LEVIS-501

LEVIS-501

Admin
26.02.2004
Yüzbaşı
28.685
Hakkında

Main-Board kurucusu.

  • Hangi renk hangi renkle karıştırılırsa hangi renk çıkar. Tekerleme gibi oldu sanki :D

    TURKUAZ Rengini elde etmek için = mavi + yeşil + beyaz
    MOR Rengini elde etmek için = Rengini elde etmek için = kırmızı + mavi
    YEŞİL Rengini elde etmek için = sarı + mavi
    PEMBE Rengini elde etmek için = kırmızı + beyaz
    TEN RENGİ Rengini elde etmek için = kahverengi + beyaz + çok kırmızı
    BORDO Rengini elde etmek için = kırmızı + siyah
    TURUNCU Rengini elde etmek için = sarı + kırmızı
    YAVRU AĞZI Rengini elde etmek için = sarı + siyah + beyaz
    GRİ Rengini elde etmek için = Rengini elde etmek için = siyah + beyaz
    AÇIK YEŞİL Rengini elde etmek için = turkuaz + siyah
    AÇIK YEŞİL Rengini elde etmek için = mavi + yeşil + siyah + beyaz
    KÜF YEŞİLİ Rengini elde etmek için = mavi + yeşil + az siyah + beyaz
    KAHVERENGİRengini elde etmek için = sarı + siyah + kırmızı
    KAHVERENGİ Rengini elde etmek için = turuncu + siyah
    KAHVERENGİ Rengini elde etmek için = turuncu + mor
    KAHVERENGİ Rengini elde etmek için = kırmızı + yeşil
    TABA-KREMİT Rengini elde etmek için = kırmızı + kahverengi
    TABANIN TONU kahve + kırmızı + sarı
    LACİVERT Rengini elde etmek için = kırmızı + çok mavi
    ALTIN SARISI Rengini elde etmek için = .sarı + kahve
    HAKİ YEŞİL Rengini elde etmek için = kahve + yeşil
    ZEYTİN YEŞİLİ Rengini elde etmek için = mavi + açıkyeşil
    YAĞ YEŞİLİ Rengini elde etmek için = sarı + az siyah
    GÜL KURUSU Rengini elde etmek için = mor + kırmızı
    AÇIK BAKIR Rengini elde etmek için = yaldız + kahve + kırmızı
    FÜME Rengini elde etmek için = lila + mor
    LİLA Rengini elde etmek için = mavi + kırmızı + az beyaz
#22.12.2021 18:57 16 0 0
  • Kanımız hücreleri besliyor, boşaltımı sağlıyor ve bunu herkes biliyor. Peki kan grupları ne işe yarıyor? Acaba kişiliğimizi nasıl etkiliyor? Hangi kan grubu nasıl karaktere sahip? Kan grubuna göre karakter özellikleri Kan grubuna göre kişilik özellikleri

    Kan grubunun kişilik özellikleri üzerinde etkisi olduğunu biliyor muydunuz?

    BBC Tokyo’da bir muhabirin haberine göre Japonlar, kan grubunun kişilik özellikleri üzerinde etkili olduğuna inanıyorlar hatta öyle ki aşk hayatlarında da evlenecekleri kişiyi seçerken aradıkları özelliklere uygun kan grubuna göre seçim yapıyorlar.

    0

    Dünyada kan gruplarının dağılımı :
    0 RH pozitif Her 1000 kişiden 400'ü
    0 RH Negatif Her 1000 kişiden 70'i
    A RH pozitif Her 1000 kişiden 340'ı
    A RH Negatif Her 1000 kişiden 60'ı
    B RH Pozitif Her 1000 kişiden 80'i
    B RH Negatif Her 1000 kişiden 10'u
    AB RH Pozitif Her 1000 kişiden 30'u
    AB RH Negatif Her 2000 kişiden 10'u


    En eski kan grubunun "0″ grubu olduğunu belirtiliyor. "Herkes 0 grubuyken insanlar çok küçük bir alanda yaşıyorlardı, aynı yemeği yiyor, aynı organizmaları soluyorlardı ve bu yüzden değişim gereksizdi. Ancak nüfus arttığında ve göçler hızlandığında değişimler ivme kazandı. Sonrasında gelişen A ve B gruplarının geçmişi ancak 15 bin - 25 bin yıl öncesine uzanıyor. AB grubu ise çok yenidir."
    0 grubu "avcı", A grubu "çiftçi", B grubu "göçebe" ve AB grubu "modern" olarak değerlendiriliyor

    0

    Kan insanın yaşamı için oldukça önem taşıyan ve yaşaması için gerekli olan en önemli ihtiyaçtır. Bu hayati öneminin yanında kan gruplarının her insan da kişilik özellikleri yansıttığını biliyor muydunuz? Peki hangi kan grubu nasıl kişiliğe sahip? İşte kan gruplarına göre kişilik özellikleri.


    Kan gruplarına göre kişilik tahlili

    0 grubu: Kendine güven, cesaret.
    A grubu: Sinirli ve hassas.
    B grubu: Uyumlu ve yaratıcı.
    AB grubu: En çekici ve ilginç…


    En cesur ve güçlü " 0″ grubu


    Bu kan grubu taşıyan herkes gücü, dayanıklığı, kendine güveni, cesareti, sezgiyi ve tanrı vergisi bir iyimserliği genetik hafızalarında taşırlar.Melodik mizaç özelliğine sahiptirler. Bunlar yaşamın tadını en iyi çıkaran, dünya nimetlerinden en geniş biçimde yararlanan kişilerdir. Hayati bir melodi gibi yaşar ve kavrarlar.


    İçinde bulundukları ortama çok iyi uyum gösterirler. Tüm insanlarla ve bütün varlıklarla anlaşırlar. Onlara ters düşmeden, olumlu ilişkiler kurmayı başararak yaşarlar. Bu engin uyum düzeni içinde, önlerine sunulan olanaklardan rahatlıkla yararlanırlar.


    Amaçladıkları sonuca, büyük uğraşlara kalkışmadan, kolayca ulaşırlar. Onların bu başarılarındaki en büyük etken, dış dünyayla, sudaki hidrojenle oksijen gibi uyumlu olmalarıdır.
    Modaya, havaya, zamana hemen uyuverirler. Herhangi birine çok değişik ve ters gelebilecek bir ortam düşünelim. Onlar bu ortam içinde dağılıp şaşırmaz, ürküp sinmez, bir köşeye çekilip donup kalmazlar. Hemen uyum gösterirler. Sivri ve uç düşünceleri, aykırı fikir ve eğilimleri yoktur.
    Sağlıklı bir bünye ve iyimserlikle desteklenmiş liderlik özellikleri (güç, etki, güvenirlik) ve başarı için gerekli güdüler size kalan 0 grubu mirasıdır.


    En paylaşımcı "A" grubu


    Kalabalık insan toplulukları ve yerleşik ama daha kırsal yaşam gerilimleri baş edebilmek üzere ortaya çıkmıştır. Psikolojik özelliklerinin bazıları, kalabalık çevresel kitlelerin ihtiyaçlarına katlanabilmekle gelişir. Uyumlu mizaç özelliğine sahiptirler. Bu grup içinde yer alanlar, duyan, hisseden, sürekli olarak araştıran, çevrelerindeki kişiler ile bağlantı ve uyum sağlamaya çalışan kişilerdir. Dış dünyadaki tüm değişikliklere karşı duyarlıdırlar. Ancak aşırı duyarlılıkları, çevrelerinde büyük uyum güçlüğüne düştüklerinde onların geriye doğru kaçmalarına ve içlerine kapanmalarına neden olur.


    Uyumlular, içinde bulundukları toplumun en ilgi çekici ve en renkli varlıklarıdır. Ancak dayanma ve uyum sağlama yeteneklerinin yetersiz kaldığı ortam ve koşullarda çözülürler. Acınacak, zavallı insanlar olurlar.
    Büyük bir olasılıkla, bu oluşumun içindeki bireyde olması gereken en önemli özellik, paylaşımcı yapıdır. İlk A'lar, karmaşık bir hayatın meydan okumalarına karşı duyarlı, kurnaz, istekli ve akıllı olmak zorundaydılar.
    Ancak bütün bu niteliklerin tek bir yapıda toplanması gerekiyordu. Belki de bu bugün bile A'ların daha gerilimli bir yapıya sahip olmalarının bir nedenidir. Sıkıntılarını içlerine atarlar.


    Fakat patladıklarında da dikkatli olmalısınız. O gruplarının çok başarılı olduğu gerilimli ve sıkışık liderlik pozisyonlarına A'lar pek uygun değildir. Bu onların lider olamayacakları anlamına gelmiyor. Ama içgüdüsel olarak, çıkar gözeten liderliği istemezler.


    A kan grubunda diğer gruplardan daha az grip görüldüğü bilinmektedir. Ayrıca virüslerin etkisi, AB grubunda da diğer gruplara göre daha azdır.


    En uyumlu "B "grubu


    Irkların karışması, yeni topraklar ve yabancı iklimlerle karşı karşıya kalan ilk B gruplarının yaşamlarını sürdürebilmek için uyumlu ve yaratıcı olmaları gerekiyordu.
    B grupları yerleşik A grupları kadar düzenli ve uyumlu bir konfora gereksinim duymazken O grularından da daha az kararlılık sahibidirler. Bu özellikler B gruplarının her hücresinde mevcuttur. Biyolojik olarak B gruplar diğer gruplardan daha uyumludur. Ritimli mizaç özelliğine sahiptir. Davranışlarında akılcı, sistemli, düzenli ve iradelidir. Başkalarının tepki ve eğilimlerini dikkate almaksızın, kendi düşünce ve kararları doğrultusunda ilerler. Onu bir demiryolu üzerinde giden, önüne çıkan engelleri ezen veya birlikte sürükleyen bir lokamotife benzetebiliriz.


    Çevrelerine egemen olmak ve yönetmek isterler. Gözüpek, inatçı, otoriter ve serttirler. Mantık ve irade, onlarda daima duygulardan daha önce gelir. Bu mizaca sahip bulunanların tipi, asker, uzman ve danışmandır.
    Bir çok yönüyle B grupları bütün olası seçeneklerin en iyisine sahiptirler. A gruplarının zihinsel ve duygusal olarak uyarılmış edimlerinin yanı sıra O gruplarının saldırgan ve keskin fiziksel tepkilerine ait öğeleri de içlerinde barındırırlar.


    B gruplarının farklı kişiliklerle daha kolay ilişkiye girebilmelerinin nedeni, genetik doğaları gereği daha uyumlu olmalarındandır. Çünkü kendilerini rekabet ve savaşlara karşı daha az eğilimli hissederler. Onlar diğerlerinin bakış açısından da bakabilirler. Empati yetenekleri vardır.


    En çekicisi "AB" grubu


    Bu grup sinirli ve hassas A'larla dengeli B'lerin birleşmesiyle oluşmuştur. Sonuç ise tinsel, yaşamın özellikle sonuçlarının pek farkında olmadıkları bir takım etkenlerini kucaklayan, biraz parça parça bir karakterdir. Kompleks mizaç özelliği gösterirler. diğer üç mizacın tüm özelliklerini, karmaşık ve karışık bir biçimde bu kümede yer alan kişilerde görülür. Bu üç özellik, farklı yoğunluklarla bir arada bulununca, kişi birbiriyle uyuşmaz eğilimlerin elinde adeta oyuncak olur.


