1 paket margarin, oda sıcaklığında (ben tereyağı kullandım)
1 kahve fincanı sıvıyağ
3 kaşık pudra şekeri
4 kaşık buğday nişastası
Alabildiği kadar un (4,5 - 5 bardak)
1 çay bardağı pudra şekeri (Üzeri için)
Hazırlanması:
Margarin, sıvıyağ ve pudra şekerini krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Nişasta ve unu ekleyerek hamuru yoğurun.
Daha sonra hamurdan uygun büyüklükte parçalar koparıp rulo şekline getirin ve bıçakla verev şeklinde kesin ve üzerine bıçakla 2 çizik atın (ben yuvarladım)
Önceden ısıtılmış 160C fırında beyaz kalacak şekilde pişirin. Fırından çıkınca pudra şekerine bulayın.
En kolay ve lezzetli Un Kurabiyesi Tarifleri
Un Kurabiyesi
1 paket margarin
7 çay bardağı un
1 çay bardağı pudra şekeri
Bütün malzeme karıştırılır, yoğrulur. Hamurdan ceviz kadap parçalar alınarak, avuç arasında top yapılır, tepsiye dizilir, 150derece önceden ısıtılmış fırında açık renkte pişirilir. Fırından çıkınca üzerine pudra şekeri serpilir.
Un Kurabiyesi
1 Su bardağı tereyağı
1 su bardağı pudra şekeri
3 su bardağı un
Bir kap içinde yağ ve şeker iyice çırpılır, köpürtülür. Buna un yedirilerek yoğrulur, yapılan hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alınır ve pişirilecek tepsiye dizilir. Üzeri parmakla bastırılıp hamurlara şekil verilir. Orta ateşli fırında pişirilir. Fırından çıkınca üzerine hafif pudra şekeri serpilir.
Un Kurabiyesi
4 su bardağı un
250 gr. katıyağ
3/4 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
Üzeri İçin;
-----------
yarım su bardağı pudra şekeri
Yumuşatılmış yağ ve bütün malzemeyi iyice yoğurarak hamur haline getirin, yumurta iriliğinde parçalara ayırıp, 1 santim kalınlığında yassılaştırın. Hafif yağlanmış fırın tepsisine 1 santim aralıklarla dizin, orta ısılı fırında yarım saat pişirin, fırından alınca, sıcakken üzerine pudra şekeri döküp, soğuyunca ikram edin. İsterseniz hamuruna çekilmiş ceviz, fındık, ya da badem de ilave edebilirsiniz.
UN KURABİYESİ
MALZEMELER:
-1 su bardağı erinmiş yemeklik margarin
-1 su bardağı pudra şeker
-2,5- 3 su bardağı un
-Yarım paket vanilya
-1 çay kaşığı kabartma tozu
YAPILIŞI:
1- Porselen veya cam bir kasede yağ ile pudra şeker iyice karıştırılıp krem haline getirilir.
2- Elenmiş un, vanilya, kabartma tozu konup, sertçe bir hamur yapılır.
3- Ceviz büyüklüğünde parçalara ayrılıp yuvarlanır. Tepsiye dizilip orta hararetli fırında beyaz olarak pişirilir.
4- Sıcakken üzerine vanilyalı pudra şeker elenir.
5- Kurabiyeler ertesi güne kadar bekletilirse daha iyi olur.
Not: Kurabiyeleri pişirmeden, üzerine kabuğu çıkarılmış yarım badem yapıştırabilirsiniz.
UN KURABIYESI
MALZEMELER
250 gr un
200 gr nişasta
250 gr pudra şekeri
1/2 paket kabartmatozu
1 paket yağ
HAZIRLANIŞI
Malzemeleri yoğurup yumuşak bir hamur elde edin. Sonra uzun 1 parmak kalınlığında şeritler halinde yuvarlayın, daha sonra 5 cm çapında kesin. Kestikten sonra üzerine bir çatalın sırtıyla şekil verdikten sonra 200 dereceli fırında 10-12 derece pişirin.
NOT: Kızarmamasına dikkat edin ,beyaz kalması gereklidir.
UN KURABIYESI
MALZEMELER
8 kişilik
1 paket margarin
2 kahve fincanı pudra şekeri
12 kahve fincanı un
HAZIRLANIŞI
Unu, margarini ve pudra şekerini bir kabın içinde margarin eriyinceye kadar yoğurun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın şekil verin ve yağlanmış tepsiye dizin. Yaklaşık 20 dakika kadar pişirin. Kurabiyeler soğuyunca üzerine pudra şekeri serpin.
UN KURABIYESI
MALZEMELER
250 gr margarin
pudra şekeri
un
HAZIRLANIŞI
Margarinin içine iki çorba kaşığı pudra şekeri katıp, birlikte iyice yoğurun. Azar azar un ilave edip, katıca bir hamur kıvamına getirin ve ceviz iriliğinde parçalara ayırın. Fırında, orta hararette fazla kızartmadan 15-20 dakika pişirin. Fırından çıkarıp, sıcakken, pudra şekerine batırıp, servis yapın.
Un Kurabiyesi
MALZEMELER
3 Su bardağı un
1 adet oda sıcaklığında beklemiş margarin
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 adet Vanilya
YAPILIŞ TARİFİ
Bir kabın içine; 3 su bardağı un, margarin, pudra şekeri ve vanilya konularak yoğurulur daha sonra hamurdan elde edeceğiniz bir su bardağı ağzı kadar büyüklükte kurabiyeler yapın ve 175 dercelik ısıdaki fırına koyun, beyaz bir şekilde pişmesi gerekiyor pembeleşmeden fırından alın ve çıkınca biraz beklettikten sonra üzerine bolca pudra şekeri serpiştirin.
Un Kurabiyesi
1 çay bardağı şeker
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvıyağ
4 su bardağı un
1 yumurta
1 çay kaşığı karbonat
kızartmak için sıvıyağ
pudra şekeri
Hamur kabına un konarak ortası açılır, içine şeker, yoğurt, sıvı yağ ve yumurta konup şeker eritilerek hamur yoğrulur. 1 cm. kalınlığında hamurlar açılıp, çay bardağı ile kesilir. Kesilen hamurların ortası da ilaç kapağı ile kesilip sıcak yağda kızartılır. Kızarttıktan sonra kapakla kesilen parçalar yuvarlakların üzerine konur. Üzerine de pudra şekeri ekilip servis yapılır.
Not: kurabiyeler aynı günde tüketilmelidir yoksa yumuşar.
UN KURABİYESİ
Malzemeler
1 Paket margarin
1 Çay bardağı pudra şekeri
7 Çay bardağı un
Yapılışı
Un, pudra şekeri ve margarin karıştırılarak yoğrulur. Hamurdan bir parmak kadar kesip tepsiye yerleştirin. Sonra 150 derecede üzeri pembeleşinceye kadar pişirilir. Üzerine tekrar pudra şekeri serperek servise sunun. İstenildiği taktirde üzerine ceviz, fındık, tarçın gibi malzemeler ile süsleme yapılabilir.
