Büyük heyecan artık sona erdi. 12 Mart Bahreyn GPsi ile başlayan 2006 Formula 1 Sezonu, 22 Ekim Brezilya GPsi ile sona erdi. 2006 Sezonu geçen sezonki gibi tek takımın ve tek pilotun liderliği ile geçmedi. Sezonun her yarışı öncesi ve sonrası ile akıllardan çıkmayacak özellikler taşıyordu.

Bu sezona şampiyonluk için tam anlamıyla hazır olan geçen sezonun galipleri Renault Takımı ve Fernando Alonso idi. Geçen sezonda kazanılan şampiyonluğun verdiği ezici üstünlüğü bu sezon da sürdürmek isteyen Renault Takımı ilk yarış olan Bahreyn GPsinde, zafer kazanmanın çok kolay elde edilemeyeceğinin sinyalini aldı. Renault Takımına dur diyecek takım ilk yarışta ve sezonun devamında Ferrari Takımı oldu. 2005 sezonunu bir duraklama sezonu olarak değerlendiren Ferrari, 2006 sezonuna çok iyi başlangıç yapıp rakiplerine pistlerde tek olmadıklarının sonuna kadar göstermeyi başardı. 2006 sezonundaki mücadele Renault ve Ferrari takımlarının arasında gidip geldi. Çoğunlukla F. Alonsonun şampiyona liderliği ile geçilen yarışlarda Michael Schumacher bir kez şampiyona liderliğine yükseldi. Geçmiş sezonlarda sadece birkaç pilotun yarışları egale ettiği görüldü, bu sezon ise bu tez bir anlamda çürütüldü.

F. Alonso ve M. Schumacher 7 kez podyumun en üst sırasında kendilerine yer buldular. Esas en önemli olay diğer kazanan pilotlar... Giancarlo Fisichella 1 kez yarış kazandı. Felipe Massa ile Jenson Button ise bu sezon kariyerlerinin ilk zaferlerine ulaşmayı başardılar, J. Button Macaristanda, F. Massa ise İstanbul ve Brezilyada mutlu sona ulaştı.

2006 sezonunun unutulmayacak özelliklerin birkaçını belirtmek gerekirse... Şampiyonanın kaderinin değiştiği dört yarışı Monaco, Macaristan, İtalya ve Japonya olarak belirtebiliriz. Monaco yarışında FIA kuralları ile yarışın gidişatı baştan sona değiştirilmiş oldu. Macaristan GPsinde Ferrari Takımının yarış sonrası Hatamızı kabul ediyoruz açıklaması, İtalya GPsinde F. Alonsonun ve Japonya GPsinde ise M. Schumacherin motor problemi sonucu yarış dışı kalmaları, akıllardan çıkmayacak karelerin yaşanmasına sebep oldu.

Belki de en önemlisi pilot değişimlerinde yaşandı. Transfer piyasasının en üstündeki pilotlar olan F. Alonso iki şampiyonluk yaşadığı Renault Takımına, Kimi Raikkönen ise McLaren Takımına veda etti. F. Alonso yeni sezonda McLaren Takımında, K. Raikkönen ise Ferrari Takımında kariyerlerine devam edecekler. M. Schumacher ise artık pistlerde olmayacak. Sayısız rekorlara sahip olan efsane M. Schumacherin artık 2007 sezonundan itibaren Ferrari Takımı için yöneticilik yapması bekleniyor.

Formula 1 2006 Sezonunun detaylarına geçecek olursak:



12 Mart Bahreyn Grand Prix (Manama / Bahreyn)

Podyum
1. F. Alonso
2. M. Schumacher + 0.01.246
3. K. Raikkonen + 0.19.360 Pistin uzunluğu: 5,412 km
Tur: 57 (308,238 km)
Pole Pozisyon: M. Schumacher 1.31.431
En iyi tur: N. Rosberg 1.32.408

2006 sezonunun ilk yarışı Bahreyn GPsinde tüm Formula 1 çevresi şu soruyu soruyordu: Acaba 2005 sezonundaki gibi Renault Takımının üstünlüğü devam edecek mi? Ya da 2005 sezonunda adeta pistlerde olmayan Ferrari Takımı Renaultnun çıkışına dur diyecek mi? Bu sorularla hafta sonuna başlanmıştı. Geçmiş yıllarda Formula 1de sezonuna hep Avustralya GPsi başlanıyordu. Ancak 2006 sezonunda ise bu alışılagelmiş duruma bir son verildi ve ilk yarış Bahreyn GPsi ile start aldı.

Bu sezon sanki kurallar açısından İlkler Sezonu olarak adlandırıyordu. Sıralama turlarındaki değişiklik özellikle TV izleyenleri için yapılmıştı. Bir saatlik seansın üçe bölünmesiyle oluşturulan yeni sıralama formatı en yavaş olan araçtan en hızlı olan araca doğru sıralanması anlamına geliyordu. İlk kez uygulanan yeni formatta Pol Pozisyonu kazanan pilot ise M. Schumacher oldu. M. Schumacher kazandığı Pol Pozisyon ile Ayrton Sennanın 65. Pol Pozisyon rekorunu da egale etmiş oldu. Yarışın gidişatı da bizlere sezonun ne kadar da çekişmeli geçeceğini göstergesiydi. Renault ve Ferrari bu sezona damgalarını vurmak için çok hazırlanmış ve tüm koşullara hazır durumdalardı. İlk pit stoplara kadar M. Schumacherin üstünlüğü ile geçilmişti. İki takım arasındaki farkların bu kadar az olması yarışın sonuna kadar kıyasıya mücadelenin habercisi konumunda idi. İkinci pit stoplardan sonra liderlik el değiştirmişti ve yarışın sonuna kadar F. Alonsonun liderliği ile devam etti. McLaren pilotu K. Raikkönen ise ilk yarışa yine şanssız başlamıştı. İlk yarışında en hızlı turuna devam ederken arka kanadının kopması ile yarışa en arka sıradan başlamak zorunda kaldı. Neyse ki yine muhteşem bir strateji ile yarışa en son sıradan başlamasına rağmen yarışı üçüncü bitirmeyi başardı. Gelecekte çok iyi bir pilot olacağı kesin gibi görülen Nico Rosberg ise ilk yarışında yine tüm gözlerin kendisine çevrilmesine sebep oldu. 2005 sezonu GP2 Şampiyonu olan N. Rosberg ilk yarışında sıralamalarda 12. oldu ve yarışı yedinci sırada bitirdi. Yarış sırasında başarılarına Bahreyn GPsinin en iyi tur zamanını da ekleyen N. Rosbergin ilk yarışında bu kadar başarıya aç olması gelecekte kariyeri için bir şans olarak değerlendirildi.

