KONAMI

KONAMI

Üye
26.11.2006
Uzman Çavuş
5.226
Hakkında


  • مَا زَالَ جِبْرِيلُ يُوصِينِي بِالْجَارِ حَتَّى ظَنَنْتُ أنَّهُ سَيُوَرِّثُهُ

    Cebrâil bana komşu hakkında o kadar çok tavsiyede bulundu ki ben Allah Teâlâ komşuyu komşuya mirasçı kılacak zannettim.

    Buhari : Edeb 28 - Müslim : Birr 140-141
#02.04.2009 18:09 0 0 0
#02.04.2009 18:05 0 0 0
#02.04.2009 18:04 0 0 0
  • S.A Öncelikle bu hadisin bir benzeri taberaniden rivayet diyerek Müslümanlar arasında dolaşmaktadır. Bende bu yüzden bu hadisin silsilisine baktığımda bir yerde tıkandı bende başka yerde teyit edemedim bu hadisin doğruluğunu dbunun üzerine hadis konusunda sizleri uyardım Sabah tevakku konuştuğum El Ehzerdeki hocama sorduğumda bu hadisin sahih olduğunu söyledi bende baktığımda verdiği kaynak Taberani değil ama buharide ve başka kaynaklarda silsilesi mevcuttu.
    Ben taberaniye kendime yakışmayan bir hata yaparak sonuca ulaştım.
    Rabbim bana hidayet etsin ne yazıkki sizede bu konuda Rabbimin izni ile hatama ortak ettim. Tüm konuyy okuyan kardeşlerimden özür dilerim umarım bu hatamızdan konuyu okuyan kardeşlerimiz haklarını helal ederler..

    Sizin sayenizde ben arkadaşları yanıltmamış olurum..
    ALLAH razı olsun...

    Kardeşim hakkınızı helal ediniz özür dilerim ben kaynaklarımı çok iyi araştırırım ve aldığım eğitimde ne yazıkki bu konuya muvakkak olmam lazımki Rabbimin izni ile gaflette bulunup hata yaptık.
    Senden özür dilerim Hakkını helal et kardeşim..
    Rabbim hidayet etsin..
    Allah razı olsun
#02.04.2009 17:48 0 0 0


  • Kadın dört özelliğinden dolayı nikâhlanır: Malı, asaleti, güzelliği ve dindarlığı eli toprak olasıca, durma dindarını bul. Buhari : Nikah 16

    Birde buna yakın ayetlere bakalım

    Kadınlara, oğullara, kantar kantar yığılmış altın ve gümüşe, salma güzel atlara, hayvanlara ve ekinlere duyulan tutkulu şehvet insanlara süslü ve çekici kılındı. Bunlar, dünya hayatının metaıdır. Asıl varılacak güzel yer Allah katında olandır. Ali İmran : 14

    Onun varlık ve kudret alâmetlerinden birisi de size kendinizden eşler yaratmasıdır, ki siz onlarla huzur ve sükûnete kavuşursunuz. Ve aranıza sevgi ve rahmet koymuştur. Rum : 21

    Kardeşim sadece bir hatayı düzeltmek istedim sizi kırmak yada yanlışınızı ortaya sermek maksadım değildir sadece insanları yanıltıp vebal almanızı istemem..
    Selam Dua İle.



#01.04.2009 19:39 0 0 0
  • Bir sorum olacak. Allah kimseyi yanıltmasın, demek ne kadar dogrudur? Yanlis anlasilmasin lütfen, bu mesaji yazan arkadasimiza karsi birsey demek istemiyorum. Iyi niyetli oldugundan süphem yok. Benimde kullandigim bir cümle. Fakat icimde bir huzursuzluk oluyor, uygun olmadigini düsünüyorum. Yani bizi yaniltan Allah degilki.
    Dua yaparken bile hatalar yapabiliyoruz. Rabbim icimizi bizden iyi bilendir süphesiz, lakin O'na dua ederken bilincli olmamiz gerektigini düsünüyorum.
    Nedir dogru olani?

