Tasavvufdaki Enel Hak Tezahürü Nedir ve Vahdeti Vücut Nedir? (Kar©glanin 10.08.2015 Vaazi)

Son güncelleme: 13.08.2015 18:32


  • noimage

    Tasavvufdaki Enel Hak Tezahürü Nedir ve Vahdeti Vücut Nedir?

    noimage

    (Kar©glanin 10.08.2015 Vaazi)

    .. Zilkade 2015 Pazartesi

    noimage



    noimage

    فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَكِنَّ اللّهَ قَتَلَهُمْ وَمَا
    رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَكِنَّ اللّهَ رَمَى وَلِيُبْلِيَ
    الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلاء حَسَناً إِنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ

    Sadakallahul Aziym Enfal Suresi 17

    Euzubillahimineşşeytanirracim
    Bismillahirrahmenirrahim

    Fe lem taktulûhum ve lâkinnallâhe katelehum, ve mâ rameyte iz
    rameyte ve lâkinnallâhe ramâ, ve li yubliyel mu’minîne minhu belâen
    hasenâ(hasenen), innallâhe semîun alîm(alîmun).

    Sadakallahul Aziym Enfal Suresi 17

    Meali:

    (Savaşta) onları siz öldürmediniz, fakat Allah onları öldürdü.
    Attığın zaman da sen atmadın, fakat Allah attı. Mü’minleri, tarafından
    güzel bir imtihanla denemek için Allah öyle yaptı. Şüphesiz Allah
    hakkıyla işitendir, hakkıyla bilendir.

    Sadakallahul Aziym Enfal Suresi 17
    Allahüme Salli ala Seyyidina Mehdi
    ve Sallu ala Seyyidina isa ve Seyyidatina Kutsal Bakire Meryem
    Allahüme Salli ala Seyyidina Muhammed Mustafa
    ve selamun ala cemiil enbiyai velmürselun
    veselamun ala cemiil melaiketül mukarrebun.

    Yolculugumuza başliyoruz :

    noimage

    Enel Hak (انل حق ) Tezahürü ve Vahdeti Vücut Nedir?

    Vahdeti Vücut: Allah insani Kamili
    kendi suretinden halk etmiş ve nitekim Rahman tezahürü göstermesi yani
    O nun rahman olarak görünmesi, bizlerden birsinin bir baba oldugunda
    olmakda, yine Rahim tezahürü göstermesi, yine bir anne oldugunda, Yine
    Rezzak ismi tezahür ettiginde bir lokantaci, yahut davet veren bir ev
    sahibi, yahut iftar yemegi veren veya kurban adak eden birisi, bir
    fakiri giydiren, yine fakir olmasa bile evladina karisina kocasina
    elbise gömlek pantalon veya yiyecek alan birisi gibi yine

    settar ismi tazahür edince bir terzi yani idris olup tazahür gösterir,
    yani Allah terzi olarak görünür, yine Hakim ismi tecelli edince avukat
    hakim ve adliyedekiler olarak görünür, ... daha bircok örnekleri
    siralayabiliriz.

    Enel Hak: Yani Allah insani kamili, kendi
    suretinde halkedince, meleklerde kiskanmişlar, ve sen yeni sevgilimi
    halketin bizi koyupda dediler. öyle olunca hep diyoruz insan bedeni,
    kainati alemin haritasi gibi, nitekim harita en fazla mesela iki metre
    olabilir amma, o iki metrenin icine bütün dünya sigdirilir degilmi, ve
    Allah, topraga atilan tohum veya mesela bir elma cekirdeginin
    filizlendirip acip, onu elma dali yapiyor. sonra elma dali meyva
    verince, dali dürüp tekrar cekirdek yapiyor. ve insanida yine acinca
    kainat gibi ve harita şeklinde, kainatin kullanma joysticki gibi,
    amma onuda dürünce yedikerinden öyle bir tohum ve cekirdek yapiyor ki,
    ona meni deniyor ve Allah o menideki kücücük sperma füzesinin icine
    insani dürmüş bükmüş koymuş, insanla birlikte insan kainati alemin
    haritasi ise, kainati dürüp bükmüş koymuş. ve Allah insani kendi
    suretinde halkettigi icin, sifatlarinin cogunu insan üzerinden tezahür
    ettiriyor dedik, ve böyle olunca icde diş dişda ic var, ve tevhid
    demek işde vahdet demekdir ve vahdet demek "la mevcuda illa hu"
    demekdir. nitekim tevhidin esas terimi olan "La ilahe illallah" Nedir? "La ilahe illallahin" Anlamı
    görünürde her ne varsa, ve görünmeyen her ne varsa, onlardan
    hicbirinde , Allahdan başka bir ilah ve Allahlik taslayabilcek güc
    yokdur ki, o senin gördüklerinde görmediklerinde,Allahin
    tezahürleridir, yani illallah kismi, yani onlarin hepsi yalnizca
    Allahdir, O ndan gayri bir nesne, bir varlik yokdur, ancak O vardir
    demekdir. ve böyle olunca kainatta Allahi görmege , Allahda da kainati
    ve insani görmege, ve bende de O var deyince: Hadis-i Kudsi'de Allah Teâlâ
    "Kulumu sevince gören gözü, duyan kulağı, tutan eli olurum. Artık o
    benimle duyar, benimle görür, benimle tutar, benimle yürür."
    buyurmaktadır. yani ben O , O ben yani Enel HAK tezahürüde budur .