Pilotlar Klasmanı Puan Durumu

1. F. Alonso 10
2. M. Schumacher 8
3. K. Raikkönen 6

Not: Puanlama sadece ilk üç pilot için yapılmıştır



19 Mart Malezya Grand Prix (Kuala Lumpur / Malezya)

Podyum
1. G. Fisichella
2. F. Alonso + 0.04.585
3. J. Button + 0.09.631 Pistin uzunluğu: 5,543 km
Tur: 56 (310,408 km)
Pole Pozisyon: G. Fisichella (1.33.840)
En iyi tur: F. Alonso (1.34.803)

Sezonun ikinci yarışı Malezyada yapıldı. Sezonun ilk dublesi ise bu yarışta Renault Takımından geldi. Heyecan bu kez bir haftanın ardından Malezyaya taşınmıştı. Hafta sonuna ise adeta motor problemleri ve Williams Takımının sıralama turlarındaki başarısı damgasını vurmuştu. Williams Takımının iki pilotu N. Rosberg ve Mark Webber de kariyerlerinin en iyi derecelerine Malezya GPsinin sıralama turlarında ulaşmış oldular. Yalnız bu olay kimilerine göre başarı, kimilerine göre başarısızlık olarak görülmekte idi. Çünkü yarış sırasında belki de hiç akıldan çıkmayacak bir olaya neden oldular.

Williams Takımının iki pilotu ikinci sıradan start almalarına rağmen birbirleri ile anlamsız mücadele sonucu yanlarından adeta uçarak geçen F. Alonso’yu görmemişlerdi. F. Alonso sıralamalarda sekizinci cepten start almaya hak kazanmıştı. M. Schumacher’in motor problemi nedeni ile bir sıra yükselmiş, ardından McLaren pilotlarını bir bir geçmiş, Williams pilotlarını da arkasına almış ilk viraj öncesi üçüncülüğe yerleşmiş durumda idi. İlk yarıştaki üstün performanslarına devam eden Renault pilotları rakiplerinin kötü durumlarından en iyi faydalanan takım oldu ve sezonun ilk dublesini gerçekleştirdiler. Hafta sonunda ise Ferrari Takımı’nda motor soğutma problemleri nedeni ile iki pilot da motor değiştirmiş, bu yüzden yarışa en son sıralardan başlamak zorunda kalmışlardı. Ama yine de Ferrari pilotları yarıştan puan alarak ayrılmayı başardılar. Honda Takımı ise geçmiş sezonların aksine bu sezon da bir şeylerin habercisi konumunda idi, sıralama turlarındaki başarısını yarışta da devam ettiren Jenson Button, yarışı üçüncü bitirerek altın değerinde puanlar ile Malezyada ayrıldı.

Malezya GPsinden sonra puan durumu ise şöyle oluşmuştu:

1. F. Alonso 18
2. M. Schumacher 11
3. J. Button 11


2 Nisan Avustralya Grand Prix (Melbourne / Avustralya)

Podyum
1. F. Alonso
2. K. Raikkonen + 0.01.829
3. R. Schumacher + 0.24.824 Pistin uzunluğu: 5,303 km
Tur: 58 (307,574 km)
Pole Pozisyon: J. Button (1.25.229)
En iyi tur: K. Raikkonen (1.26.045)

Avustralya GPsi haftasına kadar McLaren Takımında adeta ipler kopma noktasına gelmişti. Takımın her iki pilotu K. Raikkönen ve Juan Pablo Montoya yarışlardaki kötü performanslarının neticesinde gayet rahat olduklarını her basın toplantısında açıklamalarının ardından Takım Başkanı Ron Dennis haftaya damgasını vurdu. R. Dennis yaptığı açıklamada, Her iki pilotumuz istediği anda takımımızdan ayrılabilir ifadelerini kullandı. Bu açıklamadan da pilotlar ve takım arasında iplerin ne kadar hassas ve gergin olduğu anlaşıldı.

Ne sıralama turlarındaki grid posizyonu, ne de yarıştaki tüm olumsuz durumlar Alonsonun kazanmasına engel değildi. Rakiplerinin çok kötü performansları ya da kötü stratejileri olursa Renault Pilotu F. Alonso için geriye tek yol kalıyor: Podyumun zirvesine yerleşmek. Pol Pozisyonda bu kez ne Renault ne de Ferrari Pilotu vardı. Honda pilotu J. Button bu sezona belki de kariyerinin en iyi dereceleri ile başlamıştı. Avustralya GPsine en önde başlayan J. Button için her şey yarışı kazanması üzerine kurulmuştu. Ama bu kez motor problemi J. Buttonu yarı yolda bırakmıştı. Sezonun ilk güvenlik aracı bu kez Buttonun korkulu rüyası olmuştu. Güvenlik aracının her yarışa dahil olmasının ardından rakiplerine tek tek geçilen J. Button’ın bu olayın ardından G. Fisichella ile girdiği mücadele belki de sezon boyunca unutulmayacak gibi görünüyor. Button için beklenen sürpriz son turda kapısını çalmıştı. Finish’e metreler kala motorunun iflası ile yarıştan puansız ayrılmak zorunda kaldı Button. Yarıştaki en ilginç nokta ise start-finish düzlüğünün başı olarak belirtilen yerde M. Schumacher’in ve Montoya’nın yarış dışı kalmasıydı. Her iki pilot da pistte tutunma sorunu nedeni ile yarıştan puansız ayrılmak zorunda kaldılar.