    S.A Öncelikle ablam bence şunun ayırmasını yaparsan cevabını alırsın gibi geliyor bana.

    Hata : İnsanın amelinde kasıt olmadan yaptığı hareket diyerek açıklayabiliriz...
    Günah : Rabbimizin emirlerine ters düşen dinen suç sayılabilen durumlardır.

    Şu ayeti kerime olayı daha güzel açıklayabilir.

    Çocukları yanlışlıkla babalarından başka birinin adıyla çağırmanız hâlinde size bir günâh yoktur. Fakat bunu kasten yaparsanız günaha girersiniz.
    Secde : 5

    Bakarsak hata büyük günah değildir ama kesinliklede çirkin bir durum olduğuda ortadadır. Peygamberimizin hadiside bize yol göstermektedir.

    Şüphesiz Allah, ümmetimden, hatâ, unutma ve yapmaya zorlandıkları şeyin hükmünü kaldırmıştır.
    Buhari : Talak II-İlim 44 - İbni Mace : Talak 16-20

    Umarım faydam olmuştur ablam..
    Selam Dua İle.




#31.03.2009 20:38 0 0 0
  • S.A Güzel bir konu Müslümanları genelde bilgileri yoksa yanıltan çağrı filmidir Ne alaka diyenleri duyuyor gibiyim hemen anlatayım nasibse..
    Tevhid nedir Rabbimizi birlemektir. Yani Rabbimizin Varlığını birliğini onun eşi benzeri olmadığını bilmek ve buna inanmaktır.
    Mekkedeki müşrikler flimde anlatıldığı gibi Allaha inanmıyorlar değillerdi. Onlar Allaha inanıyorlardı sadece putlar yaparak Allahdan dileklerini istiyorlardı yani onunla kendilerinin arasına putları aracı koyuyorlardı. Bu yüzden Tevhid ayetlerinin hepsi Mekkede inmiştir.
    Buna göre bizim yapmamız gereken nedir.

    O nun koyduğu kurallara uymak, O nun hükümlerini yerine getirmek, resullerinin gösterdiği yoldan yürümek demektir. Yalnızca O ndan yardım dilemek, korkmak, O na güvenmek, dayanmak, tevekkül etmek, sığınmak, O ndan başkasını veli edinmemek, sorunların çözümünü O na havale etmek, O ndan başka koruyucu, kollayıcı kabul etmemek de tevhid inancının gerektirdiği tek Allaha ibadetin boyutlarını oluşturur.

    Mekkeliler inanmadıkları için değil Rabbimle aralarına aracı koydukları için müşrik olmuşlardır.

    Ey iman edenler, müşrikler necistir. Onun için bu yıllarından sonra onlar Mescidi Harama yaklaşmasınlar. Eğer fakirlikten korkarsanız, Allah dilerse kendi fazlından sizi zenginleştirir. Çünkü Allah gerçek bilicidir, tam hüküm ve hikmet sahibidir. Kendilerine kitap verilenlerden ne Allaha ne ahiret gününe inanmayan, Allahın ve Rasûlünün haram ettiği şeyleri haram tanımayan, hak dinini din olarak kabul etmeyen kimselerle, ta boyun eğip itaat ederek cizyeyi verinceye kadar savaşın . Tevbe : 28-29

    Buradaki müşrik tarifi alimler tarafından puta tapanlar olarak tarif edilmiştir.
#30.03.2009 21:52 0 0 0
  • S.A Öncelikle bu yazı güzel duygu ile kaleme alınmış olabilir ama konuyu dikkatli okuyunca bazı yanılgıların altının çizilmesi gerektiği bir gerçektir.
    Bakalım konuya biraz..

    İste bu sebeple mü'min, Allah'ın son peygamberi Hz. Muhammed'le kemale erdirdiği dini gönülden ve içten benimseyerek onu hayata geçirme gayreti içinde olur.İbadet, müslüman olduğunu söyleyen kimsenin, bu iddiasında sadık olup olmadığını ortaya koyan en önemli göstergelerden biridir.
    Müslümanın tarifi nedir Kısaca Rabbime teslim olmuş kişi diyebiliriz. Yani Rabbimizin Peygamberimiz aracılığı ile göndermiş olduğu İslam dinini yaşamaya çalışan insanlara Müslüman ismini bizzat Kuranı Kerimde Rabbimiz vermektedir.
    Yani iman islam yada mümin müslüman farklı kelimeler değillerdir. Yani aralarında fark yoktur.