Un Kurabiyesi
Malzemeler:
1 su bardağı yoğurt,
1 su bardağı erimiş margarin,
1 su bardağından 1 parmak eksik sıvıyağ,
1 paket kabartma tozu,
az tuz,
pudraşekeri,
1 çay bardağı dövülmüş ceviz,
1 çay bardağı çekirdeksiz kuru üzüm
1 çay bardağı tozşeker.
Hazırlanışı:
Yoğurt, eritilmiş margarin, sıvıyağ, az tuz, kabartma tozu ve aldığı kadar unla katı olarak yoğrulur. Yoğrulan hamurdan bir parça koparılarak daha önce karıştırılmış şeker, üzüm, ceviz, tarçın ortasına konup kadınbudu köfte şekli verilerek az yağlı tepsiye sıralanır. 180 derecede ısıtılmış fırında fazla pembeleşmeden kızartılır. Çıkınca üzerlerine pudraşekeri serpilerek servise sunulur.
Un Kurabiyesi
Kullanılacak malzeme:
6,5 kahve fincanı un,
180 gr tereyağı,
3,5 kahve fincanı pudraşeker.
Yapılışı:
Tereyağı porselen ve yayvan bir kâseye konur. Buna 1,5 kahve fincanı şeker katılır. Tahta kaşıkla ezilerek yağla şeker birbirine yedirilir, yağ iyice yumuşatılır. Sonra buna elenerek un katılır ve yoğurularak karışım hamur haline getirilir. Bazı unlar yağı pek yemezler. Bu durumda hamur fazla cıvık olacağından, biraz daha un katmak gerekebilir. Hamur, kıvamını bulunca yani ele yapışmadan ve dağılmadan yuvarlanabilecek duruma gelince iki elle bastırılarak ve yuvarlanarak kalın bir oklava veya merdane biçimine sokulur. Sonra uzatılan bu hamurdan istenilen büyüklükte parçalar kesilir. Bu parçalar avuçların arasında yuvarlanır ve hafifçe bastırılarak çok az yassılaştmldıktan sonra yağa bulanmış fırın tepsisine iki parmak aralıkla sıralanır. Hamurların sıralanması tamamlanınca tepsi orta ısılı bir fırına sürülür. Kurabiyeler pişirilirken fırının ısısı yan yarıya düşürülür, hamurların üzeri sarartılmadan az hararetli fırında yarım saat pişirilir. Kurabiyelerin piştiği, üzerinin hafifçe katılaşmasından anlaşılır. Tepsi fırından alınır, kurabiyelerin üzerine 2 kahve fincanı pudraşeker serpilir ve soğumaya bırakılır. Kurabiyeler soğuyunca tabağa alınır ve servis yapılır.
Un Kurabiyesi
MALZEMELER
9 kahve fincanı un
2 kahve fincanı pudra şekeri
125 gr margarin
1 çay bardağından bir parmak fazla ayçiçekyağı
1 su bardağı ince kıyılmış fındık
HAZIRLANIŞI
Bütün malzemeleri karıştırıp, ceviz büyüklüğünde parçalar koparın. Tepsiye dizin (tepsiyi yağlamaya gerek yoktur) ve 175°C'ye ayarlanmış fırında bir sûre pişirin, üzerlerinin pembeleşmesini beklemeden fırından çıkarın. Üzerine Pudra Şekeri serperek servis yapın.
Un kurabiyesi
Malzemeler:
*250gr margarin
*1 çay bardagi pudra sekeri
*aldigi kadar un
Yapilisi:
Bir kaba margarini ve pudra sekeri koyup iyice karistirip aldigi kadar un ilave edip hepsini yoguralim ve kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde edelim ceviz büyüklügündeparçalar koparip yuvarliyoruz ve yaglanmis tepsiye dizip firinda 15 dakika pisiriyoruz ve firindan çikartip üzerlerine pudra sekeri ekiyoruz.AFIYET OLSUN.
Un Kurabiyesi
1 paket tereyağı
1 su bardağı pudra şekeri
3-3,5 su bardağı un
1 tutam tuz
Derin bir kabın içinde yumuşak tereyağı ve pudra şekeri mikserle iyice köpürtülür, karışıma tuz ve azar azar un eklenerek yoğrulur, hamurdan ceviz kadar parçalar alınır, top gibi yuvarlanır, ortasına bastırılır, yağlanmış fırın tepsisine dizilir 180 derece önceden ısıtılmış fırında açık pembe renkte pişirilir.
UN KURABİYESİ
Malzeme :
1 adet yumurta,
1 küçük paket sana yağı,
2 kahve fincanı şeker,
6 kahve fincanı un,
1 paket vanilya,
1 paket kabartma tozu,
1 fiske tuz,
badem veya ceviz içi.
Yapılışı:
1- Unu hamur tahtasına eleyiniz.
2- Unun ortasını açıp içerisine 1 yumurtayı, yumuşak haldeki sanayağını, pudra şekerini, vanilyayı, kabartma tozunu, tuzu koyup bir hamur yapınız.
3- Hamuru 5-10 dakika dinlendiriniz.
4- Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçlar koparıp elle biraz düzeltip fırın tepsisine koyunuz.
5- Hamurların üzerlerine birer badem veya ceviz yapıştırıp kızdırılmış fırına tepsiye koyup orta hararetli fırında altını üstünü pembe renkte pişiriniz.
6- Fırından çıkınca üzerine pudra şekeri serpip servis yapınız.
UN KURABİYESİ
Malzeme :
250 gr. vita yağı,
250 gr. pudra şekeri,
500 gr. un,
20-25 adet badem içi.
Yapılışı:
1- Yağı ve pudra şekerini porselen bir kaseye veya bir tepsiye koyup elle karıştıra, karıştıra beyazlatınız.
2- Sonra unu ilave edip tekrar karıştırınız.
3- Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp düzeltip tepsiye koyunuz.
4- Hamurların üzerine bir badem yapıştırınız.
5- Hafif hararetli fırında hafif beyaz renkte kuruyuncaya kadar pişiriniz.
6- Soğuyunca üzerlerine pudra şekeri serpip servis yapınız.