    Kainatda ne cemalullahsiz nede besmelesiz bir amel ve iş
    olmazken, nedir yine her işin başinda besmele cekmek peki denirse yani
    :

    "la mevcuda illa hu" denince ondan gayri bir varlik yok ise, onun ismi
    olmayan isimde yokdur, o yüzden ahmet gelirmisin derken, biz demeyizki
    "bismillah ahmet gelirmisin" sadece "ahmet gelirmisin" deriz bu
    yeterli, amma bir fiilin amelin başinda besmele cekeriz ki, bunu yapan
    ben degil, benim üzerimde tasaruf eden Allahdir demek icindir.
    Nitekim Kuran-i Kerimde Hz. Davud un Calutu öldürmek icin attigi
    taşdan dolayi, Rabbimiz buyuruyor :

    baştaki ayeti kerimede onu (o taşi) sen atmadin Allah atdi.

    Yani Allah, Davud aleyhisselam o taşi atarken, O nda, o taşi
    atan eli kolu olmuş, ve atan Davud degil Allahmiş, hal böyle olunca
    enel hak ve vahdeti vücut meselesi

    hani matrixdeki Kaşık bükme meselesi gibi, Eğilen Sensin, Kaşık eğilmez
    derecesine cikinca, hani matrixdeki Kaşık bükme gösteerisi, bir
    bi-metal kandirmacasi olsada, ordaki felsefe önemli olan, nasil
    yaptiklari degil, yani vücudun vahdeti vücut olunca, sen kainat oldugunu
    anlayinca, ve idrak edince, ve joy stick gibi kainati burdan kumanda
    edebildigini görünce, sen egilince kainatin egildigini görünce, iman
    etmiyen Yunus peygamberin ümmeti degil, Yunusun bedenindeki hücreleri
    iman etmemiş, sonra o tövbe edince, kendisi iman edince, onun
    hücreleri iman etmiş, yani vahdet azizim vahdet meselesi, burda

    suc ninovalilarda degil, egilen sensin gibi tövbe edip iman etcek olan Hz. Yunus, ninova degil.

    Yunus egilince, ninova otamatikmen egilcekdir zaten.

    ---oOo---

    Hz. Peygamber ( s.a.s ), Hz. Ali efendimize şöyle buyurmuşlar:

    -Ya Ali!! Her ne zaman bir darlığa ve sıkıntıya düşersen, bir bela ve müsibete değersen şöyle dua et.

    Bismillahirrahmanirrahim

    "vela havle vela kuvvete illa billahil'aliyyil'aziym."

    - Ya Ali! Böyle dua edersen ve sıkıntılı anlarında bu duayı
    okumaya devam edersen, cenabı Allah, bu duanın hürmetine düşmüş oldugun
    bela ve musibetlerin, bunalım ve streslerin her türlüsünü senin
    üzerinden def eder, bunlardan seni kurtarır. Buyurmuştur.

    Tefsiren Manası = Ne Vasr ise Hepsi onun Tezahürü ikse o zaman Nefiy ve ispat olarak "La ilahe illallah"
    yani başka hicbirşey yokdur yalnizca O vardir yani yalnizca O varsa,
    her yerde, her işde, her amelde, her fiilde, her sözde, O vardir,
    hayrinda şerrinde oldurani yaratani O dur. o zaman

    "vela havle vela kuvvete illa billahil'aliyyil'aziym."

    demek işde her güc O ndadir ve her fiilin müsebbibi ve faili O dur yokdur O ndan gayri güc ve kuvvet,

    O dilemese yaprak kaynaşmazmiş

    o murad edince diler ve

    noimage

    إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ

    فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ

    Sadakallahul Aziym Yasin Suresi 82 - 83

    Euzubillahimineşşeytanirracim
    Bismillahirrahmenirrahim

    İnnemâ emruhû izâ erâde şey’en en yekûle lehu kun fe
    yekûn(yekûnu). Fe subhânellezî bi yedihî melekûtu kulli şey’in ve ileyhi
    turceûn(turceûne).