    Böyleleri, dengeleri için gerekli olan dinamik bir düzenleme, güçlü bir irade ve iyi bir disiplinle karşılaşana değin, çelişen, karmaşık duygu, düşünce ve eğilimlerin elinde bocalayan, kaprisli, kararsız ve tutarsız bir kişi olur çıkarlar. Bununla birlikte çevrelerine önem vermeleri, sosyal tutum ve yargıları önemsemeleri, mantıklı düşünme yetisine sahip olmaları gibi olumlu yönleri onları başarıya ulaştırabilir."
    Çoğu kez onlar detaylarla uğraşıp kendilerini yormazlar. AB grubu, kan grupları arasında en çekici ve en ilginç olanıdır. Ama onların doğal karizması ardında hep kırık kalpler bırakır.


    Kan grupları arasında AB çok ender görülür.A grubuyla B grubunun karışmasından meydana gelen bu kan grubuna dünya nüfusunun ancak %5 'i dahildir.Ve de bu grup,kan gruplarının en yenisidir.Bundan 10-12 yüzyıl öncesine kadar böyle bir kan grubu yoktu.Doğudaki istilacı güçlerin batıdaki ülkeleri ele geçirmeleri üzerine farklı uluslar birbirlerine karıştılar. Doğuyla batı uygarlığının karışması sonucunda AB kan grubu ortaya çıktı. M.S. 900 yıllarından itibaren AB kan grubu oluştu. A ve B gruplarındaki Avrupalılar'ın evlilik yoluyla bir araya gelmedikleri kesindi. Ancak doğudan batıya akın başladıktan sonra farklı kan grupları birleşebildi.


    Kan grubu-Kişilik ilişkisi


    Kan gruplarının insan kişiliği ile yakından ilgisi olduğu anlaşıldı. Japon uzmanlar farklı kan gruplarının erkekler ve kadınlar üzerindeki etkilerini konu alan bi araştırmasının sonuçlarını açıklarken, "İnsan vücudunun kimyası ile kişilik arasında önemli bağlar var. Kan grupları bunlardan biri." dedi


    A Grubu Kadını
    Para harcamasını çok sever. Seksi iç çamaşırlarına düşkündür. Çocukları çok sever ve çocuk sahibi olduktan sonra eşini ihmal eder. Değişikliği seven biridir.

    A Grubu Erkeği
    Düzenli yaşamayı sever. İyi bir dost ve konuşmacıdır. Birlikte olacağı kadını seçerken çok titiz davranır.


    B Grubu Kadını
    İstek doludur. Sekse hiç hayır demez. Para konusunda eli ya çok açıktır ya da cimridir.


    B Grubu Erkeği
    Özgürlüğünün sınırlanmasından nefret eder. Kadınlara saygısı sonsuzdur. Hep neşe dolu bir aileye sahip olmak ister. Yemek konusunda son derece titizdir.


    AB Grubu Kadını
    Erkeklerin yüreğini hoplatan elbiseler giymeye bayılır. Para konusunda tutumludur. Yemek pişirmekte, mükellef bir sofra hazırlamakta üzerine yoktur.


    AB Grubu Erkeği
    Aile içinde mutlaka sözünün dinlenmesini, isteklerinin yapılmasını ister. Hoşgörülü ve kararlıdır. En iyi aşıklar bu gruptan çıkar. Eşine ev işlerinde yardım etmekten çekinmez.


    0 Grubu Kadını
    Mutfak masraflarından kısarak kendine hoş elbiseler alır. Çocukları biraz ele avuca geldiğinde hemen çalışma hayatına dönmek, toplumdaki yerini almak ister. Yemek yapmakla fazla uğraşmak istemez. Pratik yemekleri tercih eder.


    0 Grubu Erkeği
    Aşık olduğu zaman birlikte olduğu kadını çok kıskanır. Kalabalığı sevmez. Son derece hareketli, çalışkan ve hırslıdır. Sevgilisine veya eşine sık sık hediye almayı sever.
#22.12.2021 17:59 16 0 0
  • Konu: AYT Nedir?
    AYT, 4 yıllık üniversite bölümlerinin öğrenci alımında dikkate aldığı puan türlerinin hesaplanması için girilen ve 2 farklı oturumunda yapılan sınavdır. Örneğin 4 yıllık bölümlerini tercih edecek olanlar YKS’nin birinci ve ikinci oturumları TYT ve AYT sınavına girerler. Her oturumda farklı testler sorulmaktadır.
#25.12.2021 16:10 15 0 0
  • Konu: Karbonat
    Karbonat Nedir?
    Karbonat, kimyada karbonik asitin bir tuzudur.[1] Karbonat iyonu CO32- varlığında nitelendirilir. Aynı zamanda ismi karbonik asitin esteri manasına da gelebilir.
    Jeoloji ve mineralojide karbonat terimi hem karbonat minerallerine, hem de karbonat taşlarına tekabül eder ve her ikisi de CO32- şeklinde ifade edilir.

    0

    Yapı ve bağ kurma


    Karbonat iyonu, en basit şekliyle oksokarbon anyonudur. Bir karbon atomunu çevreleyen üç oksijenden oluşur. Karbonik asitin konjuge bazı olan bikarbonat iyonunun konjuge bazıdır.
    Karbonat iyonunun Lewis yapısı negativ oksijen atomunlarından doğan iki uzun tek bağa ve nötral oksijen atomundan doğan bir kısa çift bağa sahiptir.
#25.12.2021 09:40 15 0 0
  • Kurumsal iletişimin amacı; kurumların arzu ettiği yönde kurum imajını sağlamaları için o kurumun iç ve dış çevresiyle olan tüm iletişiminde bütünlüğü sağlamaktır. Kurumların bazı sorumlulukları vardır. Bu sorumluluklar, o kurumun yaptığı kendi içindeki düzenlemeler ve yenilikler ile alakalıdır. Yapılan yenilikler, dışarıdaki değişimlere ayak uydurabilecek nitelikte olmalıdır. Bütün bunlar, kurumun ayakta kalabilmesi ve gelişmesi için gerekli unsurlardır. Bir kurum dışarıdaki değişimlere ne kadar duyarlıysa o kadar başarılı olur. İşte tam da burada halkla ilişkilere yer verilir. Çünkü kurumu ve kurumun çalışanlarını bahsedilen değişimlere duyarlı hale getirmek, halkla ilişkilerin görevidir. Buna bağlı olarak kurum ilişkileri, kesintisiz olarak değişen koşullara elverişli hale getirilmelidir. Halkla ilişkiler, o çevreyi ve kurumu değiştirir, etkiler ve etkileşim içerisine sokar. Halkla ilişkiler, çift taraflı bir iletişimdir. Halkla ilişkiler bu iletişimi; kurumların çevreleriyle bağlantılarını düzenleyerek, bu çevrelere kurumu anlatarak, kuruma, çevredeki tüm izlenim ve öngörüleri anlatıp bu beklentilere yanıt vermeye çalışarak gerçekleştirir. Halkla ilişkilerin kurumsal kimlik ve imaj çalışmalarında da önemli bir görevi vardır. Bu çalışmalarda kurum ve çevresi ile ilgili ilişki kurucu rolü olduğu için kilit bir işlev görür. Dolayısıyla kurumsal kimlik ve imaj çalışmalarında vazgeçilmez bir unsurdur. Kurumların, onların etrafında değişen ve gelişen olaylara uygun hareket etmeye çalıştığı haller de vardır. Kurumların belirlediği halkla ilişkiler programlarının hazırlanışı, daha önceden tayin edilen bir amaca yöneliktir. Bu programlar, kurumun öyküsünü aktarır. Kurum kimliğinin tam olarak iletilmesinde, iletişimin kesintisiz olarak devam etmesinin etkisi büyüktür. Halkla ilişkiler programlarını, proaktif ve reaktif kavramları açıklar.

    Proaktif iletişim, bir süreçtir. Bu süreç; halkla ilişkilerin sorun önleyici, oluşabilecek sıkıntıları daha önceden fark edip bu sıkıntıları etkilemeye çalışarak kurumsal bir avantaja ve kurum imajına dönüştürmeye çalışmasını ifade eder. Proaktif iletişimi lazım kılan; halkla ilişkilerdeki iletişimin, planlanan hedeflere göre kesintisiz olması ve uygulanması durumudur. Bu şekil bir iletişimde, iç ve dış çevrelerin tetkik edilmesi neticesinde meydana çıkan ve buna bağlı olarak izlenmesi gereken politikalar vardır. Bu politikaları teşvik eden ve uygulamaya sunan, yönetimdir. Bu durum, stratejik planlama sürecini doğurur. Proaktif iletişimde, halkla ilişkilerin belirli bir yapısı mevcuttur. Çevreyi ve kurumu değiştiren bu yapı, aynı zamanda bu çevre ve kurumu etkileşime de sokar. İletişim burada çift taraflı olarak karşımıza çıkar ve çevre ile kurumda değişiklik meydana getirir. İletişimin kullanımı sadece bilgi verme amacı taşımaz, çözüm amacı da içerir. Geleceğe dair amaç belirlemek, proaktif iletişimin en göze çarpan niteliklerinden biridir. Çeşitli söylemlerde, halkla ilişkilerin daha önceden planlanması ve proaktif iletişim olması gerekliliğinden bahsedilir. Kurumun imajının güçlü ve güçsüz dönemlerde sürdürülmeye çalışılması gerekir. Sadece güçlü dönemlerde, değişimler üzerinde yoğunlaşmak yeterli değildir.

    Reaktif iletişim ise daha farklıdır. Uygulamaya konulması, sadece kurumun çekeceği bir sıkıntı ile mümkündür. Kurumdan çevreye gerçekleşen bilgi akışı ile geri besleme önemsenmez. Reaktif iletişimin yola çıkması, halkla ilişkilerde yalnızca bir görüşün etkili olduğunun düşünülmesiyle alakalıdır. Bu görüş, halkla ilişkilere tek bir işlev yükler. Bu da çevreyi etkilemektir. Herhangi bir olayın, kurumu etkilemesinde kendinin gösterir. Reaktif iletişimde önemsenen, söyleniş tarzıdır.

    Halkla ilişkilerde hedef grup ya da gruplara mesajlar aynı anda iletilmeyebilir. Bu da bir sınıflandırma yapmayı gerektirir. Burada, hedef grup ya da gruplar doğru bir sınıflandırmaya tabi tutulmalıdır. Bunun yanında kurumsal iletişimde, halkla ilişkiler mesajlarına da dikkat edilmelidir. Bu mesajların tek ses ve tek görüntü şeklinde yapılandırılması sağlanmalıdır. Ayrıca mesajlar, iletişim araçlarıyla da uyum sağlayabilmelidir.
#06.06.2021 11:37 15 0 0
  • Konu: Kurabiye
    Kurabiye Tarifleri - Kurabiyenin en lezzetlisi, en ağızda tane tane dağılanı ve her seferinde aldığınız aynı sonuç ile sizi hiç yarı yolda bırakmayanı bu tariflerle artık mümkün!