Avustralya GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 28
2. G. Fisichella 14
3. K. Raikkönen 14


23 Nisan San Marino Grand Prix (Imola / İtalya)

Podyum
1. M. Schumacher
2. F. Alonso + 0.02.096
3. J.P. Montoya + 0.15.868 Pistin uzunluğu: 4,933 km
Tur: 62 (305,609 km)
Pole Pozisyon: M. Schumacher (1.22.795)
En iyi tur: F. Alonso (1.24.569)

Bir takım ya da pilotun kazanmak istediği yarışların başında kesinlikle kendi evlerinde yarışı kazanmak gelmektedir. 2005 Sezonu’nda Ferrari kötü gidişatında Renault Takımı’na San Marino’da boyun eğmişti ve ikincilikle yetinmişti. Bir bakıma 2006 Sezonu’nun ilk Avrupa yarışında Ferrari Takımı’nın bu rövanşın peşinde koştuğu hafta başından beri belli olmuştu.

Yarışa Pol Pozisyon’da başlayan M. Schumacher yarışta baştan sona kadar üstünlüğü her turda göstermeyi başarmıştı. Yarışın gidişatı bakımından çok rahat bir yarış çıkartan M. Schumacher, arkasında bulunan F. Alonso’nun hiç baskısına uğramadan bu sezonki ilk birinciliğini kendi evinde kazanmayı bildi. Ancak zaferden çok F. Alonso’nun sürüş tarzı tüm gridde konuşulur oldu.

Nedeni ise 2005 sezonunda ikinci konumda bulunan M. Schumacher’in lider konumdaki F. Alonso’ya inanılmaz baskı yapmasına karşın, Alonso’nun bu yarışta rakibine baskı yapma fırsatı varken yapmaması ve bulunduğu konumdan memnun olmasıydı. Bu durum tüm Formula 1 çevresinde merak konusu oldu. Sezonun ilk yarışından itibaren Honda Takımı da bir ikilem içerisinden çıkmayı başaramadı. San Marino GP’sinde yine bu ikilem ile karşı karşıya kalmışlardı. J. Button ve R. Barrichello’nun aralarındaki bu farklılığın ne zaman kapanacağı ise tam anlamıyla bilinmez oldu. J. Button ve R. Barrichello yarışa ikinci sıradan başladılar ama yine bildik Barrichello yarışı yine puansız ayrılmasına sebep oldu, neyse ki Button yarıştan puan ile ayrılmayı başardı.

San Marino GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 36
2. M. Schumacher 21
3. K. Raikkönen 18


7 Mayıs Avrupa Grand Prix (Nurburgring / Almanya)

Podyum
1. M. Schumacher
2. F. Alonso + 0.03.751
3. F. Massa + 0.04.447 Pistin uzunluğu: 5,148 km
Tur: 60 (308,863 km)
Pole Pozisyon: F. Alonso (1.29.819)
En iyi tur: M. Schumacher (1.32.099)

Daha sezonun başında hangi pilotun nasıl bir yarış çıkaracağı kesin gibi görünüyordu. Anlaşılan sezon F. Alonso ile M. Schumacher arasında geçecek gibi görünüyordu. Avrupa GP’sinde de lider konumdaki F. Alonso en yakın rakibi M. Schumacher ile rekabet etmek zorunda kaldı. Liderliğini ikinci pit stoplarda Michael’a kaptıran Alonso damalı bayrağın sallanmasına kadar geçen sürede M. Schumacher’i geçemedi ve ikincilikle Avrupa GP’sinden ayrılmış oldu.

Şampiyonluk için takımlar ve pilotlar belli iken, kimilerinin hiç de haberi olmadan bazı takımların, yükselişi bu dönemde belirdi. Montoya – Fisichella - Villeneuve üçlüsünün kıyasıya rekabeti ve Montoya’nın da ilk turlarda N. Heidfeld’i geçememesi üzerine BMW-Sauber Takımı tüm Formula 1 gridinde konuşulur oldu. 1997 Sezonu Formula 1 Dünya Şampiyonu olan BMW-Sauber Pilotu Jacques Villenuve’ün rakiplerine adeta kafa tutması ve takım arkadaşı N. Heidfeld’in Montoya’ya karşı kendisini savunması sonucu belki de ilerideki sezonlarda yeni şampiyon takımın habercisiydi. Yarış sırasında K. Raikkönen’in çabasını da unutmamak lazım. Her türlü şanssızlık sonucu istenilen başarılara ulaşamayan Raikkönen’in F. Massa ile rekabeti sanırım hiç akıllardan çıkmayacak. Yarış bitiminde ise yeniden Rosberg fırtınası konuşulur oldu. Aynı Bahreyn GP’sinde olduğu gibi on ikinci sıradan yarışa başlayıp, yedinci sırada finişi görmüştü.

Avrupa GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 44
2. M. Schumacher 31
3. K. Raikkönen 23



14 Mayıs İspanya Grand Prix (Barcelona / İspanya)

Podyum
1. F. Alonso
2. M. Schumacher + 0.18.502
3. G. Fisichella + 0.23.951 Pistin uzunluğu: 4,627 km
Tur: 66 (305,256 km)
Pole Pozisyon: F. Alonso (1.14.648)
En iyi tur: F. Massa (1.16.648)

Şampiyonada lider olarak kendi evine gelen F. Alonso’nun tek hedefi vardı: Sadece kendi evinde kazanmak. Geçen yarış Almanya’da yapılmış ve M. Schumacher yarışı kazanmıştı, F. Alonso ise yarışı ikinci tamamlamıştı. İspanya GP’sinde de aynı senaryo işledi ancak senaryoya her pilot kendi evinde yarışı kazanır şartı konuldu.

Yarışın gidişatını çok iyi hesaplayan Renault Takımı, F. Alonso ve G. Fisichella’ya az benzin stratejisini uygun gördüler. Kısaca bu strateji az benzin yükü ile yarışmak, erken pit stop yapmak ve rakibi ile arasındaki farkı her tur açmaktı. Fakat bu strateji G. Fisichella’nın pek işine yaramamıştı, çünkü M. Schumacher’in baskısını her tur hisseden Fisichella, M. Schumacher’den birkaç tur önce pit stop yapmak zorunda kaldı. Erken pit yapması demek M. Schumacher’in en iyi turlarını atmasını gerektirdiği için sıralamada Alman pilot, G. Fisichella’nın yerini almış oldu. Toyota Takımı’nda yine bir çıkış bulamamanın verdiği sonuçlar nedeni ile hüzün havası hakimdi. McLaren Takımı’nda ise K. Raikkönen aldığı puan ve Montoya’nın yarış dışı kalması konuları konuşulur oldu.

