Dua Defteri

Son güncelleme: 06.10.2014 19:17
  • Rüzgarın şiddetiyle bir o yana bir bu yana savrulan yaprak misali bu yüreğim çok yorgun,
    El ver ne olur Senin yönünde ilerlet beni..
    Bende irade kalmadı..
    Yolunu kaybetmiş ruh misali körlüğümle yaşıyorum..
    Gözüm ol, Sana ayna et beni..
    Eller bilmez, yüreğim yaralı, hep kanıyor,
    Halimi gören dostlar bile kınıyor,
    Sen ki avuçlarımdaki gözyaşlarına bile ehemmiyet verirsin..
    Haklı et beni ne olur, hakkımı Sen savun..
    Kolla ki Senin baharında açıp Senin hazanında sararayım..
    Yazında yanıp ayazında üşüyeyim..
    Dalımdan kopup da yoluna düşeyim..
#06.01.2010 00:44 0 0 0
  • Rabbim

    bir insanı koy kalbime ama o insan seninde sevdiğin bir insan olsun.

    Ve beni öyle bir insana sevdir ki o insanın kalbinde sen olasın.

    Ki ben o insanın kalbinde seni bulayım.

    Beni öyle bir insanla buluştur ki benden önce onunla buluşmuş olan sen olasın.

    Onunla elele tutuştuğumda ikimizin elinin üstünde senin elin olsun.

    Bana öyle gözler göster ki ben o gözlerden sana bakayım.

    Bana öyle bir sevgili ver ki bakışı cennete açılan iki pencere olsun.

    Onunla öyle bir yolda yürüyelim ki klauzumuz sen olasın Ey Rabbim.

    Öyle bir sevgili ver ki bana

    Ona sarıldığımda kainat bize bakıp birbirine sarılsın.

    Bize öyle bir sevgili ver ki Rabbim

    sevgimizden Muhammed sevilsin.

    Amin...
#08.01.2010 00:42 0 0 0
  • FETTAH

    Hayır kapılarını hikmetle açan, her türlü müşkülü gideren ve kolaylaştıran, hüküm veren

    Ey gökleri ve yeri yaradan Allah'ım! Sen her şeyi hakkıyla bilensin.

    Fettah olan isminle yakarıyorum Sana; Sen hüküm verenlerin en güzelisin.

    Bize haksızlık yapanları alçalt Allah'ım!

    Haklılarımızı yücelt!

    Ey âlemlerin Rabbi olan Allah'ım!

    Fettah isminle yakarıyorum Sana; bize merhamet, iyilik ve hayır kapılarını aç!

    Düğümlenen işlerimizi çöz Allah'ım.

    Hakkı görmemiz ve Seni bulmamız için, kalbimizi ve gözümüzü aç Allah'ım!

    Fettah isminle yakarıyorum Sana Allah'ım!

    Sen ki; gönülleri de fethedensin.

    Mübarek bir fetih ver bize!

    Zor olan işlerimizi kolaylaştır Allah'ım!

    Dünyamızı ve ahretimizi mamur edecek olan dinini yaşamamızı bize kolaylaştır.

    Bilmeden yaptığımız isyanlar yüzünden bize nimet kapılarını kapatma!

    Eğer unutursak Allah'ım, eğer gaflete düşersek merhametini ve affını esirgeme bizden!

    Senden gayrı Hâkim yoktur Allah'ım.

    Hükümlerinin ruhumuzda neşv-ü neva bulmasını nasip et.

    Nefes alıp verdiğimiz her an kalbimizden "işittik ve itaat ettik" sesi yükselsin!

    Ezeli ve edebi ilminle indirdiğin mübarek Kuran'ın sesi kaybolmayan tek ses olsun kâinatta.

    Fettah isminle yakarıyorum Sana Allah'ım!

    Her sıkıntı ve darlıktan sonra gönüllerimizi aç!

    Bize ferahlık ver!

    Gaybın anahtarı Senin kapındadır Allah'ım.

    Sen gizli ve açık olan her şayi bilirsin.

    Gizli ve açık yaptığımız günahlarımızı affet Allah'ım!

    Bize bağışlanma kapılarını aç!

    Senin bize ihsan ettiğin gibi, bizim de ihsan sahibi kullarından olmamızı nasip et!

    Gönül kapılarımızı kötülüğe kapat!

    İyiliğe aç Allah'ım.

    Hayrın anahtarlarını ver elimize!

    Allah'ım! Fettah isminle yalvarıyorum Sana,

    Sen ki yegâne hüküm verensin, bizi hükmüne razı olan kullarından kıl!

    Emrine ram olan kullarından eyle bizi.

    Allah'ım! Fettah isminin tecellisini göster bize;

    Bağışlanma kapılarını aç!

    Bağışlanma kapılarını aç ki umutlarımız tükenmesin.

    Bağışlanma kapılarını aç ki;

    İşlediğimiz her günahtan sonra dönüşün ancak Sana olduğu hakikati kalbimizden silinmesin.

    Kusurlarımızı ört Allah'ım!

    Senden başka Hakem yoktur Allah'ım!

    Sen ki bize Hak ile batılı ayıran kitabı indirdin.

    Kitabına ram olan kullarından eyle bizi Allah'ım!

    Musa'nın (as) diliyle yalvarıyorum sana Allah'ım!