    Bademli Kurabiye


    Bademli Kurabiye Malzemeler:

    2 su bardağı + 2 yemek kaşığı Geleneksel Un
    220 g tereyağ (oda sıcaklığında yumuşamış)
    1/2 + 1/4 su bardağı toz şeker
    1 yemek kaşığı süt
    1/2 çay kaşığı tuz
    1/2 limonun kabuğunun rendesi
    1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu

    Bademli Kurabiye Üzeri için;

    1 adet çırpılmış yumurta
    1/2 su bardağı file badem
    2 yemek kaşığı toz şeker

    Bademli Kurabiye Hazırlanışı:

    Büyük boy bir çırpma kabında tereyağını şeker, süt, tuz ve limon rendesi ile birlikte 2 dakika kadar hızlı devirde kabarıp birbirleriyle güzelce bütünleşene kadar çırpın.
    Un ve kabartma tozunu da ekleyin ve hamur haline gelince bir streç filme hamuru döküp güzelce sarıp buzdolabında 1 saat soğumaya bırakın.
    Fırınınızı 160°C ye ayarlayın ve ısıtmaya başlayın. İki adet fırın tepsisine yağlı kağıt serin ve kenarda bekletin.
    Önce tezgahınızı, merdanenizi ve ellerinizi güzelce unlayın ve hamuru tezgaha koyup açmaya başlayın. Arada bir unlamayı ihmal etmeyin.
    Yaklaşık 3mm kalınlığında bir hamur elde edince önce yuvarlak bir aparatla, sonra ondan çok daha küçük boy bir kurabiye aparatıyla hamurdan kesin.
    Tüm kestiklerinizi tepsilerinize yerleştirin. Üzerlerine fırça yardımıyla yumurta sürün, file badem ve toz şeker serpiştirin ve fırına verin.
    Fırında yaklaşık 15-20 dakika pişirdikten sonra çıkartabilirsiniz (Gözlemlemeniz tavsiyedir, çabuk yanabilir).
    Soğuduktan sonra servis yapabilirsiniz.

    0

    Cevizli kurabiye


    Cevizli kurabiye Malzemeler:

    200 g tereyağ
    1 yumurta (sarısı ve beyazı ayrılmış)
    1 su bardağı pudra şeker
    1 paket kabartma tozu
    1 tatlı kaşığı vanilya
    1/2 çay bardağı ceviz yağı veya sıvı yağ
    Aldığı kadar Geleneksel Un
    1/2 su bardağı hafif çekilmiş ceviz

    Cevizli kurabiye Hazırlanışı:

    1. Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağını, yumurtanın sarısını, pudra şekeri, kabartma tozunu, vanilyayı ve ceviz yağını birlikte yoğurun.
    2. Yoğururken bir yandan unu azar azar ekleyin. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde etmelisiniz.
    3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp avucunuzda yuvarlayın.
    4. Hamur toplarının bir yüzünü önce yumurta beyazına sonra çekilmiş cevize batırın.
    5. Hamur toplarını yağlı kağıt serilmiş fırın tepsinize aralıklı olarak yerleştirin.
    6. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında üzerleri hafif kızarana kadar pişirin. İlk çıktığına yumuşak olacaklar, tekrar fırınlamayın. Bekledikçe kıtır bir kıvam alacaklar.

    0

    ağızda dağılan kurabiye
    en beğenilen kurabiye tarifi
    Acele kurabiye tarifi
    kurabiye tarifi
    Kolay Kurabiye Tarifi
    kurabiye tarifi - tatlı
    Güzel değişik Kurabiye Tarifleri
    Tuzlu Kurabiye
#27.12.2021 15:25 14 0 0
  • Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu



    Bölümler:

    Almanca Öğretmenliği
    (Eğitim Fakültesi)

    Fransızca Öğretmenliği
    (Eğitim Fakültesi)

    İngilizce Öğretmenliği
    (Eğitim Fakültesi)

    0

    Aklın ve bilimin öncülük ettiği çağdaş, demokratik, özgür düşünceli ve kişisel sorumluluk duyguları gelişmiş, toplumun inanç ve değerlerine saygılı, kültürel ve tarihi değerlerini benimsemiş, uluslararası vizyon sahibi gençler yetiştirmeyi amaç edinen üniversitemize bağlı olarak, 15 Fakülte, 2 Yüksekokul, 15 Meslek Yüksekokulu, 1 Konservatuar, 4 Enstitü, 27 Uygulama ve Araştırma Merkezi ile 1 Araştırma Merkezi ve Rektörlüğe bağlı olarak kurulan 5 bölüm bulunmaktadır.

    Yüksekokulumuz Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı olarak Bakanlar Kurulu kararınca 4.3.2002 tarihinde Yabancı Diller Yüksekokulu adıyla kurulmuştur. Uludağ Üniversitesi YDYO dört yıllık bir okul olarak açılmış olup 2001-2002 Eğitim-Öğretim yılında Zorunlu Yabancı Dil Hazırlık Sınıfı eğitimine başlamıştır. Aynı yıl rektörlüğe bağlı Yabancı Diller Bölümü de yüksekokulumuz bünyesine katılmıştır. YDYO aynı zamanda tüm fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarının birinci sınıflarında 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 5/ı maddesinde öngörülen ortak zorunlu yabancı dil derslerini de (İngilizce, Fransızca, Almanca) yürütmektedir. Ali Osman Sönmez Kampüsü A ve B Bloklarında eğitim veren Yüksekokulumuzda toplam 50 derslik, bir bilgisayar laboratuvarı, bir bireysel öğrenme merkezi ) bulunmaktadır. 86'sı İngilizce, 4'ü Fransızca, 2si Almanca, 14'ü Arapça ve 1'i Latince olmak üzere toplam 109 öğretim görevlisi görev yapmaktadır.


    Misyon ve Vizyon



    1. Misyonumuz
    Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu olarak misyonumuz, öğrencilerimizin akademik çalışmalarında ve gelecek yaşamlarında gereksinim duyacakları yabancı dil becerilerini yenilikçi teknolojiler kullanarak kazanmalarına öğrenci- merkezli ve iletişimsel bir ortamda destek sağlamaktır. Ayrıca kurumumuz, öğrencilerimizi dil öğrenme süreçlerini yaşam boyu sürdürmeleri konusunda motive etmeyi ve daha etkili dil öğrenim uygulamalarına ulaşabilmek adına öğrenciler ve öğretim görevlileri arasında iş birliğini teşvik etmeyi amaçlamaktadır.

    2. Vizyonumuz
    Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu olarak vizyonumuz; herhangi bir dil programından bağımsız olarak da öğrencilerimizin kendi öğrenmelerini geliştirebilmelerine olanak sağlayan ve beraberinde yeni öğretim tekniklerinden faydalanarak öğrenci merkezli, işbirlikçi ve yaratıcı bir öğrenim becerisini kazandıracak en mükemmel ortamı sağlamaktır.

    3. Eşitlik İlkesi
    Bursa Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu eğitim ve istihdamda fırsat eşitliği ve eşit muamele ilkesine bağlıdır. Eğitim ve kabul süreçlerinde cinsiyet, din, ulusal ve etnik köken, ırk, renk, fiziksel engel, fiziksel görünüm, medeni veya ebeveynlik durumu ayrımı yapmaksızın tüm bireylere saygı gösterir.

    Bursa Uludağ Üniversitesi B.U.Ü.Yabancı Diller Yüksekokulu



    web: http://uludag.edu.tr/ydyo
    Adres: ydyo@uludag.edu.tr
    Mail: ydyo@uludag.edu.tr
#24.12.2021 23:31 14 0 0
  • Opencart Spanish Language - Język hiszpański Opencart
    Opencart İspanyolca Dil Paketi
    Spanish Package Opencart 3.X

    Language Name (Nombre del Idioma): Español
    Code: es
    Locale: es_ES.UTF-8,es_ES,Español

    DOWNLOAD / İNDİR / DESCARGAR

    Spanish Package Opencart 3.X

    Available to download in Github
    https://github.com/systemidea/opencart3.0.2-es-es

