektir sence bance

    burda açılan herbi konu söylenen hirbi sözün başında ayet ve hadis getirelim burda beli dinin gerektiridklerinden çok uzak yaşayan insanlar ziyararet eder onun burda yazılan yazılar onun için önem taşır lütfen herkes konu açarken iyi düşün sün konu açmak için açılmasın
    Değerli Dostlarım! Bizler Burda Kişilerimi Tartışıyoruz Konularımı Tartışıyoruz Özen Gösterelim, Ölümler Farklı Olabilir, Rengi, Cinsi Yeri, Ancak; Mana Tektir Ebedi Hayatta... Ve Baktığımız Yön Aynı Gördüklerimiz Farklıdır. Konunun Yönünü Değiştirmeden Fikirleri Değil Olayları Tartışalım Lütfen...
    Sanalda İnsanların Hamurları Aynı Gözüksede Reelde Fırınları Farklıdır...Unutmayalım.
    Sevgili arkadaslarim bu yorumlara gerek yok

    Selam ve dua ile
    Nedir bu sence bence tartışması arkadaşlar konunun özüne dönelim. Bu hikaye baştan da dile getirdiğim gibi tamamen kurgusal bir olaydır. Bazı bölümleri gerçeklerle sıkı sıkıya bağlı, bazı bölümleri ise gerçeklerle uzaktan yakından alakası olmayan bir hikayedir. burada yapılması gereken anlatılan hikayenin olabilirliğini tartışmak yerine, hikayeden ne gibi dersler çıkarmak olmalıdır. DermanAbinin de dediği gibi fikirlerden ziyade olayları konuşmalı, kişiler üzerinde durmak yerine verilmek istenen mesajı kavrayabilmek üzerinde durmalıdır. Kavramlara takılıp kalmayalım arkadaşlar. Neredeyse bu konuyu açtığm için bu tartışmalar çıktı diye, konuyu açtığımdan dolayı pişman olacağım. Selametle.
    aaaa abi yaaa sanki beni hiç tanımıyormuş gibi konuşuyorsun ben hiç tartışırmıyım ya ne biz kardeşimle konuştık bile abi yapmayın lütfen ya
    kusuruma bakma goksahan kardeşim hakkını helal et. Selametle.
    tüh ya ben gec kalmisim,
    goksahan ortaligi karistirmissin bensiz, bi de ben hic tartisirmiyim diye leotombak abiye soru yöneltmissin, Allah tan tartismiyorsun, bi de tartissan demek ki ortalik savas meydanina dönecek

    isin sakasi bu, tartisma bitmis cok sükür

    sonucta göksahanin ne demek istedigini hepimiz cok iyi biliyoruz, icinde kötülük yok, söyleyiz tarzi bilinmez abiye yabanci gelmis olabilir, biz alistik degil mi leotombak abi

    hayirli aksamlar arkadaslar
    Allah razı olsun