Un Kurabiyesi
Malzemeler
1 su bardağı tereyağı
3-3,5 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı pudra şekeri
1/2 paket vanilya
Cam bir kasede yağ ile pudra şekeri krem haline gelinceye kadar çırpılır. Elenmiş un, vanilya, kabartma tozu konulup sert bir hamur yapılır. Ceviz büyüklüğünde parçalara ayrılıp şekil verilir. Tepsiye dizilip orta hararetli fırında beyaz olarak pişirilir. Sıcakken üzerine vanilyah pudra şekeri elenir. Kurabiyeler ertesi güne bekletilirse daha iyi olur.
kolay un kurabiyesi
nişastalı un kurabiyesi
oktay usta un kurabiyesi
pastane un kurabiyesi
resimli un kurabiyesi
un kurabiyeleri
un kurabiyesi
un kurabiyesi oktay
un kurabiyesi tarifi
un kurabiyesi tarifleri
Kripto para piyasaları haftasonuna sert düşüşle girdi. Bitcoin fiyatı 42 bin seviyesini gördü.
Kripto para piyasaları için hafta sonu sert düşüşlerle başladı.
Gün içinde yüzde 20'den fazla düşüş gören Bitcoin 42 bin dolar seviyesine kadar geriledi. Piyasadaki volatilite de dikkat çekti. Buna göre Bitcoin fiyatı 53 000 ile 42 bin dolar arasında dalgalandı.
Kripto para birimleri hafta sonuna sert kayıplarla başladı. İşlem hacmi en yüksek kripto para birimleri olan Bitcoin ve Ethereum yüzde 20'ye yakın değer kaybetti. Sert değer kayıpları sürerken, kripto para birimleri toparlanma çabasında...
Kripto para yatırımcısı hafta sonuna hareketli başladı. Hafta boyunca 51 bin ile 50 000 dolar arasında hareket eden Bitcoin fiyatları, hafta sonuna sert düşüşle girdi. Cuma günü kapanış saatlerinde 53 000 dolar seviyesinin üstünde hareket eden Bitcoin fiyatları, sonrasında sert düşüşle 42 bin dolar seviyelerine kadar çekildi.
Gözden Kaçmasın
Kripto para borsası kurmak ne kadar kolay Mağduriyet büyük, uzmanlar uyarıyor...Kripto para borsası kurmak ne kadar kolay? Mağduriyet büyük, uzmanlar uyarıyor...Haberi görüntüle
Gün içindeki düşüşünü yüzde 20 düzeyine çeken Bitcoin fiyatları, sonrasında toparlanmaya çalışırken saat 10.44 itibarıyla yüzde 16’nın üstünde değer kaybıyla 47 bin 165 dolar düzeyinde hareket ediyor. Bitcoin’in (BTC), 7 günlük kaybı yüzde 13 seviyelerinde olurken, piyasa hacmi ise 997 milyar düzeyinde bulunuyor.
Piyasa hakimiyeti bakımından ikinci sıradaki Ether de yüzde 20'ye yakın düşüş kaydetti. Ether 3 000 500 doların altını test etti.
Piyasalarda risk algısının değişmesiyle beraber Bitcoin ve diğer kripto para birimleri adeta çakıldı.
Kripto para birimlerindeki bu dalgalanma, yukarı doğru hareketlenen enflasyona karşı merkez bankalarının para politikasını sıkılaştırmaya başladığı bir ortamda yaşanıyor. Sıkılaşmayla beraber gelen likidite azalmasının nerdeyse bütün finansal varlıkları etkilemesi bekleniyor.
Corona virüsünde Omicron adlı yeni bir varyantın çıkması da piyasaları tedirgin eden diğer bir faktör. 50’nin üzerinde mutasyona uğradığı belirtilen bu varyanta karşı mevcut aşıların etkili olup olmayacağı henüz net değil. Bu durumunsa yeni bir tedbir dalgasına neden olması ihtimali piyasalarda yakından izleniyor.
Google'ın kuruluş süreci 1996 Ocak ayında Kaliforniya'daki Stanford Üniversitesi'nde doktora öğrencileri olan Larry Page ve Sergey Brin'in araştırma projesiyle başladı.
Geleneksel arama motorlarıyla yapılan aramalarda, sonuçlar; aranan terimlerin sayfada kaç kez görüldüğü mantığıyla sıralanıyordu ancak Google siteler arası ilişkilerin analizi konusunda çok daha elverişli iki sistem kuramı ortaya koydu. Bu yeni teknolojiye PageRank adı veriliyordu, bu sisteme göre sayfa dizinlerinin orijinal site ile olan bağlantı dönüşümleri belirlenerek; siteler, gösterilen ilgiye göre sıralanıyordu.
Küçük bir arama motoru olan ve Robin Li tarafından IDD Bilişim Hizmetleri adına geliştirilen "RankDex", zaten 1996'dan beri site puanlaması ve sayfa sıralaması için benzer bir strateji kullanmaktaydı. RankDex, patentliydi ve Li'nin Çin'de kurulmuş olduğu Baidu adını taşıyan arama motoru bu sistemle çalışıyordu.
Page ve Brin yeni oluşturdukları arama motoruna ilk olarak "BackRub" ismini koymuştu, çünkü siteler için geri bağlantıların kontrol edilmesinin önemini tahmin edebiliyorlardı. Ancak daha sonra, "googol" sözcüğü üzerinde orijinal bir imla değişikliği yapılarak, bu arama motoru Google olarak adlandırıldı, Google arama motoruyla insanlara büyük bir bilgi kaynağının sunulduğunu belirtmek için bu isim konulmuştu, çünkü googol on üzeri yüz rakamını ifade ediyordu. Başlangıçta Google; Stanford Üniversitesi'nin alt-alan adı olarak google.stanford.edu alan adını kullandı.
Bugün kullandığı alan adını 15 Eylül 1997'de etkinleştirdi ve 4 Eylül 1998'de Google şirketi resmen kuruldu. Şirket merkezi arkadaşları Susan Wojcicki'nin Menlo Park, Kaliforniya'da bulunan garajı olarak belirlendi. Stanford Üniversitesi'nde doktora yapan bir öğrenci olan Craig Silverstein, ilk çalışan olarak işe alındı.
Bir yıl önceki rakam olan 931 milyon tekil ziyaretçi sayısındaki yüzde 8,4'lük bir artışla, 2001 Mayıs ayında; Google'nin tekil ziyaretçi sayısı ilk kez 1 milyarı buldu.
Google Sıra Bulucu Nedir?
Google pozisyon sorgulama
Sıra Bulucu web sitenizin google arama motorlarındaki konumunu tespit etmenizi sağlayan bir araçtır. Sıra Bulucu üyelik gerektirmez ve sınırsız sorgu yapmanıza izin verir.
Sıra bulucu aracı, bir anahtar kelimenin arama sonuçlarındaki konumunu inceleyebilmek için Google'ı 10 sayfaya kadar araştırabiliyor.
Sıra Bulucu Aracı ile Ne Yapabilirim?
Sıra bulucu aracı ile birçok işlem yapmanız mümkündür;
Arama motoru üzerinde web sitenizin sıralama durumunu görebilirsiniz.
Hedef kelimelerinize göre arama motoru üzerinde arama yapabilirsiniz.
Sınırsız arama, pozisyon sorgulaması yapabilirsiniz.