    "Rabbim! Benim göğsüme genişlik ver! Ve işimi bana kolaylaştır! Dilimden düğümü çöz ki sözümü iyice anlasınlar"

    Akşamın kızıllığında üzerimize çöken solgun günlerin hüznünü feraha çavir Allah'ım!

    Yorgun düşen yüreklerimize, yosun tutan yüreklerimize baharı getir!

    Fettah isminle dua ediyorum Sana Allah'ım!

    Dünyanın aldatan cazibesine kapılan gönüllerimizin üzerinden bir tül gibi çek al karanlığı.

    Ey; yarattığı her şeye dilediği gibi hükmeden Allah'ım!

    Davetine, razı olarak boyun eğen kullarından eyle bizi!

    Sana itaat etmenin kapılarını genişlet bize!

    Fettah isminle yalvarıyorum Sana Allah'ım!

    Her müşkülümüzü sen aç!

    Darlıktan bizi kurtar!

    Kalplerimizin kilitlerini aç!

    İlmin kapılarını bize aç!

    İlham kapılarını bize aç!

    Hayrın kapılarını bize aç!

    Helal rızık kapılarını bize aç!

    Nurun yaz güneşi gibi kuşatsın kalplerimizi!

    Meleklerinin kanatları yüreğimize değsin!

    Ya Fettah! Ya Fettah! Ya Fettah!

    Bereket kapılarını bize aç!

    Tevbe kapılarını bize aç!

    Cennet kapılarını bize aç!

    Kalp gözümzü aç Allah'ım!

    Sana teslim oldum Allah'ım!

    Ruhum senin sevgine aç!
    ruhumu senin sevgine aç Allah'ım!

    Ve ölünce tabutumun her çatlağından

    Senin nurun dolsun Allah'ım!

    Allah'ım! Nurunla bizi kuşat!

    Eşhedüenla İlahe İllallah ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve resuluhu. (Taha Suresi 20, 25, 28)
#08.01.2010 11:48 0 0 0
  • noimage

    Allah'ım, Muhammed ve Al-i Muhammed'e salat eyle ve beni (başka hiçbir
    şeyle) değiştirmeyeceğim güzel bir hidayet, asla vazgeçmeyeceğim hak bir
    yöntem ve şüphe etmeyeceğim doğru bir niyet ile faydalandır.

    Amin... Amin... Amin...
#13.01.2010 14:07 0 0 0
  • Azim ve Kerim olan, kendisinden başka asla ilah bulunmayan, Hay ve Kayyum olan Allah'tan mağfiret talep ederiz. O'na döneriz. Bizim tevbemizi kabul edip bize mağfiret ve hidayet vermesini isteriz. Çünkü O,tevbeleri kabul eden,merhameti ve mağfireti bol olandır.

    Kendi nefsine zulm eden,öldürmeğe veya yeniden diriltmeye ve kıyamette toplamağa gücü yetmeyen kulun tevbesi gibi tevbe ederiz.

    Ey Allahım! Sen benim Rabbimsin. Senden başka ilah yoktur. Beni sen yarattın. Ben Senin kulunum, gücüm yettiği müddetçe Senin ahdin ve va'din üzereyim. Yaptıklarımın kötülüğünden Sana sığınırım. Bana verdiğin nimetini anarken günahımı da arzederim ki,beni affet! Çünkü günahları ancak Sen affedersin.

    Ey Allahım! Sen Şah'sın, Senden başka asla ilah yok. Seni tesbih ve takdis ederim. Sana yaraşan hamd ile hamd ederim.Sen benim Rabbimsin. Ben ise Senin kulunum. Kendi nefsime haksızlık ettim, şimdi günahımı itiraf ediyorum. Bütün günahlarımı affet, çünkü günahları ancak Sen bağışlarsın
    Halid Yaşar Mutlu Ef. Hazretlerinin günlük yaptığı dualardan bir parca sizinle paylaşmak istedim.
#13.01.2010 15:38 0 0 0
  • Bu dua uyurken ve sabah kalkınca okunur
    Hamd, yalnızca öldürdükten sonra bizi dirilten ve dönüş kendisine olan Allah'a mahsustur. Biz sabaha kavuştuk, kainat Allah'ın olduğu halde sabah oldu. Azamet, büyüklük, yaratmak, yönetmek, gece, gündüz ve bunlarda bulunanların hepsi Allah'a aittir. O birdir, ortağı yoktur.

    Bizler İslam fıtratı, ihlas sözü, peygamberimiz Muhammed (sav)'in dini, İbrahim Aleyhisselamın milleti üzere sabaha kavuştuk.

    Ey Allah'ım! Ey acyanların en merhametlisi! Rahmetin hakkıçün bu günümüzün evvelini salah, ortasını felah, ahirini necah eyle.

    Ey Allah'ım! Bu günün ve gelecek günlerin hayrını isterim. Bu günün ve gelecek günlerin şerrinden Sana sığınırım.

    Ey Rabbim! Tenbellikten ve yaşlılığın musibetinden Sana sığınırım. Cehennemdeki azaptan, kabirdeki azaptan da Sana sığınırım. Senden başka asla ilah yoktur. Seni noksan sıfatlardan tenzih eder, kemal sıfatlarıyla tavsif ederim. Çünkü ben, (nefsine)kötülük edenlerden biri idim.

    Ey Allah'ım! Bu sabahın ve akşamın,kaza ve kaderin,hazar ve dünya ve ahiretin ve kalemin yazdıklarının hayırlısını istiyorum.