İspanya GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 54
2. M. Schumacher 39
3. K. Raikkönen 27


28 Mayıs Monaco Grand Prix (Monte Carlo / Monaco)

Podyum
1. F. Alonso
2. J.P Montoya + 0.14.567
3. D.Coulthard + 0.52.298 Pistin uzunluğu: 3,340 km
Tur: 78 (260,520 km)
Pole Pozisyon: F. Alonso (1.13.962)
En iyi tur: M. Schumacher (1.15.143)

Formula 1’in en önemli ayaklarından biri olan Monaco GP’sinin belki de tüm Formula 1 tutkunları için özel bir anlamı vardır. Monaco’nun Formula 1’deki önemi çok büyük olduğu için bu sıradışı yarış Formula 1 var olduğunca her sezon koşulmaya devam edecektir. Yarış haftasına gelindiğinde özellikle ilgi çeken olay M. Schumacher’in yarış tulumu olmuştu. Özel olarak Marlboro tarafından Monaco GP’si için üretilen bu tulum yarış haftası boyunca konuşuldu.

Belki de şampiyonluğu etkileyen olaylardan bir tanesi Monaco GP’sin de yaşandı. Sıralama turlarının son dakikaları içerisinde M. Schumacher ve F. Alonso Pol Pozisyon için mücadele içerisindeyken aralarında yarım turluk bir mesafe vardı. Kimilerine göre M. Schumacher son viraj yani Rascas Virajı’nda aracını stop ettirdi, kimilerine göre ise mekanik bir arızadan ötürü Alman pilotun aracı stop etti. Bu olayın neticesinde ise FIA yaşanan bu olayın kasten yapıldığını belirterek M. Schumacher’in tüm derecelerini iptal etti. Ferrari Takımı ise yarışa en son sıradan başlamak yerine motor değiştirip pitten başlamayı tercih etti. M. Schumacher Monaco pistinde en sondan başlayıp yarışı beşinci bitirmeyi başardı. Pol Pozisyon’da bulunan F. Alonso için işler tam anlamında rayına oturmuş devam ediyordu, Alonso için sadece damalı bayrağı beklemek kalıyordu ve yeniden podyumun zirvesine yerleşti. Sezon boyunca istenilen başarıları alamayan Montoya ise Monaco’da istenilen başarıya ulaştı. Ancak en önemlisi belki de RedBull Takımı’nda yaşandı. RedBull Monaco’ya SuperMan kostümleri ile fragman niteliğinde tanıtım yapıyordu. En çok ilgi gören pit alanına sahip olan takım Monaco GP’sinde belki de planlamadığı başarıya imza ve D. Coulthard ile podyumun üçüncü basamağında yerini aldı.

Monaco GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 64
2. M. Schumacher 43
3. K. Raikkönen 27


11 Haziran İngiltere Grand Prix (Silverstone / İngiltere)

Podyum
1. F. Alonso
2. M. Schumacher + 0.13.951
3. K.Raikkonen + 0.18.672 Pistin uzunluğu: 5,141 km
Tur: 60 (308,355 km)
Pole Pozisyon: F. Alonso (1.20.253)
En iyi tur: F. Alonso (1.21.599)

Renault Takımı’nı İngiltere’de bir başka önemli nokta bekliyordu. Takımın 200. GP’ye ulaşmış olması ve bu başarıyı zafer ile pekiştirmesinin önemi bir başka olsa gerek. F. Alonso için çok rahat bir yarış günüydü yine. Yarışın gidişatının da etkisiyle sadece pit stoplarda ve diğer pilotlara tur bindirirken ekranlara gelen Alonso, damalı bayrağı gören pilot oldu.

Ferrari Takımı’nda ise yeniden bildik senaryo işler konumda idi. Pistin geçişe imkanı az olduğu için ikinci sıradaki Raikkönen’i pit stopta geçen M. Schumacher yarışın sonuna kadar mevkisini korumayı başardı. Yarışın bu gidişatı normal ilerliyordu. Zevk almak için ise N. Heidfeld’in yarıştaki performansını izlemek yeterliydi ve ilk turlarda R. Schumacher, M. Webber ve Speed’in karıştığı kazanın oluşması yarışa ayrı bir heyecan katmıştı. Avrupa GP’sinde M. Schumacher, İspanya GP’sinde F. Alonso yarışı kazanmıştı. Bu durumda İngiltere GP’sinde İngiliz pilot J. Button’ın kazanması beklenebilirdi. Ama Button, ne sıralama turlarında kendisini gösterebildi ne de yarışta bir farklılık yaratabildi, motor arızası nedeni ile kendi evinde bırakın yarışı kazanmayı yarıştan ayrılmak zorunda kaldı. Şimdilik kendi evinde zafer kazanma teorisi Button için gelecek sezona kalmıştı.

İngiltere GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 74
2. M. Schumacher 51
3. K. Raikkönen 33



25 Haziran Kanada Grand Prix (Montreal / Quebec)

Podyum
1. F. Alonso
2. M. Schumacher + 0.02.111
3. K.Raikkonen + 0.08.813 Pistin uzunluğu: 4,361 km
Tur: 70 (305,270 km)
Pole Pozisyon: F. Alonso (1.14.942)
En iyi tur: K.Raikkonen (1.15.841)

Kıtalararası dönemin ilk yarışı Kanada GP’sinin yayın saati Dünya Kupası maçları ile aynı döneme denk geldi. Onun için ilginin bir kısmı Dünya Kupası’na kaymış olabilir. İzlemeyenler için ise bir fark yoktu ortada. F. Alonso başarılı sürüş tarzının Kanada GP’sinde de devam ettirdi. Belki de yarışın önemli tek noktası Raikkönen’in şanssızlığıydı. Monaco GP’sindeki gibi ilk turlarda F. Alonso’ya pisti dar eden Raikkönen, pit stop esnasında yine bir problem sonucu tüm avantajını kaybetmiş olarak yarışa devam etti. Raikkönen’in yarışı kazanmaması için tek engel sanırım yine kendi takımı McLaren oldu.