    Müslümanlık bir giyim kuşam ve sekil değişikliğinden veya mücerred bazı sözler söyle mekten ibaret değildir.

    Demiş yazar yazısında ama Kuranı kerimde bakınız nediyor

    Ey Âdem oğulları size çirkin yerlerinizi örtecek giysi, süslenecek elbise indirdik. Takva Allahın azabından korunma elbisesi daha hayırlıdır. İşte bunlar Allahın ayetlerindendir; belki düşünüp öğüt alırlar. Ey Âdem oğulları, şeytan, ana ve babanızı, çirkin yerlerini onlara göstermek için elbiselerini soyarak cennetten çıkardığı gibi, sizi de şaşırtıp bir belâya düşürmesin! Çünkü o ve kabîlesi, sizin onları göremeyeceğiniz yerden sizi görürler. Biz şeytanları inanmayanların dostları yaptık. Araf : 26-27

    Ey Âdem oğulları, her mescide gidişinizde süslü güzel Elbiselerinizi üzerinize alın yeyin için, fakat israf etmeyin çünkü o israf edenleri sevmez. De ki: Allahın kulları için çıkardığı süsü ve güzel rızıkları kim haram etti De ki: O dünya hayatında inananlarındır, kıyamet gününde ise yalnız onlarındır. İşte biz, bilen bir topluluk için ayetleri böyle açıklıyoruz. Araf : 31-32

    Şimdi huşu yazısına bakalım..

    Huşu olmadan yapılacak bir ibadetin içi bostur.

    Huşuya gene anlamda bakarsak Rabbimize sevgi le tevazzu ile boyun eğme bağlanma diyebiliriz.

    Onlar kibir, gurur ve kendini beğenmişlikten uzaktırlar; O kul olduklarının ve ibadet ve taat etmekten başka bir konumda ohnayacaklarının farkındadırlar. Bu nedenle vücutları ile birlikte kalpleri de, Allah'tan korkarak onun önünde secde eder. Onlar Allah'dan korkmayan ve kibir içinde yaşayanlar gibi davranmazlar

    Buna bakarak huşunun genel anlamda Allah korkusunun yanında namazın kastetildiği bir gerçektir. Huşu meselesinde bazı alimler namazın şartlarından demişlerselerde sahih görüşe göre huşu namazın olgunluğundan güzelliğindendir. Yani sahih güzel namazın mutlaka huşu ile kılınması gerekmektedir. Yani Rabbimizin Kuranı kerimde buyurduğu gibi..

    Beni hatırlamak ve anmak için dosdoğru namaz kıl. Taha : 14


    Bu yazı alıntıdır maksadımız yazarın yaptığı genel hataları dile getirmektedir yoksa yazarın yazısı anlatımı şık olduğu bir gerçektir. Aşiyan kardeşimiz beğendiği bir yazıyı paylaşmıştır kendisini eleştirmek yada üzmek haddimize değildir.
    Selam Dua İle.






#30.03.2009 21:23 0 0 0
  • S.A Adaletle ilgili İlahi emir Müslümanlar için kesin ve nettir. Tabiki bu emir dostlukları akrabalık bağlarını çıkarlarını herşeyi bağlamaktadır. Nedir o emir bakalım..

    Allah insanlar arasında hüküm verdiğiniz zaman, adaletle hükmetmenizi emreder. Nisa : 58

    Gördüğümüz gibi ayet açık ve net yani o şöyleydi bu böyledi bu kardeşim bu dostum bu yakınım bu adamım gibi şeyleri kapsamıyor konuya genel bakalım şimdide bakalım başka mazeretler kabul ediyormu İslamiyet. Tabiki bu yazdıklarımız inan müslümanlar için geçerlidir Müslümanlıkları sadece dilinde olanlar için değil..

