KÜTAHYA

Son güncelleme: 07.09.2008 00:17
  • KÜTAHYA
#09.02.2005 17:45 0 0 0
  • Kütahya

    Kütahya

    Yerleşim tarihi itibariyle 7 bin yıllık bir geçmişe sahip olan Kütahya İli, topraklarında barındırdığı uygarlıklara ait çok zengin bir kültürel mirasın da sahibidir.
    Sanat değeri yüksek kaliteli seramikleriyle ünlü Hititlerin, barışçı bir toplum oldukları, müzisyen ve sanatçıları korudukları bilinen Friglerin, heykeltraşlıklarıyla ünlü Roma ve Bizanslıların, anıtsal mimaride ileri gitmiş, edibi, şairi, mutasavvıfı bol Selçuklu, Germiyanlı ve Osmanlıların birikimini yansıtan Kütahya, tarihinin her devresinde önemli bir ilim ve kültür merkezi olagelmiştir.
    Antik kaynakların, masalcı Ezop''un doğum yeri olarak gösterdiği Kütahya, Germiyanoğulları Devletinin başkenti, Anadolu Beylerbeyliğinin merkezi ve şehzadelerin valilik yaptığı kent olarak Osmanlı tahtının staj yerlerinden biridir.Ünlü gezgin ve edebiyatçı Evliya Çelebi''nin de memleketi olan Kütahya, Osmanlı sarayına gelin verdiği Devlet Hatun''un sürekli himayesini görmüş, Kütahya''dan yetişen çok sayıda bilim adamı ve sanatkar şehzadelere öğretmenlik yapmıştır. Bu durum, saray kültürünün Kütahya''da da yaşanmasını sağlamıştır.
    Kütahya, her alanda yetiştirdiği insanlarla Anadolu kültürüne büyük hizmetlerde bulunmuştur. Kütahyalı, tarih boyunca iyinin, güzelin, doğrunun yanında olmuş, insani değerleri korumuş, çelebilik mevkiine taşımıştır.
    noimage
#09.02.2005 19:09 0 0 0
  • bildiğim kadarıyla kütahya\çavdarhisar\aızona da dünyanın ilk borsası yapılmış
#13.02.2005 11:20 0 0 0
  • çini Ve Seramiği Unutmayalim.

    Ayrica çini Işletmecisi Ile çalişanlari Arasinda Dünyanin Ilk Toplu Iş Sözleşmeside Bu şehirde Imzalanmiştir. Bu Belge Kütahya Müzesinde Sergilenmektedir.
#05.06.2005 16:08 0 0 0
  • ellerinize SaqLık
#30.09.2005 17:14 0 0 0
  • ellerinize saglik Türkiye nin en tememiz ili icin yazilanlara
#08.10.2005 13:07 0 0 0
  • 1 - Kütahya Çini Sanatı

    noimage

    Kütahyanin simgesi ve onu bütün dünyaya tanıtan "Çinicilik" Kütahya 'da önemli bir sanat olmanın yanında bir geçim koludur da.
    Kütahya 'da Friglerle başlayan seramik yapımı Bizans Devri sonuna kadar sürekli gelişme göstermiştir. Kütahya 100 yılı aşkın bir süre Selçuklularla Bizanslılar arasında tampon bölge olarak kalmıştır. Bu devirde çinicilik Bizans ve Selçuklu Sanatının özelliklerini birlikte kullanmıştır. Daha sonra Beylikler Devrine giren Kütahya 'da Osmanlı etkisi görülmeye başlamıştır.
    1314 tarihli Vacidiye Medresesindeki Abdülvacit Efendinin Sandukasında 1428 tarihli Yakup Bey Türbesi 'nde ilk Osmanlı Devri renkli sırlı çini tuğlalar kullanıldığı görülmektedir. 15. yy. Osmanlı seramik ve çini sanatı mavi beyaz grubu çinileri ile dikkati çeker. Bu orijinal mavi beyazlar Hisarbey Camii (1487), Kükürt Köyü Camiin (1697) de görülmüştür. 15. yy mavi beyaz çiniler Kütahya 'nın bazı yapıları yanında İstanbul ve Kudüs mimari eserlerinde de kullanılmıştır. 16.yy da Kütahya Çini ve Seramik sanatı faaliyetlerinin yavaşladığı görülmekle beraber İstanbul ve diğer önemli merkezlerde yapılan mimari eserlerde Kütahya çinilerinin kullanıldığı görülür. 1528 - 1529 tarihli Gebze - Çoban Mustafa Paşa Türbesinde, 1522 tarihli Manisa Valide Sultan Camiinde, Topkapı Sarayının çeşitli ünitelerinde Kütahya mavi beyaz çinileri kullanılmıştır.
    Günümüzde ihraç malları arasına giren desen ve renk zenginliği kazanan Kütahya Çiniciliği olumlu bir yoldadır. 30 kadar irili ufaklı atölyede yapılan çalışmalar sonucu yapılan çiniler Türkiye ve Dünyanın pek çok eserini süslemektedir.

