Dua Defteri

Son güncelleme: 06.10.2014 19:17
  • Yarabbim!!
    Sen olmasaydin alemleri yaratmazdim dedigin Resulunün yüzü suyu hürmetine,bu mubarek Cuma gününde günahlarimizi kusurlarimizi affeyle bizi senin yolundan ayirma,Efendimizin sünnetine bagli kil.Bize sah damarimizdan daha yakin olan Allahim yüreklerimize askini yerlestir,seytanin serrinden ve seytanlasmis insanlarin serrinden bizleri koru.Efendimizin seffatini nasip eyle,Dünya hayatinda ise ziyaretine gitmekle nasiplendir.Ey büyük Allahim sana inandim sana sigindin senden yardim diledim sen kapina geleni bos cevirmezsin.Bütün inananlari koru amin...
#20.11.2009 14:42 0 0 0
  • noimage

    Bismillahirahmanirrahim...

    Allah'ım Bu kıymetli günlerde insanoğluna verdiğin bu değerli nimetler için sana binlerce şükürler olsun..Bizi yolumuzdan hak yolumuzdan saptırma amin..
#21.11.2009 11:32 0 0 0


  • Yâ Rabbî!.. Günahlarımızı rahmetinle af ve mağfiret eyle. Ölülerimizi de mağfiret eyle, yaşayanlarımıza hayırlar ihsan et.

    Riyadan, nifaktan, şikaktan, her türlü hastalıktan, kazadan, beladan tembellikten, acizlikten, zelîl olmaktan zulüm etmekten ve zulüm görmekten, cimrilikten, müsriflikten, azdıran zenginlikten ve doğru yoldan ayrılmaya sebep olan fakirlikten, şeytan ve nefsin şerrinden, düşmanın galebesinden, kötü huydan, bid'at işlemekten, dalalete düşmekten, halis olmayan amelden, her çeşit günahtan, küfre girmekten, ölürken gelecek fitnelerden, kabir azabından, dinimize ve dünyamıza zarar verecek işlerden sana sığındık, bunlardan, bizleri koru Yâ Rabbî...

    Yâ Rabbî. Bize sarsılmaz bir imân, güzel bir ahlâk, şükredici bir kalp, sabredici beden, zikredici dil, kaza ve kaderine rıza gösteren hayırlı ömür, sâlih evlat, dünya ve ahirette güzellik ihsan et, ana ve babamızı da mağfiret eyle...

    Ya Rabbî... Kendi sevgini, sevdiklerinin sevgisini, bütün enbiyanın, Ehl-i beytin, Eshab-ı kiramın ve bütün evliyay-ı kiramın sevgisini ve sevgisine kavuşturacak amel ve işleri nasip eyle...

    Ya Rabbî... Dinine severek hizmet etmeyi, kul borçlarını ödemeyi ve şehit olarak ölmeyi nasip eyle...Bize hakkı hak, batılı batıl olarak göster...

    Ya Rabbî... Bu vatanı bizlere bırakan ecdadımızın, ruhunu şad eyle... Memleketimize hizmetleri geçmiş ve Allah için harb etmiş dedelerimize rahmet eyle. Yurdumuzu her çeşit düşmandan koru. Çünkü sen her şeye kadirsin Dualarımı kabul eyle... (Amîn)
#21.11.2009 19:23 0 0 0
  • Ey anların günlerin ayların yılların Rabbi!
    Ey zamanın mekanın ölümün ve hayatın Rabbi!
    Ey arzın ve semavatın Rabbi
    Ey kelamın sahibi ve Ramazan'ın Rabbi!
    Ey bizim Rabbimiz insanın ve insanlığın Rabbi!
    Ey sonsuz rahmetin kaynağı sınırsız merhametin menbaı
    Bizleri Kur'an ayı Ramazan'a yetiştirdiğin için hamdolsun!
    Bizleri vahyinle tenezzül buyurduğun için hamdolsun!
    Bizleri başıboş bırakmadığın için hamdolsun!
    İlahi ; Anlarımızı günlerimizi aylarımızı yıllarımızı bize mübarek eyle!
    Vahyin doğum ayı olan Ramazan'ı bize mübarek eyle!
    Bir Ramazan'la gelen vahyi bize mübarek eyle
    Akleden kalbimizi Kuranla münevver ve müzeyyen eyle
    Hoş gelen Ramazan'ın hoş bulduklarından eyle!
    Ramazanı bizden bizi Ramazandan hoşnut ve razı eyle
    Kuranı bizden bizi Kurandan hoşnut ve arzı eyle
    Vahyi bize aç bizi vahye aç !
    İlahi Kelamın ışığını susuz gönüllere elimizle saç !
    Çünkü insanlık bu suya muhtaç ya Rabbi !
    Rab! Bizi Orucun Başını Dik Tutanlardan
    Başını Oruçla Dik Tutanlardan Kıl!
    Kendini Kaybedenlerden Kendini Unutanlardan Değil
    Kendini Oruçla Tutanlardan Kıl.
    Ramazanı ruhumuza gıda gönlümüze ferman
    Gözümüze fer dizimize derman kıl
    İmanımızı sorunlarımızın elinde kar gibi eritme
    Sorunlarımızı imanımızın elinde kar gibi erit
    Bizi bir lahza kendimizle başbaşa bırakma!
    Ellerimizi bırakma
    Allah'ım!
    amin...
#22.11.2009 12:12 0 0 0
  • Yarab....