    0


    Compatibility
    3.0.0.0, 3.0.1.1, 3.0.1.2, 3.0.2.0, 4.0.0.0_b

    Funcionando correctamente en la versión: 3.0.2.0.
    Aquí los pasos que hice:
    1.- Descomprimir el .zip, en el raíz de nuestro proyecto. (Remplazar los archivos existentes).
    2.-Dirigirse a: System -> Localisation -> Languages. (Presionar el boton + , para agregar un nuevo idioma).
    3.-Llenar el formulario
    Language Name: Spanish
    Code: es-es
    Locale: es-es
    Status: Enabled
    Sort Order: 1
    4. Luego dirigirse a: System -> Settings -> (Editar los datos de la tienda)
    En la pestaña: "Local", luego en los atributos: "Language" y "Administration Language",
    elegir Spanish
    5. Listo
#15.12.2021 19:01 14 0 0
  • Konu: Türksat 3A
    Teknik özellikler
    Uydu İsmi
    Türksat 3A
    Üretici
    Alcatel (Thales) Alenia Space Industries
    Platform
    SpaceBus 4000B2
    Fırlatma Tarihi
    13.06.2008
    Yörünge
    42° Doğu
    Manevra Ömrü
    20 yıl
    Uplink Bant
    Ku-Band
    Downlink Bant
    Ku-Band
    Transponderlar
    36 & 72 MHz
    Kapsamalar
    Doğu, Batı
#09.06.2021 19:34 14 0 0
  • Krizi; kuruma ya da paydaşlarına zarar verebilecek, beklenmedik ve hızlı karar almayı gerektiren gelişmeler olarak açıklayabiliriz. Halkla ilişkilerde kriz yönetimi; kurumların beklemedikleri bir zamanda ortaya çıkan, çözülmesi için çok az bir zamanının olduğu, kurumun itibarını sarsan bir durumdur. Krizler maddi ve manevi kayıplara sebep olabilir. İyi yönetilmediği takdirde kurumun, örgütün, paydaşların ve işletmelerin güven, itibar ve para kaybı olur. Kriz yönetimi oldukça önemli bir yönetim fonksiyonudur. Kriz yönetim planı bulunmayan kuruluşlar, örgütler, paydaşlar ve işletmeler bu konuda halkla ilişkiler faaliyetlerinden yararlanır. Doğru ve yerinde iletişim, kriz yönetimi ve halkla ilişkiler açısından önemli bir unsurdur. İletişim ajansları ile kuruluşlar arasındaki etkin ve güvenilir bilgi akışının sağlanması, daha büyük krizlerin oluşmasını önleyebilir. Halkla ilişkiler alanında yürütülen kriz yönetimi veya kriz iletişimiyle birçok çalışma yapılır. Bunlardan birkaçı; medyada yer alan olumsuz haberlerin karşısında kurum yaklaşımının yer almasını sağlamak, diğer sosyal paydaşlarla iletişimi sıkı tutmak ve kurumların, kuruluşların, örgütlerin, işletmelerin veya kişilerin desteğini kazanmaya çalışmaktır. Krizin en az zararla atlatmak ve örgütün imajını geri kazanmayı sağlamak için krize neden olan asıl problemlerin tespit edilmesi, halkla ilişkiler faaliyetlerinin devreye sokulması gerekir. Kriz döneminde halkla ilişkiler çalışmaları daha çok önem kazanır ve daha fazla ihtiyaç duyulan bir faaliyet haline gelir. Halkla ilişkilerin etkili temel işlevleri kriz dönemlerinde ortaya çıkar. Bilgi toplamak, hedef kitlelerle iletişim sağlamak, bilgilendirmek, kurum imajı oluşturmak ve korumak, hedef kitlenin beklentileriyle kurum performansını aynı çizgiye getirmek, sonuçları değerlendirmek gibi işlevleri alanda oldukça önemlidir. Kriz yönetimi, kuruluşun politikasını etkilediği ve iletişimde belirleyici olduğu için halkla ilişkilere büyük oranda ihtiyaç duyar. Halkla ilişkilerin herhangi bir örgütte bulunması; örgütte oluşabilecek kriz ortamları için hazırlık yapılması, krizin oluşması halinde bunun en az hasarla atlatılabilmesi veya krizin etkilerinin olumlu bir fırsata dönüştürülmesi, kriz sonrasında örgütün kriz öncesinden daha iyi bir duruma gelmesi halkla ilişkiler ile mümkün olur. Kriz yönetiminde halkla ilişkiler uzmanlarının medya ile kurduğu ilişkiler çok iyi bir strateji izlemeyi zorunlu kılar. Krizin daha iyi yönetilmesi amacı medyada görünür olmakla bağlantılıdır. İletişim politikalarının yönlendirilmesi de oldukça etkilidir. Krizin birçok dönemi vardır. Kriz öncesi dönemde, krize sebep olabilecek konular belirlenmelidir. Kriz yönetim planı yapılmalıdır. Kriz kurulu meydana getirilmelidir. Kriz sözcüsü belirlenerek eğitilmelidir. Bu kişi medya iletişiminde iyi bir yönetici olmalıdır. Krizden öncesi ve kriz zamanında mesaj akışı oldukça hızlı ve etkili sağlanmaya çalışılmalıdır. Kriz anında dinleyicilere, hedef kitleye karşı dürüstlük önemlidir. Halkla ilişkilerin görevi burada belirir. Mesajın doğru zamanda, doğru kişiye, doğru yere ulaşması sağlanmalıdır. Medya çalışanları, taşıyıcıları aydınlatılmalı ve bilgi akışında süreklilik sağlanmalıdır. Kurum sözcüsünü değerli kılan durumlar vardır. Sözcünün eğitimi, bilgilendirmesi ve hazırlığı bu aşamada önem kazanır. Kurumun itibarını, inanırlığını kazanmak temel amaç olmalıdır. Birçok kanaldan cevap verilmesi, kurumun yararına olur. Yalan ifadeler, bilgi verirken kaçınılması gereken durumlardır. Kamuoyu ile paylaşılamayacak bilgilerin ya da durumların sebepleri ifade edilmelidir. Bazı ilkeler vardır ve bu ilkelerden uzaklaşılmaması gerekir. Bunlardan biri de şeffaflık ve güvenirlik ilkesidir. Krizin boyutu ne olursa olsun sessiz kalmak zarar verici bir durumdur. Kriz sonrası; krizde yapılan bütün çalışmalar, müşteriyle birlikte değerlendirmeye alınır. Gelecekte oluşabilecek herhangi bir kriz zamanı için çalışmalar, yapılan değerlendirmeler ile genişletilmeye çalışılır. Kriz yönetimi devamlılığı olan bir durumdur. Daha önceden tahmin edilebilen krizlerle ilgili hazırlanmış planlar, sürekli denenmeli ve tekrar tekrar gözden geçirilmelidir.
#06.06.2021 11:35 14 0 0
  • Konu: TYT Nedir?
    TYT, bütün üniversite adaylarının girmek zorunda olduğu bir nevi baraj sınavıdır. 2 yıllık bütün bölümlere TYT sınavları ile girilir. Sadece AYT sınavı puanı ile 4 yıllık bölümlere giriş yapılmaktadır. Ancah hangi bölümü tercih edecek olursanız olun TYT'ye mutlaka girmek zorundasınız. Çünkü dediğimiz gibi bu sınav bir baraj sınavıdır. TYT sınavdan en az 150 puan alamayanlar 2 yıllık bölümleri, AYT sınavından en az 180 puan alamayanlar ise 4 yıllık bölümleri tercih edemez.
#25.12.2021 16:10 13 0 0
  • Arşivimizden birbirinden güzel, ilginç ve havalı araba resimleri bulacaksınız. Sizi birbirinden muhteşem araba fotoğrafları ile başbaşa bırakıyoruz. İşte şahane araba fotoğrafları. 2022 Model Efsane Araba resimleri. Sağ tuşa basara dilerseniz Araba resmi indir. Bazen Yandan araba resmi de paylaşacağız. Manzaralı araba fotoğrafları sizlerle.

    Araba Fotoğrafları Otomobil Resimleri



    Aşağıdaki HD Araba Wallpaper yani Desktop Arama Resmi üzerine basarak tam çözünürlük halini indirebilirsiniz.
    0

    Yerli otomobil markamız Togg resimleri de bu arşivde olmalı değil mi..
    0

    Bugatti Chiron Super Sport 300+ Güzel arama resmi ama değil mi..
    0

    Hızlı Araba Resimleri



    Otomobil dünyasındaki hız yarışlarında Cenevre'de görücüye çıkan Hennessey Venom F5 sıra dışı performans verileriyle büyük bir tabu olan saatte 300 mil yani 482 km hızı geçerek en hızlı yol arabası olma iddiasında. Sadece 24 adet üretilen aracın yarısının satıldığı açıklandı.
    0

    Hennessey Venom GT iç tasarım resmi
    0

    İşte yine bir Bugatti Chiron SuperSport 300+ fotoğrafı
    Dünyada hızlı araç deyince hep en önde olmaya gayret eden Fransız Bugatti firması, uzun yıllardır dünyanın en hızlı araba markası ünvanını elinde tutmakta. Super Spor, dünyanın en hızlı arabası ünvanını elinde bulunduran Bugatti Chiron modelinin modifiye ile geliştirilmiş son tasarımı olma özelliğinde. 30 adet üretilen araç, Centodieci üretimi 1578 beygir gücünde 8.0 litre quad turbo w-16 motora sahip. 60 km-sa hıza 2,6 saniyede ulaşan aracın en yüksek hızı geçtiğimiz aylarda saatte 304,7 km olarak ölçülmüş. Dünyadaki en hızlı araba modeline sahip olmanın bedeli ise 3.8 milyon usd doları.
    0

    Klasik Araba Resimleri



    Aston Martin DB5 Klasik otomobil fotoğrafı
    0

    O bir EFSANE Chevrolet Impala klasik araba resmi 1967 Chevrolet Impala SS 427
    0

    Arşivimiz sürekli güncellenecek birbirinden güzel araba resimlerini sizlerle paylaşacağız.
#24.12.2021 09:06 13 0 0
  • Konu: CRM Nedir?
    CRM (Customer Relationship Management), satış öncesi süreçlerde yeni müşteriler elde edebilmek için,
    satış sonrası süreçlerde ise etkili bir müşteri deneyimi yönetimi sağlamak için kullanılan yazılımlardır.

    CRM Nedir? Ne İşe Yarar?



    CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi), şirketlerin tüm müşteri etkileşimlerinin kaydedilmesi sonucu ortaya çıkan veriler sayesinde, şirketlerin ticari ilişkileri güçlendirmek ve karlılığı arttırmak için kullandıkları teknoloji, strateji ve uygulamaların bütünüdür.

    0

    CRM Programı / CRM Nedir?


    CRM, "müşteri ilişkileri yönetimi" anlamına gelir. CRM'in açılımı ingilizce "Customer Relationship Management" sözcüklerinden gelmektedir.

    Basit bir ifadeyle:
    Müşteri İlişkileri Yönetimi, (CRM) işletmelerin mevcut ve potansiyel müşterilerle olan tüm etkileşimlerini yönetmesine yardımcı olur. CRM denildiğinde akla teknoloji ve program gelmelidir.

    Müşteri İlişkileri Yönetimi (Customer Relationship Management — CRM), bir şirketin tüm ilişkilerini ve müşterileri ve potansiyel müşterileri ile olan etkileşimlerini yönetmek için kullanılan bir yönetim yaklaşımıdır.

    Amaç basittir: İş ilişkilerini geliştirmek. İyi bir CRM sistemi kurulduğunda bu, şirketin müşterileri ile ilişkilerinin sürekli kalmasına, süreçleri düzene koymasına ve kârlılığı artırmasına yardımcı olur.

    Bugün insanlar “CRM” hakkında konuştuklarında, genellikle bir CRM sistemine — iletişim yönetimi, satış yönetimi, üretkenlik ve daha fazlasına — yardımcı olan bir araçtan söz etmektedirler.

    Bir CRM sistemi; satış, müşteri hizmetleri, iş geliştirme, işe alım, pazarlama veya başka bir iş kolundan herkese, dışarıdan gelen etkileşimleri ve başarıyı yönlendiren ilişkileri yönetmenin daha iyi bir yolunu sunar.

    Bir CRM aracı; müşteri iletişim bilgilerinin saklanmasına, olası satış fırsatlarının belirlenmesine, verilen hizmetin kaydedilmesine ve pazarlama kampanyalarının merkezi konumdan yönetilmesine olanak tanır ve bir şirketteki herkesin kullanabileceği, her müşteri etkileşimi hakkında detaylı bilgi verir. Böylece, görünürlük ve verilere erişim kolaylaşır ve bu sayede işbirliği yapmak ve verimliliği artırmak çok daha kolaydır.

    İyi bir CRM sistemi kurulduğunda şirketteki herkes; müşterilerin nasıl iletişim kurduğunu, neleri satın aldıklarını, ne zaman satın aldıklarını, ne ödediklerini ve çok daha fazlasını görebilir. Sonuç olarak CRM, her ölçekteki şirketin büyümesine katkıda bulunan bir yönetim yaklaşımını ve aynı zamanda, müşteri ilişkileri yönetimine yönelik bir teknolojiyi ifade etmektedir.

    CRM, müşteri ilişkileri yönetimi anlamına gelir. Müşterilerinizle nasıl etkileşim kurma ve iş yapma şeklinizi geliştiren tümleşik, veri tabanlı yazılım çözümleri kategorisidir. CRM sistemleri müşteri ilişkilerini yönetmenize ve korumanıza ve potansiyel müşterileri, pazarlama süreçlerini ve işlem hattını izlemenize ve eyleme dönüştürülebilir eylemler elde etmenize yardımcı olur.)

    0

    Yepyeni bir sektör olarak ortaya çıkmakta ve her geçen gün yeniliklerine yenilik katarak çığ gibi büyümekte olan CRM yazılımı ( “Customer Relationship Management” yani “Müşteri İlişkileri Yönetimi”) özellikle hizmet sektöründe müşteri odaklı çalışmakta olan büyük firmaların oldukça ilgisini çekmektedir. Bu nedenle üzerinde çalışılmakta olan bu sektörde CRM programı adı verilmekte olan programlar oluşturulmaktadır. İşletmelerin faaliyet alanlarına, hedef kitlelerine, işletmede çalışmakta olan personel sayısına, müşteri adetine göre çeşitlilik göstermekte olan bu CRM programları alanında uzman kişiler tarafından seçilmektedir.