Lokasyon bazlı sorgulama işlemi yapabilirsiniz.
Sıra bulucu araçları sayesinde anahtar kelimelerinizin durumu gözlemlemek oldukça kolay bir işlemdir. Sıra bulucu araçları çerez “cookie” tutmaması nedeniyle kelimenizin gerçek pozisyonunu görmenize yardımcı olur.
Aşağıdaki adımları izleyerek Sıra Bulucu aracını ücretsiz kullanabilir ve farklı anahtar kelimeler için web sitenizin arama sonuçlarındaki yerini tespit edebilirsiniz.
İlk olarak web sitenizin ana sayfasının URL'sini girin.
Anahtar kelimelerinizi ‘anahtar kelime’ kutusuna girin. Örneğin web sitenizde konusu "Sıra Bulucu" olan bir içerik var ve bu içeriğin arama sonuçlarındaki konumunu kontrol etmek istiyorsunuz. Bunun için kutuya yazmanız gereken anahtar kelimeler Sıra bulucu, Ücretsiz Sıra Bulucu, Google Sıra Bulucu gibi anahtar kelimeler olmalıdır. Anahtar kelimeleri yazarken her bir kelimeyi ayrı bir satıra yazıyor olduğunuzdan emin olun.
Web sitenizin Google üzerinde kaçıncı sıraya kadar kontrol edilmesini istediğinizi seçin. Bu ücretsiz Sıra Bulucu Aracı, Google üzerinde 100. sıraya kadar olan konumları kontrol edebiliyor!
Ve son olarak da Anahtar Kelimenin Konumunu Bul seçeneğine tıklayın ve bekleyin. Eğer içeriğiniz arama sonuçlarında üst sıralarda yer alan bir konuma sahipse, araç bunu birkaç saniye içinde tespit edecektir. Fakat içeriğinizin anahtar kelimeleri 50, 60, ya da 100 gibi daha ileri konumlarda ise, araç tam konumları tespit edebilmek için biraz süreye ihtiyaç duyacaktır.
Sıra Bulucu Aracı'nın yardımıyla, hangi anahtar kelimelerin iyi sıralamalar elde ettiğini, hangi anahtar kelimelerin ise başarısız sonuçlar elde ettiğini hızlı bir şekilde kolaylıkla öğrenebilirsiniz. Ayrıca aracımız, girmiş olduğunuz anahtar kelimeleri ya da anahtar kelimeler grubunu, web sitenizin hangi sayfasında yer aldığı fark etmeksizin kolaylıkla bulabilir.
Google sıra bulucu, web sitenizin anahtar kelimelerini Google arama motoru üzerinde ilk 100 arasında kaçıncı sırada yer aldığını sorgulayan bir araçtır. Google sıra bulucu aracı ile beraber anahtar kelimenizin anlık olarak sıralama durumunu görebilirsiniz. Eğer anahtar kelimenizde ilk 100 arasında değilseniz sıralama durumunu göremezsiniz.
Aşağıdaki sitelerden sitenizin Google pozisyonlarını öğrenebilirsiniz.
Facebook kapak fotoğrafınız yalnızca Facebook zaman çizelgenizde görünür, ancak profil resminden çok daha büyüktür, bu size yaratıcı bir şey seçmeniz için daha fazla özgürlük verir. Profil resminiz, bir resminiz veya bir marka logosu için iyi bir seçim olabilirse, bu alanı size bir birey veya marka olarak daha iyi tanıtan bir şey yüklemek için kullanın.
Görüntü Kuralları
Sayfada 820 x 312 piksel belirir. Daha az olan her şey gerilir.
Minimum 400 x 150 piksel boyutunda.
Masaüstünde 820 x 312 piksel, akıllı telefonlarda 640 x 360 piksel görüntüler.
En iyi sonuçları elde etmek için 100 KB’den küçük bir sRGB JPG dosyası yükleyin.
Logo veya metin içeren görüntüler en iyi PNG dosyası olabilir.
İşletme Sayfası boyutları tam olarak kişisel hesaplarla aynıdır.
Facebook Kapak Görseli Mobil Boyutu
Facebook kapak resmi mobil boyutu aslında normal kapak boyutuyla aynı ancak güvenli alanlara göre tasarım yapmanız gerekiyor o nedenle aşağıdaki görsel üzerinden çalışmanızı yapabilirsiniz. Çalışma tam olarak görüldüğü gibidir. Ortadaki beyaz yuvarlak olan yere mobilde bakarken profil fotoğrafınız gelecektir ona göre tasarımınızı yapabilirsiniz. Facebook mobil kapak fotoğrafını yaptıktan sonra kendi profilimde test edilmiş görüntülerini de ekledim görebilirsiniz.
Bakteri (İngilizce : bacterium), tek hücreli mikroorganizma grubudur. Tipik olarak birkaç mikrometre uzunluğunda olan bakterilerin çeşitli şekilleri vardır, kimi küresel, kimi spiral şekilli, kimi çubuksu, kimi virgül şeklinde olabilir. Yeryüzündeki her ortamda bakteriler mevcuttur. Toprakta, deniz suyunda, okyanusun derinliklerinde, yer kabuğunda, deride, hayvanların bağırsaklarında, asitli sıcak su kaynaklarında, radyoaktif atıklarda büyüyebilen tipleri vardır. Tipik olarak bir gram toprakta bulunan bakteri hücrelerinin sayısı 40 milyon, bir mililitre tatlı suda ise bir milyondur; toplu olarak dünyada beş nonilyon (5×1030) bakteri bulunmaktadır, bunlar dünyadan biyokütlenin çoğunu oluşturur. Bakteriler gıdaların geri dönüşümü için hayati bir öneme sahiptirler ve gıda döngülerindeki çoğu önemli adım, atmosferden azot fiksasyonu gibi, bakterilere bağlıdır. Ancak bu bakterilerin çoğu henüz tanımlanmamıştır ve bakteri şubelerinin sadece yaklaşık yarısı laboratuvarda kültürlenebilen türlere sahiptir. Bakterilerin araştırıldığı bilim bakteriyolojidir, bu, mikrobiyolojinin bir dalıdır.
İnsan vücudunda bulunan bakteri sayısı, insan hücresi sayısının on katı kadardır, özellikle deride ve sindirim yolu içinde çok sayıda bakteri bulunur. Bunların çok büyük çoğunluğu bağışıklık sisteminin koruyucu etkisiyle zararsız kılınmış durumda olsalar ve ayrıca bir kısmı yararlı (probiyotik) olsalar da, bazıları patojen bakterilerdir ve enfeksiyöz hastalıklara neden olurlar; kolera, frengi, şarbon, cüzzam ve veba bu cins hastalıklara dahildir. En yaygın ölümcül bakteriyel hastalıklar solunum yolu enfeksiyonlarıdır, bunlardan verem tek başına yılda iki milyon kişi öldürür, bunların çoğu Sahra altı Afrika'da bulunur. Kalkınmış ülkelerde bakteriyel enfeksiyonların tedavisinde ve çeşitli hayvancılık faaliyetlerinde antibiyotikler kullanılır, bundan dolayı antibiyotik direnci yaygınlaşmaktadır. Endüstride bakteriler, atık su arıtması, peynir ve yoğurt üretimi, biyoteknoloji, antibiyotik ve diğer kimyasalların imalatında önemli rol oynarlar.
