eBRuLy

eBRuLy

Üye
16.01.2005
Uzman Onbaşı
4.273
Hakkında

#24.04.2005 13:18 0 0 0
#22.04.2005 10:46 0 0 0
  • Cildinizin erken yaşlanmasını istemiyorsanız kış güneşini hafife almayın. Dışarı çıkmadan yarım saat önce koruyucu ve nemlendirici sürmeyi ihmal etmeyin...

    kışın sadece soğuk havanın değil, havadaki zehirli gazların ve özellikle yüksek bölgelerde güneş ışığından kaynaklanan ultraviyole ışınlarının da cilt hastalıklarına neden olabiliyor. Soğuk hava ve kış şartlarından en çok derinin açık kısımları, saç derisi, dudaklar, eller ve yüz etkileniyor. Ayrıca nemsiz ve kuru ortamlarda çalışan ve yaşayanlarda da deri kuruluğu ve deri dökülmeleri olabiliyor.


    Bazı öneriler
    - Cildi nemli tutun. Kaliteli nemlendiriciler kullanın. En iyi ve sağlıklı nemlendiricinin saf vazelin olduğu belirtiliyor.
    - Nemlendiriciyi dışarı çıkmadan en az 30 dakika önce kullanmalısınız.

    - Ortamı nemlendirin. Cilt kuruluğu ve cilt dökülmesinin en büyük nedenlerinden birisi ortamdaki kuru havadır. Bunun için özellikle kaloriferli ev ve iş yerlerinde peteklerin üzerine su konulması gerekli.

    - Bol su için. Deriyi nemlendiren en önemli etkenin su olduğunu belirten uzmanlar, kış aylarından günde ortalama 1.5-2 litre su içilmesi gerektiğini belirtiyor.

    - Deriyi besleyen A ve E vitamini içeren yeşil sebzeleri bol miktarda tüketin.

    - Çok fazla keselenmeyin. Haftada bir ya da iki defa vücudunuzu ve yüzünüzü keseleyebilirsiniz fakat bunu çok sık yaparsanız cildinizi tahriş edersiniz.

    En büyük düşman sigara
    Sigara damarlarda büzülmeye yol açarak kan dolaşımını zayıflatıyor. Böylece cildin oksijeni azalıyor ve cildin esnekliğini sağlayan kolajen maddesinin oluşumu yavaşlıyor. Ayrıca cilt hücrelerinin yıpranmasına neden olan toksinlere karşı vücudun doğal savunma mekanizmasına zarar veriyor. Cildin bir başka düşmanı ise uykusuzluk. Parlak, gergin bir cilt için uyku saatlerinizin düzenli olmasına dikkat edin. Banyo yaparken çok sıcak su kullanmak da doğru değildir. Bu da cildinizin zarar görmesine neden olabilir.

#21.04.2005 12:47 1 0 0
#21.04.2005 12:26 0 0 0
#13.04.2005 14:14 0 0 0
#12.04.2005 12:39 0 0 0
  • Konu: KREP
    hmmmm bayilirim bide üstüne recel...
#12.04.2005 12:35 0 0 0
  • Cok anlamli ve güzel... Ellerine saglik change
#11.04.2005 00:48 0 0 0
  • Konu: RÜZGAR
    RÜZGAR

    Bir rüzgar geldi gecti,
    Ürpertti icimi,
    Savurdu ruhumu dört bir yana.
    Ve ben minik bir cocuktum sanki,
    Kodtum, kostum;
    Beni yakalayamasın diye...
    Hep bir adım gerimdeydi
    Ölüm.
    Arkama bakmadan devam ettim yoluma,
    Gülümsedim icimden.

    Bir rüzgar geldi gecti,
    Savurdu ruhumu dört bir yana.
    Tekrar toplayamadım tüm parcaları,
    Tamamlayamadım eski Beni.
    Rüzgar beni baska diyarlara,
    Baska denizlere, baska karalara götürdü
    Ve bıraktı beni orada yapayalnız.
    Kendime sarıldım hep
    Ve okunmasın hikayem diye,
    Cok silik yazdım herseyi gözlerime.
#11.04.2005 00:19 0 0 0
  • Konu: Penguen
    Temel ile Cemal bir gün Danimarka'da dolaşırken bir penguenle karşılaşmışlar. Penguene bakmışlar, incelemişler ama bir türlü ne olduğunu anlayamamışlar. En sonunda oradan geçen bir yerliye:"Piz habunu buraya pulduk. Ne pu?" demişler. Yerlide onlara hayvanın penguen olduğunu ve onu hayvanat bahçesine götürmeleri gerektiğini söylemiş. İki saat sonra yeniden karşılaşmışlar. Yerli, pengueni bizimkilerin yanında görünce demiş ki: "Bensize bunu hayvanat bahçesine götürün demedim mi? Niye hala dolaşıyorsunuz?" Onlarda demişler ki:"Oraya götürduk şimdi de sinemaya götürüyruk." :))
#11.04.2005 00:14 0 0 0
#11.04.2005 00:08 0 0 0
#11.04.2005 00:05 0 0 0
#11.04.2005 00:02 0 0 0
  • Konu: Ebru Sanati
    heh iste bu cok güzel bir sanat!!!!

    ellerine saglik arkadasim
#06.04.2005 23:18 0 0 0
#06.04.2005 23:07 0 0 0
#31.03.2005 22:41 0 0 0
  • Konu: Evlilik
    isabet uzun sürmüs
#25.03.2005 19:09 0 0 0
#25.03.2005 14:59 0 0 0
#25.03.2005 14:58 0 0 0