Dövmenin Meraklısı Kadınlar

Son güncelleme: 03.11.2009 17:02
  • noimage

    Kadınlar daha çok süs motiflerini tercih ederken, tarihteki önemli kişilerin imzaları ile ünlülerin dövmelerinin de büyük rağbet gördüğü belirtildi.

    ''Vücut işleme sanatı'' olan dövmeciliğe yıllarını veren ve Dövmeciler Derneğinin kurucuları arasında yer alan Cemal Arabacı çok ilgi gören ve kimi yönleriyle de tartışılan dövmecilik üzerine bilgi verdi.

    Asıl mesleğinin heykeltraşlık olduğunu ifade eden Arabacı, ''O sıralarda ben heykel yapıyordum. Arkadaşımın geçici olarak yardıma ihtiyacı vardı. 'Birkaç ay yerime bak' dedi. Ben başladım ve 12 yıl geçti üzerinden...'' sözleriyle mesleğiyle tanışmasını anlattı.

    ''Dövme yapmak, resim yapmak gibi bir şey... Tek bir çizgiyle hatasız olarak bir resmi bitirebilirsin'' diyen Arabacı, kusursuz bir dövme yapmanın püf noktalarını ise şöyle aktardı:

    ''İyi bir dövme yapmak, tamamen hatasız çizgi çekmenize bağlı. Deseni vücuda direkt geçiriyorsun. Profesyonel çizgi atabiliyorsan meslekte çok hızlı bir şekilde ilerlersin. Elin o kadar iyi değilse, gerçekten zor bir süreç yaşarsın.

    Bu nedenle benim öğrenmemle ilgili süreç biraz da hızlı bitti. Eğitimli biri bana öğrettiği için bu böyle oldu. Ressam çalışırken nasıl bir çok malzeme kullanıyorsa, bizde de öyle yani... İğnelerin farklı çeşitleri ve her makinenin ayrı bir çalışma sistemi var. O kadar komplike bir iş ki içine bir girdiniz mi çıkamazsınız. Bu işin ustası olmak için en az 4 yılınızı harcayacaksınız, ondan sonra ustası olabilirsiniz.''
#17.08.2009 18:51 0 0 0
  • Bu abartili ama beldeki dovmeyi ben seviyorum abartili olmadigi surece hos duruyor
#17.08.2009 19:53 0 0 0
  • Bende bileğe yapılan minik dövmeleri ve ayak bileklerine yapılan sarmaşık tarzı dövmeleri seviyorum.:)
#17.08.2009 20:27 0 0 0
  • Evet abartmadan yapanların ki güzel duruyor...

    Yapması da baya emek isteyen birşeymiş.
#17.08.2009 20:52 0 0 0
  • Kalıcı sonuçta titizlikle ve dikkatla yapılmalı. Cesaret isteyen bir uğraş
#17.08.2009 20:56 0 0 0
  • Kalıcı olduğu için yaptırmak da bana göre cesaret istiyor. (:
#17.08.2009 20:58 0 0 0
  • O da doğru aslında. Canın sıkıldı dövmeden belki çıkartmak istiyorsun. Kaldın ortada :D
#17.08.2009 21:04 0 0 0
  • Evet. :D

    Bir de öyle özel şeyler yaptırıyor ki... Sevgilinin adı yada Başharfi mesela.
#17.08.2009 21:06 0 0 0
  • İleriyi gören insanlar demek ki:D Aşkın büyüsüne kaptırmıştır kendini
#17.08.2009 21:10 0 0 0
  • dövme diyince
#20.08.2009 13:31 0 0 0
  • bende yaptırdım :)
#14.09.2009 09:23 0 0 0
  • Kızz bide kocaman yaptırmış nasıl gözün aldı onu yaptırmaya
#14.09.2009 11:47 0 0 0
  • yok kız bu örnek hafta sonu aynısnı yaptırcam
#14.09.2009 11:57 0 0 0
  • Allah canını almasın kuzum ya :D başka işin mi yok hadi minik bişey olsa neyse de çekilir dert mi kocaman kız bu :D
#14.09.2009 12:01 0 0 0
  • hayatım kolumda var zaten küçük bi melek bunu da sırtıma yaptırcam ama geçici fasla acımaz
#14.09.2009 12:10 0 0 0
  • Eyi o zaman
#14.09.2009 12:43 0 0 0
  • sırtımı kim görcek demi
#14.09.2009 12:51 0 0 0
  • bazıları acıyor sıkılmadan marıfet sayıyor ama herkes ıstedıgı yada yaptıgını kendıne layık göruyordur...
#15.09.2009 01:18 0 0 0

  • Uyarı!...
    Ele, yüze dövme yaptırmak câiz midir?
    Gerek ele, gerekse yüze olsun dövme yaptırmak, birtakım çizgilerle süslenmek câiz değildir. Resûlüllah Efendimiz, bedenin herhangi bir yerine böyle süslemelerle dövme yapmayı menetmiştir.

    Değil insan bedenine, hayvanların dahi yüzlerine, hatta sırtlarına ve arkalarına böyle dövme yapmayı uygun bulmadığını ashabına haber vermiş, yapanları da azarlamıştır.

    Buharî deki bir hadîste, dövme yapan ve yaptırana Allah'n lânet ettiği haber verilmiştir.

    Unutmayın ki İslamiyet'in en büyük düşmanı gaflet ve cehalettir..
#15.09.2009 03:20 0 0 0