    ne azabina daynacak halim..
    nede rahmetinden mahrum kalmaya mecalim yoktur...

    vefasizlik edip senden uzak kalsamda...
    halim sensiz edemeyecegimi haykirmaktadir..


    vefasizligim nisbetinde degil..
    ihtiyacim nisbetinde senin lutfuna talibim..
#23.11.2009 17:35 0 0 0
  • Bismillahirrahmanirrahim

    Kullarına onların şah damarlarından daha yakın Rabbimiz! Bizim Sen'den uzaklığımızı düşünüp Sana avazımız çıktığı kadar yüksek sesle nida ediyor ve yine Sen'in bize yakınlığını mülahazaya alarak da fısıltı halinde münacaatta bulunuyoruz.
    Ne olur, bahtına düştük, bizi sâlih ameller işlemeye muvaffak kıl; nebîleri, sıddıkları, şehitleri ve daha başka mukarreb kullarını Kendine yakınlaştırdığın gibi biz âciz ve muhtaç kullarını da yakınlaştır!
#28.11.2009 23:19 0 0 0
  • ALLAH'IM!

    BANA ÖYLE BİR SEVGİ VER Kİ:

    Sonsuz bir hazine gibi bitmesin, çoğalsın daha da sevdikçe, doldursun sarsın çevremi. Hatta düşmanlarımı da sevebileyim...

    BANA ÖYLE BİR GÜÇ VER Kİ:

    Herkesten daha çok çalışabileyim, tutsak düşmeyeyim doğanın koşullarına, mutluluğu başkalarına da götürebileyim...


    BANA ÖYLE BİR SAĞLIK VER Kİ:

    Düşünebileyim, konuşabileyim.


    BANA ÖYLE BİR ERDEM VER Kİ:

    İbadet edebileyim, iyilik etmeyi ve sevinçten buğulanmış gözlerle, teşekkür edenlere;bir şey yapmadım, anımsamıyorum diyebileyim...



    BANA ÖYLE BİR YETENEK VER Kİ:

    İyi bir eş,iyi bir yoldaş,iyi bir arkadaş,iyi bir dost ,iyi bir gönüldaş olabileyim.


    BANA ÖYLE BİR UMUT VER Kİ:

    Bugüne kadar yapmış olduğum hatalar için
    karamsarlığa düşmeyeyim, herşeyden aklanmış olarak yaşama
    yeniden başlamak üzere bağışlanabileceğimi bileyim.



    BANA ÖYLE BİR ANLAYIŞ VER Kİ:

    düşünebildiğim, yargılayabildiğim, inandığım, kahrolduğum, varolduğum şuanda bu sözleri söyleyebildiğim için şükredebileyim.



    BANA ÖYLE BİR TALİH VER Kİ :

    Yıllar sonra beni hatırlayanlar "herkese iyilik eden, tüm insanları seven,o düzeyde de sevilen bir kişiydi " diye konuşsanlar ve ben de huzur içinde olabileyim...



    BANA ÖYLE BİR İRADE VER Kİ:

    Birgün yenilip, içimdeki şeytanın kurallarına doğru yönelirsem;bu bir düşünce ise düşüncemi, bu bir adım ise ayağımı, bu bir uzanma ise elimi durdurabileyim.