    Ey iman edenler adaleti ayakta tutarak Allah için şahitlik edenler olun. Kendinizin, ana ve babanızın aleyhinde bile olsa şahitlik ettiğiniz kimseler zengin veya fakir de olsalar adaletten ayrılmayın. Çünkü Allah ikisine de daha yakındır. Adaleti yerine getirebilmek için hevâ ve hevesinize uymayın. Eğer eğri davranır veya yüz çevirirseniz, Allah yaptıklarınızdan haberdardır. Nisa : 135

    Adil devlet başkanı ve idareciler mahşer yerinde Allahın yüce lûtfuna ve himâyesine mazhar olacakların öncüleridir. Buhari : Edep 36


    Hükmünde, yönetimi ve velâyeti altındakiler hakkında adîl davrananlar, Allah katında nurdan minberler üzerinde olacaklardır. Müslim : İmare 18

    Selam Dua İle.



#29.03.2009 22:31 0 0 0
  • İnsanlar, böyle tehlikeli işlerle geçici dünya şöhreti uğruna uğraşılacağına kendinden önceki âlimlerin görüşlerine müracaat etseler; bu mukabil tehlikelere düşmemiş olurlar. Ama maalesef kendi elleriyle cehennemdeki yerlerini hazırlamaktadırlar.
    Öyle kimseler de var ki nefislerinin heva ve hevesleri ve geçici dünya menfaati için imanlarını para ile satarlar. İnsanlığın önüne batıl görüş ve düşüncelerini koyarak, onları Hak yoldan uzaklaştırırlar. Kur'an ifadesiyle" Onlar Allah Tealanın ayetlerini az bir bedel karşılığında sattılar. Sonra da O'nun yolundan çevirdiler. Şüphesiz ki Onların yapar oldukları şey ne kadar kötüdür." (Tevbe: 9)

    İslamiyeti şerefsizlikleri şöhretleri için kullanan zavallılar elbette cezalarını görecekler. Bakalım dünya kendilerine kalıyormu yalanları ile nereye kadar devam edecek..
    Allah razı olsun güzel bir tesbitler olmuş..
#29.03.2009 18:51 0 0 0
  • S.A Bu çok kısa anlatılmış ama güzel bir paylaşım..
    Ama şuna dikkat etmemiz lazımki..
    Rabbimizin kuranı kerimde bu namazı direk ikindi namazı olarak işaret etmemiştir. Bu yüzden tüm kıldığımız namazları bir müslümana yakışır şekilde sizin tabirinizle orta namaz gibi kılmalıyız.
    Allah razı olsun..
    Selam Dua İle
#26.03.2009 19:04 0 0 0
  • Kiyamet Günü insanlarin en kötüsü, birine bir yüzü île, öbürüne baska bir yüzü ile görünen iki yüzlü kimselerdir, dünyada iki yüzlü olanlarin Kiyamet Gün; atesten iki dili olacaktir

    Rabbim bizi bu şerefi olmayanlardan korusun..
    Kardeşim Allah razı olsun güzel bir yazı..
#25.03.2009 07:27 0 0 0
  • Allah'sız bir dünyayı isteyenler kimlerdir?
    Zalimlerdir Namussuzlardır Ahlaksızlardır Soygunculardır Kısaca suçlulardır Çünkü hiçbir suçlu mahkeme edilmeyi istemez Zalimler adaleti, katiller mahkemeyi, soyguncular yargılanmayı sevmezler
    Onların şerefi onuru haysiyeti olmadığı için çalmaya çırpmaya alışmışlardır elbette mahkemeyi sevmezler. Halada insanların içinde suratlarına tükürüldüğü halde utanmadan gezerler ahlaksızlar..