M. Schumacher bu kez Toyota Pilotu J.Trulli ile mücadele etmek zorunda kaldı. Pistin geçişe pek elverişli olmaması nedeni ile belki de altın değerinde saniyeleri yine Trulli’nin arkasında kaybetmek zorunda kaldı. Akıllarda kalan iki önemli kaza vardı. Birincisi ev sahibi pilot konumundaki BMW’nin Kanadalı pilotu Jacques Villeneuve’ün anlamsız kazası, bir de belki de yarışın kaderini değiştirecek olan Rosberg - Montoya kazası oldu. Montoya viraja girerken hiç geçişe imkan verilmeyen yerde Rosberg’i hem yarış dışı bıraktı, hem de Rosberg’in puan kaybetmesini sağladı. Son turlara girilirken Schumacher, Trulli kabusundan kurtulmuş kendisini üçüncülük için hazırlamış durumda idi. Bir anda Raikkönen’in hatasından yararlanan M. Schumacher podyumda bir basamak daha yükselmişti.

Kanada GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 84
2. M. Schumacher 59
3. K. Raikkönen 39


2 Temmuz ABD Grand Prix (Indianapolis / ABD)

Podyum
1. M. Schumacher
2. F. Massa + 0.07.984
3. G. Fisichella + 0.16.595 Pistin uzunluğu: 4,192 km
Tur: 73 (306,016 km)
Pole Pozisyon: M. Schumacher (1.10.832)
En iyi tur: M. Schumacher (1.12.719)

Indianapolis GP’si, IndyCar yarışlarının tipik pist yapısının özelliği olan oval kısım ile, Monaco GP’sine özgü cadde kısımları ile iki farklı pist özelliğinden oluşan bir yarıştı. Ancak yarışın tüm heyecanı ilk virajda yok oldu gitti. 2005 Sezonu’nda bir Michelin kabusu olarak nitelendirilen GP’de Michelin kullanan bütün takımlar lastiklerinden dolayı yarıştan çekilmişti. Bu sezon bu kötü anıları unutturmak için tüm takımlar yarışa çok iyi hazırlanmış durumdaydılar. Ne olduysa ilk virajda oldu. Yedi aracın karıştığı kaza sonucu güvenlik aracı ile yarışa devam edildi. Kazanın en ilginç yanı ise Montoya’nın ilk viraj da takım arkadaşı K. Raikkönen’e temas etmesi ve iki pilotun da yarış dışı kalmasıydı.

87. kez zaferine Indianapolis’te ulaşan Michael’in daha kıracağı rekor yoktu. Ama adeta kariyerine yeni başlayan bir pilot gibi zafere ne kadar aç olduğunu bir kez daha bizlere göstermiş oldu. Pistin karakteristik özelliğinden dolayı şampiyona lideri F. Alonso pistte tutunma zorlukları çekiyordu ve bu probleminden dolayı ancak beşinci olabildi. McLaren Takımı’nda ise Fransa GP’sine kadar olan sürede pilot değişikliğine gidildi. Montoya süresiz kadro dışı bırakıldı. McLaren Takımı’ndan yapılan açıklamada karşılıklı olarak sözleşmenin iptal edildiği bildirildi. Bu konunun asıl nedeni ise sezon boyunca Montoya’nın yarışlardaki kötü gidişatı oldu. Buna ek olarak son yarış Indianapolis GP’sinde hem takım arkadaşını hem de kendisini yarış dışı bırakması, McLaren Takımı’nın onun ipini çekmesine sebep oldu.

ABD GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 88
2. M. Schumacher 69
3. G. Fisichella 43


16 Temmuz Fransa Grand Prix (Magny-Cours / Fransa)

Podyum
1. M. Schumacher
2. F. Alonso + 0.10.131
3. F. Massa + 0.22.546 Pistin uzunluğu: 4,411 km
Tur: 70 (308,586 km)
Pole Pozisyon: M. Schumacher (1.15.493)
En iyi tur: M. Schumacher (1.17.111)

Fransa GP’sine kadar geçen sürede geleceğe yönelik çok önemli bir adım atılmış oldu. Formula 1’de tek lastik sağlayıcılık görevini Bridgestone üstlendi. Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA), Bridgestone'u 2010 yılına kadar Formula 1 takımlarına lastik sağlayacak tek firma olarak belirledi. Hafta sonuna gelindiğinde ise Dünya Kupası’ndaki mücadelenin benzeri Fransa GP’sinde yaşanır mı sorusu akıllarda önemli bir yer tutuyordu. Dünya Kupası’nda İtalya Fransa’yı mağlup etmişti. Benzer biçimde Ferrari Renault’u, M. Schumacher’in muhteşem yarışı ile geçmeyi başarmıştı.

Start anında ilk viraj için kıyasıya çekişme Massa ile Alonso arasında yaşandı. Adeta yarışın kopma noktası ise Massa’nın Alonso’ya geçit vermemesiydi. Yarışa Pol Pozisyon’da başlayan M. Schumacher takım arkadaşı Massa’nın yardımıyla elindeki avantajı kullanmayı başardı. Massa çok iyi bir start alarak Alonso’ya geçit vermedi. Ferrari Takımı’nın iki pilotu üç pit stop ile F. Alonso ise iki pit stop stratejisi ile yarışa devam etti. Ancak F. Alonso pistte geçemediği F. Massa’yı pit stoplarda geçmeyi başardı. Öte yandan geçen yarış Indianapolis GP’sinde kontratı karşılıklı olarak feshedilen Montoya ise artık NASCAR için mücadele vereceğini belirtti. Montoya kariyerine ilk başladığı takım olan Chip Ganassi'nin takımı Canissi Racing'e transfer oldu.