    Lakin sabahın, akşamın, kaza ve kaderin, hazar ve seferin, dünya ve ahiretin, kalemin yazdıklarının şerrinden Sana sığınırım.

    Allah'a iman ederiz, Allah'a güveniriz, işlerimizi Allah'a havale ederiz. Bütün güç ve kuvvet ancak Allah iledir.

#13.01.2010 21:09 0 0 0
  • noimage

    Allah'tan yine Allah istenmeli;
    O'nun rızası talep edilmelidir.
    Bu itibarla da, hakiki bir mü'min,
    yürekten
    "Allah'ım, Sen benden razı ol, yeter!"
    diyebilendir.

    Allah'im Sen Benden Razi Ol..
#17.01.2010 23:22 0 0 0
  • noimage

    Rabbim!
    Yüreğinden yürek kopmuşlara dirayet ver..
    Kullarının yüzüne doğacak güneşler, yeni çareler;
    Başlarını sokacak, sırtlarını dayayacak, bacaları rahmet tüten evler nasip et
    Rabbim; birbirinin acısını kalbinde hissedenlerin yüreğini Cennetinle serinlet
    Amin

    Her daim duayla
#18.01.2010 20:37 0 0 0
  • noimage

    Ya Rabbi!
    Eğer imanıma bir şüphe girmiş ben de ondan tövbe etmemişsem ihlasla derim ki : Allah'tan başka yaratıcı yok, Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) Allah'ın Resulüdür.

    Ya Rabbi!
    Eğer bilmeden Müslümanlığıma küfür karıştırmışsam, derim ki: Allah birdir, Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) Allah'ın Resulüdür.

    Ya Rabbi!
    Eğer Allah'ı birlememe şirk girmişse, ben de bunun farkında değilsem ihlasla derim ki: Allah'tan başka ilah yoktur, Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) Allah'ın Resulüdür.

    Ya Rabbi!
    Eğer bilmeden seni tanımamda yanlışım varsa derim ki: Allah'tan başka ilah yoktur, Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) Allah'ın Resulüdür.

    Ya Rabbi!
    Eğer bilmeden amelime riya ve kendimi beğenme duyguları karışmışsa derim ki: Allah'tan başka ilah yoktur, Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) Allah'ın Resulüdür.

    Ya Rabbi!
    Eğer farkında olmadan kalbime küçük ve büyük günahların fitnesi girmişse derim ki: Allah bir, Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) Allah'ın Resulüdür.

    Ya Rabbi!
    İmanımı gönülden tazeleyerek, ihlasla derim ki: Allah'tan başka ilah yoktur, Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) Allah'ın Resulüdür.
    Ey diri olan!
    Ey ebedi var olan!
    Ey izzet ve ikram sahibi olan!
    Ey gücün, şerefin ve büyüklüğün sahibi olan Allah'ım!
    Halimi düzelt, işlerimi güzelleştir, beni bela ve fakirliğin acılarından koru, düşmanların şerrinden, şeytanın aldatmasından, nefsin arzularından, saptıranların saptırmasından beni koru ey Rabbim!

    Ya Rabbi!
    Beni çok ibadet eden salihlerden ve şükreden zenginlerden eyle dini ve dünyevi bütün işlerimi düzene koy. Hayırlı nimetlerimi sonuna erdir.

    Ya Rabbi!
    Ömrümün son zamanlarında, ölüm anında kalbimi ve dilimi imanla doldur. Bana son anda; şehadet ederim ki, Allah birdir ve yine şehadet ederim ki, Hz. Muhammed (sallallahu aleyhi ve sellem) O'nun elçisidir demeyi nasip et......
    Amin...
#19.01.2010 16:29 0 0 0
  • Lütfunla nazar kıl, aman Ya Rabbi,
    Geldi çattı ahir zaman Ya Rabbi !

    Şimdi müslümanlar muzdarip bir kuş,
    İblis'in fitnesi yaman Ya Rabbi !

    Bu hicran gecesi, bu gurbet nedir!
    Sardı afakımı duman Ya Rabbi!

    Bize acı, bize merhamet buyur,
    Sönmesin yürekte iman Ya Rabbi !

    Kapıdan dur etme, Habibin için,
    Sendedir af ile ferman Ya Rabbi !

    Kalbe koy, yoldaş et, kerem nurunu,
    Derdimiz bitmiyor derman Ya Rabbi !

    Sabır, sebat yitti nice zamandır,
    Yok artık bir Şah-ı Merdan Ya Rabbi !

    Ayırma bizleri nurlu yolundan,
    Rasul-ü Ekrem'in bir an Ya Rabbi !

    O ki, alemde tek Serverdir bize,
    O'nu övmededir Kur'an Ya Rabbi !

    Bastığı toprakta gül demet demet,
    Bu ne türlü rahmet, ne şan Ya Rabbi !

    Nebiyy-i Zişanın gül hatırına,
    Sen ölü kalblere ver can Ya Rabbi !

    Rahmet, bağış, kerem diler gece gün,
    Edirne, İstanbul, Muş, Van Ya Rabbi !

