Adana Yüreğir Yakapınar Selahattin Afşar Lisesi

Son güncelleme: 02.05.2009 03:04
  • Adana Yüreğir Yakapınar Selahattin Afşar Lisesi - Adana - Yüreğir Yakapınar Selahattin Afşar Lisesi

    noimage

    Okulumuzun Taihçesi
    Yakapınar Selahattin AFŞAR Lisesi, 1945 yılında okulumuzun B ve C binalarının olduğu yerdeki iki binada Misis İlkokulu olarak eğitim- öğretime başlamıştır. Misis Beldesinin adı 1964 yılında Yakapınar olarak değiştirilince okulun adı Yakapınar İlkokulu olmuştur. 1972-1973 eğitim- öğretim yılında aynı yer ve binalarda Yakapınar Ortaokulu açılmıştır. 1976 yılında okulumuzun şu anki idare binası öğretime açılmış ve ortaokul bu binaya taşınmıştır. 1978- 1979 yılında aynı binada Yakapınar Lisesi eğitim- öğretime başlamıştır.


    1986 yılında Adana'nın tanınmış iş adamlarından Selahattin AFŞAR, okul binalarının onarımını yaptırmış ve okula Selahattin AFŞAR'ın adı verilmiştir.


    Selahattin AFŞAR Lisesi 1978-1979 yılında lise olarak hizmete başladıktan sonra sırası ile M. GÜRÜNLÜOĞLU, M. Yılmaz GÖKGÖL, Şevket TUNAY, Mehmet NAZLI, Tahsin KOCABOĞA, M. Ali DİRİMTEKİN, Bahri TEKİN ,Muharrem GÜN ve Aydın ÇETİN müdür olarak görev almışlardır. Şu anda okul müdürlüğü görevini Öztürk ADAMHASAN yapmaktadır.


    Selahattin AFŞAR Lisesi, 1972-1973 yılında ortaokul olarak eğitim- öğretime başladığında 2 derslik, 2 şube, 4 kadrolu öğretmeni ile 82 öğrenciye hizmet verirken bugün 7 derslik, 8 şube, kütüphane, laboratuvar, konferans salonu ve spor alanları ile Yakapınar Beldesi çevresindeki köy ve beldelere hizmet vermektedir.

    Misyonumuz

    NEDEN VARIZ ?


    Türk Milli Eğitiminin Temel Amaçları ve ilkeleri doğrultusunda yetişen; çağdaş düşünebilen, sorgulayabilen, Atatürk İlke ve İnkılaplarını bilen, üreten, araştıran, mesleki teknik eğitim alanında ülkenin istediği normlarda disiplinli, sanatsever, sportmen ve insanlığa hizmet eden bireyler yetiştirmektir.

    BİZ İNANIYORUZ Kİ ! Öğrencilerin öğrenmeyi öğrenmesi ilk önceliktir.
    BİZ İNANIYORUZ Kİ ! Desteklenmeyen başarı kalıcı değildir.
    BİZ İNANIYORUZ Kİ ! Okulumuzda hem öğretmenler hem öğrenenler birbirlerinin öğrenmesine ve gelişimine yardımcı olmanın önemine varsın.
    BİZ İNANIYORUZ Kİ ! Okulumuzda her veli, öğrencisine öğrenme için her türlü fırsatın verildiğini bilsin.
    BİZ İNANIYORUZ Kİ ! Okulumuzda herkes her gün daha iyiye ulaşmak için çalışır
    BİZ İNANIYORUZ Kİ ! Farklıyız, yetenekli ,üretken, enerjik ve coşkuluyuz. Çünkü biz bir ekibiz.


    VİZYONUMUZ

    NE OLMAK İSTİYORUZ ?


    Okulumuz; teknolojiyi kullanan, çağdaş eğitim veren, mesleki teknik eğitimde hep önde olan, bölgemizin kalifiye ve ara eleman ihtiyacına cevap verebilecek düzeyde elemanların yetiştiği aynı zamanda yükseköğretim kurumlarına yönlendirilip oradan da kaliteli elemanların yetiştiği bir eğitim kurumu olmayı hedeflemektedir.

    BİZ İSTİYORUZ Kİ ! Okulumuzda öğrenme temel ihtiyaç kabul edilsin.
    BİZ İSTİYORUZ Kİ ! Teknolojik gelişmeleri takip eden öğrenciler ile, tüketen değil üreten bir toplum oluşsun.
    BİZ İSTİYORUZ Kİ ! Okulumuzda çalışan herkes kendinden emin olarak çalışsın doğruları yaptıklarında alacakları cevaptan korkmasın.
    BİZ İSTİYORUZ Kİ ! İnsanı üretici ve tüketici olarak eğiterek mal ve hizmetlerin kalitesinin yükselmesine ortam hazırlansın.
    BİZ İSTİYORUZ Kİ ! Takım çalışmasını seven öğretmenlerine ve arkadaşlarına karşı saygılı olan öğrenciler yetişsin.
    BİZ İSTİYORUZ Kİ ! Öğretmenlerine ve arkadaşlarına karşı saygılı olan öğrenciler ile , tüketen değil üreten bir toplum oluşsun.
    BİZ İSTİYORUZ Kİ ! Öğrenciler ile odaklaşabilen ona rehberlik eden, eleştiren değil yol gösteren öğretmenler olsun.
    BİZ İSTİYORUZ Kİ ! Öğrenciler ile koordineli, bilgi vermekten çok bilgiyi paylaşan,bilgiyi sınıf içersinde değil dış ortamlarda da arayan öğretmenler olsun.
    BİZ İSTİYORUZ Kİ ! Öğrenci ile öğretmen arasında resmi ilişki yerine öğrencisi ile diyalog kurabilen öğretmenler olsun.
    BİZ İSTİYORUZ Kİ ! Okul yöneticileri ve öğretmenlerin kendi nitelikleri ile görevlerinin gerektiği nitelikler arasında bir denge oluşsun.
#02.05.2009 03:04 0 0 0