    CRM: Pazarlamacı Kılavuzu mu?



    Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), müşterilerle ilişkilerinizi yöneten bir yazılım sistemidir. CRM sistemi yalnızca bir çözüm değildir. Müşteri ilişkilerinizi etkili bir şekilde yönetmek, analiz etmek ve iyileştirmek için müşterinizin yolculuğunun her adımını destekleyen kapsamlı bir bulut çözümleri setine ihtiyacınız var. Böyle bir uçtan uca çözümünde bir satış bulutu, servis bulutu, ticaret bulutu ve pazarlama bulutunun yanı sıra eksiksiz ve dinamik bir müşteri görünümü elde etmek için çevrimiçi, çevrimdışı ve üçüncü taraf veri kaynaklarını bir araya getirebilen, yapay zeka özellikli bir müşteri veri platformu (CDP) da bulunmalıdır.
    CRM'yi kimler kullanmalı?

    CRM sistemleri neredeyse her zaman satış ekipleriyle ilişkilendirilir. Ancak zamanla, bu çözümler erişimlerini genişleterek pazarlama, ticaret ve servis gibi birçok işlev için önemli hale geldi.

    CRM sürekli olarak müşteri verilerini toplayarak, bu verileri analiz ederek ve edinilen bilgileri ilişkileri derinleştirip iş sonuçlarını iyileştirmek için kullanarak gelişir. Müşteriyle bire bir iletişim kuran herhangi bir çalışanın (veya müşteriyle bire bir iletişim kuran çalışanları destekleyenlerin) "Sizi tanıyoruz ve size değer veriyoruz" mesajını iletmesini sağlar.

    Bir CRM sistemi, iş performansı için çok önemli olan satış sürecinin ötesinde sizi destekler. Müşteriyle ilgili derinlemesine bilgiler ile şirketler şunları yapabilir:

    Yeni ek ürünleri doğru zamanda, doğru şekilde ve doğru fiyata sunabilir ve satabilir.
    Servis ekiplerinin sorunları daha hızlı çözmesine yardımcı olur
    Geliştirme ekiplerinin daha iyi ürün ve hizmetler oluşturmasına yardımcı olur

    0

    CRM neden kullanılmalıdır?



    Müşteri ilişkileri yönetim sistemlerinin ne kadar önemli olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Aslında rakip ürünler arasında ürün özellikleri ve kabiliyetler açısından çok az fark vardır. Artık pek çok müşteri, işletmenizle ilgili deneyimlerine dayanarak satın alma kararları veriyor.

    Harika bir müşteri deneyimi (CX) sağlamak için müşterinizin eksiksiz bir görünümüne (ve bu görünümü bir araya getirmek için doğru verilere) ihtiyacınız var. Müşteri ilişkileri yönetim sistemleri e-posta, web siteleri, fiziksel mağazalar, çağrı merkezleri, mobil satış, pazarlama ve reklamcılık çabaları da dahil olmak üzere çeşitli kaynaklardan elde edilen verileri bir araya getirir.

    Müşterilerinizin kim olduğunu, ne istediklerini, geçmişte onlarla kurduğunuz etkileşimleri ve gelecekteki etkileşimlerinizin nasıl olabileceğini bilmek CRM'nin odak noktasıdır.
    Müşteri ilişkileri yönetiminin amacı nedir?

    CRM'nin hedefi, müşteri yolculuğunun her aşamasında bilgiye dayalı ve üstün müşteri deneyimleri sağlayarak müşterilerle güçlü, üretken ve sadık ilişkiler kurulmasını desteklemektir. Peki neden? Müşteri kazanımını ve elde tutmayı iyileştirmek için. Bu ana fikir, müşteri ilişkileri stratejinizin özünü oluşturur. Müşteri kazanımını ve müşteri elde tutma oranını artırmak, büyük ölçüde müşterilerinizin size yeniden gelmesini sağlayan deneyimler sağlayarak başarılır. Hem strateji hem de araç olarak CRM, bu deneyimler hakkında bilgi sunar.

    Bir CRM sistemi ne yapar? CRM nedir? Neden önemlidir? CRM neden önemlidir?



    Bir şirketin farklılığını belirten en önemli gösterge müşteri deneyimidir. CRM yazılımıyla şirketinizdeki müşteri sadakatini artırabilir ve yeni müşterilerin kazanılmasını sağlayabilirsiniz
    Bir şirketin başarısını ölçen kalemlerden birisi olan müşteri ilişkilerini CRM yazılımının sağlayacağı derin verilerle geliştirebilir, müşterinin şirketinizle ilk temasından son durumuna kadar uçtan uca süreçleri takip edebilirsiniz.
    Kaliteli bir müşteri deneyimi ile marka değeri yaratılabilir ve iş performansı artırılabilir. Bu şekilde müşteri sadakati sağlayabilir ve gelirlerinizi artırabilirsiniz.
    Müşteri ihtiyaçları ve istekleri CRM yazılımı ile daha iyi anlaşılabilir. Satın alma davranışları ve şirketinizle iletişimi hakkında elde ettiğiniz bilgilerle satış süreçlerinizi geliştirebilirsiniz.
    Satış süreçlerini otomatikleştirerek etkili bir pazarlama stratejisi geliştirebilir, fırsatları daha hızlı görebilir ve çabalarınızın geri dönüşünü raporlayabilirsiniz.

    CRM sistemi, belirli bir müşterinin yolculuğuna ilişkin tüm verileri (müşteri bilgileri, şirket temsilcileriyle etkileşimler, satın almalar, hizmet talepleri, varlıklar ve teklifler dahil) toplar, bağlar ve analiz eder. Sistem, daha sonra kullanıcıların bu verilere erişmesine ve her bir temas noktasını anlamasına olanak tanıyan bir arayüz sağlar. Sağlam bir müşteri ilişkisinin temeli bu anlayışla atılır.

    Ayrıca müşteri verileri komisyon modelleri, satış tahminleri, bölge segmentasyonu, kampanya tasarımı ve ürün inovasyonu gerçekleştirmenin yanı sıra diğer satış, pazarlama ve servis faaliyetleri yürütmek için toplanabilir. Bunların tamamı müşteri kazanma, müşterileri elde tutma ve gelir üretme çabalarını optimize etmeye yardımcı olabilir.

    Müşteri yönetimi yazılımı ve araçları, müşteri etkileşim sürecini kolaylaştırmanıza, müşterilerinizle güçlü ilişkiler kurmanıza, müşteri sadakati oluşturmanıza, en nihayetinde satışları ve karları artırmanıza yardımcı olur.
    Oracle Sales Demo: Sales Automation and CRM Software
    Oracle Sales helps you win more deals by giving you a complete, accurate, 360-degree view of your customer records from across your business and your CRM systems. Learn more: www.oracle.com/sales.

    CRM türleri



    Bir müşterinin bakış açısından iki senaryoya göz atalım.

    Daha önce kullandığınız bir işletmeden satın aldığınız bir ürün için servise ihtiyacınız var. Hatta ürünü kaydettiniz. Müşteri destek hattını aradığınızda temsilci; kim olduğunuza, neyi satın aldığınıza veya satın alma işleminin ne zaman gerçekleştiğine dair hiçbir fikre sahip değildir. Şimdi genellikle bulunması veya erişilmesi zor olan bir model veya seri numarası gibi temsilcinin kolayca erişebilmesi gereken bilgileri sağlamak için yorucu bir süreçten geçmek zorundasınız. Bu bilgileri elinde bulundurması gereken bir şirkete vererek değerli zamanınızı boşa harcamakla kalmıyor, hakkınızda hiçbir şey bilmiyor gibi göründüklerinden onlar için çok önemli olmadığınızı hissediyorsunuz. İhtiyaç duyduğunuz hizmeti almış olsanız bile bir dahaki sefere o şirketten alışveriş yapmayı düşündüğünüzde rekabete dikkatle bakarsınız.

    Şimdi başka bir senaryo düşünün. O destek çağrısını yapıyorsunuz. Temsilci, yalnızca adınızı not alarak ve kim olduğunuzu doğrulayarak tüm satın alma ve hizmet geçmişinize erişebilir ve size değerli müşteri gibi davranır. Üründe sorun yaşasanız bile bu tür bir kişisel muamele, onlardan yine alışveriş yapmanızı sağlar.

    CRM, ikinci tip müşteri deneyimini destekler. CRM'ye dayalı her etkileşim, müşterinizin daha kişisel ve çekici bir deneyim yaşaması için bir fırsat yaratır. Aynı zamanda marka değeri yaratmanız, memnuniyeti artırmanız ve daha fazla satış yapmanız için de bir şanstır. Bu şekilde müşteri sadakati oluşturur ve gelirinizi artırırsınız.

    0

    B2B CRM nedir?



    CRM Nedir? Ne kadar kod bilgisi lazım?
    CRM yazılımları için ne kadar kod bilgisi lazım?

    En iyi CRM yazılımı kod bilgisi gerektirmeyen yazılımdır. IT bağımlılığını ne kadar azaltırsa istediğinizi gerçekleştirmekte özgür olursunuz.
    Kodlama bilmeden, firma veya müşteri verilerine yeni alanlar, tablolar ekleyebilmelisiniz. Yeni filtreler, dinamik segmentler, yeni kampanya şablonları tasarlayabilmelisiniz.
    Kimseye ihtiyaç duymadan, CRM’inizi değişen ihtiyaçlarınıza uyumlu olması için kendiniz değiştirebilmelisiniz.
    IT bağımlılığı arttıkça çeviklik azalcağından tek bir satır kod yazmadan süreçleri, arayüzleri hatta veri yapılarını kendi başınıza tasarlayabilmelisiniz.
    No-code bir CRM ile kaynak planlaması, proje planları ve ertelemelerden işlerin aksamasını önlersiniz.

    Her müşteri ilişkileri yönetimi sistemi aynı değildir. Genel olarak bir B2B satış ortamı, birden fazla alıcının dahil olduğu daha karmaşık bir ortamdır. Bir satışın kapanması 12 aya kadar sürebilir ve süreç içinde daha fazla adım içerebilir. B2B anlaşmaları daha büyüktür, bu da daha az satın alma olduğu anlamına gelir. B2B ürünlerine evrensel olarak ihtiyaç duyulmadığı için daha az potansiyel müşteri vardır. Birçok insan Coca-Cola'yı sever, ancak herkes bir arazi aracı için lastik düzeneğine ihtiyaç duymaz.

    Karmaşıklık seviyesi göz önüne alındığında benzersiz B2B gereksinimlerinize uygun bir müşteri çözümüne ihtiyacınız var. Aşağıdakileri sağlayan bir sistem düşünün:

    Satış temsilcilerinin iş yüklerini yönetmelerine ve her şeyi takip etmelerine yardımcı olmak için otomatikleştirilmiş iş akışları
    Müşteri davranışını doğru bir şekilde tahmin etmek ve finansal sonuçları öngörmek için tahmin kabiliyetleri
    Potansiyel müşterinin veya müşteri adayının satış hunisinin hangi aşamasında olduğuna dair daha fazla görünürlük
    Çoğu durumda self servis ortamında bulunan, karmaşık ve yüksek düzeyde yapılandırılabilir ekipmanları satmak için CPQ uygulama yazılımları
    Fiyat teklifi oluşturmak ve sipariş hatalarını önleyecek bir ayrıntı seviyesi sağlamak için teklif yönetimi

    B2C CRM nedir?



