Ben hiçbir çalışmamda bir videodan çevrilmiş SWF kullanmadım. Yaptığım, hareketli bir sprite hazırlayabilmek için, öncelikle uygun bir video bulmak, daha sonra bunu SWF ye çevirmek ve en sonunda da bu SWF' den resimler elde edip, her birini tek tek sahneye alıp üzerlerinden shape'ler çizmek.. Yani hazırlamaya çalıştığım dans sprite'larında da, yürüyen adamlarda da, sözünü ettiğiniz açılan perde sprite'ında da bu yolla hazırlanmış yüzlerce shape çizerek kullandım.
Sanıyorum sadece " yüzeysel olarak bir kaç mesaj " okumuş olduğunuz için, yanlış anlamışsınız.
Öncelikle seni bir kez daha kutluyorum. Gerçekten ortaya güzel bir çalışma çıkarttın arkadaşım. SWI ını da bizlerle paylaştığın için, ayrıca teşekkürler.
Sevgili Garip,
Shape konusunda sizlerden farklı birşeyler yaptığımı sanmıyorum ama, ben de kısaca nasıl çalıştığımı özetlemek istedim.
- Ben de mutlaka çizeceğim nesnenin bir resmini sahneye alıp, üzerinden kopya çekiyorum.
- Önce "Bezier" ile şeklin ana hatlarını kabaca çiziyorum. Sonra ortaya çıkan solid shape de Fill 'i "none" a çevirip, none olan Line 'da ise çizgiyi seçiyorum.
- Esas iş, bana göre bundan sonra başlıyor.
. "Reshape Tool" unu tıklıyorum
. Bunu yaptığımda shape üzerinde, çizerken tıkladığım her noktadaki vertex' ler ortaya çıkıyor.
. Kabaca bir çizim yaptığım için, bu vertex'lerin bir kısmı resmin dışına taşmış, bir kısmı ise içinde kalmış oluyor.
. Bunları tek tek olmaları gereken noktalara çekerek, shape'imi düzeltmeye çalışıyorum.
. Shape üzerindeki yuvarlak hatlar için ise, ki bana göre düzgün bir shape' in esas can alıcı noktaları bunlar, iki vertex'i bağlayan çizgi üzerinde mouse'un sağ tuşuna tıkladığımda açılan menüde, "Quadratic" olanı işaretliyorum ve çizgi üzerinde beliren minik mavi kutucuğu çekerek, düz çizgiyi eğri haline getiriyorum.
Birçok shape kullanarak hazırladığımız sprite'lardan da bahsetmek istiyorum. Örneğin yine resimler üzerinde çalışarak oluşturmaya çalıştığım dans sprite'ı.
Bazı resimlerde,bir önceki resme göre ufak fark oluyor. Mesela beden sabit ama ayaklar biraz yer değiştirmiş. Bu tür resimler için tek tek shape hazırlamıyorum. İlk resim için çizdiğim shape'i copy in place deyip, ikinci resmin üzerine oturtuyorum ve yine reshape tool ile, sadece ayaklar üzerindeki vertex leri yeni yerlerine taşıyorum.
Renkli shape'lerde de, çizdiğim nesnenin özelliğine uygun olarak, linear ya da radial gradient seçtikten sonra, mutlaka properties'ine girip, gradient transform'uyla oynayarak istediğim hale getirmeye çalışıyorum.