Hristiyanların web sitesi 'Ship of Fools', bir yarışmayla en komik dini fırkayı seçti.
İngiliz Guardian Gazetesi'nin haberine göre yarışmaya tam 951 fıkra yollandı.
Birinci seçilen fıkra şöyle:
Köprüden geçmekte olan adam, bir adamın intihar etmek üzere olduğunu görür.
Koşarak yanına gelir ve 'Dur, sakın yapma' der.
Adam 'neden' deyince, yobaz:
'Yaşamak için birçok neden var' karşılığını verir ve ... aralarında şu konuşma geçer:
- Dindar mısın?
- Evet.
- Ben de... Hıristiyan mısın Budist mi?
- Hıristiyan.
- Ben de... Katolik mi yoksa Protestan mısın?
- Protestan.
- Ben de... Episkopal mi yoksa Baptist misin?
- Baptist.
- Ooo, ben de...
Tanrının Baptist Kilisesi'nin mi, yoksa İsa'nın Baptist Kilisesi'nin mi üyesisin?
- Tanrının Baptist Kilisesi'nin.
- Ben de...!!!
Tanrı'nın reformcu Baptist Kilisesi mi, Tanrı'nın orijinal Baptist Kilisesi mi?
- Tanrı'nın reformcu Baptist Kilisesi.
- Ben de... !!! !!! 1879 tarihli mi, yoksa 1915 tarihli reformdan yanasın?
- 1915.
Yobaz:
'Vay kafir vay' diyerek adamı köprüden aşağı iter!
Birçoğumuz Firefox tarayıcıyı kullandık yada halen kullanmaktayız. Birçoğumuz Firefox'u sadece tarayıcı olsun diye kullanırken bazılarımız eklentilerle işi götürme derdindeyiz. Ama bir çok kişi Firefox la gelen bazı işimizi oldukça rahatlatıcı özellikleri bilmiyordur. Bir çok yararlı ipuçları içinden en önemli olan 16 tanesi aşağıda verilmiştir. Umarız işinize yarayacaktır.
1. Bulunduğunuz sayfada kısa yoldan arama yapmak için sayfanın adres çubuğu dışında herhangi bir yere tıklayıp, / (slash) bastığınız zaman sayfa altında mini arama sayfası açılıyor ve aramak istediğiniz kelimeyi yazdığınız anda sonuçları görmeye başlayacaksınız. Bu mini aramayı iptal etmek için herhangi bir yere tıklamanız yada ESC ya basmanız yeterlidir.
2. Yeni bir sekme açmak için tab bara çift tıklamanız yeterlidir yada Ctrl+T basarak da yeni sekme açabilirsiniz.
3. Sık Kullanılanları, sekmeleri sürükle bırak yöntemiylr istediğiniz sıraya yerleştirebilrisiniz.
4. Arama motorları, sık kullandığınız siteler, forumlarda sık sık arama yapıyorsanız ve her seferinde bir kaç tıktan sonra ancak arama yapabiliyorsanız bu arama işlemini de kısa yol tuşu ayarlayıp bu dertten kurtulabilirsiniz. Arama kutusu üzerine gelip sağ tıklayın. Arama Oluştur'a tıklayıp sık sık aradığınız kelimeyi ve kısayol tuşunu atayabilirsiniz.
Devamı gelecek...
5. Sık kullandığınız sayfalara anahtar kelime ekleyeilrisiniz. Mesela main-board.com a sadece m yazarak girebilirsiniz. Bunun için main-board.com sık kullanılanlara ekliyoruz. Sonra sık kullanılanlarda main-board üzerine gelip sağ tıklıyoruz. Açılan menüden özellikleri seçiyorsunuz. Anahtar kelime kısmına m yazıyoruz. Denemek için yeni bir sekme açıp adres kısmına sadece m yazıp enterliyoruz.
6. Firefox cache da hangi sayfaları sakladığını adres kısmına about:cache?device=disk yazarak görebilirsiniz.
7. about:cache?device=memory yazarsanız şuanda RAM da saklanan sayfalar bilgisi gelecektir.
8. Firefox ziyaret ettiğiniz sayfaların kayıtlarını saklar ve adres çubuğuna yazmaya başlar başlamaz adresler gelmeye başlar. Ama bazen yazarken gelmesini istemediğimiz sayfalar vardır Ziyaret edilen sayfaları ve cache i temizle var bunun için, ama bazı hiç silinmesini istemediğimiz sayfalar vardır.