    Yukarıda belirtildiği gibi, her müşteri yönetimi çözümü aynı oluşturulmamıştır. Bir B2C satış ortamı, genellikle B2B'den daha az karmaşıktır. Satışlar aylar veya yıllar değil, günler sürer ve genellikle daha az temas noktası gerektirir. Anlaşmalar daha küçüktür, ancak satın alma başına daha fazla ürün vardır. Büyük ölçekte hızlı ve kolay satış yapmak için geniş bir kitleye odaklanma ihtiyacı göz önüne alındığında benzersiz B2C ihtiyaçlarınıza uygun bir çözüme ihtiyacınız var. İdeal olarak, B2C çözümünüz şunları sağlamalıdır:

    Müşteri verileri, hizmet bildirimleri ve diğer alanlarda gerçek zamanlı kabiliyetler
    Kişisel bir dokunuşu korurken büyük listelere çoklu e-posta gönderebilen güçlü e-posta ile pazarlama
    Kapsamlı bir kişi veritabanına pazarlamayı destekleyen, çok sayıda kişiye satış yapan ve müşteri talebini karşılayabilecek hizmet sağlayan otomatikleştirilmiş iş akışları
    Entegre bir sorun bildirme platformu ve çeşitli sohbet araçları aracılığıyla daha fazla talebi karşılayabilen entegre çağrı merkezi ve müşteri hizmetleri kabiliyetleri
    İlgisini kaybeden müşterileri geri kazanmaya ve tüm müşteriler için diğer satın alma seçeneklerini tanıtmaya çalışmak için sosyal medya entegrasyonu

    CRM'nin özellikleri ve avantajları



    Aralarından seçim yapabileceğiniz birçok farklı CRM türü ve satıcı vardır. Ancak, kimin CRM sistemini değerlendiriyor olursanız olun, bakmanız gereken birkaç yetenek vardır. Gerekenler:

    Kullanımı kolay olmalıdır; yoksa insanlar onu kullanmaz..
    Bütçenize uygun ve yeterli yatırım getirisi (ROI).
    Diğer sistemlerinize iyi entegre olmalıdır.

    Bu müşteri 360 görünümü için doğru, tutarlı verilere ihtiyacınız var ve CRM/arka ofis entegrasyonuna güvenemiyorsanız verilere güvenemezsiniz.
    Satış planlaması, kota ve bölge yönetimi, tahminler ve teşvik primi
    Oracle SPM: Build a High Performance Team
    When sales teams are not optimized, revenue is impacted and morale is low. To gain a competitive advantage, modern organizations use sales performance management - SPM technology to set their team on a path to peak sales performance.

    CRM yazılımları satış planlamasını, kota ve bölge yönetimini, tahminleri ve teşvik primini desteklemelidir. CRM, daha fazla satış yapmanıza yardımcı olmak için tasarlanmıştır ve bu çözüm setleri:

    Fark edilmeyen yüksek değerli anlaşmaların daha az olmasını sağlar
    Hangi anlaşmaların kapanacağına dair tam bir resim sağlar
    Satış ekibinden kimlerin kotayı karşılayacağını (karşılamayacağını) belirtir
    Pazarlama kampanyaları planlamanıza ve farklı satış bölgelerine yayılmış kaynakları daha iyi yönetmenize yardımcı olur
    Ne kadar çaba sarf edildiğini ve bu çabaların bir satışa yol açıp açmadığını gösterir

    CRM ve veriler


    Oracle Engagement Cloud Customer Data Management
    Learn more about how Oracle Engagement Cloud helps keep customer data clean and accurate so Sales can use that trusted data to close more business, faster.

    Herhangi bir yazılım çözümünün en önemli kısmı, içine yerleştirilen verilerdir. Başarılı müşteri ilişkileri stratejilerinin temeli doğru, eksiksiz müşteri profillerine ve bunların ne kadar etkin kullanılabileceğine bağlıdır.

    Kötü CRM verileri aşağıdakiler de dahil olmak üzere birçok yerden gelebilir:

    Örneğin bir müşterinin sahte adından veya telefon numarasından dolandırıcılıkla girilen veriler
    Tuş vuruşu hataları
    Yanlış yazımlar veya aynı verileri farklı kişilerin girmesi nedeniyle mükerrer müşteri bilgileri
    Doğal değişiklikler: Çalışanlar işten ayrılır veya terfi alır ve şirketler satın alınır veya birleşir

    Kötü veriler artabilir ve CRM'nizin değerini hızla düşürebilir. Geçersiz veya yanlış müşteri kayıtlarını temizleme zorunluluğunun yanı sıra, hoşnutsuz müşterileri yatıştırmanın maliyetleri de önemli olabilir.

    CRM'deki abonelik yönetimi


    Yinelenen faturalamayı ve abonelik yönetimini desteklemek istiyorsanız, abonelik ve yenileme yönetimi sürecini otomatikleştirebilecek bir CRM çözümüne ihtiyacınız var. Bu, sözleşmeleri yakında sona erecek olan müşterilere otomatik olarak yenileme bildirimlerinin gönderilmesini veya bunun yerine satış ekibine, müşterileriyle yenilemeler hakkında zamanında iletişim kurmalarını isteyen hatırlatıcılar gönderilmesini içerebilir.

    CRM'deki yapay zeka


    En iyi CRM sistemleri, yapay zeka ve makine öğrenimi ile birlikte sağlam analitik sunar. Yapay zeka, satış yapmanıza gerçekten yardımcı olmak için iletişim yönetimi ve satış gücü otomasyonunun ötesine geçen CRM'nin geleceğidir. CRM'de yapay zeka sizi sonraki en iyi eylemlere doğru yönlendirebilir ve her müşteri fırsatına özel akıllı konuşma noktaları sağlayabilir—. Ayrıca yapay zeka pazarlama, satış ve müşteri hizmetleri genelinde müşteri deneyimini (CX) optimize etmenize yardımcı olan zamanında müşteri istihbaratı sunar.

    CRM sisteminizin etkili olduğunu nasıl bilebilirsiniz?


    CRM sisteminiz yeni ve mevcut müşterilere satış yapmanıza yardımcı olmak için orada olduğundan, bu ölçülebilir yatırım getirisine sahip bir ticari yatırımdır. Satış, pazarlama ve hizmet alanlarında CRM sisteminizin size ihtiyaç duyduğunuz getiriyi sağlamada etkili olup olmadığını anlamanıza yardımcı olmak için takip edebileceğiniz birçok metrik vardır.

    Müşteri ilişkileri yönetimi ile pazarlama arasındaki fark
    Hem CRM hem de pazarlama otomasyonu sistemleri tamamen verilerle ilgilidir. Daha doğrusu, verilerin depolanması ve kullanılmasıyla ilgilidir.

    Ancak pazarlama otomasyonu sistemleri, potansiyel müşteriler toplamak (yani, niyet göstermek için yeterli müşteri veri noktası) ve ardından bunları satış ekibine devretmek nihai amacıyla potansiyel müşterilerle ve müşterilerle iletişim kurmaya odaklanır.

    CRM, potansiyel müşteriler oluşturmak için çalışarak işe başlar ve bunları, ürününüzü veya hizmetinizi satın almakla ilgilendiğini ifade eden ya da geçmişte ürününüzü veya hizmetinizi satın alan ve gelecekte muhtemelen yeniden satın alacak müşteri adayları olarak tanımlanan kişilere dönüştürür.

    CRM ve CX


    CRM ilk kez ortaya çıktığında işletmeler verileri yakalayıp tutuyor ancak yüceltilmiş bir Rolodex dışında bu verilerle ne yapacaklarını bilemiyorlardı. Artık, yapay zeka ile entegre müşteri ilişkileri yönetimi sistemleri verileri alıp bağlayıp ve ardından bu verilerin ne anlama geldiğini yorumlayıp tahmin ediyor. Müşteri verileri başlangıç noktasıdır. Hızla gelişen yapay zeka kabiliyetlerinin yanı sıra yapılandırma, fiyatlandırma ve teklif verme (CPQ) çözümleri, müşterileri satış yolculuklarına başlatmak ve ardından bu satış yolculuklarını yeni yollara ve ürün alanlarına genişletmek için eksiksiz, doğru ve 360 derecelik bir müşteri görünümünü kullanmada çok önemli bir rol oynayacak. Bitiş noktaları ise sonsuzdur.

    Bu yapay zeka geliştirmeleri CX gelişmeye devam ettikçe müşteri deneyimi de gelişmeye devam edecek ve buna karşılık müşteri beklentileri artmaya devam edecektir.

    Yalnızca artan beklentileri karşılamak için değil, aynı zamanda müşterilere benzersiz ve ilgi çekici şekillerde hizmet sunabilmesi için işletmenizin müşterileriniz ve onların yolculukları hakkında derinlemesine bir anlayışa sahip olması gerekir. Bu, müşteri deneyiminin geleceğidir ve en iyi CRM çözümünü seçerken bunu doğrultuda karar almalısınız.
    Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) müşteri hizmetlerini nasıl iyileştirir?
    Sauermann uses Oracle CX for better customer experiences
    Mejdi Bettaieb, CIO at Sauermann, describes how Oracle CX helps them provide a single point of contact for their customers, reducing the average customer service request from two weeks to three days and helps keep customers loyal.

    Geleneksel olarak CRM, öncelikle bir satış aracı olarak görülüyordu. Artık değil. Müşteri yazılımı çözümleri satış ekiplerinin potansiyel müşterileri düzenlemelerine, takipleri otomatikleştirmelerine ve fırsatlar ile iş akışlarını yönetmelerine yardımcı olsa da kurumunuzdaki diğer departmanlar için çok daha fazlasını yapar.

    Çözümünüzün her müşteri adayı ve müşteri hakkında önemli bilgileri tutması, müşteriyle bire bir iletişim kuran tüm ekiplere kim oldukları, motivasyonları, ne isteyebilecekleri ve geçmişte markanızla ne tür bir ilişki içinde oldukları hakkında çok daha fazla içgörü sağlar.

    Bu bilgiler, bu müşterilerle etkileşime girme zamanı geldiğinde müşteri hizmetleri temsilcilerinize bağlam sağlar. CSR'leriniz kiminle çalıştıklarını ne kadar çok bilirlerse müşterilere o kadar iyi hizmet sunabilirler.
    Müşteri ilişkileri yönetimi müşteri deneyimini (CX) nasıl iyileştirir?

    İş başarısı ve büyümesi için eksiksiz bir müşteri görünümü gereklidir. Bir CRM sistemi olmadan aşağıdakileri yapmak için ihtiyaç duyduğunuz, müşterinin 360 derecelik görünümünü geliştirmekte zorlanırsınız

    Müşteri etkileşimlerini kişiselleştirmek
    İş süreçlerini otomatikleştirmek (uygun bulut CX entegrasyonlarıyla)
    üm müşteri etkileşimlerini izlemek

    CRM stratejisine sahip olmak neden önemlidir?