    Mülk Senin, Tek Sultan, Tek Halık Sensin,
    Nur bekler hep gül, erguvan Ya Rabbi !
#20.01.2010 00:50 0 0 0
  • noimage

    Ya Rabbi

    Sana Meryem'in(r.a) temizliğiyle gelmek istiyorum,Günahlarla kirlenmeme izin verme.Sana Musa'nın(a.s) duasıyla geliyorum,Şeytana uymam için peşimden koşanlardan kurtar beni.İsmail'in(a.s) tevekkülüyle boynumu büküyorum,Beni ve soyumu sana kul olarak yaşat.Sana İbrahim'in(a.s) şefkatiyle geliyorum,Sana gelmem için engel olan şeyleri bana göster ki onları kurban edeyim.Sana İsa'nın(a.s) ruhuyla geliyorum, Beni katına almanı diliyorum.Sana Yunus'un(a.s) duasıyla yalvarıyorum,Beni yutan nefsimin karanlıklarından kurtarmanı bekliyorum, Beni sahil-i selamete ulaştır.Sana Yusuf'un(a.s) gömleğiyle geliyorum,Beni düştüğüm ümitsizlik kuyusundan çıkarmanı diliyorum.Sana Muhammed'in(a.s.m) kulluğu ve aşkıyla geliyorum,Ubudiyetimi Miracın sırrıyla taçlandırmanı diliyorum.

    Amin.
#20.01.2010 22:25 0 0 0
  • Allahım.Sen beni görürsün ama ben Seni göremem.Senden başka Rabbim yoktur.Elimden tutarak beni doğru yola ilet.Gözüme dalalet perdesi çekerek helak etme!O koruyucu Tevfik ve yardımınla beni muhafaza eyle!
    Cömertliğin hakkı için beni kendine yaklaştırmanı ve şükrünü eda etmeyi bana nasip kılmanı ve zikrini bana ilham etmeni niyaz ediyorum.
    Ey Allahım!beni yüksek köşklere,ışıkları parlayan güzelliklere,ardı arkası kesilmeyen nurlara,rahmet sahibi Rablerinden gelen izzet ve ikramla yaşayanlar arasına,nesim rüzgarı esen bahçelere kavuştur!
    Ey beni aziz eyleyen,kötülüklerden sakındıran,zikket ve hakaretlerden kurtaran,musibet ve afetlerden koruyan Allahım!Beni keder ve üzüntülerden muhafaza eyle!
    Ey bilinmezleri bilen,suç ve günahları bağışlayan,kusur ve ayıpları örten,acı ve üzüntüleri içine atan,çaresizlerden sıkıntıyı gideren Allahım!Ey kendisine sığındığım,fazl ü keremine güvendiği,hükmü reddedilmeyen,benim hakkımda yaptığı hiçbir şeyde eksiklik olmayan Allahım!Kıyamet gününü unutmaktan bu yüzden kalbin katılaşmasından azgın nefsin şerrinden ve lanetli şeytanın kandırmasından beni koru!
    Ey bizleri kuşatmış olan,sıkıntı ve acılarımızı gideren,mülkü sınırsız olan Allahım!Ey güçsüzlerin sığınağı,tasalı ve kederllilerin dayanağı!Sen ne yüce bir lütufkarsın bize.merhameti bol Rahim'sin.Her türlü ihtiyacımızdan haberdar bir kerem sahibi,elimden tutarak beni doğru yola ilet,gözüme dalalet perdesi çekerek helak etme Ya Rabbi,bana Kur'an'ı yoldaş et!
    Ey Celal sahibi ve ey kırık gönülleri üzüntüden kurtarıp saran!"Kün!" fiilinin "Kaf!" ı hürmetine beni koru.Tehlikeler deryasına bein güvende kıl ve o deryadan en hayırlı bir selamet sahiline çıkmayı ihsan eyle.Sensin benim sığınağım.Sıkıntılar ancak Seninle ortadan kalkar.Rahmet olan yağmurun sağanak hali gibi üzerimize rızık yağdır.Her ne kadar günahta aşırı da gitseler alemlerin ümidi yalnız Sensin.
    Ey Celal sahibi!Basir ismi şerifin hürmetine düşmanlarımızı sağır,dilsiz,kör ve konuşamaz eyle!
    Ey Celal sahibi,ve ey Halim!Senin yardımınla açılacak ilmin sırlarıyla bana ikram lutfeyle!Sırları kesin ve inkişaf etmiş Kur'an-ı Hakim'in nurani ve açık ifadeleriyle beni her türlü korku ve sıkıntıdan kurtar.
    Ey geçimimize ve bizlere olan rızıkları indiren,insanları ve hayvanları doyuran,yuvalardaki kuş yavrularını rızkı gönderen,besleyip kanatlandıran Allahım!Sen bütün kusurlardan uzak,münezzeh ve sonsuz ilim sahibisin.


    Hz. Ali (a.s)
#22.01.2010 16:09 0 0 0
  • noimage

    Tükeniyorum Rabbim!


    Yalnız kaldığımı düsünüp,varlığının her an,her noktasında
    tezahur ettigini, beni devamlı koruyup gözettiğini,gönlümden geçenlere dahi cevap verdiğini unuttuğum an!"Rabbim"demeyi unuttugumda tükeniyorum!

    Diriliyorum Rabbim!

    Sana yaslandığım ,Sana güvendiğimSeninle
    başlayıp, Seninle devam ettiğim,tüm işlerimi Sana havale ettigim an!

    "Ne güzel dostsun" dediğimde diriliyorum.