    BANA ÖYLE BİR SABIR VER Kİ:

    Sükûneti bulayım, durabileyim, düşünebileyim.

    AMİN...


    alıntı...
#30.11.2009 13:22 0 0 0


  • ALLAH'ım!

    Bana bir insanın elinden tutmadan önce, kalbinden tutmanın sırlarını öğret,


    ALLAH'ım!

    Okuma, öğrenme, öğrendiklerimizi uygulama aşkımızı ,salgın ve saygın bir hastalığa dönüştür,


    ALLAH'ım!

    Dinimizi dünyanın mehri yapmaktan, acıkınca da inançlarımızı yemekten cümlemizi muhafaza eyle,


    ALLAH'ım!

    Beni, beni benim önüme engel olmaktan,

    Beni, benim hayatımın kemirgeni olmaktan,

    Beni, bana yalan söylemekten muhafaza eyle,


    ALLAH'ım!

    Bakışımızı ibret,

    Sukutumuzu hikmet,

    Konuşmamızı sanat ve marifete dönüştür,


    ALLAH'ım!

    Boşa bakanlardan,

    Boşa susanlardan,

    Boşa konuşanlardan eyleme,


    ALLAH'ım!

    Zenginlerimizi hamiyetsiz,

    Fakirlerimizi gayretsiz,

    Alimlerimizi amelsiz,

    İdarecilerimizi adaletsiz bırakma,


    ALLAH'ım!

    İdarecilerimizin, feraset, merhamet ve basiretini,

    Halkımızın da hürmet, hizmet ve hamiyetini artır


    ALLAH'ım!

    Semalarımızı bayraksız, bizleri hürriyetsiz, camilerimizi cemaatsız, cemaatimizi de ilim ve hikmetsiz bırakma,


    ALLAH'ım!

    Dahili ve harici düşmanlardan sana sığındığımız gibi; cehaletin,tembelliğin,zaman israfının şerrinden de sana sığınıyoruz, bizleri muhafaza eyle,


    ALLAH'ım!

    Önce Hak'tan, sonra haksızlıktan korkmayı nasip eyle,


    ALLAH'ım!

    Yetenek israfından,

    Kapasite israfından,

    Zaman israfından ve israfın her türlüsünden muhafaza eyle


    ALLAH'ım!

    Ertelemekten, üşenmekten, yılmaktan, vazgeçmekten, yarına bırakmaktan ve buna benzer hastalıkların şerrinden muhafaza eyle.

    Bu hastalıklara karşı Alim, Hakim ve Şafi isimlerinden acilen şifalar ihsan eyle


    ALLAH'ım!

    Aklımızı, öfkenin esiri olmaktan,

    Bedenimizi, şehvetin kölesi olmaktan,

    Midemizi, depo haline gelmekten muhafaza eyle


    Amin....