Bunun en kolay yolu, yazmaya başladığınız zaman gelen sayfaların üzerine gelip DEL tuşuna basmak. Bir dahaki sefer bu sayfalar gelmiyor ve siliniyor.
Bu yöntemi google arama çubuğunda da uygulayabilirsiniz.
9. Sayfa açılışlarını hızlandırmak için indirilenler geçmişini her zaman temizleyin. Loglar her zaman boşu boşuna yer ve bellek işgal eder.
10. İndirmek istediğiniz dosya linkini İndirme yöneticisi bölümüne sürükle bırak yöntemiyle de başlatabilirsiniz.
11. Firefox normal ayarların dışında normal kullanıcılardan gizlenmiş ayarlar bölümü de var. Bunlara adrese about:config yazarak ulaşabilirsiniz. Yalnız burda biraz dikkatli olmanızı öneririm, çünkü yapılan bir hatanın geri dönüşü zordur.
12. Ziyaret ettiğiniz sayfalar yukarda belirttiğim gibi RAM bellekte saklanıyor ve İleri Geri tuşlarını kullanarak gezebiliyorsunuz. Yalnız Firefox default olarak hafızada her sekme için 50 (!) hareket ve sayfayı saklıyor. Bu çok daha fazla bellek ve düşük performans demek.
Bu sayıyı düşürmek için about:config da browser.sesionhistory.max_entries satırı bulup 5 yada 10 girebilirsiniz.
13. Firefox minimize yapıldığı zaman bile çok fazla bellek meşgul ediyor. Bunu önlemek, minimize yapıldığı zaman bellek harcamamasını sağlamak için about:config de config.trim_on_minimize anahtarını kullanacaz. Ama ilk başta bu anahtar olmadığı için biz elle oluşturacağız. Sağ tıklayıp Yeni->Boolean oluşturuyorsunuz. Değerini de true yapıyorsunuz. Bu kadar!
14. Firefox un en fazla kullanabileceği bellek miktarını ayarlamak için browser.cache.memory.capacity anahtarını kullanıyoruz.
Tac Mahal (M.S. 1630) Agra, Hindistan Bu çok büyük anıt cami beşinci Müslüman Moğol İmparatoru, Jahan Şahın emir üzerine, vefat eden çok sevdiği karısının hatırasına ve onuruna inşa edilmiştir. Beyaz mermerden yapılan saray duvarlarla çevrili bahçelerin içinde yer almaktadır. Tac Mahal Hindistan'da Müslüman sanatının en mükemmel bir mücevheri olarak kabul edilmektedir. Daha sonra İmparatorun burada hapsedildiği ve Tac Mahal'i koğuşunun sadece küçük bir penceresinden gördüğü söylenmektedir.
Shah Cihan Mogol degildir, turktur. Hindistani param parca iken birlestirip tek, guclu bir devlet haline getiren Baburun torunudur. Lutfen bunlara dikkat edelim.
Nikola Tesla kimdir - Nikola Tesla biografi - Nikola Tesla hakkında
Aşağıdaki soruların cevaplarını bulmak için gidip bir ansiklopedinize bakın bakalım: (cevaplar parantez içinde)
1) Radyoyu kim icat etti? (Marconi)
2) X ışınlarını kim keşfetti? (Röntgen)
3) Vakum tüp amplifikatörünü kim icat etti? (de Forest)
Aslında, hazır eliniz değmişken florasan lambayı, neon ışıklarını, hızölçeri, otomobillerdeki ateşleme sistemini, radarın temellerini, elektron mikroskobunu ve mikrodalga fırını kimin keşfettiğine de bir bakın.
Geçen yüzyıl dönümündeki en ünlü bilim adamı olan Nikola Tesla'nın isminden bahsedildiğini görme şansınız çok az.
Esasında, çok az insanın bu adamdan haberi var. Bir kısmı sadece Red Alert oyunundaki bir savunma binasının ismi olarak (Tesla coil), diğer bir kısmı da Prestige filmindeki bir karakterin ismi olarak duymuş durumda.
Bugün bunun böyle olmasını muhterem Tommy Edison amcamıza borçluyuz.
