Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Nasıl Bir Bölümdür?

Son güncelleme: 01.08.2015 10:35
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünün Amacı - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Nasıl Okunur - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Nasıl Bir Bölüm - Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümünden Mezun Olanlar Nerede Çalışır
    Kariyer planlamanın önemli aşamalarında biri de bölüm tercihi ve dolayısıyla üniversite tercihidir. Liseden itibaren alanlara ayrılan öğrenciler her ne kadar bölüm seçeneklerini de belirlemiş olsa da bölüm dışı tercih olanakları ve bir puan türünde onlarca bölüm olduğu düşünüldüğünde sürecin zorluğu ortaya çıkmaktadır. Veliler ve öğrenciler için sancılı bir süreç olan tercih döneminin stresini azaltmak için öğrenci ne yapmak istediğine, varmak istediği yere karar vermeli ve kendi yetenek ve becerilerinin farkında olmalıdır.

    Sosyal bilimler içinde değerlendirilmesi gereken bölümlerden biri de Halkla İlişkiler ve Reklamcılıktır. Bazı üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Tanıtım ve Reklamcılık olmak üzere iki ayrı bölüm altında verilen bu program temelde iki bölümün gerektirdiği dersleri tek alanda toplamıştır. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık TS-1 ve YGS-4 puan türlerinden öğrenci alımı yapan bir bölümdür. Bu bölüm bazı üniversitelerde Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu altında eğitim verirken, bazı üniversitelerde İletişim Fakültesi altında yer alır. Bölümün amacı sektörün dinamiklerini anlayıp yorumlayabilen, yaratıcı düşünebilen, pazarlama iletişimi faaliyetlerindeki verimliliği maksimuma çıkaran bireyler yetiştirmektir.

    Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü ders programı üniversiteden üniversiteye değişiklik gösterse de birçok üniversitede ortak olan dersler şunlardır:

    ♥ İletişime Giriş
    ♥ Halkla lişkiler Giriş
    ♥ Bütünleşik Pazarlama İletişimi
    ♥ Pazarlama Yönetimi
    ♥ Marka Yönetimi
    ♥ Reklam Yazarlığı
    ♥ İletişim Araştırmaları
    ♥ Kurumsal İletişim
    ♥ Kriz İletişimi ve Yönetimi
    ♥ Kurumiçi Halkla İlişkiler
    ♥ Online ve Mobil Pazarlama

    Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü pek çok üniversitede eğitim verilen bir alandır. Programın Bulunduğu bazı üniversiteler şunlardır:

    ♥ Uşak Üniversitesi
    ♥ Atılım Üniversitesi
    ♥ Anadolu Üniversitesi (Açık Öğretim)
    ♥ Yaşar Üniversitesi
    ♥ Okan Üniversitesi
    ♥ Sakarya Üniversitesi
    ♥ Nişantaşı Meslek Yüksekokulu
    ♥ Necmettin Erbakan Üniversitesi
    ♥ Kastamonu Üniversitesi
    ♥ Karadeniz Teknik Üniversitesi
    ♥ İzmir Ekonomi Üniversitesi
    ♥ Beykent Üniversitesi
    ♥ Doğu Akdeniz Üniversitesi

    Yukarıda belirtilen üniversiteler geniş puan yelpazesinde öğrenci alımı yapmaktadır. Bir skala belirlenecek olursa Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nün taban puanı 2015-2016 ÖSYM yerleştirmelerine göre 210 ile 424 arasında değişmektedir.

    Bölümü seçecek adaylar doğru bir tercih yapmak ve sağlam bir kariyere temel oluşturmak için diğer değişkenleri de değerlendirmeli yalnızca puanı baz almamalılar. Üniversitenin eğitim dili, akademik kadronun kalitesi, sektörle olan bağı ve sağladığı imkanlar detaylıca değerlendirilmelidir.

    Alıntı
#01.08.2015 10:35 0 0 0