    2- Kütahya 'da Çinicilik Yöntemleri
    Çinicilikte kullanılan hammaddeler, Kütahya ve komşu illerden sağlanmaktadır. Bu hammaddeler, plastik ve plastik olmayanlar diye ikiye ayrılır. Plastik hammaddeler grubuna "Kırklar Toprağı", "Gri Bilecik Kili", "Maya" ve "Çamaşır Kili", Plastik olmayan hammaddeler grubuna "Çakmak Taşı", "Beyaz Bilecik Kili" ve "Tebeşir" girmektedir.
    Bu hammaddelerin belli oranlarda karıştırılmalarıyla "Çark", "Döküm" ve "Pres" diye adlandırılan üç tür harman hazırlanır. Çark harmanında; düz duvar tabağı, vazo, saksı ve şekerlik, döküm harmanında; biblo, bardak, tabak ve küllük, pres harmanında; düz yada desenli duvar plakaları yapılır. Ocaklardan gelen hammaddeler önce öğütülür, çakmak taşı ile bir değirmende kuru olarak karıştırılır. Plastik hammaddeler harman yapılarak, havuzlarda 1-2 gün bekletildikten sonra elek ya da bezden geçirilerek 20-25 gün dinlendirilir. Plastik olmayan hammaddeler de kaynatılarak süzülür ve harmana eklenir. Dinlendirilmiş harman, kapalı suyu alındıktan sonra alçı kalıplara dökülür yada eski fırın plakaları üzerine yayılır. Böylece, harmanın bileşimindeki su oranı ile plastik maddelerin bileşimindeki su oranı eşitlenir. Döküm harmanı, çoğunlukla imalathanelerdeki çark harmanında hazırlanır. Kimi imalathanelerde, çark harmanına belli oranlarda çakmak taşı eklenir. Pres harmanı ise, kuru olarak hazırlanır.

    Harmana "Çark", "Torna", "Döküm" ya da "Pres" ile biçim verilir. Çarkların çoğu ayak ile işletilir. Pres kalıplarının çoğu ahşaptır. Alçı kalıplarında kullanılan alçının niteliği çok düşük ve teknoloji ilkeldir.
    Kurutma, kışın kapalı yerlerdeki raflarda, yazın ise açık havada yapılır. Plakalar püskürtme, diğer ürünler daldırma yoluyla sırlanır.
    Değişik büyüklükte tuğlaların dizilmesi ile silindir biçiminde yapılan fırınlar, ateş hane ve pişirme bölümlerinden oluşur. Pişirme bölümünde raflar kurutulmuştur. Ateş hane bölümünün her iki yanında, sırçanın pişirildiği, pişirme bölümünün "Göz" penceresinden kontrol edilir. Pişirme sıcaklığı 11-14 saatte 800 - 950 dereceye ulaşır. İlki daha düşük ısıda olmak üzere "Çift Pişirme" uygulanır. Çini yapımında kullanılan boyalar yerli ve yabancı kaynaklardan sağlanır.

    noimage

    Yerli boyalar, genellikle oksitlerden yapılan açık yeşil, turkuaz, kırmızı ve siyah, yabancı boyalar ise sarı, koyu yeşil ve laciverttir. Boyama, sulama ve pişirme ilkel yöntemlerle yapıldığından zayıf türdeş olmayan ve birbirine karışan değişik renkler oluşturulur.

    ÇİNİ DESENLERİNİN YAPILMASINDA BAŞLICA YÖNTEMLER

    Sır Altı Tekniği
    Kapların fırınlanmadan önce bezenmesine dayanan teknik. Bu teknikte bezeme, yüksek ısıya dayanıklı boyalarla doğrudan kabın üzerine yapılır. Daha sonra üzerine sır çekilen kap, yüksek ısıda fırınlanır. Fırınlama sırasında sır saydamlaşır ve altındaki bezeme ortaya çıkar. Kobalt mavisi, yüksek ısıya en dayanıklı renk olduğu için sır altı bezemede en çok kullanılan renk olmuştur. Bu teknik daha çok Osmanlılarca kullanılmıştır.

    Sır Üstü Tekniği
    Kapların fırınlandıktan sonra bezenmesine dayalı tekniktir. Genellikle saydam olmayan sırlar kullanılır. Sırın üzerine bezeme yapıldıktan sonra kap, düşük ısıda bir kez daha fırınlanır. Fırınlama sırasında desenler ısıyla yumuşayan sırın altına geçer. Bu teknik daha çok Selçuklularca kullanılmıştır.

    Minai tekniği
    Sır altı ve sır üstü tekniklerinin birlikte kullanılmasıdır ve daha çok İranda yaygındır.