    Alinti//
#02.12.2009 20:53 0 0 0
  • noimage
#04.12.2009 01:57 0 0 0
  • "Allâhım! Senin sevgini, Seni sevenlerin sevgisini ve beni sevgine ulaştıracak ameli Sen'den diliyorum. Allâhım! Sevgini bana kendimden, malımdan ve ailemden daha sevimli kıl."
#04.12.2009 15:35 0 0 0
  • Ey canımın canı olan ALLAH'ım
    Madem senin lütfunla yaşıyorum
    madem üflediğin ruhu taşıyorum
    Artık kendimi kirletmeyeceğim
    Madem kalbimi aydınlatan sensin
    Bütün yalan düşünce ve hisleri
    kalbimden uzak tutacağım
    madem kalbime misafir oldun
    Senden başkasını içeri almayacağım
    madem ki bana hayat veren sensin
    hayatımla Seni anlatacağım
    Ey gönlümün hakiki sultanı
    seni görmesem ne rahatım ne huzurum olur
    Sen diyorsun ki;
    "Onlar Rablerine bakarlar"
    Yarab ben onlardan değil miyim
    Ey ruhumun arkadaşı
    beni şu dünya toprağından kopar da
    cennetin bir köşesine dik
    hem ben hem cennet ehli sevinsin
    bana öyle güzel bir koku ver ki
    bu Muhammed'in çiçeği;
    kokusu Muhammed(sav) kokusu densin
    Ey yalnızların yoldaşı
    eğer benimle konuşmazsan
    kalbimi sükutunla doldurup
    buna katlanacağım
    kıpırdamadan duracağım
    ve sabırla bekleyeceğim
    Muhammed i bekleyeceğim Hatice'yi bekleyeceğim
    Ali'yi Bilal 'i bekleyeceğim
    beni Sana getirmelerini isteyeceğim
    YARABBİ ..derdimi biliyorsun
    kalbimin hüznünü biliyorsun
    sana varmak için çektiğim acıları biliyorsun
    görüyorsun ki Rabbim her şeyi kaybettim
    ne bir dost kaldı yanımda
    ne bir çiçek açıyor şu yalancı dünyamda
    günden güne kuvvetten düşüyorum
    ama Rabbim ben hiç ümitsiz olmadım
    sana dua ettiğimde bedbaht olmadım
    görüyorsun ya Rabbim bu dert dilime ve kalbime dokundu
    senden şifa diliyorum
    korkuyorum Rabbim ,
    dilimin seni unutmasından korkuyorum
    rahmetinden beni bu korkulardan, emin kılmanı bekliyorum.
    her sevgi,her bakış bir gün kaybolur ama
    Rabbim sen hepsinden başkasın
    her dost her sığınak bir gün yıkılır ama
    Rabbim sen her zaman varsın
    her yüz her gönül bir gün yüz çevirir ama
    sen hepsinden başkasın
    yüz çevirmezsin
    her yıldız her parıltı bir gün söner ama
    sen başkasın Rabbim
    sen yerlerin ve göklerin nurusun
    sen hiç sönmeyen nursun
    ey Rabbim bil ki
    bu kalbi sana vermek
    ve senden başkasını bu kalbe
    sokmak istemiyorum.
    beni bu istek ve niyetimden ayırma
    bana güç ve nur ver
    kalbimi sevginle yaşat.

    AMİN AMİN AMİNN

    Alinti
#07.12.2009 11:48 0 0 0
  • Ey efendilerin efendisi,
    Ey dulara cevap veren,
    Ey iyiliklerin sahibi,
    Ey dereceleri yükselten,
    Ey bereketleri büyük olan,
    Ey hataları bağışlayan,
    Ey belaları def eden,
    Ey sesleri işiten,
    Ey dilekleri veren,
    Ey sır ve gizlilikleri bilen,
    Ey hasta kullarına şifa veren,
    Ey merhametlilerin en merhametlisi..

    Sen bütün kusur ve noksan sıfatlardan münezzehsin, SEN'den başka İLAH yok ki biza imdat etsin.
    EMaN ver bize, EMaN diliyoruz .bizi cehennem azabından muhafaza eyle.
#12.12.2009 02:13 0 0 0
  • "Yâ Rabbi!
    Yapdıklarımın şerrinden sana sığınırım:
    Ve senin bana in'âm ve ihsan etdiğin ni'-metleri ikrar ve i'tirâf ederim.
    Kendi kusur ve günâhlarımı da ikrar ve i'tirâf ederim."
#21.12.2009 06:14 0 0 0
  • Ey azıp sapanları hidayet eden Rabbimiz! Bizleri hidayette, sırat-ı müstakimde sabit kıl. Ey yardım isteyenlerin yardımcısı olan Rabbimiz! Bizlere yardım eyle.



    Ey ümidleri kesilenlerin ümidi olan Rabbimiz! Ümitlerimizi kesme. Ey asilere rahmeyleyen Rabbimiz, bizlere merhamet buyur.



    Ey günahkarların günahlarını mağfiret buyuran Rabbimiz, günahlarımıza mağfiret buyur, her türlü kötülüğümüzü ört. Sadık dindarlardan olduğumuz halde hayatımıza ve ol mübarek kelime-i şehadet ile nefeslerimize son vermek nasib eyle. Kalblerimizi Seninle ve Senin razı olacağın muhabbet ile doldur ve nurlandır.



    Sadrımızı aç, ayıplarımızı ört, işlerimizi kolaylaştır. Yüzlerin ak ve kara görüneceği günde yüzlerimizi ak eyle, kalplerimizi pak eyle. Kabirlerimizi nurlandır, Cennet bahçelerinden bir bahçe eyle.