    Araçlar yalnızca araçtır. Onlara değer katan, bu araçları nasıl kullandığınızdır. CRM stratejisi, hedeflerinize ulaşmak için sisteminizin işlediği verileri ve analitikleri kullanmanızı sağlar. Müşteri stratejiniz hangi araçları kullanacağınız, sisteminizi nerede barındıracağınız ve beklediğiniz avantajları elde etmek için neler yapmanız gerektiği konularındaki seçimlerinizi etkileyecektir.

    CRM'nin nihai amacı, daha fazla müşteri kazanmanızı sağlamak ve müşterileri elde tutma oranınızı artırmaktır. Müşteri stratejinizin ayrıntıları bu temelin üzerine kurulur. Müşteri kazanımını ve müşteri elde tutma oranını artırmak, müşterilerinizin size yeniden gelmesini sağlayan deneyimler sağlayarak başarılır. Bir strateji ve bir araç olarak CRM, bu deneyimlerin temelini oluşturur.

    Bulut CRM



    Diğer tüm iş uygulama yazılımlarında olduğu gibi CRM sisteminizi işletme içinde, bulutta veya hibrit bir model olarak barındırma kararı da iş gereksinimlerinize bağlıdır.

    İşletme içi CRM


    İşletme içi CRM sisteminiz üzerinde tam kontrol sağlar. Ama bunun bir bedeli var. İşletme içi CRM sistemleri satın alınmalı, kurulmalı, konuşlandırılmalı, izlenmeli, bunların bakımı ve yükseltmesi yapılmalıdır. Pahalı olabilirler, zaman alan kurulumlar ve yükseltmeler gerektirebilirler, ayrıca sürekli bakım için şirket içi BT kaynakları gerektirirler.

    Bulut tabanlı CRM


    Servis olarak yazılım (SaaS) seçenekleri kullanımı kolay arayüzler sunar ve işletme içi CRM sistemlerine kıyasla daha az BT müdahalesi ve yatırımı gerektirir. Herhangi bir iş kullanıcısı güncelleme yapabilir. Yükseltmeler otomatik olarak gerçekleştirildiğinden, önemli BT çabası olmadan her zaman en güncel işlevlere sahip olursunuz. Ayrıca Bulut

    CRM, her zaman ve her yerden erişim kolaylığı sunar.

    Hibrit CRM


    Hibrit CRM yukarıda belirtilen tüm alanlarda bazı dezavantajlar getirebilir, ancak her iki seçeneğin de en iyi yanlarını sunabilir. Bununla birlikte teknolojinin bulut ortamına giderek daha fazla geçiş yaptığını kabul etmek önemlidir. İşletme içi CRM'ye büyük yatırım yapan şirketler, rakipleri bulut ortamına geçtikçe geride kalır. Hareketlilik (her zaman, her yerde) sınırlı olacaktır. Yeni işlevlere erişim uzun ve yorucu bir süreç olabilir. Ayrıca, en gelişmiş yapay zekâ tabanlı teknolojiye (sanal asistanları, sohbet robotlarını, sonraki en iyi önerileri ve tahmine dayalı analitiği destekleyen teknoloji) erişilemeyecek.

    Tüm bu seçenekler göz önünde bulundurulduğunda işletmeniz için doğru CRM modelinin ihtiyaçlarınız ve kaynaklarınızla en iyi şekilde eşleşen model olduğu gerçeği varlığını korur ve ayrıca, olağanüstü müşteri deneyimleri sağlamak ve iş sonuçlarınızı daha iyi hale getirmek için müşterilerinizle anlamlı yollarla etkileşimde bulunmanıza olanak tanır.
#23.12.2021 16:15 13 0 0
  • Opencart Felemenkçe -Opencart Hollandaca - Opencart Dutch
    Opencart Dutch Language - Opencart Nederlandse taal
    Opencart Flemenkçe Dil Ekleme Kodları
    Opencart Felemenkçe Dil Paketi

    Taal: Nederlands
    ISO Code: nl-nl
    Locale: nl_NL.ISO_8859-1,nl_NL,nl_NL,dutch
#15.12.2021 19:02 13 0 0
  • Halkla ilişkiler kampanyasının uygulamasında; çeşitli stratejilerin belirlenmesinde neye, nasıl ulaşılmak istendiğine bakılır. Çözülmesi gereken temel problem; amaçlanan hedef kitleye, hangi etkinlikler çerçevesinde nasıl içerikler sunulacağı ve bu içeriklerin hangi medya kanalıyla, ne çeşit harcamalar yapılarak, ne zaman iletileceğini belirlemektir. Bu sorunun çözüme kavuşmasında kurumun, işletmenin, örgütün ya da kuruluşun iletişim hedefleri de göz önünde bulundurulur. Halkla ilişkiler uzmanları, pek çok aracı kullanabilir. Yine mesaj seçiminde en iyi olanın belirlendiği kısım önemlidir. Bir mesajı ne kadar çok kişi aynı şekilde algılıyorsa o mesaj, en iyi mesaj niteliği taşır. Halkla ilişkiler kampanyasının aşamalarında bazı sorunlar çıkabilir. Mesajları kullanmada herhangi bir sorunun çıkmasını önlemek için öncelikle küçük gruplar üzerinde test etmek bazı sorunları önlemede fayda sağlayacaktır.

    Hazırlanan planlar uygulama aşamasında program ekseninde gerçekleştirilir. Dikkat edilmesi gereken durumlar; uygulamada, planın dışına çıkılmaması ve kampanyanın ciddi bir biçimde ele alınmasını sağlamaktır. Planlama sürecinde bazı ayrıntılar ortaya çıkmayabilir. Bu da uygulama aşamasında büyük bir sorun teşkil eder. Özellikle medya çalışanlarının arzuları, sıkıntıları ve istekleri belirebilir. Bu gibi durumlara çözüm odaklı yaklaşılmalıdır. Halkla ilişkilerde uygulama aşaması bir tür gerçekleştirme evresidir. Önceki zamanlarda araştırılan çalışmalar ve planı yapılmış olan faaliyetlerin uygulaması gerçekleştirilir. Bu aşamada yapılması gerekenler vardır. Bunlar; iletişim araçlarının hazır edilmesi, iletişim aktarıcılarının ayarlanması ve bütün araçları entegre edilmiş bir şekilde kullanma durumudur.

    Halkla ilişkilerdeki uygulama aşamasında, araştırma ve planlama aşamalarında oluşturulmuş kararlar etkilidir. Bu kararlar, uygulama aşamasında faaliyete geçirilerek gerçekleştirilir. Planlama sürecindeki düşüncelerin dolaşıma sokulması bu kısımda görülür. Uygulama sürecinde halkla ilişkiler kampanyalarının başarılı olmasında ilgili kuruluşların, kurumların, işletmelerin ya da örgütlerin desteğinin büyük payı vardır. Desteğin gelmediği durumlarda, kampanyada güçlüklerle karşılaşma olasılığı çok yüksektir. Planlaması yapılan bu çabalara desteğin gösterilmemesi, kampanyanın başarıya ulaşmasının önünde engel teşkil eder.

    Oluşturulan iletilerin hedef gruplara aktarımında planlar yapılır. Planlanan şekilde etkinlik ve fuarlardan panellere, davetiyelerden bültenlere, yarışma ve organizasyonlardan basın gezilerine kadar birçok şeye özen gösterilmeli ve dikkat edilmelidir. Bazı durumlarda hedef kitleyi etkilemek önemsenmez ve ufak bir ayrıntı olarak benimsenir. Halbuki hedef gruplara gereken ciddiyetin gösterilmesi, kampanyanın ilerlemesinde ve başarısında büyük role sahiptir. Halkla ilişkiler kampanyasının uygulama sürecinde içselleştirme önemlidir; ancak uygulanması zor bir meseledir. Uygulama aşamasında istenilen sonuçlara ulaşmak için hedef gruplara yönelik onları ikna edici, inandırıcı, etkileyici iletişim çabaları bulunmalıdır. Var olması gereken iletişim çabaları, hedef grubun tavrını istenilen yönde değiştirmede, geliştirmede etkili olmalıdır. Halkla ilişkiler kampanyasının yeterli olup olmadığını ölçmek için odak bir grup üzerinde uygulama gerçekleştirilebilir. Tespit edilen faaliyetler, planlama aşamasının içinde yer almak kaydıyla uygulamaya sokulmalıdır.

    Uygulama sürecinde çeşitli araştırma biçimlerinden yararlanılır. Bu araştırma biçimleri halkla ilişkilerdeki iletişim çabalarının takip edilmesini içerir. İzleme yöntemleri arasında en çok kullanılanlar; çıktı analizleri ve eşik bekçisi araştırmaları olarak ifade edilir. Halkla ilişkiler kampanyasında, kampanyada belirlenen süre nezdinde görsel ya da yazılı olarak kullanılabilecek bütün iletişim araçlarından faydalanılmalıdır. Kampanyanın hedef kitleye ilettiği mesajların, çeşitli yollarla duyurulması ve yansıtılması gerekir. İşlenilen konu pek çok çeşitli yol ile canlandırılmalı ve akılda kalıcı olmalıdır. Burada yine iletişim araçlarından yararlanılır. Hedef kitleye karşı açık ve anlaşılır bir dil kullanılmalıdır. Sorun teşkil edebilecek her şey çözüme kavuşturulmaya çalışılmalıdır. Aktarılan konunun, tartışmalı yollarla hedef kitleye açık bir şekilde dile getirilmesi etkileyici olacaktır. Bilimsel yolları kullanmak inandırıcılığı güçlendirecektir. Kalıcılığın yaratılması sağlanmaya çalışılmalıdır. Tüm bunların uygulanması, başarılı bir halkla ilişkiler kampanyasının olmazsa olmazlarıdır.
#06.06.2021 11:38 13 0 0
  • Halkla ilişkilere yönelik yapılacak kampanyaların büyük çoğunluğu hedef kitle ya da grup tarafından bilinmektedir. Hedef kitle; halkla ilişkiler kampanyasının öncesinde ve sonrasında yapılacak gelişmeleri, düzenlemeleri görmemektedir. Dolayısıyla bunlardan haberi olmaz. Yalnızca kampanyanın uygulaması hakkında bilgileri vardır. Buradaki etkinlikleri, organizasyonları görebilirler. Kampanya sürecinde belli bir aşama vardır. Kampanyanın başarılı olmasında oldukça etkili olan bu aşamalar düzenli bir şekilde, özenle takip edildiğinde amaçlanan sonuca ulaşılacaktır. Halkla ilişkiler kampanyasının dört aşaması bulunur. Bunlar araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme aşamalarıdır. Bu aşamalara değinecek olursak; öncelikle “araştırma” aşamasından başlamalıyız. Halkla ilişkiler kampanyasının bilhassa en önemli aşamasını araştırma kısmı oluşturur. Araştırma denilince; sorunları çözme amacı taşıyan planlı ve sistematik bir biçimde verileri toplama, çözümleme, yorumlama, değerlendirme ve rapor etme süreci anlaşılır. Bu bölümün ilk adımını “bilgi toplama” oluşturur. Bilgi toplanmadığı takdirde kampanyada eksiklik belirir. Bu aşamada o kurumun, kuruluşun, örgütün ya da işletmenin amaçları önemlidir. Bu nedenle amaçları en iyi şekilde araştırılmalıdır. Halkla ilişkiler kampanyasının yöneldiği hedef kitle, can alıcı nokta olduğu için bu kitle hakkında bilgi alınmalıdır. Bunların ortaya çıkması halkla ilişkiler kampanyasını yürütmede yardımcı olacaktır. Araştırma sürecinde kullanılacak yöntem ve teknikler çok önemlidir. Bu süreçte anket, gözlem, deney, derinlemesine mülakat gibi yöntemlerden yararlanılabilir. Anket; hedef gruplar hakkında değerli bilgiler verir. Hedef kitlenin hepsine uygulanamayabilir. Bu durumda örnekleme başvurulur. Gözlemin ankete oranla daha objektif sonuçlar içerdiği görülür. Kurumlar, örgütler, kuruluşlar ya da işletmeler kendilerine uygun yöntem ve teknikleri uygulayarak, araştırmayı değerlendirme bölümüne geçerler. Kurumun kendisi hakkında ne düşündüğü, yaptığı organizasyonlarla ilgili temel verileri, bu organizasyonların ve problemlerin yapısı, amacın belirlenmesi, kaynaklar halkla ilişkiler kampanyasına yönelik araştırmada önemlidir. Hedef kitle profili çıkarmak gerekir. Araştırma sürecinin sağlıklı işleyebilmesi açısından halkla ilişkiler uzmanları ön yargılarından kurtulmaya çalışmalıdır.

