Teknoloji > 8 Uydu izlemek icin

    Eger 8 uydu istiyorsanis

    Trodial anten tavsiye ederim

    8 uydu icin gerekli mazemeler:
    8 LNB (Kafa)
    2 4/1 Diseqc Schalter
    1 2/1 Optionschalter
    ve Kablu, Anten vesayre

    8 LNB yi ayarladikdan sonra
    4 LNB 1 Diseqc
    4 LNB 2 Diseqc schaltere takin
    Diseq' lerin 2 cikisini option schaltere takin

    ve bi kapluyla 8 uyduya bakin
    Ben bitaneyi kursam hanim bayram edecek yaw :D

    Bu bahsettigin canagin resminide burda verebilirmisin, galiba yanilmiyorsam bu gemilerin üzerlerindeki radarlara benziyor bunun tipi.
    Bu Antenler böyle gözükiyor

    image
    orjinalini görmek için tıklayınız


    image
    orjinalini görmek için tıklayınız


    image
    orjinalini görmek için tıklayınız
    image
    orjinalini görmek için tıklayınız


    bu antende 16 uydu var

    bunun option schalteri 4/1 dolayiziyla 4 tane 4/1 disq schalter taka bilirziniz
    Öf be benun taksam binadakiler NASA icin calisiyorum zannederler herhalde :D :D
    bizim eve biz 3 metrelik bi anten takmisdik en az 2 kere gazetelere ciktik

    :tokmak: :tokmak: :tokmak: :tokmak: :tokmak: :tokmak: :tokmak:
    Ev ucmadimi yelkenli gibi :D
    evin üsüne kurmadik
    30 cm kalinlignda bir boruya takdik
    :oki: :oki: :oki: :oki:
    kardes nasa mi masa mi burasi...
    bis bunu hobby olarak yapiyorus
    :P :P :P :P :P
    :D :D :DOrijinalin yazar1 LEVIS-501
    Ev ucmadimi yelkenli gibi :D

    hahhahaha Sen beni güldürdün, Yüce ALLAH'da seni güldürsün Levis Abi.
    HAHAHAHAHAHHAAA :super: :super:
    süper bir anten



    :danke:
    ustam birde bu LNB leri ayarlamasi var sanirim hic kolay olmassa gerek degilmi
    @maxell


    okadar olacak kardes ugrasmadan olmaz oki
    :oki:
    valla bende Trodial antenden takmayi düsünüyordum
    ama benim balkondan 42° cekmedigi icin almadim
    fiyatina ise bizim burda 160€ istediler.
    @maxell

    Tabi antenin 5 tane ayari var :oki:
    1. Ayar: Yukari asagi
    2. Ayar: Saga sol
    3. Ayar: Anten direkson gibi dönmeli
    4. Ayar: LNB ler saga sol kaydirilacakdir
    5. Ayar: LNB ler de saga sol dönecek

    bide tabi diyelim ki Türksat di buldun diger uydularida dolayisisiyla istersin
    diger uyuduyu ayarlarken Türksat yine kacar
    Bu su demekdir basinda anliyan birisi olamzi lazim isden anlamiyan veya Multifeed li bir anten takmiyan birisi bunu kesinlikle ayarliyamas
    ayarlae ama nazil? bolca bos vakidi olacak ve canida hemen sikilmayacak yani eglence olsun diye yapacak o zaman bir kac günde ayarlanir tabi kac uydu olduna bagli


    @BJK 1903

    Ustam sende catiya takdirsaydin :P
    arkadasim inan o kadar konuyu temiz anlatmissinki seni tebrik ediyorum.tüm boardlara bak bu kadar kisa az ve öz anlatim yoktur senin anlattiklarini ben yasadim aynen. Ama yapamadim. astrayi buluyorum bu sefer türksat kayboluyor. kisacasi benim dedigin gibi az sabrim oldugu icin oldugu gibi biraktim sadece 19 ve ic derecye ayarladim. kafayi yiyecegime oldugu gibi biraktim. Anliyorumki sen bu konuda cok tecrübelisin rica etsek saniyorum benim gibi daha niceleri vardir ne yapmamiz gerektigini bu tecrübenle bize aktarabilirmisin. nedeni diger boardlarda anlatim. gercege hic uyum saglamiyor. sunu bir yapta herkes antencilerin pesinden kosaktan ve yüzlerce euro harcamaktan kurtulsun ama lütfen digerleri gibi tarif etmeyin yani anteninizi 19 sifir noktaya ayarlayin felen filan felan ben yüzde yüz öyle yaptim ama hikaye saygilarla tesekkürler.
    Anliyorumki sen bu konuda cok tecrübelisin
    sagolasin

