Müslüman ögrencilerin bilgisiz ve ilgisiz kisilerin kendilerine yönelttikleri sorular karsisinda çocuklugun vermis oldugu saflikla verdikleri cevaplar beni hem mutlu etmekte hem de düsündürmekte. Çünkü Müslüman çocuklarin diger dinden olan çocuklara dinleriyle iligili sorular yönelttigine pek sahit olmadim ki sorsalar bile bu diger dinden çocuklari istismar edecek sekilde olacagini tahmin etmiyorum. Isin aci tarafi bu çocuklara egitim veren ögretmenlerin büyük bir çogunluüu Müslüman ögrencilere degisik gözle bakmakta, hemen hemen her firsatta Müslümanlarla ilgili olumsuz yorumlarda bulunmaktalar. Bu durumun tamamiyla ortadan kalkacagina inanmiyorum. Öyleyse eger ebeveynler çocuklarinin bir Müslüman gibi yetismelerini istiyorlarsa güzel ve olumlu bir egitim sekliyle çocuklarina dini duygulari asilamalilar ve içerisine girecekleri toplumda karsilasacaklari durumlar hakkinda onlarin anlayabilecegi sekilde bilgi vermeleri gerekmekte. Biz yetiskinler kendimizi ifade edebilme yetenegine sahibiz. Neye inadigimizi da biliyoruz onun için cahilce bize sorulan sorulara yanit vermekte güçlük çekmeyebiliriz ama maalesef küçüklerin ya da gençlerin yetiskinlerin yaptiklarini yapabilecek olgunlugu, ve özgüvenleri tam olmadigi için zor durumlarla karsilastiklarinda kendilerinden, inançlarindan süphe etmeleri olasi. Bunlari önlemek için de onlara olumlu telkinlerde bulunmak onlari hayata hazirlamak gerekli olduguna inaniyorum.
Arkadasim isde yine bir sorun sen islamiyeti iyice bilseydin bu gibi seyler basina asla gelmezdi.
Ilk önce kendini eyitmen lazim ve onu tatmin etmen lazim islamiyetin herseyini ortaya koyman lazim ve ondan sonra hritiyanligi.
O saten anlar hatasini ozaman tövbe eyler.
Sen önce kendin islamiyeti yasaki ona örnek ol.
Sadece ben müslümanin demekle olmaz kardesim bu sözüm hepimiz icin.
Allah Müminin yanindadir.
Arkadaşlar...Benim çok sevdiğim bir kardeşim olan Melih, çok enteresan bir durum sergileyerek, duygusal anlamda yoğunluğa girdi...Onu anlamaya çalışırken, ifadelerinden dini inanç anlamında garip bir muallak yaşadığını farkettim...Çok çok iyi bir insan olduğundan, bir (hidayet) ile karşı karşıya olduğunu düşündüm...İslam hakkında yeterli bilgisi olmadığından sanırım, kendine çizmek istediği yol konusunda çıkmaza girdiğini düşündüm ve sizlerden yardım ve destek istedim...Normal şartlarda kesinlikle kişilerin inancı konusunda asla müdehaleci değilimdir, ancak bu konunun hassasiyeti malum...Hristiyanlık seçimi ise sanırım, sosyal kültürümüzün batı etkisiyle dejenere olmaya başlamasının bir yansıması...Ancak ''Rabbimize'' şükürler olsunki, islam dinin mayası olan, iyilik - doğruluk ve adalet gibi temel konuları konuşmaya başladık...Şimdi ise herşey yolunda ve sağlıklı gidiyor...Sizlerin fikirlerinizi ve katkılarınızı biliyor, bu yüzden çok sevinçli ve güven dolu...Allah(cc) hepinizden razı olsun...Bizler ona Müslüman Türkler olarak, gerektiğinde birbirimize nasıl sarılabildiğimizi ve daima çoşku içinde, fedakarca çabalayacağımızı göstermeye çalıştık...
* Müslüman, diğer müslümanların elinden ve dilinden emin olduğu kimsedir.
* Müslüman, sevdiğini Allah için seven, Allah'ı ve Resulü'nü her şeyden çok seven ve Allah kendine imanı nasip ettikten sonra tekrar küfre dönmeyi, cehenneme yüz üstü atılmaktan daha tehlikeli gören kimsedir.
* Müslüman, diğer müslümanların canına, malına ve namusuna saygı duyan kimsedir.