    Tükeniyorum Rabbim!
    Tüm sevdiklerimden;anne babamdan,canandan,ten kafesindeki candan yakın olduğunu bilerek,ellerimi Sana açmayı,Senden çözüm ,Senden çare beklemeyi,hüzünlenip,kederlenip,sızlanarak,sızımı gidereceğini unuttuğum an!
    tükeniyorum...

    Diriliyorum Rabbim!

    Havayi soluyup Seninle dolduğum, gözümü
    açtığımda .Seni bulduğum,en saglıklı irtibatı Seninle kurduğum, tüm
    dünya bana küsse de Seni umduğum an!

    "Kahrın da hoş, lütfun da
    hoş"dediğimde diriliyorum.

    Tükeniyorum Rabbim!
    Dünya meşgalesine dalıp bir cenneti, bir
    azabı, bir de ölümü unuttuğum an!"Beni affet" demeyi unuttuğumda
    tükeniyorum.


    Diriliyorum Rabbim!

    Yandığımda Seninle söndüğüm,Seni
    anıp ruhumu güldürdüğüm,O sırlı gücünden kuvvet aldığım,Seninle
    yürüdüğüm,Seninle bulustuğum,Seninle konuştuğum an!


    "Yarab, bırakma ellerimi" dediğimde diriliyorum.
    Engelle tukenişimi.


    Dirilt beni Rabbim!


    Amin.
#23.01.2010 11:23 0 0 0
  • Mevlam, ey mevlam! Sen mevlasın ben ise bir kulum; kula mevladan başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen -varlığımın- sahibisin, ben ise sahip olunan; sahip olunana sahip olandan başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen azizsin, ben ise zelil; zelile azizsen başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen yaratansın, ben ise yaratılan; yaratılana yaratandan başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen yücesin, ben ise hakir, hakire yüce olandan başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen güçlüsün, ben ise zayıf; zayıfa güçlüden başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen zenginsin, ben ise yoksul; yoksula zenginden başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen bağışta bulunansın, ben ise sail; saile bağıştan bulunandan başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen dirisin, ben ise ölü; ölüye diriden başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen bâkisin, ben ise fâni; faniye bakiden başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen ebedisin, ben ise geçici; geçiciye ebediden başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen rızıklandıransın, ben ise rızıklanan; rızıklanana rızıklandırandan başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen cömertsin, ben ise cimri; cimriye cömertten başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen afiyet verensin, ben ise -derde- tutulan, derde tutulana afiyet verenden başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen büyüksün, ben ise küçük; küçüğe büyükten başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen hidayet edensin, ben ise sapan; sapana hidayet edenden başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen rahmansın, ben ise merhamet edilecek olan; merhamet edilecek olana rahmandan başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen güç sahibisin, ben ise imtihan edilen; imtihan edilene güç sahibinden başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen kılavuzsun, ben ise yolunu şaşırmış; yolunu şaşırmışa kılavuzdan başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen bağışlayansın, ben ise günahkâr; günahkâra bağışlayandan başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen galipsin, ben ise mağlup; mağlubu galipten başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen eğitensin, ben ise eğitilen; eğitilene eğitenden başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Sen yücesin, ben ise alçak ve düşük; düşük birisine yüce olandan başka kim merhamet eder?

    Mevlam, ey mevlam! Rahmetinin hakkı için bana merhamet eyle. Bağışının, lütfünün ve fazlının saygınlığı için benden razı ol.

    Ey bağış, ihsan, fazl ve nimet sahibi! Rahmetinin hakkı için -duamı kabul buyur-, ey merhametlilerin en merhametlisi!

    Amin
#28.01.2010 13:43 0 0 0
  • Elhamdülillah rabbil alemin vel akibeti lilmüttekin
    velaudvane illa alez zalimin vessela vessalamü ala resuluna
    muhammedin ve ala alihi ve sahbihi ecmain.