    Çini Müzesi

    Avukat S.Sadık ATAKAN 'ın babası Hacı Bahattin ATAKAN 'dan kalma, Kütahya 'nın ilk Defterdarının oturduğu elli yıllık ev "S.Sadık ATAKAN Özel Çini Müzesi" olarak ziyarete açıldı. Müzede son ikiyüzelli yılın en güzel çini örneklerini görmek mümkün. En iyi çini ustalarının eserlerinden oluşan binlerce eser, uzun yılların sonunda toplanmış. Ayrıca müzede bir çok antika eşyayı da görmek mümkün. Mutfak eşyaları, Kütahya 'ya gelen ilk radyo, ilk daktilo, dikiş makinası ve mutfak gereçlerini izleyenler nostaljik bir ortamın içinde buluyor kendisini. Ücret ödemeden gezilebilen ve geçmiş ile gelecek arasında bir köprü olan bu ilk özel çini müzesi yerli ve yabancı turistlerin ilgi odağı haline gelmiştir.

    Ve Bir Kac Resim

    noimage

    noimage

    Meshur topkapi Fincanlari
    noimage

    Cinili Camii
    noimage

    Cinili Cesme
    noimage
    noimage

    noimagenoimage

    noimage

    noimage noimagenoimage

    Cinili Vazo
    noimage
#14.11.2005 03:09 0 0 0
  • elinize sağlık arkadaşlar
#14.11.2005 12:04 0 0 0
  • çok saolun arkadaşlar ellerine sağlık ben kütahyalıyım ve kütahyada ikamet ediyorum,eğer kütahyalı varssa tanışalım...
#18.11.2005 20:35 0 0 0
  • Mrb arkadaşlar bende kütahyalıyım.Kütahya ile ilgili verilen tüm bilgiler ve yapılan tüm yorum için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.saygılar...
#03.12.2005 23:26 0 0 0
  • cinileriyle porselenleriyle güzel bir ilimiz gitmenizi tavsiye ederim
#15.01.2006 12:35 0 0 0
  • elıne sağlık
#28.02.2006 10:42 0 0 0
  • paylaşım için sağolun arkadaşlar
#05.03.2006 12:40 0 0 0
  • işte bu şehirde benim canım kanım herşeyim bir arkadaşım var adını sizinle paylaşmaktan gurur duyuyorum o kırık sazın sağlam melodisi, Dere kenarında ki yalnız çiçek, O batan güneşin son ışığı yüreği yaralı, gözleri yaşlı, gönlü yorgun hayata kırgın biri.. onu çok özledim....

    Hüseyin SARNIÇ
#16.03.2006 22:55 0 0 0
  • kütahyalı hemşehrilerime çanakkaleden selamlar.bir başkadır toprağına suyuna kurban olduğum memleketim.
#18.06.2006 15:47 0 0 0
  • kutahya porselen de bir numara oldugunu biliyorum saygilar
#27.06.2006 16:57 0 0 0
  • bende kutahyalıyım kutahyanın havası bır baskadır bır gunde 4 mevsım yasama olasılıgı varıdır bır bakmısın gunes cıkmıs bır bakmısın yagmur yagıyor boyle dengesız olunca ınsalarıda dengesız oluyorrr :(
#28.06.2006 14:42 0 0 0
  • Bi Kütayali olarakdan birasda ben düsündüklemi anlatem...

    14 yilimi yedi bu memleket. Öslüyom gidiyom 3-4 gün sonra ne isim var lem burda diyom geri dönüyom yine öslüyom...
    Yobazdir insani dogrudur (bende dahil) ama sicak kanlidir insan severdir...
    Kücükken bahcelere girerdik dedeler bizi kovalarlardi sankim kendi bahcalari... :D

    Bi caddesi vadir Cumhuriyet (Mecburiyet) caddesi sehirin tek caddesidir...
    Bide sehirin ta orta göbende bidene 2,5 mlik vazo vardir...
    Döner gazinosu güzeldir aksamleyin gidin sehir ayaklanisin altindadir gazinonun icinde semaverini icerkene sehrin dört bi yanini 1-2 saat icinde isleyin...

    Türkiyenin en pis havasina sahipdir zirt birt ordan burdan maden cikariyolar ya ondan her yer toz dumandir...
    Ama yesili bol bi memlekeddir ne bilem ilicasi bi doga harikasi zate...

    Dünyada bu kadar yer gesdim her sokagin basinda bi memleketim Kütahyada cesme gördüm baska hicbiyerde bosa akan su yok... Incik suyu yaz kis buz gibidir icdikce icesi gelir insanin...

    Iste bu benim memleketim plaka isareti 43, dört tarafi ressamlariyla dolu memleketim, her tarafini seramikle kaplamis memleketim, benim memleketim...
#20.08.2006 15:18 0 0 0
  • vatnın her karış toprağı kutsaldır.Elinize sağlık
#12.05.2007 23:19 0 0 0