allah aşkı şiir - Allah ile ilgili şiirler - Allah sevgisi ile ilgili şiirler - Allah sevgisi şiir
İnsanı sevmek, çiçeği sevmek, baharı sevmek Allah'ı sevmek
Sevilen şeyler farklı olsa da yaşanan şey aslında aynı
Nedir sevmek? Her şeyi bir şeyde görmek değil mi?
Her şeyle bir şeyi hatırlamak değil mi?
Dikkat ettiniz mi bilmem.
Bir insanı sevsek de Allah'ı sevsek de
Yaşadığımız duygular aynı aslında.
Bir insanı seviyorsunuz diyelim.
Siz onu görmezsiniz bile;
O sizi görüyor gibi hareket edersiniz,
Yanlış bir harekette onu üzdüğünüzü düşünürsünüz
Her yer onunla anlamlı olur,
Onsuz hiç bir şeyin anlamı olmaz.
Onu incitmektense ölmek daha iyidir dersiniz
Onun sevinci sizin sevinciniz, Onun hüznü sizin gözyaşınız olur
En sevdiğiniz şeyi Ona saklar, Ona verirsiniz
Her şeyiniz odur. Gülüşünüz, hüznünüz, sevinciniz, gözyaşınız
Sırdaşınız, yoldaşınız, dayanağınız
Her güzel şeyi size o verecek,
Her güzel duyguyu onunla yaşayacaksınız
Güzel bir şey yaşamışsanız bu O olduğu içindir.
Ama bir çirkinlik, bir eksiklik varsa kendinizi suçlarsınız
Onun kahrı da hoştur, lütfu da.
Sizi kollarına alıp sarılması da güzeldir. Tokatlaması da.
Yeter ki sevgiyle tokatlamış olsun
Onun sitemi başkalarının övgüsünden hoş gelir size.
Onsuz her yer karanlık onunla her geceler bile aydınlıktır.
Onsuz saraylar bile zindan, onunla zindanlar bile saraydır
Onsuz tebessüm bile acıdır.
Hiç bir yerde dinlenemeyen, huzur duymayan ruhunuz,
Onun kalbin de dinlenir
Hiçbir kınayanın kınamasından çekinmezsiniz.
Yeter ki O sevsin, O kınamasın
İsterse bütün dünya sizi kınasın.
Önemli değildir sizin için
Onsuz olurken bile onunla yer, onunla içer,
Onunla yürür, Onunla durursunuz
Huyunuz onun huyuna benzer,
Artık kalbinizi kendinize ait görmezsiniz.
O kalp ona aittir. Elleriniz onun elleridir artık
Sözlerinizi, yazılarınızı onun adıyla güzelleştirirsiniz
Onun adını andıkça kalbiniz tatmin olur..
Her güzel şeyi onun adıyla bitirirsiniz..
Öyle değil mi ki Kur'an'da buyuruyor :
"Ela bi zikrillah tetma innul gulub"
-Allah'ı anmakla ancak kalpler yatışır -
Peki, düşünün ALLAH'ı seven insanın yaşadığı şeylerin bundan ne farkı var?
ALLAH'ı seven insanın yaşadığı şeylerin bundan ne farkı var?
ALLAH'ı sevince kahrı da, lütfü da hoş değil mi?
ALLAH'ı sevince zindanlar bile size saray olmaz mı?
En sevdiğiniz şeyi ona verirsiniz İbrahim gibi.
O canını vermişti Rabbine
Ateşe atılmaya razı gelmişti ama
Rabbînin emrinden çıkmaya razı değildi
Allah nida etti ateşe:
"Kuni berden ve selama"
-Ona serinlik ol, onu yakma -
En sevdiğiniz şeyi ona verirsiniz İbrahim gibi.
Günah işlemek onu üzmek gibi gelir size
Eliniz onun eli , ayağınız onun ayağı, gözünüz onun gözü olur
Onun ahlakını yaşar, her şeye onun gözüyle bakarsınız
Kainat bir yana Allah bir yanadır sizin için.
O sevdikten ve razı olduktan sonra ;
Bütün dünya küsse ne ehemmiyeti var dersiniz .
Ve şimdi düşünelim?
Sevmek bir aslında.Sevmek bir aslında da
Onu Allah sevgisi kul sevgisi diye ayıran biz olmayalım
Veyahut söyleyin varlığı sevmekle varlıkları sevmek ayrı şeyler olsaydı
Neden bunlar için göğsümüzde iki kalp taşımıyoruz?
Bir gönül de iki aşk olmaz diyen siz,
Ben bir göğüste iki kalp yaratmadım diyen O değil mi???