Bütün bu yukarıda saydığım keşiflerin yanında, 250 mil mesafeden 10 bin uçağı yok edebilecek ölüm ışınlarından bahseden, dünyayı ortadan ikiye bölebileceğini iddia eden, hem sesin, hem de görüntünün (1800'lerin sonlarındayken daha) havadan aktarılabileceğine inanan, ve esasen, Edison'a DC elektrik sisteminin hiç bir işe yaramaz bir sistem olduğunu anlatan aykırı bir kişilik olarak görüldü Tesla.
Başka bir deyişle, Tesla'yı duyan herhangi biri, onu muhtemelen aykırı bir çılgın olarak düşünmüştür.
Fakat zaman değişiyor.
Sorun şu ki, Tesla, bu mümkün olduğunu iddia ettiği şeylerin hepsini de muhtemelen yapabilirdi. Aslında, Tesla en yukarıda listelenenlerin hepsini ve de daha fazlasını icat etmişti fakat kendisine bu icatlarının hiçbiri için övgüde bulunulmadı. Etrafınıza bakın, Tesla, modern hayatı bu kadar modern yapan şeylerin çoğunun bir şekilde sorumlusu.
Şüphe yok ki, Nikola Tesla da Vinci'den beri dünyaya gelen en muhteşem akıl.
Küçük Nicky Tesla 1856'da Hırvatistan'daki Smijlan'da doğar. Sıradışı bir hafızası vardır ve 6 dil öğrenir, Gratz'da ki Politeknik Enstitüsünde matematik, fizik ve mekanik çalışarak 4 yıl geçirir.
Ancak Tesla'yı esas harika yapan, muhteşem elektrik anlayışıdır. Bu zamanın elektriğin henüz bebeklik evresindeki bir zaman olduğunu hatırlatayım. Ampül bile henüz icat edilmemiştir.
Tesla, 1884'te Birleşik devletlere ilk defa geldiğinde, Thomas Edison için çalışır. Edison henüz yenice ampülün patentini almıştır, ve tabi böylece elektriğin dağıtımı için bir sisteme ihtiyaç duymaktadır.
Edison, DC elektrik sistemiyle her türden problemi yaşamaktadır. Tesla'ya sistemdeki hataları gidermesi karşılığında büyük paralar söz verir. Tesla bu işin altından kalkar ve Edison'ı 100 bin dolardan fazla masraftan kurtarır, fakat Edison sözünde durmaz.
Tesla istifa eder, ve Edison hayatının kalan kısmını Tesla'nın dehasını ezmek için harcar. (Tesla'nın bugün hala bilinmemesinin ana sebebi işte budur.)
Tesla elektrik iletimi için daha iyi bir sistem geliştirmişti; bugün evlerimizde kullandığımız AC (alternating current - alternatif akım) sistemini. AC, DC'ye göre büyük avantajlara sahiptir. Tesla'nın o zamanlar yeni geliştirdiği transformatörleri kullanarak, AC voltaj yükseltilebilir ve ince kablolarla uzun mesafelerde iletilebilir. DC ise iletilemez. (Çünkü çok kalın kablolarla iletilirken her bir milkarede bir büyük bir güç istasyonu ihtiyaç duyar.)
Tabi bir iletim sistemi, elektrikle çalışacak araçlar olmadan eksik olacaktır. Böylece Tesla evlerimizde her tür sistemde kullanılan elektrik motorunu icat eder. Bu basit bir başarı değildi. 1800'lerin sonlarındaki bilim adamları, alternatif akım sistemi için bir motorun geliştirilemeyeceğine ikna olmuşlardı, ki bu da AC kullanımını zaman kaybı yapar. Sorun şuydu ki, eğer akım saniyede 60 defa yön değiştirirse, motor bir ileri ve bir geri hareket edecek ve asla bir yere varamayacaktı. Tesla bu problemi kolayca çözdü ve herkesin yanlış olduğunu ispatladı.
Endüstrinin florasa lambayı "icat etmesi"nden 40 yıl kadar önce kendi laboratuvarında florasan lamba kullanıyordu. Fuarlarda ve sergilerde cam tüplere ünlü bilim adamlarının isimlerinin şeklini veriyordu; bugün her yerde gördüğümüz neon ışıkların ilk örnekleri. Unutmadan, Tesla dünyanın ilk hidroelektrik santralini Niagara şelalerinde gerçekleştirmiştir. Ayrıca ilk arabalar için hızölçerin de patenti ona aittir.