* Müslüman, müslümanın kardeşidir. Ona zulmetmez ve başkalarının zulmetmesine de razı olmaz.
* Müslüman, özü, sözü ve işleriyle en doğru hareket eden, haksızlık yapmayan, daima her işin iyi yanını görmeye ve almaya çalışan, dünyada her davranışın iyi yanını görmeye ve almaya çalışan kimsedir.
* Müslüman, İslam dinini kabul eden, Allah'a teslim olmuş kişidir.
Haklisin kardes ama bu irakta öldürülen türkler müslüman degilmiydide müslüman, müslümana öldürüyor dünyanin sonu yavas yavas geliyor.
benim tuhafıma giden neden müslüman bir cemaate korkarak
bakması veya hristiyan dinine yönelmesi konusuna gelince galiba
orda kendisini daha rahat gördüğündendir o arkadaşını bence bir ara
şöyle iyi bir hocaya götürüp tanıştırmandır diyer arkadaşlarında dediği
gibi ona kitap hediye et
DOSTUM BENCE ARKADAŞIN TUTARSIZ. KARARSIZ KALMIŞ OLMASI BUNU GÖSTERİYOR. SENDEN YARDIM İSTEMİŞ İSE SENDE BUNU BİR ŞEKİLDE YAPMALISIN ÇÜNKÜ ARKADAŞININ SORUNU AZ BUZ BİR SORUN DEĞİL. YARADILIŞ GERÇEĞİNİ ARIYOR. BUNU KENDİ İRADESİ İLE ÇÖZECEKTİR. AMA YARDIMADA İHTİYACI OLDUĞU ORTADA. DOĞRU YOL KENDİ DOĞRULARINDAN GEÇİYOR. BU GEREK İSEVİLİK GEREKSE MUHAMMEDİLİK OLABİLİR. AMA DOĞRU YOLU BULMASINA YARDIMCI OLMAK GEREKİYOR. BUNUN İÇİN UYGULANACAK YÖNTEMİ, ONUN KİŞİLİĞİ İLE ALAKALI OLDUĞU İÇİN VE SENİN TANIDIĞIN BİRİSİ OLDUĞU İÇİN SEN BİLMELİSİN. HASSAS BİR KONU DİKKATLİ OLMAKTA GEREKİR.
Ya Rabbim sen yarattığın kullarına ihsan ver sabır ver onların kötü yollara saptanmasını engelle. Ne diyebilirim arkadaşım ALLAH hakkımızda hayırlısı versin.
Hristiyanlar müslüman olurken, o arkadaşımız neden hristiyon oluyor, aceba o arkadaşımız dinimiz hakkında yeterli bilgiye sahip değildir.
A llahp hepimiz hakkında hayırlısını versin
arkadaşını anlıyorum. Maalesef günümüzde islam sadece insanları korkutmaya yönelik. Herşey günah. Doğruyu bulmaya çalışırken bile hata yapma payın yok. Daha doğrusu islam bizlere böyle aksettiriliyor. Ama o dostuna şunu demek isterdim. Ne mutluki ilahi bir din arayışında. Eğer Allahın varlığını ve birliğini kabul ediyorsa dinimizin son din, kur'anımızın son kitap, peygamberimizide son peygamber olduğunu zaten kabul etmiştir. Hal böyleyken bir önceki kitapta varlığı bildirilen bir dinden neden uzaklaşmaya çalışıyorki. Hristiyanlığı seçerek kolaya kaçmış olacakki, Allah'a iman demek birazda mücadele demektir. O mücadeleden kaçmaya çalıştığı için hristiyanlığa yöneliyor bence. Benimde Allah'a şirk gelecek bazı saplantılarım var. Ki board'da paylaşmış ve yorumlar istemiştim. Ama bu hatalarım beni İslamdan soğutamaz. Sadece bu dünyayla ilgili iç çekişmeler içindeyim. Yanılmıyorsam aslında arkadaşında benim gibi iç dünyası karışmış ve doğru yolu bildiği halde ondan uzaklaşarak zor olandan uzaklaşmış olacak. Bence gerçek mü'minleri bularak onların yol göstermesi için açık kapı arasın. Ama her kitabı okumasın. Bazıları adamı daha çok dinden çıkarıyor. Çok uzattım. ÖZÜR. Allah yar ve yardımcısı olsun...