Etki: Masanın üzerine bir mendil serilir ve ortasına bir kürdan konur. Mendil, kürdan içeride
kalacak şekilde katlanır. İzleyiciden kürdanı kırması istenir. Kürdanın çıtırtısı duyulduktan
sonra sihibaz bir iki sihirli el hareketi yapar ve bir kaç sihirli söz söyler. Mendil
açıldığında kürdanın sapasağlam olduğu görülür.
Gereçler: Kenarları yarım santim kadar katlanmış ve dikilmiş bir mendil ve 2 adet kürdan.
Hazırlık: Hazırlık aşamasında kürdanlardan biri mendilin kenarındaki dikilmiş kısıma batırılarak
saklanır. Hangi kenarda saklandığını unutmamanız önerilir. Kırılacak olan kürdan işte bu mendil
kenarına saklanmış olan kürdandır. Bundan sonra oyun sunulmaya hazırdır.
Yöntem: Mendilin her iki yüzünü izleyicilere gösterin. Tekrar hatırlatalım, kürdanın hangi
kenarda olduğunu sakın unutmayın. Diğer kürdanı mendilin ortasına yerleştirin. Daha sonra dört
kenarın kürdanın üzerinden aşırılıp karşı köşeye gelecek şekilde mendili katlayın. Gizli
kürdanın olduğu kenardan kavrayıp mendili izleyiciye uzatın ve kürdanı kırmasını isteyin.
katlanmış mendili açmadan başka izleyicilerin kırık kürdanı kontrol etmesine izin verebilirsiniz.
Sihirli hareketlerden sonra mendili açtığınızda ortaya çıkacak olan izleyicinin elini bile
sürmediği sağlam kürdan olacaktır.
ETKİ: 3 adet boş bira bardağı başka hiçbir destek olmadan üstüste dengede tutulur.
YÖNTEM: Bardaklar boş ve birbirinin aynısı olmalıdır. Bardağa üstten bakıldığında saat 10 ve
saat 2 konumunu gözünüzün önüne getirmeniz yeterlidir. Önce ilk bardak masa üstüne konur. İkinci
bardak saat 10 doğrultusunda ilkinin üzerine yerleştirilir. Üçüncü bardak da ikincinin üzerine
saat 2 doğrultusunda yerleştirilir. İzleyicileriniz önünde deneme yapmadan önce bol bol pratik
yapmayı ihmal etmeyiniz.
Para Kaybetme
Etki: İzleyicilere bozuk para verilerek sahte olup olmadığı kontrol ettirilir. Para sol elde
tutulurken üzerine mendil örtülür. Sağ elle mendil üzerinden para kavranarak mendille beraber
yukarı kaldırılır. İzleyiciler paranın gerçekten de mendil altında olduğunu dokunarak kontrol
edebilirler. Bundan sonra mendil havaya fırlatılır ve havadayken bir kenarından yakalanır. Para
yere düşmez, kaybolmuştur. Sihirbaz mendili tuttuğu kenardan bir kaç kere sallar.
Yöntem: Yukarıdaki kürdan oyununda olduğu gibi ikinci bir bozuk para mendilin içine dikilmiştir.
Sihirli mendil iç içe geçmiş iki mendilden oluşmuştur. Bozuk para içteki mendile dikilidir.
Mendil sol el üzerine örtülürken elde tutulan para yavaşça avuç içine kaydırılır ve gizli para
sol el üzerindeki yerini alır. Sağ elle mendil altıdaki para kavranıp izleyicilere doğru uzatılır
Bu sırada izleyicilerin dikkati sağ ele yöneltilmeli veya bir iki espri ile dağıtılmalıdır. Oyun
tamamlanmıştır. Mendil havaya atıldığında yere düşecek bir para yoktur artık.
Çeşitleme: "Sihirli Külah" linkinde açıklanan torba kullanılarak oyunun devam etmesi
sağlanabilir. Havada bir kaç kez sallanan mendil sihirli külah içine atılır. Hokus pokus...
İzleyiciden elini sihirli külaha atması istenir. İzleyicini torbadan biraz önce kaybolmuş bozuk
parayı çıkarır. Bu sefer de mendil kayıplara karışmıştır...
Etki: Üç adet yarım ceviz kabuğunun altına beyaz boncuk konur. Kabuklar masa üzerinde sürülerek
yerleri değiştirilir. İzleyici hangi kabuğu seçerse seçsin boncuğu bulamaz.
Yöntem: Bu oyunun hilesi kabuklardadır. Kabukların arka kısmı traşlanmıştır. Kabuk boncuk
üzerine konurken ileri itilerek traşlanmış kısımdan geriye çıkması sağlanır. Bu hareket
sırasında işaret, orta ve yüzük parmakları kabuğun önünde, baş ve küçük parmaklar da geride
tutulur. Kabuk altından çıkan boncuk baş ve küçük parmak tarafından kavranırken, diğer üç parmak
da bu hareketin gizlenmesini sağlar.
Kalp Atışı
Etki: İzleyici sihirbazı bileğinden tutarak nabzını kontrol eder. Aniden nabız atışları durur...
Yöntem: Koltuk altına bir tenis topu yerleştirilir. İzleyici bir süre nabzınızı kontrol ettikten
sonra kolunuzu vücudunuza bastırın. Koltuk altındaki topun damarlara yapacağı baskı nabız
atışlarınızın hissedilmesini engelleyecektir.