Bir zamanlar bitkilerin Schizomycetes sınıfına ait sayılan bakteriler artık prokaryot olarak sınıflandırılırlar. ökaryotlardan farklı olarak bakteri hücreleri hücre çekirdeği içermez, membran kaplı organeller de ender olarak görülür. Gelenekesel olarak bakteri terimi tüm prokaryotları içermiş ancak, 1990'lı yıllarda yapılan keşiflerle prokaryotların iki farklı gruptan oluştuğu, bunların ortak bir atadan ayrı ayrı evrimleşmiş oldukları bulununca bilimsel sınıflandırma değişmiştir. Bu üst alemler Bacteria ve Archaea olarak adlandırılmıştır.
Metaverse, tüm sanal dünyaların, artırılmış gerçeklik ve İnternet'in toplamı da dahil olmak üzere, neredeyse geliştirilmiş fiziksel gerçeklik ve fiziksel olarak kalıcı sanal alanın yakınsamasıyla oluşturulan kolektif bir sanal paylaşılan alandır. "Metaverse" kelimesi, "meta" (ötesinde anlam) ve "evren" önekinin bir portmantosudur; terim tipik olarak algılanan bir sanal evrene bağlı kalıcı, paylaşılan, 3D sanal alanlardan oluşan, gelecekteki internet yinelemesi kavramını tanımlamak için kullanılır.
Metaverse nedir, teknoloji şirketleri neden bu kadar çok yatırım yapıyor?
Bazıları metaverse teknolojisinin internetin geleceği olduğunu düşünüyor
Metaverse, tüm sanal dünyaların, artırılmış gerçeklik ve İnternet'in toplamı da dahil olmak üzere, neredeyse geliştirilmiş fiziksel gerçeklik ve fiziksel olarak kalıcı sanal alanın yakınsamasıyla oluşturulan kolektif bir sanal paylaşılan alandır. "Metaverse" kelimesi, "meta" (ötesinde anlam) ve "evren" önekinin bir portmantosudur; terim tipik olarak algılanan bir sanal evrene bağlı kalıcı, paylaşılan, 3D sanal alanlardan oluşan, gelecekteki internet yinelemesi kavramını tanımlayan terim, Neal Stephenson'ın 1992 bilim kurgu romanı' 'Kar Çöküşü' de üretilmiştir, burada insanlar avatar s ile etkileşime girer birbirleriyle ve yazılım aracısı, gerçek dünyanın metaforunu kullanan üç boyutlu bir alanda. Stephenson terimi sanal gerçeklik - Internet 'e dayalı halef. Metaverse'e benzer kavramlar çeşitli isimler altında ortaya çıktı. 1981'e kadar cyberpunk kurgu türün Gerçek İsimler romanı. Stephenson, Snow Crash kelimesini bitirdiğinde, romanı bitirdikten sonra Metaverse'e benzeyen erken bir MMORPG Habitat hakkında bilgi edindiğini söyledi. Ayrıca, 2016'da Persona 5'te yayınlanan popüler bir video oyununda bir yer olarak ortaya çıkmıştı.
Mark Zuckerberg'in Facebook'un adını 'Meta' olarak değiştirmesiyle sanal gerçeklik teknolojisi metaverse yeniden gündem oldu.
Metaverse (kurgusal evren) büyük teknoloji şirketlerinin, pazarlamacıların ve analistlerin son dönemde dillerinden düşürmedikleri bir sistem.
Hem dikkat çekiyor, hem de Mark Zuckerberg ve Epic Games CEO'su Tim Sweeney gibi teknolojinin önde gelen isimlerinin de yatırımlarını.
Facebook, isim değişikliğiyle ilgili açıklamasında, çalıştığı alanlar sosyal medyadan sanal gerçekliğe kadar genişlerken Meta isminin şirketin yaptığı işlere dair daha kapsayıcı bir anlamı olduğu belirtilmişti.
Zuckerberg de, "Zaman içinde metaverse şirketi olarak görüleceğimizi ve hem işlerimizi hem kimliğimizi gelecekte inşa edeceğimiz şeyin temeli olarak kullanabileceğimizi umuyorum" diye açıkladı değişimin nedenini.
Peki "internetin geleceği" olarak görülen metaverse nedir?
Metaverse nedir?
İlk bakışta Sanal Gerçeklik (Virtual Reality VR) teknolojisinin geliştirilmiş bir versiyonu olarak görülebilir ama bazıları metaverse teknolojisinin internetin geleceği olduğunu düşünüyor.
Aslında birçokları, modern akıllı telefonlar 1980'lerin tıknaz cep telefonlarına kıyasla neyse, metaverse'in de sanal gerçeklik teknolojisi için o olduğuna inanıyor.
Bilgisayar başında olmak yerine, kurgusal bir gerçeklik olan meteverse'de bütün dijital ortamların birbirlerine bağlandığı bir sanal dünyaya yalnızca kulaklık ve gözlükten oluşan ekipmanla girebilirsiniz.
Çoğunlukla bilgisayar oyunları için kullanılan mevcut sanal gerçeklikten farklı olarak, metaverse ile girilen kurgusal evrende, iş yapabilir, oyun oynayabilir, sinema salonuna gidebilir veya sadece gezinebilirsiniz de.
Birçokları, bu evrende kendinizin bir temsilcisi olan üç boyutlu bir (3D) avatar yaratıp onu kullanabileceğini tasavvur ediyor.
Ama şimdilik bu yalnızca bir fikir olduğu için metaverse için üzerinde uzlaşılmış tek bir tanım yok.
Neden metaverse bu kadar popüler oldu?
Dijital dünyada ve arttırılmış gerçeklikte (augmented reality) her birkaç yılda bir bazı trendler ortaya çıkıyor ama genelde bunlar kısa bir süre sonra sönüyor.
Ama bu aralar zengin yatırımcılar ve büyük teknoloji şirketleri arasında metaverse ile ilgili büyük bir heyecan var. Eğer denildiği gibi internetin geleceği olursa diye, hiç kimse geri kalmak istemiyor.
Ayrıca özellikle bilgisayar oyunlarındaki VR (sanal gerçeklik) teknolojisinde kaydedilen gelişmeler ve cihazlar arası bağlanılabilirlik özelliğinin ihtiyaç duyulan seviyelere yaklaşmasıyla, ilk defa teknolojinin de bu sisteme uygun olduğu hissiyatı var.