    Emeğine sağlık Allah razı olsun..
    Rabbim hidayet versin bu ahlaksızlara..
#25.03.2009 07:25 0 0 0
#25.03.2009 07:22 0 0 0
  • مَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَلاَ يُؤْذِ جَارَهُ وَمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ
    فَلْيُكْرِمْ ضَيْفَهُ وَمَنْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ فَلْيَقُلْ خَيْرًا أوْ لِيَصْمُتْ

    Allaha ve ahiret gününe imân eden kimse, komşusuna eziyet etmesin. Allaha ve ahiret gününe imân eden misafirine ikramda bulunsun. Allaha ve ahiret gününe imân eden kimse, ya hayır söylesin veya sussun.

    Buhari : Edeb 31-85 - Müslim : İman 74-75
#24.03.2009 23:14 0 0 0
  • اِجْتَنِبُوا السَّبْعَ الْمُوبِقَاتِ قَالُوا يَا رَسُولَ للهِ وَمَا هُنَّ قَالَ: اَلشِّرْكُ بِاللَّهِ
    وَالسِّحْرُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الَّتِي حَرَّمَ اللَّهُ إلاَّ بِالْحَقِّ وَأكْلُ الرِّبَا وَأكْلُ مَالِ اْليَتِيمِ
    وَالتَّوَلِّي يَوْمَ الزَّحْفِ وَقَذْفُ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلاَتِ الْمُؤْمِنَاتِ

    İnsanı helâk eden şu yedi şeyden kaçının. Onlar nelerdir ya Resulullah dediler. Bunun üzerine: Allaha şirk koşmak, sihir, Allahın haram kıldığı cana kıymak, faiz yemek, yetim malı yemek, savaştan kaçmak, suçsuz ve namuslu mümin kadınlara iftirada bulunmak buyurdu.

    Buhari : Vasaya 23-Tıbb 48 - Müslim : İman 144
#23.03.2009 23:17 0 0 0
  • S.A Konuya biraz katkı yapalım nasibse..

    Hayber savaşında bu durum gerçekleşmiştir. Peygamberimiz savaşta çok yararlı bir sahabenin adı kuzmandır cehennemlik olduğunu bildirmiştir. Sahabeden bazı kişilerde kuzmanı takip etmişlerdir. Kuzmanın savaşta aldığı yaraların acılarına dayanamayıp kılıcı üzerine alarak intihar ettiğini görmüşlerdir.
    Buhari : Kader 5 - Rikâk 33 - Meğazî 38 - Cihad 77 - Müslim : İman 179

    Ey iman edenler, mallarınızı aranızda karşılıklı rıza ile gerçekleştirdiğiniz ticaret yolu hariç, batıl yollarla yemeyin. Ve kendinizi öldürmeyin. Şüphesiz Allah size karşı çok merhametlidir. Nisa : 29

    Sizden önceki ümmetlerden yaralı bir adam vardı. Yarasının acısına dayanamayarak, bir bıçak aldı ve elini kesti. Ancak kan bir türlü kesilmediği için adam öldü. Bunun üzerine Cenabı Hak kulum can hakkında benim önüme geçti, ben de ona cenneti haram kıldım, buyurdu. Buhari : Enbiya 50

    Konu için Allah razı olsun emeğinize sağlık..
    Selam Dua İle..

#23.03.2009 18:57 0 0 0
  • كَافِلُ الْيَتِيمِ لَهُ أوْ لِغَيْرِهِ أنَا وَ هُوَ كَهَاتَيْنِ فيِ الْجَنَّةِ وَأشَارَ بِالسَّبَّابَةِ وَالْوُسْطَى

    Peygamberimiz işaret parmağı ve orta parmağıyla işaret ederek: Gerek kendisine ve gerekse başkasına ait herhangi bir yetimi görüp gözetmeyi üzerine alan kimse ile ben, cennette işte böyle yanyanayız buyurmuştur.

    Buhari : Talak 25 - Müslim : Zühd 42
#22.03.2009 23:26 0 0 0
  • لَيْس مِنَّا مَنْ لَمْ يَرْحَمْ صَغِيرَنَا وَيُوَقِّرْ كَبِيرَنَا

    Küçüklerimize merhamet etmeyen, büyüklerimize saygı göstermeyen bizden değildir.

    Tirmizi : Birr 15 - Ebû Dâvûd : Edeb 66
#21.03.2009 23:46 0 0 0