Titanic batis aninda iki parçaya ayrildi.
Gemini ön kismi sularin basincina dayanamayarak parçalamdi
ve saate 30 mil hizla denizn dibine varirken gemini kiç kismi 50
fet derinlikte çamura batmisti.
Dünyanin en büyük hareketli yapisi olan Titanik ve Olimpik'in yapim asamasinda 15.000 liman isçisi bir yil boyunca çalismisti Titanic tam alti ayri yerden yaralandiktan sonra dakikada tam 7 ton su almaktaydi. Sular dolmakta iken tahliye çalismalari sürmekte idi. Fakat 30.000 ton su gemiye girmisti bile. Su dolan 5 kazan dairesinin ardindan kalan dördüncü kazan daireside tamamiyla su ile dolmustu. Tinanic deniz suyunun gemiye hücum etmesi üzerine gemi siyun agirligina dayanamayarak ortadan ikiye bölündü ve okyanusun karanlik sularinda gözden kayboldu. Dönemin Mühendislik harikasi olarak adlandirilan Titanik'in batmasina hiç bir mühendis imkan tanimiyordu. Olasi bir çarpismayi önden ve arkadan tahmin eden mühendisler bir kaza aninda Titanic'e çarpan geminin zarar görebiliecegini varsayiyorlardi.
Ama hiç tahmin etmedikleri Buzdagi Titanik'e ne önden ne de arkadan çarpmis, adeta bir biçak gib yan gövdesini kesmisti.
Geminin Ön ve Arka kismina nazaran kuvvetsiz olan yan duvarlar çarpismanin etkisiyle kolayca parçalanarak batmayi kolaylastimisti.
Dev Gemi denize indirilmeden önce herseyi bitmis olarak 10 ay boyunca Wollf su havzalarinda bekletildi.
Titanic dönemin en devasa pervanalarine sahipti Üç adet dev pervane bronz ve çelik karisimiydi.
16 feeten daha yüksek dev pervaneler gemiye çok hiz katiyorlardi
1900 yillarin basinda ziraat toplumunda hizla sanayi toplumuna geçen bati insani, kainata hükmettigi zannina kolayca kapilmisti.Yaptiklarini hiçbir kuvvetin yok edemeyecegini söylüyor ve adeta herseye meydan okuyordu. O güne kadar imal edilen gemilerin en büyügüne 'Titanic' isminin verilmesi de bu cüretten kaynaklaniyordu. Çünkü Yunan mitolojisindeki en ünlü Tanrilardan birisinin ismi Titanic idiGemideki birçok subay yolculara sik sik Bu gemiyi Allah bile batiramaz diyor ve bu kör inatlarini geminin batis halinde bile yenilemekten kendilerini alamiyorlardi. Toplam 46 bin tonluk bu döneminin en büyük Transatlantiginde toplam 16 kazan vardi. 66 bin beygir gücüne sahip olan gemi saatte döneminin en hizli süratine ulasarak 23 deniz mili yapiyordu.
Birinci mevki içinbügünün parasi ile 50 bin dolar ödeyen yolcular büyük bir lüks içesinde seyahat ediyorlardi. Gemide 6 bin tane Havana sigarasi ile 1 sinif kamera-suitlerde odun yakilan 28 tane sömine bile vardi.Irlanda'nin 'Harland and Wolff' gemi tezgahlarinda üç yilda tamamlanan Titanic 1912 yilinin 10 Nisan günü, Ingilterenin Southampton Limani'ndan ilk ve son yolculuguna adim atti.