Fransa GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 96
2. M. Schumacher 79
3. G. Fisichella 46



30 Temmuz Almanya Grand Prix (Hockenheim / Almanya)

Podyum
1. M. Schumacher
2. F. Massa + 0.00.720
3. K.Raikkonen + 0.13.206 Pistin uzunluğu: 4,574 km
Tur: 67 (306,458 km)
Pol Pozisyon: K.Raikkonen (1.14.070)
En iyi tur: M. Schumacher (1.16.357)

Sezona kötü başlayan McLaren Takımı, bu yarışı kazanarak evinde taraftarlarına kendisini affettirmek istiyordu. Nitekim McLaren Takımı Pol Pozisyon mücadelesinde tüm birikimini ortaya koydu ve Pol Pozisyonu’nu K. Raikkönen ile kazanmayı bildiler. Ancak bu başarı yarışı sırasında hiç de parlak bir durumu ortaya çıkardı. Az benzin yükü ile Pol Pozisyonu kazanan Raikkönen yarış sırasında rakiplerinden önce erken pit stop yaptığı için tüm avantajını kaybetti ve ancak üçüncü sırada yarışı tamamlayabildi.

Kanada, ABD, Fransa ve Almanya GP’lerin den sonra Ferrari ve M. Schumacher’de gözle görülür bir yükselişe göze çarpıyordu, Renault Takımı’nda ise bu yarışlarda yaşanan problemler ve en önemlisi lastik performansları yüzünden bir düşüş söz konusuydu. Renault Takımı ve pilotları Michelin lastiklerinden istenilen verimlerinin alamadıklarını açıklıyorlardı. Bu yüzden gerilerde kaldıklarını belirten takım yetkilileri sıralamalardaki sürprizin de buna bağlı olduğunu dile getiriyorlardı. Ancak aynı lastiği kullanan diğer takımlarda bu verimsizliğin gözlenmemesinin ardından Renault Takımı’ndaki bu motivasyon kaybının başka bir nedeni olduğu düşüncesi çok daha ağır basıyordu.

Almanya GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 100
2. M. Schumacher 89
3. F. Massa 50


6 Ağustos Macaristan Grand Prix (Budapeşte / Macaristan)

Podyum
1. J. Button
2. P. De la Rosa + 0.30.837
3. N.Heidfeld + 0.43.822 Pistin uzunluğu: 4,381 km
Tur: 70 (306,663 km)
Pole Pozisyon: K. Raikkönen (1.19.599)
En iyi tur: F. Massa (1.23.516)

Belki de sezonun en zevkli yarışı Macaristan GP’sinde yaşandı. Yağmurlu havada yapılan yarışta her turda yaşanan sürpriz gelişmeler haftaya damgasını vurdu. Özellikle podyumun değişik pilotlardan oluşması ilginçti. Ayrıca ilk zaferini Macaristan GP’sinde kazanan J. Button için unutulmayacak bir hafta sonu idi bu.

Şanssız Raikkönen yine iş başındaydı. Pol Pozisyon’da yarışa başlayan K. Raikkönen, viraj öncesi erken fren yapan V.Liuzzi’ye arkadan çarparak güvenlik aracının piste girmesine sebep oldu. Yarışın startı geçiş lastikleri ile verildi, sıralamalardaki dezavantajını Michelin geçiş lastiklerine borçlu olan F. Alonso güvenlik aracının pistte girmesine kadar pistte adeta uçuyordu. Rakiplerini bir bir geçip en önemlisi M. Schumacher’i de çok temiz bir şekilde gerilerde bırakan F. Alonso için işler yolunda gidiyordu. Pit stop sonrası Renault Takımı’nda işler bozulmaya başladı. Sağ arka lastiğinden bir parça kopan F. Alonso yarış dışı kalmıştı. Tüm gözler artık M. Schumacher’e çevrilmiş durumda idi. Ancak Bridgestone geçiş lastiklerinden iyi verim alamayan M. Schumacher yarışın sonlarına doğru berbat bir performans gösterdi. M. Schumacher’in De La Rosa ile mücadelesi ve N. Heidfeld’e geçilmesiyle podyum şansı bitmişti. Michael için kötü gidişat bu kadar değildi. Devamında ise aracında teknik bir problemden dolayı yarıştan çekilmek zorunda kaldı Schumacher. Şampiyonadaki puan farkı kapanacak derken değişim bir başka yarışa kaldı. Sıralama turlarındaki FIA açıklamaları yarıştan çok konuşulur olmuştu. M. Schumacher, J. Button’un aracındaki motor problemi nedeni ile kırmızı bayrakların sallanmasıyla seansın geçici olarak durdurulması esnasında birkaç aracı geçtiği için FIA yarış komiserleri tarafından 2 sn cezası ile cezalandırıldı. F. Alonso ise start düzlüğünde R. Doornbos kendisine geçiş için boşluk sağlamasına karşın, bu geçiş yerine zor geçişi tercih ettiği ve R. Doornbos’un güvenliğini hiçe saydığı için FIA yarış komiserleri tarafından toplam 2sn cezası ile karşı karşıya kaldı. Bu olaylara bir de yağmur faktörü eklendi. Macaristan GP’sinde tam anlamıyla unutulmaz bir yarış izlememize sebep oldu. Bir pilot değişimi de BMW Takımında yaşandı. J. Villeneuve’nin kontratı BMW-Sauber tarafından fesh edilip yerine takımın test Pilotu R. Kubica getirildi.

Macaristan GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 100
2. M. Schumacher 90
3. F. Massa 52



27 Ağustos Türkiye Grand Prix (İstanbul / Türkiye)

Podyum
1. F. Massa
2. F. Alonso + 0.05.575
3. M. Schumacher + 0.05.656 Pistin uzunluğu: 5,338 km
Tur: 58 (309,356 km)
Pol Pozisyon: F. Massa (1.26.907)
En iyi tur: M. Schumacher (1.28.005)

Macaristan GP’sinden sonra sıra ikinci kez ev sahipliği yaptığımız Türkiye GP’sine geldi. Verilen üç haftalık aranın ardından ev sahipliği yaptığımız Türkiye GP’si tam anlamıyla ilkler yarışı oldu. Ferrari Takımı’nın Brezilyalı pilotu F. Massa kariyerindeki ilk zaferine İstanbul Parkta ulaştı. İstanbul Park’ta bir ilk daha yaşandı. Güvenlik aracını ilk kez İstanbul Park’ta birkaç tur izleme fırsatımız oldu.