Facebook neden müdahil oldu?
Adını 'Meta' olarak değiştiren Facebook metaverse inşasını en büyük önceliklerinden biri haline getirdi.
Oculus setiyle şirket sanal gerçekliğe büyük yatırım yaptı ve bu setleri rakiplerine kıyasla daha ucuz hale getirdi. Bazı analistlere göre ucuz satış kararıyla zararı bile göze almış olabilir.
Şirket, sosyal mekanlar ve gerçek dünyayla etkileşim kuranlar dahil, iş yerleri için de sanal gerçeklik (VR) uygulamaları geliştiriyor.
Genelde rakiplerini satın almakla bilinen Facebook, metaverse teknolojinin "tek bir şirket tarafından bir gecede geliştirilemeyeceğini" iddia ettiği için işbirliği sözü verdi.
Adını değiştirmeden önce Facebook, "duyarlı ve sorumluluklar çerçevesinde metaverse geliştirilmesine" yardımcı olması için kar amacı gütmeyen gruplara 50 milyon dolar yatırım yaptı.
Ama şirket, gerçek metaverse fikrinin hayata geçmesinin en az 10 ila 15 yıl alacağını düşünüyor.
Başka kimler metaverse teknolojisine ilgi duyuyor?
Fortnite geliştiricisi Epic Games'in Başkanı Sweeney de uzun zamandır metaverse teknolojisiyle ilgili heveslerinden bahsediyordu.
Çok oyunculu sanal oyunlar on yıllar boyunca interaktif dünyaları paylaştı. Bunlar metaverse sayılmıyor ama bazı fikirleri ortak.
Fortnite son yıllarda ürün yelpazesini genişletip konserler ve marka etkinlikleri gibi faaliyetleri de kendi dijital dünyasına taşıdı.
Örneğin Roblox, binlerce bireysel oyunun daha geniş bir ekosisteme bağlandığı bir platform.
Diğer yandan 3D (3 boyutlu) geliştirme platformu Unity de "dijital ikizlere" -gerçek dünyanın dijital kopyalarına- yatırım yapıyor, grafik şirketi Nvidia da "Omniverse" adını verdiği, 3D sanal dünyaları birbirlerine bağlayan bir platform geliştiriyor.
Peki her şey bilgisayar oyunları için mi tasarlanıyor?
Hayır.
Her ne kadar metaverse teknolojinin ne olduğuyla ilgili birçok fikir ortaya atılsa da öngörülerin çoğu bu teknolojinin merkezinde toplumsal insan etkileşimi olacağı yönünde.
Örneğin Facebook, Workplace adlı VR (sanal gerçeklik) uygulamasıyla ve Horizons adlı sosyal ortamla denemeler yapıyor. Her ikisi de kendi sanal avatar sistemlerini kullanıyor.
Bir diğer sanal gerçeklik (VR) uygulaması VRChat. Bu uygulama tamamen sanal ortamda dolanmaya, chat yapmaya odaklı. Yeni ortamlar keşfedip yeni insanlarla tanışmanın dışında herhangi bir amacı ya da maksadı yok.
Keşfedilmeyi bekleyen başka uygulamalar da olabilir.
Sweeney, kısa bir süre önce Washington Post gazetesine verdiği röportajda, bir otomobil üreticisinin yeni model bir aracın reklamını yapabilmesi için "aracı test sürüşü için gerçek zamanlı, gerçek dünyaya bırakabileceği" bir dünya tasavvur ettiğini söylemişti.
Belki de ileride internetten alış veriş yaptığınızda, önce dijital kıyafetleri üzerinizde deneyeceksiniz sonra da sipariş vermek için gerçek dünyaya döneceksiniz.
Böyle bir teknoloji var mı?
VR teknolojisi son yıllarda geliştirilmiş kulaklık ve gözlük setleriyle çok mesafe kat etti. Bu setlerde, oyuncuları sanal dünyada dolanırken kendi gözlerinizle 3 boyutlu olarak takip edebileceğiniz bir sistem de var. Bu setler giderek de yaygınlaşıyor. Oculus Quest 2VR oyun setleri 2020 yılında en çok talep gören Noel hediyelerinden biriydi.
NFT'lere duyulan ilgideki artışla da dijital ürünlerde sahipliğe ilişkin güvenli yollar da keşfedilmiş oldu. Bu da sanal ekonominin işleyebileceğine işaret ediyor.
Daha gelişmiş dijital dünyaların, daha iyi, daha istikrarlı ve daha güvenilir bağlantılara ihtiyacı olacak. Bu da 5G teknolojisinin yayılmasıyla sağlanabilir.
Şimdilik her şey çok erken safhasında. Metaverse teknolojisinin gelişimi -gerçekleşirse tabii- gelecek on yıl içinde ve daha uzun süreler boyunca teknoloji devlerinin kendi aralarında girdikleri en büyük yarış olacak.
Yasemin Yazıcı (d. 8 Eylül 1997, İstanbul), Türk dizi ve tiyatro oyuncusudur.
8 Eylül 1997 tarihinde İstanbul’da dünyaya geldi. 2018 yılında Londra Ekonomi Okulu Sosyal Antropoloji bölümünü tamamladı. Dans ve vokal eğitimi aldı. Dialog ve Pera Güzel Sanatlar okullarında diksiyon ve oyunculuk eğitimi almıştır. Oyunculuk eğitimine London Academy of Music and Dramatic Art’da devam etmektedir.
İlk oyunculuk deneyimini 2021 senesinde Fox (Türkiye) de yayınlanmaya başlayan Son Yaz isimli dizide Naz rolü ile yaşadı. Ayrıca Kral Oidipus, Antigone, Bir Yaz Gecesi Rüyası, Lysistrata, Faust, Hugo Sistemi ve Ayrılma gibi birçok tiyatro oyunlarında oynadı.
Long Tail SEO Nedir?
Long Tail Nedir? Long tail, Türkçe’ye uzun kuyruk olarak çevrilen bir kavramdır. Ancak uzun kuyruk kelimesi bu kavramı açıklayabilmek için yeterli gelmemektedir. Long tail kavramı çok sayıda satılan ürünlerin daha az satılmasındansa daha az satılan ürünlerin çok fazla satılmasını ifade etmektedir. Long tail kavramı 2004 yılında Chris Anderson tarafından Amerika’da yayınlanan Wires dergisindeki The Long Tail makalesi ile ortaya atılmıştır. Chris Anderson bu makalesinde dünya çağında bu stratejiyi uygulayan çeşitli firmalardan da örnekler vermiştir. Ulusal Dergi Ödülü bulunan Chris Anderson, bu makalenin büyük bir yankı oluşturmasından sonra ‘The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More isimli kitabını piyasaya sürmüştür. Peki, long tail kavramı web sitelerinde nasıl kullanılmaktadır?