AC sisteminin ünü yayılmaya başlar ve George Westinghouse'un kulaklarına kadar gider.
Tesla, Westinghouse ile bir anlaşma imzalar ve satılan her bir kilowatt AC elektrik için 2.50 dolar alacaktır.
Bir anda, Tesla hayal ettiği tüm deneylere başlamak için gereken paraya kavuşur.
Fakat Edison DC sistemine çok fazla para yatırmıştır, böylece Tommy, Tesla'yı her seferinde gözden düşürmek için elinden gelenin en iyisini yapar. Edison devamlı olarak AC akımın DC akımdan çok daha tehlikeli olduğunu göstermeye çalışır.
Tesla kendi pazarlama kampanyasını sahneye koyarak buna karşılık verir. 1893'te Chicago'daki fuarda (21 milyon insan katılmıştır), yüksek frekansta AC elektriği kendi vücudundan geçirip lamba yakarak AC'nin ne kadar güvenli olduğunu göstermiştir. Sonrasında Tesla bobinlerinden kalabalığın üzerine büyük şimşek okları fırlatabilmiştir hiç bir zarar vermeden.
Tesla'ya borçlanılan işletme payı bir milyon doları geçmeye başladığında, Westinghouse finansal olarak zora girer. Tesla anlaşmasının devam etmesi durumunda, Westinghouse bu işten çıkabileceğini anlar ve kendisinin de kredilerle anlaşma yapmak için hiç bir arzusu yoktu. Onun rüyası tüm insanların erişebildiği ucuz AC elektrik idi. Tesla anlaşmasını alıp yırtar. Dünya'nın ilk dolar milyarderi olmak yerine, patentleri için 216 bin dolarlık ödemeyi kabul eder.
1898'de, Madison Square Garden'da dünyaya ilk uzaktan kumandalı model botunu gösterir. Yani Tesla'ya uzaktan kumandalı uçaklar, arabalar, ve botlar (ve hatta televizyonlar) için de teşekkür edebiliriz.
Tesla'nın rüyası dünya'ya bedava enerji sağlamak idi. 1900 yılında, yatırımcı J.P. Morgan'ın sağladığı 150 bin dolarla, Tesla "Telsiz Yayın Sistemi" adındaki kulenin yapımına Long Island, New York'ta başladı. Bu yayın kulesi dünya'nın telefon ve telgraf servislerini bağlayacaktı, aynı zamanda resimleri, borsa verilerini, ve hava durumu bilgisini dünya çapında aktaracaktı. Maalesef, Morgan bunun dünyaya bedava enerji anlamına geldiğini farkettiğinde bu işe para yatırmayı kesti.
Dünya, henüz duyulmamış olan sesin ve resmin iletiminden sonra onun bir kaçık olduğunu düşündü.
Dünyanın bilmediğiyse Tesla'nın, Marconi'nin kabul edilen icadından 10 yıl önce radyonun gerisindeki ilkeleri zaten gösterdiğiydi. Aslında, (Tesla'nın öldüğü yıl olan) 1943'te yüksek mahkeme Tesla'nın daha önceki açıklamalarından dolayı Marconi'nin patentlerinin geçersiz olduğuna hükmetmişti. Hala, pek çok referans kaynak radio'nun icadıyla ilgili olarak Tesla'nın ismini zikretmiyor. (Ayrıca: Marconi'nin radyosu sesi iletmiyordu, sadece sinyal iletiyordu, halbuki Tesla yıllar öncesinde ses iletimini göstermişti.)
Bu noktada medya Tesla'nın iddialarını abartmaya başladı.
Tesla Mars'dan ve Venus'ten radio sinyalleri aldığını belirtmişti. Bugün onun aslında sinyalleri uzaklardaki yıldızlardan aldığını biliyoruz, fakat o zamanlar evren hakkında çok az şey biliniyordu. Basın ise onun "rezil" iddialarıyla eğlendi.
Manhattan'daki laboratuvarında, Tesla dünyayı bir elektrik diyapazonuna çevirdi. Altındaki yer ile aynı frekansta titreyen buharlı bir osilatör elde etmeyi başardı.
Sonuç? Etrafındaki tüm yapılarda yer sarsıntısı. Binalar zangırdadı, camlar kırıldı, sıvalar duvarlardan döküldü.