    Sadakallahul Aziym Yasin Suresi 82 - 83

    Tefsiren Meali:

    Bir şeyi dilediği zaman, O’nun emri o şeye ancak “Ol!” demektir. O da hemen olmaya başlar.

    O ,O diye tesbih eden bütün melektut yani bütün "Hu" "O" diyen
    atomlar ve elektronlar,.. O nun hükmüne boyun egerlerde, O nun olmasini
    murad ettigini, yerine getirmek icin gayret ederler , muhakkak ki
    sizinde dönüşünüz onlaradir, yani birgün elementlerinize atomlariniza
    geri döndürülceksiniz.

    Sadakallahul Aziym Yasin Suresi 82 - 83

    noimage

    قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ

    Sadakallahul Aziym ihlas Suresi 1 - 2 - 3 - 4

    Euzubillahimineşşeytanirracim
    Bismillahirrahmenirrahim

    Kul huvallâhu ehad(ehadun).Allâhus samed(samedu). Lem yelid ve lem yûled. Ve lem yekun lehu kufuven ehad(ehadun).

    Tefsiren Meali:

    Euzubillahimineşşeytanirracim
    Bismillahirrahmenirrahim

    Deki O Allah Birdir Yekdir bizler hepimiz onun parcaciklariyiz hani demişdi ya "O na ruhumdan üfledim"
    yani yani bizler parcacigiz o ise bütün olan, o bütün görünen
    görünmeyen onun tezahürleri, o hepsi ehad, yek ve tek olan Allah dir.
    amma sen onun parcacigi, ruh üfledigi Ahmeti görürsün sanirsin Ahmet yek
    başina bir insan, halbuki o O ndandir, onun parcasidir. O bütün olmadan
    Ahmet bir güc ifede etmez, amma onun parcasi olarak bir güc ve kuvvet
    sahibidir, yek ve ehad tek olan bütün olan O dur. Onun Ahmete Mehmete
    ihtiyaci yokdur, cünkü Ahmetin yemek icin bugday ekicek cifticiye,
    güneşe, suya,degmene firina ihtiyaci varken, onlarin hepsi onun
    parcalari olunca, Allahüssamed: kendinden gayri kimseye muhatac
    degildir. bugdayi ekende O cünkü, bicende O, firinda pişirende O, yine
    yiyende o, hal böyle olunca onun kendinden gayri kime ihtiyaci vardir,
    yani o sameddir, herkes O na muhtacken O kimseye muhtac degildir, O ne
    dogurandir ne dogandir, yani hem Rahman, hem Rahimdir amma, O esas
    olarak ikisinin birleştigi Allahdir. Rahmanda O dur Rahimde O dur. öyle
    olunca Ademi ve Havvayi yaratan O dur, amma havva adem mahluk, yani
    yaratilmiş olanlar , oysaki O ne anadan dogdu, ne babadan meydana geldi,
    O nun babasi anasi olsa, ikinci bir kainat olmasi lazim, onunda anasi
    babasi, onunda dedesi olmasi lazim, oyaski O eşi ve dengi olmayan, tek
    ve bölünmemiş bütün ve ilk olan Ehad olan Allahdir. O ki "Hüvallâhu Ehad" dir.

    daha önceki vazlarimizda yazdigimiz bir ayet yine bu konuya aciklam getirirki

    noimage

    فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَةَ اللَّهِ

    الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ

    ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ

    Sadakallahul Aziym Rum Suresi 30

    OKUNUŞU:

    Euzubillahimineşşeytanirracim
    Bismillahirrahmenirrahim

    Fe ekim vecheke lid dîni hanîfen, fıtratallâhilletî fataran

    nâse aleyhâ, lâ tebdîle li halkıllâh, zâliked dînul kayyimu ve lâkinne

    ekseran nâsi lâ ya’lemûn.