Hafta sonunun başında tüm gözler “8.Viraj”da idi, hızlı dönülen virajda bir sorun yaşanmadı. Ancak startın verilmesiyle ilk virajda tam anlamıyla karışıklık yaşandı. Bu kazaların neticesinde pit alanında yoğunluk yaşanmasına sebep oldu. Güvenlik aracı pistteyken tüm stratejiler bir anda değişti. Bundan iyi sonuç çıkartan ve kötü sonuç çıkartan pilotlar vardı. İyilerin başında F. Massa ve F. Alonso vardı. M. Schumacher ise pit stop esnasında Massa’nın arkasından pite girmişti ve değerli saniyeleri burada kaybetmek zorunda kaldı. Sonuçta ikincilik artık el değiştirmişti ve yarış sonuna kadar böyle gitti. İstanbul Park’ta artık sıra damalı bayrağın sallanmasının ardından podyum töreni gelmişti. Podyum töreninin ayrıntıları ise gelecek ayları da etkileyecek cinsten bir politika yumağı şeklinde idi. FIA olayların başlangıcı olarak birincilik kupasının KKTC Cumhurbaşkanı Mehmet Ali Talat tarafından verilmesi olarak gösteriyordu. Olayın gerçeği açıklamalar doğrultusunda kısaca şöyleydi: MSO Genel Müdürü Baran Asena ve TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, yarış başlamadan 15 dakika önce KKTC Başkanı Mehmet Ali Talat’a FIA kuralları dahilinde yapılan podyum töreninde ödülü vermeyi teklif etti. Bunun sonucunda bu törene katılacak kişilerin isimleri FIA yönetimine ve FOA yönetimine verilmesi ve tüm isimlerin onay aldıktan sonra tören için her şeyin tamamlanması anlamına geliyor. Podyumun bu kadar alevlenmesinin gerçek nedeni ise TOSFED tarafından FIA yönetimine yapılan “törenden bizim haberimiz yok” başvurusuyla açıklanıyor. Bu olayların ardından FIA Türkiye GP’sindeki yaşananlar için 5 milyon $’lık cezayı öngördü.

Türkiye GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 108
2. M. Schumacher 96
3. F. Massa 62



10 Eylül İtalya Grand Prix (Monza / İtalya)

Podyum
1. M. Schumacher
2. K.Raikkonen + 0.08.046
3. R.Kubica + 0.26.414 Pistin uzunluğu: 5.793 km
Tur: 53 (306,720 km)
Pole Pozisyon: K.Raikkonen (1.21.484)
En iyi tur: K.Raikkonen (1.22.559)

İtalya GP’sinde hafta başından beri ilgi odağı sadece M. Schumacher ve Ferrari Takımı oldu. Bunun sebebi kendi evlerinde yarışa çıkacakları için değildi tabi ki. Sadece M. Schumacher acaba devam mı edecek yoksa kariyerine bir son mu verecek sorusunun yanıtıydı bu ilgiyi yaratan. Tüm toplantılarda bu sorunun yanıtı beklenir oldu. Kendi evinde zafer yaşayan M. Schumacher yarış sonrası yapılan basın toplantısında bu sorunun yanıtını açıkladı. Yarış sonrasındaki basın toplantısında M. Schumacher, kariyerine bu sezondan itibaren bir son vermenin zamanı geldiğini belirterek sözlerini noktaladı.

Ferrari ve M. Schumacher’den gelen bu açıklamadan sonra sıralama turundaki bir cezadan da bahsetmek gerekiyor. Sıralama turunda F. Alonso’nun, F. Massa en hızlı turunu atarken onu engellediği gerekçesiyle en iyi üç derecesi silindi ve F. Alonso yarışa onuncu cepten başlamak zorunda kaldı. İlk pit stoplara kadar lider K. Raikkönen ve ikinci sırada bulunan M. Schumacher, rakipleri ile arayı belirgin bir fark ile açtı. İlk pit stoplardan sonra M. Schumacher, K. Raikkönen’den liderliği almış ve yarışın bitmesi için daha önceki yarışlarda yaptığı gibi sadece turların bitmesini beklemeye başlamıştı. Gelelim şampiyonanın kaderini değiştirecek olaya... İkinci pit stoplardan sonra yarışın 43. turunda şampiyona lideri F. Alonso’nun motoru iflas etti. Yarışı izlemeye gelen çoğunlukla Ferrari taraftarı olunca deyim yerinde ise yer yerinden oynadı. İtalya GP’sinde sessiz sedasız ilerleyen ve podyumun üçüncü sırasında bulunan R. Kubica’dan bahsetmek gerekiyor az da olsa. R. Kubica kariyerinin üçüncü yarışında podyumun üçüncü sırasında kendisine yer bulmuştu. Yarışın başından beri Kubica, rakipleri karşı kendisini savunmasıyla ve sürüş tarzı ile bunu çoktan hak etmişti. BMW Takımı’nın test pilotluğunu yaparken birden yarış koltunu kapmak bir anda olacak işler değil. İleride umarım çok daha iyi yerlere gelir.

İtalya GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 108
2. M. Schumacher 106
3. F. Massa 62



1 Ekim Çin Grand Prix (Şangay / Çin)

Podyum
1. M. Schumacher
2. F. Alonso + 0.03.121
3. G. Fisichella + 0.44.197 Pistin uzunluğu: 5.451 km
Tur: 56 (305,066 km)
Pole Pozisyon: F. Alonso (1.44.360)
En iyi tur: F. Alonso (1.37.586)

Sezonun sonlarına doğru artık heyecan Uzakdoğu’daydı. Çin GP’sinde şampiyonadaki belirsizliğin yanında bir diğer önemli faktör yağmur olmuştu. Yarış ve sıralama turlarında yağmurun etkisini bir artırması ya a azaltması tüm stratejileri çok daha zorlamasına sebep oluyordu. Renault ile Ferrari ya da M. Schumacher ile F. Alonso karşılaştırılması yerine Çin GP’sinde Bridgestone ile Michelin karşılaştırılması yapılıyordu. Geçiş lastiği bakımından Michelin, kuru zemin lastiği bakımında ise Bridgestone avantaj sağlıyordu.

