Okul Öncesi Mevsimler Sihirli Tozlar Draması

Son güncelleme: 17.03.2012 17:46
  • Sihirli Tozlar Draması - Okul Öncesi Drama Etkinliği - Drama Etkinlikleri - 2011 2012 Mevsimler Draması - Mevsimler Draması Örneği - Mevsimler Draması

    Mevsimlere yönelik kendi yazdığım bir drama çalışması.
    Çalışmamı sizlerle paylaşmak istedim.

    Yaş Grubu : 60 - 72 Aylık Çocuklar
    Süre : 40dk.
    Çalışmanın Adı: Sihirli Tozlar
    Kazanımlar :
    v Probleme çeşitli çözüm yolları önerir.
    v Olayları oluş sırasına göre söyler.
    v Olay ya da varlıkların özelliklerini söyler.
    v Olay ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır.
    Araçlar : CD, palyaço şapkası ve burnu, mevsimler resmi, sarı-kırmızı-beyaz-yeşil sim yada pullar, kağıt,
    boya.


    ISINMA : Çocuklar müzik eşliğinde dans ederler. Müzik her durduğunda lider yeni yönergeler verir. Örneğin; karlı havada yürüyorsunuz, rüzgârlı havada, yağmurlu havada, sıcak havada, çok sıcak havada gibi. Oyunun bitiminde çocuklar bugün bir arkadaşımla birlikte geldim. İzin verirseniz onu çağırmak istiyorum, der ve kapının önünde palyaço şapkası ve burnunu takarak sınıfa girer.

    ASIL ÇALIŞMA: Lider palyaço kılığında gelir ve sınıfın ortasındaki sandalyeye üzgün bir biçimde oturur, offflayıp durur. Çocuklar da merakla palyaçonun yanına gelir ve ne olduğunu sorarlar. Palyaço da ''düşünüyorum düşünüyorum ama hangi mevsimi daha çok sevdiğime karar veremiyorum. Daha doğrusu hangi mevsimde ne oluyordu onu hatırlayamıyorum; kararsızlığım bu yüzden. Of of, ne yapacağım, ne yapacağım'' der durur. Eğer çocuklardan ses çıkmazsa palyaço sorar ''sizce ne yapabilirim'' diye. Çocuklar fikirlerini söyler ve bu fikirler uygulanır. Palyaço hala hatırlamakta güçlük çekmektedir. Palyaço ''sanıyorum tek çare mevsim perisinin yanına gitmek. Ne dersiniz arkadaşlar?

    Mevsim perisi bize yardımcı olabilir. Ama durun mevsim perisi bana çok kızgın çünkü bir keresinde tüm mevsimleri birbirine karıştırmıştım. Benim için çok eğlenceli bir gündü. Ama mevsim perisi o günden beri beni görmek istemiyor. Offf kim gidecek peki?'' konuşulur. Çocuklar söylemezse ''hey, belki siz benim yerime mevsimler perisiyle görüşüp ne yapabileceğimizi sorabilirsiniz. Yapar mısınız bunu? Yaşasın. Hadi hemen yola çıkalım çünkü yolumuz çok uzun. Önce zıpzıplar ülkesinden (bu ülkeden geçerken bütün çocuklar zıplayarak gider.) sonra döndönler ülkesinden (bu ülkeden geçerken bütün çocuklar etraflarında dönerek geçerler.) daha sonra da yürüyürüler ülkesinden (bu ülkeden geçerken de yürüyerek geçilecek.) geçeceğiz.'' Bütün ülkeler geçilir ve mevsim perisin yaşadığı yere gelinir. Palyaço '' evet arkadaşlar bundan sonrasını size bırakıyorum. Hadi çalın kapıyı konuşun, ben sizi burada bekliyorum.''

    Çocuklar mevsim perisinin kapısın çalar ve mevsim periyle konuşup durumu anlatırlar. Lider, mevsim perisi rolünde '' demek o yaramaz palyaço için geldiniz. Tabi kendisi benim yanıma gelemedi. Neyse size yardımcı olurum ama benim için bir şey yapmanız gerekli. Kabul ediyor musunuz? Benim mevsimlerle ilgili resimlerimin parçaları evimin bazı yerlerine kaçtı ve onları bulamıyorum. Sizlerde onları bulmam için bana yardım edeceksiniz?'' çocuklar sınıfta saklanmış yap - boz parçalarını bulup birleştirirler ve üzerine konuşulur. Mevsim perisi ''şimdi de sıra bende size yardımcı olacağım. Şu elimde gördüğünüz tozlar sihirli tozlardır. Yeşil olanı ilkbahar mevsimi, kırmızı olanı yaz mevsimi, sarı olanı sonbahar mevsimi ve beyaz olanı da kış mevsimidir. Şimdi içinizden birine bu tozları emanet edeceğim (sayışma yapılarak çocuklardan biri seçilir).

    O da palyaçoya teslim edecek. Palyaçoya söyleyin hangi mevsime gitmek istiyorsa 'düşle gerçek birlikte', diyerek sihirli mevsim tozunu üstüne döksün ve o mevsime gitsin. Geri dönmek istediğinde ise düşle gerçek birlikte deyip bir kere kendi etrafında dönsün. Bu sayede mevsimleri tekrar hatırlayacaktır. Artık gidebilirsiniz. Çocuklar palyaçonun yanına giderler ve sihirli tozları verirler ve ne yapacağını söylerler. Palyaço sevinçle tozları alır ve önce yürüyürü ülkesinden sonra döndönler ülkesinden ve en sonda zıpzıplar ülkesinden geçerek yaşadıkları yere gelirler. Palyaço sırayla sihirli sözlerle birlikte sihirli tozları üstlerine döker ve her mevsime sırayla çocuklarla birlikte gezerler. Bütün mevsimler gezildikten sonra palyaço ''çocuklar ne dersiniz bütün sihirli tozları birleştirip üstümüze dökelim mi, ne dersiniz?'' çocukların isteğine göre ya dökülür ya da dökülmez.

    Dökülürse de bütün mevsimler aynı anda etkisini gösterir. Önce üşürler bir an terlemeye başlarlar gibi. Palyaço ''teşekkür ederim arkadaşlar sizin yardımlarınızla mevsimleri tekrar hatırladım ve çok mutluyum. En çok hangi mevsimi sevdiğimi de hatırladım. Önce eve gidip oradan da en çok sevdiğim mevsime gideceğim görüşürüz, der ve gider.

    DEĞERLENDİRME: Lider, çocuklara oyunda en çok nereyi sevdiklerini sorar? Palyaço en çok sevdiği mevsime gitti hadi biz de en çok sevdiğimiz mevsimin resmini yapalım, der. Her çocuk en çok hangi mevsimi seviyorsa onun resmini yapar.
#17.03.2012 17:46 0 0 0