E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de hem trafiklerini hem de gelirlerini artırabilmeleri için SEO çalışmaları yapmaları ve kendi sitelerini üst sıralarda indekslemeleri gerekiyor.
Birçok konuda olduğu gibi söz konusu SEO olunca da sektörde önemli derece bir rekabet olduğunu unutmamak lazım. Rekabetin böylesine yüksek olduğu bir ortamda, üst sıralara çıkmak ve burada kalabilmek bir hayli zor. Devamlı olarak bu alanda çalışmalar yapmak gerekiyor ve farklı anahtar kelimeler üzerinde denemeler yaparak, farklı yaklaşımlarla boşluklardan yararlanıp, bu alanlar üzerinden trafik çekmek gerekebiliyor. Söz konusu SEO olduğunda e-ticaret firmalarının dikkat etmesi gereken konulardan biri de long tail SEO’dur.
Long Tail Web Sitelerinde Nasıl Kullanılır?
Long tailin kullanımı aslında oldukça basittir. Kullanıcıların yeni bir cep telefonu aradığı düşünüldüğünde ilk olarak aranan anahtar kelime muhtemelen cep telefonu olacaktır. Ancak cep telefonu arayan kullanıcılar daha spesifik bir arama gerçekleştirir yani 5.5’’ Android cep telefonu gibi bir daraltma ile aramaları yaparlarsa ve siz de web sitenizde bu anahtar kelimeyi kullanmışsanız kullanıcıların web sitenize ulaşması kolay olacaktır. Long tail uygulamalarında dikkat edilmesi gereken bazı noktalar bulunmaktadır.
Hedef Kitleye Ulaşım
Web sitenizde uygulayacağınız long tail uygulamasında doğru anahtar kelimenin seçimi ile ilgili tamamen sayfanın içeriğini yansıtan ve o sitenin bilgilerini arayan kişileri siteye yönlendirecek şekilde planlama yapılmalıdır.
Düşük Rekabet
Popüler anahtar kelimelere yönelik talepte çok fazladır. Bu nedenle bu anahtar kelimede rekabet çok fazladır. Bu nedenle rekabeti fazla olan anahtar kelime ile ilgili arama yapıldığında üst sıralarda çıkan web siteleri kullanıcılara her zaman gerekli bilgiyi vermeyebilir. Ancak long tail anahtar kelimelerde içeriğinize uygun olur.
Düşük Aylık Anahtar Kelime Araması
Google Ads Keyword Planner üzerinden yapılan anahtar kelime araştırmalarında long tail anahtar kelimeleri için çok daha iyi sonuçlar gösterilmez. Ancak bu kelimeler SEO için bir sorun oluşturmamaktadır.
Bu ve bunlar gibi long tail anahtar kelime öbeklerinin SEO konusunda size birçok faydası olmaktadır.
Rekabet oranı düşüktür
Yaygın yapılan aramaları içeren anahtar kelime öbeklerindeki rekabet oranı bir hayli yüksektir. Yukarıdaki örnek üzerinden ilerleyecek olursak, “siyah klasik ayakkabı” öbeği çok sık kullanılacağı ve birçok ayakkabı firması olduğu için yüksek bir rekabet oranına sahiptir. Ancak “mezuniyet için siyah klasik ayakkabı” kalıbı üzerine yoğunlaşan çok fazla firma olmayacaktır. Kendini ya belli bir ürünü bu şekilde konumlandırmak, bu tür aramalardan trafik elde etmeye kolaylaştıracaktır. Rekabetin az olması sayesinde de üst sıralarda konumlanma olasılığı da daha yüksek olacaktır.
“Long
Long Tail SEO ile yüksek geri dönüşüm oranları
Belli bir nişe odaklı anahtar kelime gruplarına odaklandığınızda, doğrudan bu tür aramalar yapan kişilere ulaşmış olursunuz. Bu kadar detaylı arama yapan kişiler de bir süredir bu konu üzerine araştırma yapıyorlardır ve artık bazı şeylere kafalarında karar vermişlerdir. Onların aradıkları anahtar kelimelere yönelik kapsamlı bir sonuç verdiğinizde bu kişilerden alacağınız geri dönüşümlerde daha yüksek olacaktır. Çünkü doğrudan hedefe yönelik çalışma yapmış olursunuz.
Maliyetleri düşürür
Özellikle Adwords konusuna yatırım yapıyorsanız, long tail anahtar kelimelerden yararlanmak maliyetlerinizi bir hayli düşürecektir. Bu anahtar kelime öbeklerindeki rekabet oranının düşük olması, PPC maliyetlerini de doğrudan etkiler. Daha düşük bütçelerle bu kelime gruplarına reklam verebilir ve tıklama başına olan maliyetlerinizi bir hayli düşürebilirsiniz. Doğru kişilere ulaşma şansınızın yüksek olmasından dolayı da düşük PPC maliyetleriyle yüksek geri dönüşümler almaya başarabilirsiniz.
İyi bir hedefleme yapabilirsiniz
Long tail kelimeler daha iyi bir hedefleme yapmanıza da olanak sağlar. Hedef kitlenizin doğrudan yapabileceği arama sonuçlarını inceleyerek, onlara yönelik long tail kelimeler üzerine çalışmalar ve Adwords yaparak daha etkili bir hedeflemeyle ulaştığınız kişilerden daha yüksek geri dönüşler sağlayabilirsiniz.
Bir örnek ile açıklamak gerekirse, “ayakkabı” sorgusu short tail keywords olarak kabul edilirken, “nike erkek spor ayakkabı” sorgusu long tail keyword olarak örnek verilebilir. Örneğimizi incelediğimizde “ayakkabı” sorgusunun aranma hacminin oldukça yüksek ve ilgili sorgudaki rekabetin de oldukça yoğun olduğu görülürken, “nike erkek spor ayakkabı” sorgusunda kullanıcı niyetinin daha belirgin olduğunu ve aranma hacminin “ayakkabı” sorgusuna göre düşük olsa da değerlendirilebilecek seviyede olduğunu görüyoruz.
Long Tail Keywords Neden Önemlidir?
Bir web sitesi için anahtar kelime araştırması yaparken ve araştırma sonrasında aksiyon alma sürecinde daima aranma hacmi yüksek olan short tail keyword’lere odaklanmak bazen doğru bir strateji olmayabilir. Özellikle otoriter olmayan ya da yeni bir web sitesi için ilk aşamada aranma hacmi ve rekabetin oldukça yüksek olduğu bu anahtar kelimelere odaklanmak başarı elde etmeyi zorlaştırabilir. Bu nedenle ilk olarak rekabetin nispeten daha düşük olduğu ve kullanıcı niyetinin çok daha açık olarak belirtildiği long tail keyword’lere odaklanmak mantıklı bir başlangıç olabilir. Uzun kuyruklu anahtar kelimelerin neden önemli olduğunu da maddeler halinde beraber inceleyelim.