    Sadakallahul Aziym Rum Suresi 30

    MEALi:

    Euzubillahimineşşeytanirracim
    Bismillahirrahmenirrahim

    Allah bu dini, dinin sahibinin Sureti üzre ayaga kaldircakdir,

    Allahin Fitrati, veya Bu vechi ve sureti, insanlarin fitratina,

    yaratiliş ve dogma fitratina koymuş, yan insan suretinde yaratir, islam

    dininin sahibi muhammed suretinde yaratir, Allahin koydugu bu suret ve

    fitrati, sakın ha iptal edip bozmayiniz, Bu din cünkü fitrat ile yani

    yaratiliş hikmeti üzre (mehdi zamaninda ayaga kaldirilip zafer

    bulcakdir) kiyam ve kiyamet ettirilcekdir, fakat insanlarin cogu bunu

    bilemezler.

    Sadakallahul Aziym Rum Suresi 30

    ---oOo---

    Kuranda Nesih ve Mensuh Varmidir ? Yani birbirini iptal eden Ayetler varmidir?

    Mesela çocukken tom jeriyi çok sevip seyrederdik, 20 yaşimiza geldik artik seyretmez olduk diyelim, ve sonra evlendik

    çocgumuz oldu, biz hepsini ezebere biliyoruz o çizgi filmleri,
    amma çocugumuzla oturup bir daha seyretmeye başlariz degilmi yani?

    önce hiçseyretmedik çok cazip geliyordu, ilgi ve alaka ile
    seyrediyorduk, sonra hepsini izledik ögrendik, sonra ise ikinci üçüncü
    defa seyretmek sıkıcı gelmeye başladi , daa sonra ise çocuklarimiz
    torunlarimiz oldu, çocugumuzla torunumuzla tekrar seyretmeye başladik.

    şimdi bizim icin o film sıkıcı olsada, yeni çocukluk yaşina
    ermiş için yenidir, yani ilk defa seyrediyordur. o zaman nasih mensuh bu
    gibi başta

    sana o ayet ilk defa seyreder gibi olcak, sonra ondan geçeceksin
    onu neshden ayet sende hüküm bulcak , sonra torununla tekrar başa
    döneceksin bu kadar basit.

    nasih mensuh vardir amma, bu baabda yani.

    ---oOo---

    RABITA NEDiR? MANEViYATTA ŞEYHE ÇIPLAK OLARAK SARILMAK MI DEMEK ?

    Rabita yani irtibat kurmak ir tibat yani muhabere veya
    haberleşmede kullanilan yöntem ve mesala USB cihazini bilgisayara
    takinca bilgisayar önce USB cihazi ile irtibata gecip icindekileri
    acanmi bakcanmi bilgiasayara kaydxednmi diye sorar yani hablerleşir yine
    telfonun eger bilgisayara blutoot ile ve lan wireles ile baglanica
    irtibnata gecer irtibat yani rabita hberleşme bagi kurmak demekken hangi
    ahmak şeyh ve ya sofisi uydurmuşda Rabita demek maneviyatta şeyha
    ciplak sarilmak olsun idiyiot sapik beyinliler.

    Askeriyede telsizciler grubana, muhabere ve irtibat gurubu
    denmezmi, haala rabita rabita nedir anlamadinizmi yani, ne ile irtibat
    kuruyor? telsizle, işde Rabita demekde

    aynen bir telsiz gibi manevi araclarlada iki insan arasinda
    irtibat kurulabilir, haberleşilebilir, rabita o. Rabita o sapiklarin
    dedikleri icin yapilamaz, Şeyhe sarilmak icin yapilmaz, Şeyhden haber
    alip soru sormak, o günkü halini İstişare etmen icindir.

    bilgi alişverişi icindir. o hükmün islamdaki ve tarikattaki yeri
    nedir, bilmen icin, ve senin bu drum karşisinda nasil hareket etmen
    hakkinda tecrübeli ve bilgili olan şeyhinden tavsiye alman icindir.

    Ben mesala avrupadayim, bugün telsiz telfonlara var interfnet
    var skype var bunlarla haberleşebiliyorum amm dah dün askere gidenlerele
    bile sadece mektup yöntemi ile habeleşilebiliyordu degilmi, o gün o ilk
    defa rabitayi kulllanan islam alimlerinin zmanina bu sitmelr yokdu
    amma, o günBu Rabita yani telepati ile haberleşiyolardi yani manevi
    cihazlari kullanara haberleşmenin yollario onlra äögretilmişdi hak
    tarafdindan bu gün buna ihyitac yok denilebilir şeyhin profesörün ile
    bir baglkantin tanimişligin varsa ac telefon görüş sor yahut ac skypi
    canli görüş yikne binlere telvizyon viodeo ve intenet knalinin yer
    aldigi inetenit kullanarkada hayli bir bilgiye ulaşabilirsin google amca
    azbjucuk sapik şeyhden daha molla bir şeyh gibidir bilgi küpü amm
    zehirli bilgileri vicdaninla ayiklaman lazim. Rabita işde bilgi almak
    icin irtibata gecmek demekdir.

