Bir işletmede çalışanların üst ya da ast oluşlarına göre sınıflandırılmasıdır. Yönetici de bu hiyerarşinin üst kademelerinde yer alır. Üst düzey yöneticiler, işletmenin sadece prensip kararlarını alırlar. Örneğin, bir genel müdür, işletmeyi daha genel işletmecilik prensipleri doğrultusunda yönetir. Daha alt düzey yöneticiler ise teknik ayrıntılara girerler. Örneğin, kısım şefleri. Daha fazla teknik bilgiye sahiptirler ve bilgilerini bu doğrultuda kullanırlar. Çünkü yapılan faaliyetlere daha yakındırlar.
Toplumsal örgütlerde iktidarın ve görevlerin kademelendirihnesini, ast-üst ilişkilerine göre düzenlenmesini ifade eden kavram. Kelimenin aslı Yunanca hierark-ftt'a'dan gelmekte olup Eski Yunan ve Bizans' ta" kutsal hakimiyet" manasında kullanılmıştır. Kilise teşkilatının Papadan aşağıya doğru inen örgütlenmesini ifade etmek için de hiyerarşi kavramı kullanılmıştır. Ayrıca İngilizcede din işleri amirliği, din adamları tarafından yönetilen hükümet usulü, din işleriyle meşgul memurların ifade edilmesinde de hiyerarşi kavramı kullanılmıştır.
Çağdaş anlamda hiyerarşi, belli bir büyüklüğe ulaşmış kamu ve özel kurumların bürokratik şekilde örgütlenmelerinde ve yönetimlerinde uyulan temel ilkelerden biri olup kurumlarda görev ve yetkilerin bir makamlar sistemi oluşturacak şekilde düzenlenmesini gerektirmektedir. Görev ve yetkilerin ast-üst ilişkisi çerçevesinde bir hiyerarşiye göre düzenlenmesi, astların üstlerin emirlerine uymalarını, üstlerin de astlarına iş buyurma, emir verme ve onları kontrol etmelerine imkân vermektedir. Merkezden yönetim sistemine sahip kamu yönetimlerinde basamaklar arasında uyumlu bir işleyişi sağlama amacına yönelik olan hiyerarşi, yüz yüze ilişkilerin son bulduğu bütün grup ve kurumlarda görülür. Hiyerarşik yapı içerisinde asıların üstlerinden emir ve direktif almaları söz konusu ise de, kamu yönetiminde bu emir ve direktiflerin kanun ve tüzüklere uygunluğu ve yazılı olması zorunludur. Bu itibarla konusu suç oluşturan emir, yerine getirilemez.
Kamu ve özel kurumlarda hiyerarşi, aynı zamanda kıdem esasına dayalı olarak görevlilerin terfi yoluyla bir üst makama yükselmelerine, örgütün zirvesine doğru tırmanmalarına imkan vermektedir. Bunun yanında hiyerarşi» işlerin (görevlerin) iş bölümü esasına göre ast-üst ilişkileri dahilinde paylaşılmasını ve üstlerin astlarını denetlemeleriyle işleyen bir kontrol me-kanizmasınm kurulmasını da sağlar. Hiyerarşiye uyulmadan bir kurumu Örgütleme, bir grubu yönetme imkanı yoktur. Bütün toplumsal alanlarda ve örgütlerde hiyerarşik yapı mevcuttur.