Tesla, teoride, aynı ilkenin Empire State binasının yok edilmesi ve hatta Dünya'nın ikiye bölünebilmesi için kullanılabileceğini iddia etti. Tesla bilimin onun sonuçlarını onaylamasından neredeyse 60 sene öncesinde Dünya'nın rezonans frekansını doğru bir şekilde belirledi.
Dünya'yı yarmaya benzer bir şeyi denemediğini sanmayın. (En azından buna yakın bir şeyi...)
1899'da Colorado Springs laboratuvarında, kaynağa dönmelerini sağlayacak şekilde, dünya'nın her tarafına enerji dalgaları gönderir. (Bugünün deprem sismik istasyonlarının teorisini de sağlar böylece). Dalgalar geri geldiğinde daha çok yükleme ekler.
Sonuç? Bugüne kadar kayıtlara geçen insan eliyle yapılmış en büyük şimşek oku; 40 metre. Hala kırılmamış bir dünya rekoru.
Takip eden şimşek sesi 22 mil mesafeden duyulmuştur. Laboratuvarın etrafındaki çayırlar garip bir mavilikle ışımıştır.
Aslında bu onun esas deneyi için sadece bir ısınmaydı. Maalesef, o bölgedeki güç istasyonunun donanımına zarar vermiş ve deneyi bir daha asla tekrarlayamamıştır.
Birinci dünya savaşının başlarında, amerikan hükümeti umutsuzca Alman denizaltılarının tespiti için bir yol aramaktaydı. Hükümet Thomas Edison'u iyi bir yöntemin araştırılması işinin başına getirdi. Tesla gemilerin tespiti için enerji dalgalarının kullanımını (bugün radar dediğimiz şey) önerdi, Edison Tesla'nın fikrini komik bularak redetti ve böylece dünya radarın bulunması için bir 25 yıl daha beklemek zorunda kaldı.
Ömür boyu üretkenliğinin ödülü? Edison madalyası! Edison'un onca fiili hakaretinden sonra gerçek bir surata şamar Tesla için.
Ve hikaye böyle devam ediyor.
Sanayi'nin (görülüyor ki oldukça başarılı olan) bilim literatüründen silme girişimleri onu 20 yıllık bir sürgüne sürdü. Sermaye yokluğundan, test edemediği teorilerini sayısız deftere not etti.
Modern dünyayı icat eden insan neredeyse meteliksiz bir şekilde 86 yaşında 7 Ocak 1943'te öldü. İki binden fazla insan cenaze törenine katıldı.
Hayatı boyunca, Tesla 800'den fazla patent aldı. Muhtemelen Edison'ın rekor sayısını geçebilirdi eğer devamlı engellenmeseydi. Hayatının son 30 senesinde çok az patent başvurusu yapabildi.
Edison'dan farklı şekilde, Tesla fikirleri bilimde daha önce emsali olmayan özgün bir düşünürdü. Maalesef, dünya Tesla kadar özgün kişileri finansal olarak ödüllendirmiyor. Sadece bu fikirleri alıp daha kullanışlı ürünler haline getirenleri ödüllendiriyor.
Bilim adamları bugün onun notlarını satır satır taramaya devam ediyor. Uçuk teorilerinin çoğu bugünün ünlü bilim adamları tarafından ispatlanıyor. Örneğin, Tesla pervanesiz disk türbin motoru, bugünün modern malzemeleriyle birleştirildiğinde, tasarlanmış en verimli motorlardan biri oluyor. 1901'de patentini aldığı kriyojenik (mutlak sıfıra yakın sıcaklıklarda) sıvılarla ve elektrikle olan deneyleri süper iletkenlerin kaynağını sağlıyor. Electron altı yükleri olan parçacıkların varlığını ortaya koyan deneylerden bahsetmişti, 1977'de bilim adamları nihayet keşfetti, kuarklar.
Belki tarih bir gün gerçek bir dahiyi gördüğü an tanıyabilecek.
İtalyan Devlet Televizyonu Rai Uno tarafından yayımlanan "Zecchino d'Oro" (Altın Sikke) adlı şarkıcı çocuklar yarışmasında, Zülfü Livaneli'nin bestesi finalde üçüncü oldu. (Şarkının adı: Lo Scriverò Nel Vento)