    Günahlarımızı mağfiret buyur, kalblerimize Senin sevginden başka sevgilerin girmesine imkan verme. Muratlarımızı ve maksatlarımızı ihsan buyur.



    Ey gizli lütufların sahibi olan Rabbimiz! Bizleri korktuklarımızdan emin ve umduklarımıza nâil eyle.



    Ya İlahi! Bizleri, analarımızı, babalarımızı ve onların ana ve babalarını, üstadlarımızı, sevdiklerimizi, akraba ve taallukatımızı, komşularımızı, bütün din kardeşlerimizi, bize iyilik edenleri, hayır dua edenler ve bizden hayır dua isteyenleri ve bizde hakkı olanları ve bütün Ümmet-i Muhammed'i mağfiret buyur.



    Ya İlahi! Bizleri ve bütün ehl-i imanı, belalardan, borçlardan, musibetlerden, hastalıklardan, şerlerden ve şerirlerden muhafaza buyur. Beldemizi ve sair bilad-ı Müslimini her türlü afat-ı arziyye ve semaviyeden koru. Din ve mukaddesat düşmanlarını kendi dertlerine düşürerek, kötü emellerine muvaffak eyleme.



    Bizleri ashab-ı Yemin'den eyle. Kitaplarımızı sağımızdan verdir.



    Ya Erhamerrahimin, Sonsuz Rahmetin, İsm-i Azamın, Kur'an-ı Hakim'in, Habib-i Ekrem'in (sallallahü aleyhi ve selem), makbul kulların, Leyle-i Kadrin ve diğer mübarek geceler hürmetine dualarımızı kabul buyur.


    Amin...
#21.12.2009 18:44 0 0 0
  • Rabbimiz! Sen bunu boşuna yaratmadın,tenzih ederiz Seni,bizi ateşin azabından koru.(Al-i İmran Suresi 191. Ayet meali)Amin.
#21.12.2009 18:47 0 0 0
  • Ey kendilerine kötülük edip aşırı giden kullarım! Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin. Şüphesiz Allah bütün günahları affeder. Çünkü O çok bağışlayandır çok merhamet edendir' (Zümer 39/53.)

    Allah'ım Muhammed ve âline salat eyle ve bizim haramlara olan isteğimizi kır; günahlara olan ihtirasımızı öldür; bizi Mümin ve Müslüman erkek ve kadınlara tüm yaratılmışlara eziyet etmekten alıkoy. Allah'ım yasakladığın halde bize kötü bir laf eden menettiğin halde bize saygısızlık yapan sonra da bizden helallik almadan ölüp giden ya da halen hayatta olan kullarına bize yaptıkları kötülüklerini bağışla; bizi incittikleri için onları cezalandırma; hakkımızda işledikleri günahları onlara bildirme; bizim yüzümüzden kazandıkları suçlardan dolayı onları rüsva etme. Bizim onları böylesine cömertçe affetmemizi ve karşılık beklemeden kendilerine verdiğim bu sadakayı sadaka verenlerin en temiz sadakalarından ve sana yaklaşma çabasında olanların en üstün bağlantılarından kıl. Onları affetmemize karşılık sen de bizi affet; onlar için yalvarışımıza karşılık sen de bize acı. Böylece fazlınla hepimiz mutluluğu yakalayalım nimetinle kurtuluşa erişelim.

    Gazabına dayanamayız

    Allah'ım Muhammed ve âline salat eyle ve zarar verdiğimiz veya incittiğimiz zulmettiğimiz veya zulme uğramasına sebep olduğumuz ve böylece hakkını zayi ettiğimiz veya hakkını almasına engel olduğumuz kullarını bol ihsanınla bizden razı et ve eksiksiz olarak katından haklarını ver. Sonra da bizi hükmünü gerektirecek durumdan koru adaletinin gerektirdiği cezadan kurtar. Çünkü Senin cezalandırmana tahammül edecek gazabına dayanacak gücümüz ve takatimiz yoktur. Eğer bizi hak üzere cezalandıracak olursan helak oluruz; rahmetine bürümeyecek olursan bedbaht oluruz.