    gercege hic uyum saglamiyor
    burada sana hak veriyorum :oki:
    öyle söyle olacak deniliyor ama cogunlukla öyle degil bu tecrübe isi


    birincisi sen o 0° yi bir unut mesela sen astra degil de baska bir uydu cekmek istiyorsun yani daha fazla saga veya sola gidmek istiyorsun ozaman o 0° de senin isine de fazla yaramas o yüzden önce bakcaksin hangi uydulari cekmek istiyorsun diyelim ki 7° 13° 19° 42° böyle birsey oldugu zaman önce likle 42° ayarlanacakdir ondan sonra 7° ama antenen fazla döndermeden tabi dönecek simdi az da olsa 42° ile 7° nin hangi yöne badigini biliyorsunsimdi ikisinide en güzel sekilde cekeceigi gibi ayarlayacagsin ondan sonra LNB leri saga sol cevireceksin ve anteni direkson gibi cevireceksin sakin saga sol yapma veya yukari asaga bunu yaptigdan sonra 13° ile 19° yi ayarliyacagsin ama 7° ile 42° nin LNB lerine sikilamiycaksin anteni yine fazla cevirmeyeceksin yine hepsini en uygun posisyona getireceksinbunu yaptikdan sonra yukari asaga ayarlarini ice bir sikiliyacaksin bundan sonra sadece LNB lerle bide Direkson ayarlariyla urasacaksin benim tavsiyem önce direkson ayarlari ondan sonra LNB ayarlari :oki: :oki: :oki: :oki:

    tabi bu sabir isi bide Ölcme aletide olamzi lazim :oki:
    vaybee 3 metre ben o 3 metre anteni takarsam ooo nelere bakmam
    üstat bu antenin önden görünüşünüde bir atsan buraya bende denemek istiyorum üstat bende motorlu canak var ama 8 tane uydu ala biliyorum 150 cm canak var bunu onun üzerinde denesen olurmu birde canak oldugu gibimi takılmalı yoksa başkanı bir yardımcı olsanda ben de yapsam ende
    üstat bedeki motorlu canagı cıkarsam 3m canaklan bunları denesen olur sanırım amama nasıl yapmalıyın bir yol göstersen birde canagın monteşekillerini göstersen
    selam ben bulungum noktadan 3 metre canak ile yayınalmak istesem 19 astra yı bile zor görür ama bi 5 metre bikoysam bu sefer bahcedki agacları kesmem lazım bilde elin diline sakız olurum zaten 4 tane canakla ne yaptıgımı merak ediyorlar uydu üssümü kurdun diyolar bana ya bende diiyom hava trafigini kontrol ediyorum diyorum ucakklar hatalısollama ,kırmızı ısıkta gecme flan yapıyorlarmıdiye
    selam
    @hüso

    3 metrelik canak da mecbur motor lazim
    cünkü cogu 3 mtrelik canak larda sadece bir kafa taka biliyorsun yani sadec bir uydu:D

    ama ben seni simdi tam anlamadim sorun ney?
    SaGoLaSiN aRKaDaSiM DeHSeT BiSeY ya
    eline saglık
    Abi Bana Diyolar Sen Dengesizssin Eski Harita Toplanirmi Bu Nasil Hobi Resim Yap Cicek Agac Ek Eski Para Topla V.s Benden Beteri Varmis
    ellerine emeğine sağlık arkadasım
    yaw arkadasim 8 adet Lnb ye 3 mt lik antene ne gerek var allahini seversen al bidene diseq motor,90 cm lik anten 12 tane uyduyu izlee dimi amaa
    evet harika