    Halkla ilişkiler kampanyasında araştırmanın bir başka ayağını analiz kısmı oluşturur. Araştırmada elde edilen bulguların kesinliğe dönmesi için uğraşılır. Öğrenilmek istenen; kampanyada neye ulaşılmak istendiğidir. Peki hangi kısımların kesinleşmesi istenir? Bu sorunun cevabını kuruluşun, dağıtım yollarının, fiyat politikasının, örgütün faaliyetlerinin, çevrenin, hedef kitlenin, hedef grupla sağlanan iletişimin analizi verir . SWOT analizinin ve PEST analizinin yapılması büyük yarar sağlar.

    Halkla ilişkiler kampanyasında SWOT analizi; kurumun, kuruluşun, örgütün ya da işletmenin kendini tanıması için yaptığı bir analizdir. Eskidiği söylentilerine rağmen oldukça büyük önem arz eder. Durumu teşhir etmeyi sağlar. En fazla kariyer planlamada kullanıldığı görülür. Basitçe güçlü ve zayıf yönleri ortaya koymak değildir. Sistematize edilmiş bir durum analizidir. Güçlü yanlar, zayıf yanlar, fırsatlar ve tehditler analiz edilir. Güçlü ve zayıf yanlar kurum içine girerken; fırsatlar ve tehditler kurum dışı alanda yer alır. Güçlü yönler teşvik edilmeye, zayıf yönler sınırlanmaya, fırsatlardan yararlanılmaya ve tehditleri azaltmaya çalışılır. Hangi türden tehditlere hangi türden güçlü yönler ile cevap verilebilir? Zayıflıklar nerede fırsata dönüşebilir? Zayıflıkların doğuracağı zararlardan nasıl kaçınılabilir? Güçlü yönler fırsatlarla nasıl teşvik edilebilir? Bu gibi sorulara cevap aranır.

    Halkla ilişkiler kampanyasında PEST analizi; politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik faktörlere yönelik yapılan analizdir. Bu faktörlerin kapsadığı alanlar vardır. Politik faktörler; yasaları, ülkenin dış ilişkilerini, vergi düzenlemelerini içerir. Ekonomik faktörler; tüketicinin alım gücünden, enflasyon oranlarından, kuruluşun ekonomik tablosundan bahseder. Sosyal faktörler, insanlarla ilgilidir. Coğrafik, demografik, psikografik faktörleri, insanların toplumsal yaşamını ve geleneklerini ortaya koyar. Teknolojik faktörler; AR-GE uygulamalarını içerir; teknoloji, hedef kitle ve iletişim kavramlarına odaklanır. Daha sonra kuruma, işletmeye, örgüte ya da kuruluşa yönelik tehditlerin ve fırsatların analizi yapılır. Rakip analizi de bu aşamada büyük önem taşır.
#06.06.2021 11:33 13 0 0
  • Halkla ilişkiler ve reklam bir iletişim yöntemidir. Birbirinden yararlanan bu alanların elbette karıştırıldığı durumlar da vardır . Halkla ilişkilerde; kurum, kuruluş, işletme ya da ürüne yönelik hedef grup ya da gruplarda olumlu düşünceler oluşturulmaya çalışılır. Reklam daha çok ürünün ya da hizmetin satılmasına yöneliktir. Halkla ilişkiler; kurumun, örgütün, işletmenin pozitif iletişimi ile ilgilenir. Reklamda; kurumların, şirketlerin, işletmelerin vb. kar sağlaması amacı güdülür. Bunun için çeşitli satış stratejileri geliştirilmeye çalışılır. Pazarı genişletmek temel amaçtır. Halkla ilişkiler, burada devreye girerek doğru iletişimin sağlanmasında büyük rol oynar. Özellikle reklam politikalarının doğru bir biçimde yönlendirilmesinde etkisi büyüktür.

    Reklamın ve halkla ilişkilerin hedef kitlesi farklıdır. Reklamda; hedef kitle, ürünün çeşitli niteliklerine göre sınırlandırılır. Halkla ilişkilerde ise geniş bir hedef kitleye seslenmek amaçlanır. Bu da reklamın, ekonomik yapı içerisindeki hedef gruba; halkla ilişkilerin ise ekonomik yapı dahil olmak üzere birçok alan içerisindeki hedef gruba hitap ettiğini gösterir. Halkla ilişkilerin ve reklamın kullanım durumu da farklıdır. Halkla ilişkiler, mutlaka her kurumda ya da işletmede bulunur; ancak reklama her kurum ya da kuruluş ihtiyaç duymaz. Tüm bu farklara rağmen yine de bu iki alan birbirine bağlıdır. Çalıştıkları yönetim birimleri açısından da farklılık gösterirler. Kullandıkları araçlar da farklıdır. Basın bültenlerini, basın dosyalarını, fuarları, sergileri, basın gezilerini halkla ilişkiler planlar. Bu iki alanın, verdiği hizmetin süresi de farklıdır. Yaratılmak istenen etki, reklamda kısa bir zamanı içerirken; halkla ilişkiler, uzun süreli çalışmalar ile kendini gösterir. Reklamın maddi faydaları; değerlendirme, kontrol ve karşılaştırma yolları ile açıklanabilir. Halkla ilişkilerde ise bunu belirlemek oldukça zordur.

    Reklamcılığın ve halkla ilişkilerin genelde aynı işi yaptığı düşünülür; ancak farklı rolleri vardır. Hedef kitleye ve belirlenen diğer hedeflere ulaşabilmek açısından bu durumu anlamak önemlidir. Reklamcılık, farklı medya türlerini (çevrimiçi, basılı yayın, tv vb.) kullanarak tanıtılması için ücretli anonslar hazırlar. Halkla ilişkiler, kuruluşlar ve halk arasında karşılıklı ilişkiler kuran, stratejik bir iletişim sürecidir. Aralarındaki farkı daha ayrıntılı inceleyecek olursak, reklamın ücretli ya da ücretsiz olmasından başlayabiliriz. Reklamda, medyaya yerleştirilmek üzere bir reklam ödenir. Halkla ilişkiler ise medyada tanıtımını yapmak için kurum, kuruluş ya da işletme hakkında strateji geliştirir. Halkla ilişkiler uzmanları; markanın bilinirliğinin artmasında, medyanın ilgisini olumlu bir şekilde kazanmak için birçok taktik geliştirir. Mesajların kontrolü açısından bakıldığında; reklamcılıkta, reklamın içeriği üzerinde kontrol kurulabilir. Halkla ilişkilerde, medyadaki kapsama alanı daha azdır. Bir gazeteciye gönderilen hikaye fikri daha sonra kontrol edilebilir. Gönderilen hikaye fikrini değiştirmek ya da yayınlamamak onların tercihidir. Kapsama süresi açısından; reklamcılıkta, bir reklamın bütçenin yeteceği şekilde medyada gösterilmesi ifade edilir. Halkla ilişkilerin burada büyük bir avantajı vardır. Bu da hikayeyi farklı şekillerde yayınlayacak birçok gazeteciye, hikaye fikri gönderilebilmesidir.

    Halkla ilişkiler, bir gazeteciye bilgi ve haber değeri taşıyan bazı hikayeler sunar. Halkla ilişkiler, kamuoyunu şekillendirmeye yardımcı olabileceği için oldukça güçlü bir araç konumundadır. Reklamcılık ve halkla ilişkiler, hedef kitleye mesajların iletilmesi konusunda birbirine benzer; ancak bu mesajları, farklı ortamlarda iletirler. Halkla ilişkiler uzmanları; mesajları, çeşitli kanallar aracılığı ile belirlediği hedef kitleye iletebilir. Hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak, iletilmek istenen mesajların doğru kanala yerleştirilmesiyle olanaklıdır. Aktarılacak mesajların belirlenmesinde, reklamcılık ile halkla ilişkiler arasındaki farkların bilinmesi de etkili olur. Reklamcılık ve halkla ilişkilerin bir iletişim yönetimi olması ve bu iki alanın birbirine entegre edilmesi ile iletişimde güçlü bir strateji geliştirilebilir. Böylece faaliyete geçirilmek istenen iletişim kampanyasına oldukça büyük bir katkı sağlanmış olur.

    Basın Dosyası
#06.06.2021 11:29 13 0 0
  • Bebeğiniz 8 haftalık oluncaya kadar kaslarını ve başını kontrol edemeyeceğinden başına elinizle mutlaka destek verin. Yatağından alırken başının altına koyduğunuz elinizi arkaya doğru kaydırarak, kolunuzun sırta ve boyna destek olmasını sağlayın. Bu sırada diğer elinizle bacaklarına destek olup, bebeği nazikçe kendinize doğru kaldırın. Kucağınızda taşırken başını kolunuzdan ya da omzunuzdan destek alacak şekilde yerleştirin.

    Omuza dayalı taşıma: Bebeğinizin gazını çıkarırken veya dik pozisyonda taşımak istediğinizde; başını omzunuza dayayıp bir elinizle başını arkasından desteleyerek, öbür elinizle poposundan tutarak taşıyabilirsiniz.

    Kolda taşıma: Bebeğinizin başını bir kolunuzun içine yavaşça yerleştirin. Aynı kolunuzun eliyle de bacaklarını ve poposunu kavrayın. Diğer elinizle ise vücudunu kavrayın. Bu tutuş biçimiyle bebeğiniz sizin sıcaklığınızı daha çok hissedeceğinden güvende olduğunu anlar ve tedirginliği azalır.

    Yüzüstü taşıma: Bir kolunuzun iç kısmıyla yüzüstü tuttuğunuz bebeğinizin vücudunu desteklerken elinizle de yanağını ve çenesini kavrayın. Öbür elinizi de bacaklarının arkasından alttan destekleyerek tutabilirsiniz.
#04.06.2021 13:09 13 0 0