    Tövbe estağfurullah

    'Yâ Settare'l uyûb Yâ gaffare'z-zünûb! Bu ana gelinceye kadar benim elimden dilimden gözümden kulağımdan ve ayağımdan bilerek veya bilmeyerek meydana gelen bütün günah ve hatalarıma tövbe ettim pişman oldum. Küfür şirk isyan günah ve kusur her ne türlü hâl vaki oldu ise cümlesine nadim oldum pişmanlık duydum. Bir daha yapmamaya azm ü cezm ü kast ettim. Sen bu tövbemi kabul eyle. Nefsime uyup şeytana tabi olup da aynı günah ve kusurları bir daha tekrar etmeme imkan verme yâ Rabbi. Bir daha iman ve ikrar ediyorum ki Peygamberlerin evveli Âdem Aleyhisselâm ahiri ise Hazret-i Muhammed Aleyhisselâm bu ikisi arasında sayılarını bilemeyeceğim kadar çok Peygamber gelmiş İlâhi kitapları tebliğ etmişlerdir. Bunların cümlesine inandım iman ettim hepsi de haktır ve gerçektir. Bütün Peygamberlere onlara gönderilmiş olan İlâhi kitaplara ve içindeki emirlere şeksiz ve şüphesiz iman ettim dilimle ikrar kalbimle tasdik ediyorum ve yine iman ve ikrar ediyorum ki en son kitap Kur'ân-ı Azimüşşân ve en son Peygamber de Hazret-i Muhammed Aleyhisselâm'dır.'
#26.12.2009 13:53 0 0 0
  • "Benimdir" diye bildiklerim Senindir
    Beni bende olanlara bende etme

    "Ben" diye bildiğim de Senin emrindir
    Beni bende bırakıp Senden etme

    Rabbim, yüzümü Sana döndüm

    Gönlümü de Sana çevir

    Rabbim, bir Seni bir bildim

    Sevdalarımı Sende bitir
#29.12.2009 01:18 0 0 0
  • Duamız kabul olsun İnşaALLH
    "Allah seni toplasın!"
    Eskiler böyle dua ederlermiş hep,Gülümseme
    Ne güzel bir duadır bu ya Rabbi çağa karşı!
    Allah seni toplasın!
    Gözünü..Kulağını..Aklını..Yüreğini..Hayalini..
    Toplasın ağyardan..Sana "el" olan sınırlardan.
    " Allah seni toplasın"
    Toplanmazsan dağılacaksın çünkü..
    Dağılınca da dağıtacaksın!
    İşte toplumlardaki kargaşaların sebebi hep bu "dağınıklık" Her parçamız bir yerdeyken ne kendimiziz ne de kendimizdeyiz. Üstelik "biz"i bitirdiğimiz gibi "gayrımızı" da bitirmekteyiz..
    İşin esası Tevhid anlayana..!!
    Topla bizi ya Rabbiiii...!
    Elimizi, dilimizi, gözümüzü, kulağımızı, aklımızı, hayalimizi, topla yüreklerimizi ne oluur..!! Vakittir dua olsun çağa karşı, hala diri kalan bir yürek yarımızdan..muhabbet..
#01.01.2010 16:09 0 0 0
  • Bir çocuk büyütelim..... Bir aç doyuralım......

    Bir sevgi besleyelim...

    Bir kitap okuyalım....

    Bir DUA edelim; Yürekten...Aminler arasında.....

    Bir DUA... Sonra;

    Yalvaralım o mühür sahibine.... Ve O'dan yardım
    isteyelim....Bir selam verelim....

    Bir Salavat getirelim...

    Bir gönül rızası alalım....

    Ve ne yaparsak ALLAH, için yapalım... Bir gül yetiştirelim... Bir gece olalım

    Bir mecun çağıralım bir Bilal olalım....

    Ve gögsümüzde taş yeşertelim.... Bir sümeyye olalım

    Müslüman olduğumuzu UNUTMAYALIM!!!!!!! Müslümanlığı, kimliklerle sınırlamayalım....

    VE GÜL'E ONUN KOKUSUNU VEREN RAB'BE BİRAZ
    DAHA YAKLAŞALIM.....

    Evet dostum...

    Artık sıra sende...

    Ne yaparsan yap;

    ALLAH için olsun...

    ALLAH için...

    ALLAH için....

    ALLAH -U Teala tüm dualarımızı kabul etsin.

    Alinti//
#04.01.2010 02:39 0 0 0