    Ey yerleri ve gökleri yaratan, kainatı ve bu alemi yoktan
    var eden, istediğini istediğine veren, istediği zaman almak
    kudretine sahip olan Yüce ALLAH'ım. Aldığımız abdestlerimizi, kıldığımız namazlarımızı, çektiğimiz
    tespihlerimizi, okuduğumuz Kur-an'larımızı evvela senin barı
    rızan için, ondan olan sevaplarımızı iki cihan serveri Hz. Muhammed
    Mustafa (S.A.V) efendimizin ruhu için
    evlatlarının ve eshaplarının ruhu için, enbiyaların ve
    evliyaların ruhları için, başlarımızın tacı, gönüllerimizin selameti için yarabbi.
    Ya Rabbim; bizi hulus ile çalıştır fazilete doğruluğa alıştır,
    eksilmesin üzerimizden nurun, bizi böylece saadete ulaştır Ya
    Rabbim.
    Bize dinde bilgi, ilimde ziyadelik, bedende sıhhat, ölmeden
    önce tövbe etmeyi nasib eyle ya rabbim. Öldükten sonra azap
    etme, azapların en şiddetinden bizi koru ya rabbim. Hasta
    kullarına hayırlı şifalar, dertli kullarına hayırlı devalar,
    borçlu kullarına hayırlı edalar nasib eyle ya rabbim.
    Ya rabbim! Ak sakallı pirler hürmetine, saçı bitmedik
    yetimler hürmetine, yeşil yapraklar, kara topraklar
    hürmetine, seher vakti manevi kirlerini göz yaşları ile yıkayan
    aşıklar hürmetine bizimde günahlarımızı af ve mahiret eyle
    ya rabbim.
    Ya rabbim! Biz aciz günahkar kullarını Hz. İsmail'i kesmeyen
    bıçak hürmetine, Hz. İbrahim'i yakmayan ateş hürmetine,
    Hz. Yusuf'u boğmayan sular hürmetine, Hz. Eyyüp'ü
    incitmeyen kurtlar ümmetine, ve ALLAH aşkıyla ciğerleri
    yanan Hz. Ebu Bekir sıddıkları hürmetine günahlarımızı af ve
    mafiret eyle ya rabbim.
    Bizi o mübarek yerlere gidipte "lebbeyk allahümme lebbeyk,
    lebbeyk la şerike leke lebbeyk innel hamde velniğmete
    lekevelmülk laşerikelek" sedaları ile gök kubbeleri çınlatan
    gidipte yerinde söyleyen aşıklardan eyle yarabbim.
    Ya rabbim! Senin büyüklüğüne inandık kapına geldik
    merhametine sığındık lütfuna geldik, sen gaffar, rahman ve
    rahimsin. Hiç şüphesiz ki bizler günahkarız, bize lütfunla
    muamele et. Hicran ateşinde yakma. Kalp pencerimizi
    kapatma. Kabirde sıkma, bunaltma, kapından başka kapı
    aratma. Zebanilere elimizi bağlatma, cehenneme atıp tenimizi
    dağlatma "ah ümmetim" diyen, bağrı yanık resulunu ağlatma.
    Bizleri habibine öz ümmet eyle ya rabbim.
    Ya rabbim! Kevser ırmağından lütfunla içir, iki kanat ver
    bizleri uçur, dergah-ı sırat-ı atıf gibi geçir. Bizleri cehenneme
    düşürme ya rabbim.
    Ya rabbim! O karanlık kabire girdiğimizde karşımızda
    peygamber efendimizin "korkma ya ümmetim" ilk gecen
    mübarek olsun, menzilin mübarek olsun, melekler yardımcın
    olsun, ALLAH senden razı olsun demesini nasib eyle ya rabbim.
    Ya rabbim! O mübarek kıyamet gününde bütün
    peygamberler nefsim, nefsim, nefsim, derken; ümmetim,
    ümmetim. EY! ALLAH' ım ümmetsiz cenneti ben neyleyim
    diyen peygamberimize bizleri layık eyle ya rabbim.
    Ya rabbim! Yine o kıyamet gününde, güneş bir mızrak boyu
    kafamıza indiği zaman, güneşin sıcaklığından beyinler fokur
    fokur kaynarken peygamberimizin sancağı altında toplanan
    ümmetlerden eyle ya rabbim. Bizleri dünyada vatansız, ahiret
    de kefensiz, huzurunda imansız bırakma.
    Sekerat mevtiimizi halluasan eyle. Umduklarımıza nail,
    korktuklarımızdan emünil muhafaza eyle ya rabbim.
#30.01.2010 01:16 0 0 0
  • Sevgi tûba tûba açan bir ALLAH gülüdür; mihnetkeş ruhların ikliminde..

    Mahrumiyeti koklarlar sabırsızlar ise..

    Sevgi hiç bitmeyen ve kesinlikle batmayan gecesiz bir güneştir; apak gönüllerin kristalinde

    Ama ışığa dirilebilenler için.

    Aynası paslı olanlar ise ayaz alaşımlı karanlığı yaşarlar ekvator aydınlığında.

    Ve sevgi, bir misktir; bahar bahar yudumlamak için..

    Lakin yalnızca O'nun için

    Aşırı gülme, yokluğu yaşamanın ifadesidir

    Ağlamak ise sevginin izdüşümüdür, yakınlığın derecesine göre.

    Gerçek huzur ve sevinç ise ancak zifaf huzurundadır.

    Dememiş miydin: Çok seversen; çok ağlarsın diye..

    Ağlıyorsan niçin sevinmezsin, çok sevildiğine..

    Şimdinin kara perdesine bakma; az ilerideki ışığı öp.

    Dikenlerle meşgul olma; gülleri kokla doya doya.

    Sevgiyi iç, kevser içmiş olacaksın.

    Ölürsen sevgiden öl ve sevgiline kavuş!!

    Hem kime sevdalısın ki!!

    O'nu seven mahlukatını da sever sırf O'ndan ötürü..

    Fanileri değil, ebedi dostluğunu ve Senin dostluğunu kazandıran Dostlarını istiyoruz Rabbim

    AMİN



    Fatma Demirci
#31.01.2010 19:09 0 0 0
  • Körlük gözde kalsın,
    Sağırlık kulakta,
    Dermansızlık dizde kalsın,
    Sükûnet dudakta,
    Lakin yürek sağırlaşmasın, Körleşmesin,
    dermansız kalmasın ki,
    Seni görsün, Seni duysun,
    Sana koşsun çatlarcasına,

    Yürekte yaşanmazsa, göz görüneni neylesin,
    Gönül hissetmezse, kulak duymuş neylesin,
    Kalp sevmedikçe, el dokunmuş neylesin,
    Ya Rab nurunla donat ki kalplerimizi,
    Gafletin kirleri ve pasları yerlere serilsin

    İLKNUR DOĞANAY
#31.01.2010 19:12 0 0 0
  • * Allahım, bana kendi katından hidâyet ihsân eyle, kendi fazlu kereminden bana ihsân eyle, rahmetini bana akıt ve bereketlerinden bana inzâl eyle.