    ---oOo---

    Mikropun tabiatinda öldürmek ve mesla vücutlari harap etmek
    yatarken, temiz cibillyatli hayvanlarin ve müminlerin tabiatinda yapici
    olup yaşatmak yatmali.

    mikroplar bir tür şeytan ve askeriyse, onlar yikacaz diye çaba sarfederken, bizde tamir edip yapacağiz değilmi kardeşim.

    Hizir ahlaki yikilmisş duvari yeniden yapmak: neden amma,
    sahibi ona(duvarin alitindaki hazinesine) sahip cikcak güce erişinceya
    kadar saglam kalsin diye degilmi .

    birileri suriyeyi yakdi yikdi, Türkiyeyide yakacaz yikacaz diye
    ugraşiyorlar, hani hizir askeri mehdi askerleri neredesiniz, sizde
    yapsanizya, bu mikroplarla savaşsaniza, onlara müsmaha bile göstermeyin.
    Tayyip gavuru gibi hem suriyei hem Türkiyeyi bir yandan da siz yikmaya
    calişmayin.

    suriye yikildida ne oldu, olna vatandaşlarina oldu, şimdi
    pislik icinde cadira kacip gelenler cokmu raht yani, insan bindigi dali
    kesermi hic, kendi yaşadigi vatanina hainlik edermi.

    Rabbim uyuyan insanliga idrak versin, ve biz dedik daha önceki
    vaazlarda infitar suresindeki ayette gecen "yildizlar dökülünce" den
    sonraki ayet "denizler kaynayinca" ve sicaklar bizi bekliyor demişdik. o
    kadar sicaklar basdiki 60° lere vardi, yani Allah muhfaza kavruluroruz,
    işde bir kiyamet alameti daha yaşanir oldu demekdir, bu sene 60°
    gelecek senede belki 70° olursa yani birkac sene sonra denizler
    kaynamaya başlar, ve artik siz düşünün sonumuz ne olur. ve tekasür
    suresine geliriz, önce ilmen bilecekler, sonra aynel yakin gözleri ile
    görecekler, sonra da ateşin icine girivercekler, ve hakkal yakin azabi
    tadacaklar. yani güneşin icine girecegimizden söz ediyor bu sure. vaay
    vay iyi günler degil bu ahirazman, zor günlere dogru gidiyoruz herhalde,
    o kadar bolluk bereketin bir ödemesi ve ceremsi var degilmi, insanlar
    bu rahatlik icinde azinca, olanlar olcakdir.

    Rabbim inanan mümin ve salih kullarinin yardimcisi olsun,

    Amiyn.

    Elfatiha maassalavat.

    ---oOo---

    Sübhâneke Allahümme ve bihamdik, eşhedü en lâ ilâhe illâ ent, estağfirullahe ve etûbu ileyk.

    --OoO--

    noimage

    Vaazi mp3 olarak indirmek icin linke sag tikla farkli kaydeti sec

    http://vaazlar.forceturk.de/Enel-hak-tezahuru.mp3


    noimage

    Kar©glan

    Başağaçlı Raşit Tunca

    Schrems, 10 Ağustos 2015 Pazartesi

    Original Kar © glan

    noimage

    Sessiz Zehirin - ve internetin Sesi ve Onun Şifası Olan - Radyo Karoglan

    Ocak - Şubat - Mart - Nisan - Mayıs - Haziran

    Temmuz - Ağustos - Eylül - Ekim - Kasım - Aralık

    1 Senede/12 Ay

    Pazartesi - Salı - Çarşamba - Perşembe - Cuma - Cumartesi - Pazar

    1 Yılda/365 Gün

    7 Günde/24 Saat

    Vaaz - Dini Sohbet - Tasavvuf Sohbetleri - Radyo Karoglanda

    RADYO KAROGLAN

    Sessiz Zehirin - ve internetin Sesi ve Onun Şifası Olan - Radyo Karoglan


    noimage
#13.08.2015 18:32 0 0 0