Startta birinci ve ikinci cebin sahibi Renault pilotları tüm avantajlarını Michelin lastikleri sayesinde korumayı başardılar. Rakipleri ile arayı her tur açan F. Alonso Fisichella’nın da desteği ile çok rahat bir yarış çıkartılyordu. Art arda en hızlı tur zamanları F. Alonso’ya yazılır oldu. Bu gidişatın devam etmesi halinde iki Renault pilotu pistteki her pilota tur bindirecek düşüncesi kafalarda oluşurken, F. Alonso geçiş lastiklerinden istenen performansı alamaz olmuştu. Çünkü pist kurumaya başlamış ve Bridgestone ile Michael tırmanışa geçmişti. M. Schumacher ilk önce F. Alonso’yu daha sonra lider konumda bulunan G. Fisichella’yı geçerek yeniden damalı bayrağın kendisi için sallanmasına sebep oldu. McLaren Takımı’nda ise motor ve Raikkönen yine yan yana idi. Belki yarışı K. Raikkönen kazanır düşüncesi yarış sırasında kendini göstermişti ama yine umutlar bir başka yarışa kaldı.

Çin GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. M. Schumacher 116
2. F. Alonso 116
3. G. Fisichella 63



8 Ekim Japonya Grand Prix (Suzuka / Japonya)

Podyum
1. F. Alonso
2. F. Massa + 0.16.151
3. G. Fisichella + 0.23.953 Pistin uzunluğu: 5.807 km
Tur: 53 (307.573 km)
Pole Pozisyon: F. Massa (1.29.599)
En iyi tur: F. Alonso (1.32.676)

Sezonun sonu gelirken akıl almaz olaylar ve bir türlü sonuçlanamayan şampiyonluk hikayesi ile karşı karşıya kaldık. Sıralamalarda Ferrari ilk iki cepte, ev sahibi Toyota ikinci sırada iki aracı ile onların arkasında iki Renault Pilotu ve daha sonra iki Honda Pilotu sanki önceden böyle yapalım ve renk bütünlüğü sağlayalım gibiydiler…

Şampiyonluk için kıyasıya çekişen pilotlardan M. Schumacher F. Massa'yı geride bırakarak liderliğe oturdu, start ile birlikte. F. Alonso ise ilk önce Toyota pilotlarını daha sonra pit stopların sonucunda F. Massa’yı geride bırakarak lider konumda olan M. Schumacher’in arayı fazla açmasını engellemiş oldu. Her şey yolunda ve olağan devam ederken M. Schumacher’in motoru ikinci pit stopların ardından iflas etti. Yarışa 17 tur kala yarışa veda etti Schumacher. Bunun ardından F. Alonso liderliğe yerleşti ve Japonya GP’sini kazandı. Ferrari Takımı’ndaki bu motor problemi 2000 sezonundaki Fransa GP'sinden bu yana ilk kez yaşandı. Yaklaşık altı sezondur motoru iflas etmeyen M. Schumacher, hem yarıştan hem de bir anlamda şampiyonluktan oldu.

Japonya GP’sinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 126
2. M. Schumacher 116
3. F. Massa 70



22 Ekim Brezilya Grand Prix (Sao Paulo / Brezilya)

Podyum
1. F. Massa
2. F. Alonso +0.18.658
3. J. Button +0.19.394 Pistin uzunluğu: 4.309 km
Tur: 71 (305.909 km)
Pole Pozisyon: F. Massa (1.10.680)
En iyi tur: M. Schumacher (1:12.162)

Son yarış olan Brezilya GP’sinde iki kazanan vardı: F. Massa ve F. Alonso… Yarışa kendi evinde Pol Pozisyon’da başlayan F. Massa pit stoplar hariç yarışı adeta sildi süpürdü. Kendi evinde yarışı kazanan pilot olma özelliğini devam ettiren Massa artık kazanmayı bilen pilotlar arasına çoktan girmişti. 2006 Formula 1 Şampiyonu F. Alonso, Brezilya GP’sine sonuç ne olursa olsun sadece bir puan almak için gelmişti, nitekim yarıştan ikincilik ile ayrıldı ve 2005 Şampiyonluğuna bir şampiyonluk daha ekledi.

Startın verilmesiyle ilk viraj olan Senna virajında beklenen kaza olmadı. Ama Williams pilotlarının karıştığı kaza sonucu güvenlik aracı ile turlara devam edildi. Sıralama turlarının son seansında hiç tur atamadan onuncu sırayı alan M. Schumacher güvenlik aracının çıkmasıyla G. Fisichellayı geride bıraktı. Bunun hemen ardından lastiği patladı ve pist stop sonucu en son sıradan yarışa dahil oldu ve ama yarışın sonuna kadar rakipleriyle mücadele içerisindeydi. Michael bunlar ile uğraşırken lider Massa ve büyük ölçüde şampiyonluğu garanti olan F. Alonso ise M. Schumacherin diğer yarışlarda yaptığı gibi sadece damalı bayrağın sallanmasını beklediler. Özellikle F. Alonso temkinli yarış çıkarmaya başladı. Artık kaybedecek bir şeyi olmayan Michael kariyerinin belki de en iyi sollamasını son yarış Brezilya GPsinde yaptı. Start-finish düzlüğü başında K. Raikköneni mükemmel geçişi adeta fragman niteliğinde idi. M. Schumacher yarışa bu kadar engel ile başlamasaydı, kariyerini belki şampiyonluk ya da zafer ile noktalayacaktı.

Brezilya GPsinden sonra oluşan puan durumu:

1. F. Alonso 134
2. M. Schumacher 121
3. F. Massa 80

Beğeniler: 0
Favoriler: 0
İzlenmeler: 522
favori
like
share
Ice Tarih: 07.11.2006 13:56
Yok abicim yok , sampiyonluk Alonso abinindir.. Kurtulusu yok.. Detayli bilgiler icinde özellikle tesekkürler..