    * Allahım! Ben âcizim, sen beni kuvvetlendir. Ben zelil bir kimseyim, sen beni izzetlendir. Ben fakirim, sen beni zenginleştir yâ erhamerrahimîn.

    * Allahım ben senin kulunum, kulunun ve câriyenin oğluyum. Perçemim senin elindedir. Bende hükmün geçerlidir, hakkımdaki kaza'n, adalettir. Senin olan, senin kendine isim verdiğin veya kitabında indirdiğin yahut yaratıklarından birine bildirdiğin veya katında, gayb ilminde kendine tahsis ettiğin bir isimle senden dilerim ki Kur'ân'ı kalbimin baharı, üzüntümün cilâsı, keder ve tasamın giderilmesi için vesile kılasın.

    * Allahım! Ben, senin pak, güzel, mübarek ve yüce nezdinde en sevimli olan, onunla dua edildiği taktirde hemen icabet ettiğin, onunla senden istenince hemen verdiğin, onunla rahmetin talep edilince rahmetini esirgemediğin, onunla kurtuluş talep edilince kurtuluş verdiğin isminle senden istiyorum."

    * Allahım! Benim için takdir ettiğin herşeyin sonu hayır olmasını senden, senin merhametinden dilerim. Ey merhamet edenlerin en merhametlisi

    * Allahım! Cehennem azabından, kabir azabından, Mesih Deccâl'in fitnesinden, hayat ve ölüm fitnesinden sana sığınırım." (4)

    * Allahım! Cenneti ve Cennete götürecek söz ve işleri senden ister, Cehennemden ve Cehenneme sürükleyecek söz ve hareketlerden sana sığınırım.

    * Allahım! Hâlde ve gelecekte bildiğim ve bilmediğim bütün iyilikleri senden ister, bildiğim ve bilmediğim hâlde ve gelecekte bütün kötülüklerden sana sığınırım.

    * Allahım! Kulun ve Resûlün Muhammed sallâllahü aleyhi ve sellemin senden istediği hayır ve iyilikleri senden ister ve sana sığınıp ilticâ ettiği her şeyden ben de sana sığınırım.

    * Allahım! Kur'ân-ı kerîm hürmetine bana rahmet eyle, Kur'ânı bana îmân, nûr, hidâyet ve rahmet kıl, Allahım Kur'ân-ı nasib et, Kur'ân-ı kerîmi lehimde hüccet kıl. Ey âlemlerin Rabbi.

    * Allahım! Peygamberin Muhammed aleyhisselam, dostun İbrahim aleyhisselam, sırdaşın Mûsâ aleyhisselam, Kelîme ve ruhundan olan Îsâ aleyhisselam hürmetine, Mûsâ'ya inen Tevrat, Îsâ'ya inen İncil, Dâvûd'a inen Zebûr, Muhammed aleyhisselâma inen Kur'ân hürmetine, bütün peygamberlerine yaptığın vahiy hürmetine, Mahlûkâtın üzerindeki kazâ ve takdîrin, senden isteyenlere verdiğin, fakir ettiğin zenginler, zengin ettiğin fakirler, hidâyete ulaştırdığın kimseler hürmetine; Mûsâ Aleyhisselâma bildirdiğin, kulların rızıklarını böldüğün yeryüzünün, hareketten sükûna erdirdiğin dağların, ayakta tuttuğun, arş-ı âzamı taşıttığın ism-i âzamın hürmetine; Kur'ân-ı Kerîmde nâzil olan samed, ahad ve tâhir isimlerinin hürmetine; gündüzleri aydınlatıp geceleri karartan ismin hürmetine; azamet-i Kibriyân ve nûr-i vechin hürmetine,Senin kuvvet ve kudretinle Kur'ân-ı Kerîmi okuyup anlamağı ve onu bütün vücûduma duyurmanı ve bütün hareketlerimi ona uydurmamı senden dilerim. Kuvvet ve kudret ancak sendendir. Yâ erhamerrahimîn.

    * Bildiğimiz-bilmediğimiz bütün iyilikleri ver, bildiğimiz-bilmediğimiz bütün kötülüklerden muhafaza et, her işimizin sonunu güzel eyle, dünya sıkıntılarından ve ahıret azabından bizi koru!

    * Bizi dostlarına dost, düşmanlarına düşman olanlardan ve sabreden ve şükredenlerden eyle!

    * Ey hayy u kayyûm olan Allahım! Bütün işlerimi düzeltmeni, bir an bile beni kendi başıma bırakmamanı, rahmetine sığınarak senden isterim.

    * Kulağıma, gözüme sıhhat ver! Küfürden, fakirlik ve kabir azabından, zulmetmekten ve zulme uğramaktan sana sığınırım.

    * Ya Rabbi, bize dünya ve ahırette güzellik ver ve Cehennem azabından bizi koru!

    * Ya Rabbi, faydasız ilimden, makbul olmıyan ibâdetten ve kabul edilmiyen duâdan, acizlikten, tembellikten, korkaklıktan, cimrilikten ve her çeşit hastalıktan, gece ve gündüz gelecek kötülüklerden, sıkıntılardan kötü arkadaştan ve kötü komşudan sana sığınırım!
    Amin...
#02.02.2010 00:46 0 0 0
  • noimage

    Yakarışımız Sanadır Ey RABBİMİZ !!!