1) Düşük Rekabet
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler daha kısa ve daha jenerik olan anahtar kelimelere oranla daha düşük aranma hacimlerine sahiptir. Aranma hacminin nispeten daha düşük olması genellikle ilgili anahtar kelimedeki rekabetin de doğru orantılı olarak daha düşük olmasına sebep olur. Aşağıdaki örnek anahtar kelimelerden de görebileceğiniz üzere aynı kelimeleri içeren kullanıcı sorgularında anahtar kelime sayısı arttıkça aranma hacminin de orantılı olarak düştüğünü görüyoruz.
Daha kısa kelimelere oranla aranma hacminin düşük olması belki birçok kişi için ilgili kelimenin cazibesini yitirmesine sebep olabilir. Fakat aranma hacminin düşük olmasının yanı sıra ilgili anahtar kelimedeki rekabet de genellikle daha düşük olabilir. Daha düşük rekabet de doğru hamleler sonrasında istenilen başarıya daha kısa sürede ulaşmaya yardımcı oluyor. Aşağıdaki görsel, ilgili sorgudaki anahtar kelime sayısı arttıkça daha az sonuç ile yarış içinde olunacağını açıkça gösteriyor.
2) Dönüşüm Oranı Avantajı
Uzun kuyruklu anahtar kelimeler adından da anlaşılacağı üzere daha fazla kelime içerdiği için kullanıcılara sorguları hakkında daha fazla detay verme imkanı sağlar. Daha detaylı arama yapan kullanıcıların niyeti de diğer sorgulara göre daha belirgindir. Örneğin “internet” sorgusundaki kullanıcı amacıyla “ev telefonsuz internet paketleri” sorgusundaki kullanıcı niyeti kolay şekilde ayırt edilebilir. Kısaca uzun kuyruklu anahtar kelimelerde kullanıcı amacı daha belirgin olduğu için doğru bir hedefleme ve optimizasyon çalışması ile istenilen dönüşüm oranlarına daha kolay bir şekilde ulaşılabilir.
3) Daha Kolay Hedeflenebilir Kullanıcı
Long tail keywords olarak adlandırılan sorgular genellikle daha fazla kelime içerdiği için short tail keyword’lere oranla daha anlaşılır olarak kabul edilebilir. Örneğin arama motoru üzerinde “kulaklık” sorgusunu gerçekleştiren kullanıcıların niyetini anlamak oldukça zordur. Çünkü kulaklığa dair detay belirtilmediği için ilgili kullanıcıyı hedeflemek de kolay olmayabilir. Fakat “kablosuz kulak içi kulaklık” sorgusunu gerçekleştiren kullanıcıların amacının “kulaklık” sorgusunu gerçekleştiren kullanıcılara oranla oldukça net olduğunu söyleyebiliriz. Bu örnekte de görüldüğü gibi genellikle long tail sorgular gerçekleştiren kullanıcılar amaçlarını daha açık şekilde aktardığı için web siteleri tarafından daha kolay ve daha sağlıklı şekilde hedeflenebilir.
4) Güçlü Blog Stratejisi
Long tail sorguların daha fazla kelime içermesinden dolayı kullanıcı amacına dair daha ayrıntılı bilgiler verdiğinden bahsetmiştik. Ayrıca long tail keyword’lerin bir bölümünün de soru ifadesi içeren sorgular olduğunu biliyoruz. Örneğin “beyaz ayakkabı nasıl temizlenir” sorgusu blog için hedeflenebilecek long tail sorgulara güzel bir örnek olabilir. Siz de anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz çeşitli araçlar üzerinden web sitenize uygun uzun kuyruklu anahtar kelimelere yönelik güçlü blog stratejileri oluşturarak yeni kullanıcılara ulaşabilirsiniz. Örnekteki gibi anahtar kelimeleri daha kolay elde edebilmek için “nedir, nasıl” gibi soru ifadesi içeren sorguları filtreleyerek kullanıcılar için faydalı olabilecek güçlü bir blog stratejisi oluşturabilirsiniz.
5) Sıfırıncı Sıra Fırsatı
Uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanarak geliştirdiğimiz blog stratejimiz sonrasında rakiplerimizden daha kaliteli, özgün ve kapsamlı içerikler oluşturduğumuzda bir süre sonra Google tarafından ödüllendirilmek sürpriz olmayacaktır. Aşağıdaki gibi uzun kuyruklu anahtar kelimeleri hedeflediğimiz sayfalarımızda yer alan ve genellikle liste ya da tablo içeren içeriklerimiz ile sıfırıncı sırada yer alabiliriz. Böylece uzun kuyruklu anahtar kelimeler sayesinde rakiplerimizin daha da aşağıda yer almalarını ve trafiğin büyük bölümünün web sitemize gelmesini de destek olabiliriz.
Long tail SEO nedir?
Long tail’in bire bir çevirisini yaptığımızda “Uzun Kuyruk” şeklinde bir anlam çıkıyor. SEO olarak baktığımızda ise bunu uzun vadede size geri dönüş sağlayacak anahtar kelime kullanımları şeklinde bir anlama geliyor. Peki, bu ne demek?
Long tail SEO’yu, arama hacmi çok yüksek olmayan, birden fazla anahtar kelimede oluşmuş ve belli bir niş üzerine odaklanmış anahtar kelimlerin kullanımı şeklinde özetleyebiliriz. Bir örnek üzerinden ilerleyecek olursak;
”Siyah klasik ayakkabı” kalıbı hedef anahtar kelime grubunuz olduğunda, sık yapılan aramalara yönelik bir çalışma yapmış olursunuz. Ancak “mezuniyet için siyah klasik ayakkabı” gibi bir kelime grubuna odaklandığınızda long tail için bir çalışma yapmış olursunuz. Belli bir nişte, belli bir döneme ait ve sık aranan bir kelime grubu olmasa da mezuniyet dönemlerinde ilgili hedef kitleye yönelik bir kelime grubudur.
Loki Laufeyson veya Loki, İskandinav mitolojisinde kötülük ve kurnazlık tanrısı. Kimi tasvirlerde boynuzludur. Ayrıca şekil değiştirme yeteneğine sahiptir. Loki'nin Angrboda ile evliliğinden Jormungandr, Fenrir (Fenris) ve Hel adında çocukları vardır. Sigyn ile olan evliliğinden ise Narfi ve Vali adlı iki çocuğu bulunmaktadır. Loki aynı zamanda cinsiyet değiştirebilen bir tanrıdır. Bir aygırı baştan çıkartması gerektiği zaman, bir kısrağa dönüşmüş ve dönüşümden Sleipnir doğmuştur. Sekiz bacaklı bu atı Loki, Odin'e hediye etmiştir.