Saç ve kılları gidermek. İslâmda tırnakları kesmek, koltuk altındaki kılları yolmak, kasık ve bıyıkları tıraş etmek sünnettir. Bıyıkları kısaltma tıraş etmekten daha iyidir. Bu sünnetleri ilk yapanın İbrahim olduğu rivâyet olunur.Bıyıklar tıraş edilmeyip de bırakıldığı zaman üst dudağa sarkan ve yanlara doğru fazla uzanan kısımlar kesilir. Çünkü bıyıkların içilen suya, yenen yemeğe dokunması mekruhtur.Sakal bırakmak ise sünnettir. Kasıkları en geç kırk günden kırk güne tıraş etmek lazımdır. Koltuk altlarını yolmak sünnet olmakla beraber tıraş etmekte de bir sakınca yoktur. Tıraş edilen, yolunan ve kesilen kılları gömmek mendup, hela ve hamama atmak mekruhdur. Bunun hastalığa sebep olabileceği söylenmiştir.
Kaynak :
* İslamda Edep ve Haya
* Camiu lîAhkâmil Kurîm, II,105
* Hediyyetu'l-Alâiyye 335
Avrupalı,orasının burasının kıllarını kesmiyor diye, bizim bazı zibidi gençler de kesmiyor,kollarını havaya kaldırdıklarında,pislikleri ortaya çıkıyor.