    Gecelerden sabahlara, karanlıklardan güneşlere doğru açılan yüreklerimizin perde aralıklarından süzülen nur katreleriyle geldik kapına...
    Biliyoruz ki , güllerden geçer sana giden yollar...
    Yakarışlarla, dualarla, tahiyyatlarla bezenir.

    Ey rahmetiyle kalpleri evirip çeviren Mevlamız , Sana kalplerimizi getirdik.

    Ey kalpleri nuruyla sarıp okşayan! Onulmaz yaralarla kan-revan kalplerimiz avuçlarımızda, kapına geldik.

    "Selâm olsun ömür seccadesini gönül dergâhına serenlere" diyebilmeyi ne çok isterdik, ama biliyoruz ne yüzümüz var ne de hakkımız...

    Öğrendik ki dua, aşığın maşuğuna bir haber salmasıdır; gözyaşlarıyla yazılmış bir mektubu.

    Ve bir bekleyiştir, iştiyakla, korkuyla, ümitle bekleyiş...

    İşte, zaman her saniyesini balyozlamaktayken ömrün, verilmemiş hesapların korkusuyla, titreyen yüreklerimize bir lahza umut adına geldik kapına... Ahh... gelebildik mi, bir haber var mı affa dair?

    Acziyetimizi alarak koynumuza, bir derviş hırkasıyla, sevgili Eyyub'unun sabrını yüklenerek gelebilmek isterdik kapına... Meryem örtülerimizi örtünebilseydik... Tur Dağı'ndaki o ses bir yankı bulabilseydi ruhumuzda insanlığımız adına. Önünde bütün ruhumuzla secde edebilseydik... Yeri göğü bağrına basan ey!

    Ey gökyüzünü kudretiyle sürmeleyen! Rahmetini serp taşlaşan gönüllere ey!..

    Sanadır münacatımız, yalnız Sana olsun aşkımız, lûtfeyle...

    Bir avuç ateşböceği uçuruver ne olur zifiri yüreklerimize. Kararan günlerimize, gecelerimize... Ve "ne olursan ol gel!" diyen aşıkların hürmetine, ne olur affeyle...

    Seni aradık durduk gönüllerin yalnızlığında çöllerinin, menzilsiz yollarında ve bir katre Rahmetine muhtaç toprağımızda. Ah perde, ah şahdamarım... Şefkatinin gölgesine sığınıyoruz Ya Rab! Hiçliğin zerresinde kavrulmaya can attığımız demdir.

    Vedûdsun... İltifatına muhtacız Ya Rab. Tenezzül buyur biz kullarının münacatına.

    Dua dua açılırmış sana giden kapılar. Hüzünlü bir bahar günü kapında yalvarmaya geldik.

    Senden korkumuz nâr değil, kaybetme korkusudur. Dostu, en sevgiliyi, sıla-i rahimi, cânânı, canda kaybetme korkusu...

    Umudumuzsa rızan: "İlahi ente maksudi..." Yüreklerimiz ezik Ya Rab. Yüzümüz yerde. Kaldırıp başımızı sonsuzluğa bakmaya yüzümüz yok... Layık olamadık. Pişmanlığın dehlizlerinde boğuluyorken ağlayamadık, derinden sessizce...

    Zayıf iradelerimizle, alacakaranlık yüreklerimizle bir damla gözyaşı getirebilseydik yürekten, ihlas adına.

    Biliyoruz ki, pişmanlıklara delil kabul ederdin... Yüreğin zayıf noktalarında mahkum olduk nefsimize. Ya Rab çıkar kelepçelerini o aleyhillânenin... Çıkar ne olur, dostlarının hatırına. Azad et Ya Rab şüphelerin oyuncağı olmuş aklın nezarethanesinden. Kutlu sevdanın gül kokusundan doya doya içir sinelerimize. Diri meyyitler gibi değil, sırat-ı müstakim üzerinde günahlardan nurunla yıkanmış olarak yürümeyi nasib eyle.

    Şehirler, evler mezar oldu Ya Rab. Her evden ceset kokuları yükseliyor semaya. Bedenler değil, ruhlar ölü. Bize nurunla dirilmeyi nasib eyle. Biz sanemler inşa ettik yüreklerimizde gökdelenler boyu. Biz yeryüzü tanrılarının eteğini öptük. Dizboyu battık çirkefine alemin. Sahte dostları, riyakar aşkları çarparak yüzüne insanlığın, sana koşmayı nasib eyle. Tevbe kapılarının ardına değin açıldığı ve meleklerin kanatlarıyla yeryüzüne kapandığı günlerin rahmetinde yüzmekteyken, ebed aşkını gönüllerimize nakşet.

    İşte can pazarında canımızı satmaktayız, bir iltifatın uğruna... Gülistanında renksiz, kokusuz bir yaprak olmayı çok görme. Yüce kapında kıtmir olanlardan eyle. Elimizden, yüreklerimizden katran rengi günahlar dökülüyor. Duaları semadan çevrilmeyenler adına, geceleri nurlarıyla sabahlara çevirenler adına, samimiyeti nakış nakış ömür gergefine işleyenler adına, tevbe ediyor, af diliyoruz dualarımızla...

    Affeyle Ya Rab
#02.02.2010 10:20 0 0 0